Jump to content
Sign in to follow this  
erik j

2012 baby's

Recommended Posts

Dit bericht heeft Imarleen gestart op het oude forum. Hierbij de 2012 versie.

Hallo mama's,

Ik weet dat elke maand zijn eigen topic heeft met het schrijven over de zwangerschap en de geboorte. Maar wat mijn opvalt is dat er daarna nog weinig wordt geschreven in de topics. Dus over de tijd na de bevalling, hoe de kleintjes het doen, hoe het moederschap is etc.

Ik denk dat dat vooral komt omdat je het met een baby erg druk hebt en minder aan zulk soort dingen toekomt. Daarnaast merk ik ook dat mensen niet meer de behoefte voelen om te schrijven, wat ik ook kan begrijpen. Maar als je een topic hebt met maar een paar mensen en er vallen er ook nog een aantal af...tja, dan blijft er weinig over!

Zelf vind ik het erg leuk om zo nu en dan ervaringen uit te wisselen met andere moeders die ook via IVf/ISCI een kindje hebben gekregen.

Ik loop er bevoorbeeld nu tegenaan, dat ik ons zoontje moeilijk kan loslaten, om zelf uit eten te gaan of om te werken etc. daar praat ik dan met andere moeders over en die hebben dit niet zo erg. Zelf heb ik het idee dat het bij mij komt doordat we zo lang op hem gewacht hebben, dat ik meer tijd nodig heb om hem los te laten.

Kortom: dit topic is een poging om wat meer 2012 moeders bij elkaar te verzamelen om ervaringen te delen!

wie schrijft ermee???

Hoi Imarleen,

Ook ik voel het zelfde als jou! Toen ze nog klein waren, nam ik veel taken op mij, dat kon ook bijna niet anders, want ik gaf borstvoeding een jaar lang. Maar dat gevoel is altijd gebleven en heb zelf ook zelden tot nooit dingen voor mezelf ondernomen. Nou hebben we allebei ook geen ouders waar we ze kunnen achterlaten om eens iets leuks te doen. Die zijn daar te oud voor en dan houdt het al snel op natuurlijk. Eerlijk gezegd begint het nu wel een beetje op te breken. Sam is een heel ondernemend mannetje en we zijn ook maar eens op zoek gegaan naar hulp, omdat we vaak niet tot hem doordringen. We zijn alleen maar politieagentje aan het spelen en voel me geen moeder. Dit vergt enorm veel energie en ben 's avonds ook helemaal munt. We hopen over een poosje te horen welke kant hij nou precies opgaat (PDDNOS, ADHD,...), zodat we ook de juiste handvaten meekrijgen en het wat rustiger allemaal wordt.

Roep zelfs al wel eens, als ik dit allemaal van te voren had geweten was ik er nooit aan begonnen en dat vind ik eigenlijk heel erg  :-[

Lieve groeten van Simone.

Hoi Simone,

Jeetje zeg dat klinkt heel zwaar voor jullie. Ben wel blij te horen dat ik niet de enigste ben.. Het lijkt bij anderen zo van een leie dakje te gaan.. Kindjes slapen al snel door, geen problemen met huilen/eten etc.. Ik ga an al gauw aan mezelf twijfelen, wat doe ik dan verkeerd dat ons mannetje wel vaak wakker is, veel aandacht nodig heeft, lastige start heeft gehad, gewoon meer tijd nodig heeft voor alles.. Tis een heerlijk ventje, hij lacht veel, is altijd druk bezig, ligt nooit stil, loopt zijn ontwikkeling vooruit, waardoor hij erg gefrustreerd raakt (wil vanalles maar kan het nog niet).. Af en toe ben ik zo moe...maar ja je blijft doorlopen he. Ik heb wel mijn ouders op nog geen 5 minuten afstand zitten, die helpen waar ze kunnen. maar hem daar brengen voor bijvoorbeeld een middag. Dan zie ik al spoken: wat als hij niet gaat slapen? Dan zit ik er 's nachts weer mee, want dan erwerkt hij de dag.. Ik weet dat ik het toch moet doen, hem eens wegbrengen en hem ook de kans geven dit te mogen leren en ervaren. Ik ben nu 7 dagen per week, 24 uur per dag bij hem en dat is misschien ook niet goed. Ik geef ook nog borstvoeding, maar helaas wil dat niet zo goed nu. Hij drinkt te weinig lijkt het om de productie goed te houden.. Gelukkig pakt hij nu wel de fles (sinds 1 maand) dus als hij moet krijgt hij die. Maar hij heeft ook momenten dat hij ontroostbaar lijkt en dan alleen aan de borst weer ontspant..dus opgeven wil ik het nog niet. wat je zegt over als ik dit van te voren wist....tja, dat heb ik ook wel eens gedacht, maar gelukkig meen ik dit niet en is het puur in momenten. Maar kan me voorstellen als je alleen nog maar aan het corrigeren en sturen bent dat je dan wel denkt....pffffff! Ik hoop voor jullie dat er iets uit de testen (?) gaan komen en dat je handvaten krijgt om makkelijker met hem om te gan. Mijn man heeft zwaar ADHD en Tygo heeft dit dus waarschijnlijk ook, vandaar die onrust en het vele bewegen etc. Gelukkig hebben wij dus al wel de nodige ervaring en zeiden voor hij er was al tegen elkaar: als er dan een ADHD-er bij komt op de wereld laat hem dan maar bij ons komen, wij weten hoe het is/voelt en hoe je er mee om kan gaan (niet dat het dan heel makkelijk is ineens hoor). We zien wij Tygo dat als we de "regels" van de ADHD aanhouden hij het best in zijn doen is!

Laat je nog weten als je meer duidelijkheid hebt? Tot die tijd...heel veel sterkte! Als ik iets kan doen of tips kan geven...

groeten Marleen

Ja Marleen, altijd fijn te horen dat je niet de enige bent, helemaal mee eens.

Ik laat weten als we meer weten, maar dat duurt nog even.

Jij ook toitoitoi! We houden de moed erin! ;)

Enne, jij hebt de optie om de kleine eens ergens onder te brengen, doen hoor!! Hoeft niet gelijk een hele middag/dag, doe je eerst eens een uurtje, zodat je even rustig een boodschap kunt doen of zo en dan de keer erop een uurtje langer. Het is wel goed voor je hoor.

Succes!

Ja, ik ga het inderdaad wel proberen met de kleine, eens een uurtje naar opa en oma. Ik vind het zelf gewoon heel moeilijk en ben bang voor de nasleep, maar goed, we zullen er toch een keer doorheen moeten. Dat mijn ouders zo dicht bij ons wonen is natuurlijk een enorme luxe!