Jump to content
erik j

April, mei, juni 2012 mamma's

Recommended Posts

Gepost door Kristel

Zo, het is wel heel errug rustig hier. Hopelijk is iedereen kerst en oud en nieuw goed door gekomen. Hier wel in ieder geval. Hoewel ik wel heel erg moe blijf. En dat terwijl ik net bijna 2 weken vakantie heb gehad...

Maar gelukkig is het bijna dinsdag, dan hebben we de 20 weken echo. Heb er zin in.

Oh ja, en voor ik het vergeet, gelukkig nieuwjaar natuurlijk. Dat het voor ons allemaal maar een topjaar mag worden.

Door Sannie

He meiden, het is inderdaad erg rustig hier. Hopelijk een teken dat alles goed gaat.

Vanmiddag had ik iets doms op het werk, ik kon wel zwanger zijn ofzo! Zou ik naar huis, maar moest eerst even naar toilet. Aangezien ik dan een sleutel mee moet (allemaal van die beveiligde deuren) had ik die in m'n hand. Kwam ik weer terug op de kamer om m'n jas en tas te pakken, kon ik m'n sleutel niet meer vinden. Grrrr. Ik dus weer de gang op, gelukkig zag ik een collega lopen die ik even zijn sleutel te leen kon vragen omdat ik dacht dat die van mij nog op het plankje bij de wc lag. Nou mooi niet dus. Die hele sleutel nergens meer te vinden. Dus weer terug naar de kamer, ook niks, toch maar weer naar de wc, nog steeds niks. Lichte paniek. Dus weer naar de kamer, misschien dat ik de sleutel bij het opruimen van m'n bureau in de lade had gegooid, of in het zijvakje van m'n tas? Nou nee dus. Nou, dan maar naar de receptie, misschien had iemand m'n sleutel daar gebracht? Mooi niet. Loopt er een collega mee terug naar de kamer om ook eens te kijken, want ja, een zwangere vrouw kan wel eens last hebben van hormonen  , maar er lag nog steeds niks wat op een sleutel leek. Ik de prullebak door, want misschien had ik m'n sleutel gelijk weggegooid met drinkbekertjes? Vergeet het maar, nergens te vinden. Doe ik als laatste poging m'n tas open om de hele inhoud op een tafel te gooien, zie ik hem gewoon boven in de tas liggen!  Zucht. Daar gooi ik 'em dus nooit in! Gelukkig had ik de sleutel dus weer terug, maar van een beetje op tijd naar huis was niks meer gekomen. Ben wel een half uur aan het zoeken geweest. Normaal verlies ik nooit m'n sleutel omdat die altijd op een vast plekje ligt... Zou het dan toch aan de hormonen liggen zoals die collega zei? 

Nou ja, voortaan maar heel goed opletten waar ik die sleutels neergooi...

Verder gaat het wel goed, ben alleen superverkouden en sinds een paar dagen onbegrijpelijk emotioneel. Zondag kon ik de hele dag om het minste of geringste wel janken, zonder dat ik zelf snapte waarom... Raar, als je dat van jezelf niet zo gewend bent... Nou ja, zal er wel bij horen.

Zijn jullie de feestdagen een beetje goed doorgekomen? Wij wel, kerstdagen bij ouders en schoonouders geweest en oud en nieuw lekker met z'n 2-tjes op de bank thuis. Heerlijk wat een rust zeg!

Groetjes,

Sannie

Door MvC

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!!!!!!

Ik ben nu te moe om te schrijven, en wil nog even een ledikant zoeken voor mijn diochtertje, maar kom zeker vrijdag even babbelen en vertellen wat het wordt, want dan de 20 weken echo! 

Door Kristel

Sannie, klinkt bekend. Ik heb ik ook vaak van die rare dingen dat ik ineens niks meer kan vinden, of om niks moet huilen. Zo kregen we met kerst een kaartje van mijn beste vriendin. Daar hadden ze een extra briefje ingestopt met de mededeling dat ze eind januari een housewarming hielden, omdat ze 8 maanden verbouwd hebben. Niks om emotioneel van te worden zou je zeggen, maar ik kreeg een brok in mijn keel???

MvC, veel plezier met de 20 weken echo vrijdag.

Wij hadden 'm vandaag. Alles was goed, zag er goed uit, was aanwezig en werkte naar behoren. Het kindje lag vrij stil en zo kon alles dus goed opgemeten en bekeken worden. Ook qua lengte lag het kindje mooi op schema. Het heeft lange beentjes, en een niet al te groot hoofd, hadden Lucas en Sara ook (dat niet al te grote hoofd). Zij kwam nu uit op een zwangerschapsduur van precies 20 weken, en dat was gister, dus mooi op schema. Ook hebben we een aantal hele mooie foto's gekregen.

Wij willen het geslacht niet weten (pas als het geboren is), dus op het formulier staat nu alleen dat het geslacht bepaald is, en normaal is... Altijd fijn om te weten, toch.

Door Pietje

Voor iedereen nog de beste wensen!

We zijn oud en nieuw goed doorgekomen.Was wel een hele speciale moet ik zeggen.Vier jaar lang hebben we geproost op "hopelijk wordt dit ons jaar"en steeds niet zwanger en nu stond ik buiten met een buik van 18 weken..heel bijzonder..

Ik ben de week na kerst niet meer gaan werken en ook ziek uit dienst gegaan.nu wordt ik morgen gebeld door het uwv en dan hoor ik hoe het verder zal gaan,denk ik.Ik heb nu in ieder geval rust en dat is fijn.

Vorige week hebben we een pretecho gehad en daarop was alles goed.Ze vertelde dat we met een gerust hart de 20 weken echo tegemoet kunnen zien..mijn dochter vond het helemaal geweldig om het babietje in mijn buik te bekijken..Het is een zeer beweeglijk kindje en lag geregeld te zwaaien..waarop mijn dochter terug zwaaide, zo lief..

Mijn vriend gaat de 13de een weekje skieen en daarna gaan we boven beginnen met de kamer te maken.Ik moet zeggen dat het nu wel begint te kriebelen om vanalles te gaan doen.Nu weet ik wat het gaat worden en dat alles goed is en gaat.Ik ga de meubels inspecteren en kijken of we ze kunnen gebruiken of evt.wat opknappen, het is 8 jaar geleden tweedehands gekocht,grenen met glazen deurtjes...De tijd gaat snel en we hebben nog ruim 21 weken te gaan..

Verder zijn we aan het nadenken over of erkennen van het kind of misschien toch trouwen op huwelijkse voorwaarden...Daar moeten we nog een stevige knoop doorhakken en kunnen we niet al te lang meer wachten..

een heel verhaal weer..Tot snel.

MVC succes vrijdag!

Kristel, fijn dat de 20 weken echo goed was, een hele geruststelling.

Sannie, dat vergeten heb ik ook.Ik gaf mijn bankpas aan de kassajuffrouw ipv het scanapparaat..Zegt mijn dochter, tja, mama is zwanger..Nou ja..

Brenda, lukt het een beetje met het overhuizen?

groetjes Pietje

Nieuw forum, maar gelukkig zijn onze laatste paar berichten wel overgezet. Dan weten we nog een beetje wat er was.

Misschien goed om in ieder geval wel even een nieuw lijstje te maken met wie wanneer is uitgerekend.

Ik zal met mezelf beginnen (oke, beetje egoistisch, maar ik weet de meeste andere data niet):

Kristel - 21 mei

Hey meiden, succes allemaal!

Geniet van jullie zwangerschap.

Groetjes, Jannie

ps en nog de beste wensen voor 2012

Jaaaa gelukt en we zijn er weer..... wel even wennen hoor dit nieuwe forum maar wel heel erg mooi

Hier gaat alles goed, de buik groeit nu ook erg snel, maar wel leuk.

10 mei ben ik uitgrekend maar moet ivm diabetes 2 weken eerder bevallen dus rond 26 april.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Liefs Lisette

heeel makkelijk je moet eerts een ticker maken bij bijv lilypie.. dan de bb code koieren en plakken bij profiel info bij handtekening...

Sjonge, het is een mooi nieuw forum geworden, maar wel even wennen hoor..

Ik heb zelfs een ticker geplaatst,met dank aan brenda. :)

MvC hoe is het gegaan afgelopen vrijdag?

Ben best benieuwd..

Groetjes Pietje

Dank je wel Brenda, zonder jou was het me echt niet gelukt.

Wel leuk dat je nu ook makkelijk een profiel foto kan plaatsen.

Hebben jullie de baby kamer als staan? Wij wel nu kan Merle vast wennen en de commode en de kast stonden nog bij haar , zij heeft nu een andere kast gekregen. Wiegje staat ook al, moeten het alleen nog uitwassen maar daar wacht ik nog even mee, met een week of 30 ga ik denk ik alles uitwassen, dan duurt het nog 8 weken voor de kleine er is...

Pietje jij hebt ook een leuke ticker

Liefs Lisette

Graag gedaan dames  8)

wij zijn nu vol op aan het verhuizen de baby kamer heb ik bewaard van mn jongens mooi wit dus altijd goed!

maar die gaan we meteen inrichten natuurlijk!

wouw ik ben ik eens member of honor hihihi

O ja Brenda jullie gaan verhuizen, wanneer gaan jullie over?

Die van ons is ook wit, idd lekker makkelijk.

Hi hi ik ben almost een star..... leuk hoor

Liefs Lisette

O ja Brenda jullie gaan verhuizen, wanneer gaan jullie over?

Die van ons is ook wit, idd lekker makkelijk.

Hi hi ik ben almost een star..... leuk hoor

Liefs Lisette

we willen volgende week zaterdag over...dus nog ff een paar dagen hard klusssen! (ik niet want ik mag niks meer doen  :-X)

Hey brenda, aan de ene kant wel makkelijk dat je niks mag doen, maar aan de andere kant zeker ook vervelend?

Succes deze week en  zaterdag is het al snel..

Wij hebben een grenen babykamer, nog van mijn dochter,met glazen deurtjes, is ook wel redelijk neutraal..

Verder weinig nieuws te melden. we hebben donderdag de 20 weken echo..

Groetjes Pietje

ik vind de 20 weken echo ook heel spannend die krijg ik de 18de..ik denk zelf dat het nu een meisje is ;D

donderdagmiddag moet ik ook naar de verloskundige....ik neem mn oudste zoon mee die gaat sóctends voor het 1st naar de basisschool ..heeel spannend!

de jongste gaat s'middsags naar de peuterspeelzaal..dat word racen..gelukig is mijn man vrij kan hij mee met de auto...

dat ik niks mag doe is voor mij heeeeeel frustrerend..iedereen helpt met verhuizen schilderen enz...maar ik wil ook maar het mag niet >:(, en dat is zo niet mij  :'( :'(

Wat fijn dat inmiddels de meeste van ons het 'nieuwe' forum hebben gevonden. Gezellig.

Brenda, veel succes met verhuizen. Niks mogen doen voelt vaak niet lekker, dat klopt, maar je kunt het ook anders zien. Er zal iemand overzicht moeten houden, iedereen aan het werk moeten zetten en alles moeten regelen, als het ware opzichter spelen... En als je zorgt voor koffie en lekkere koekjes, zullen de meesten het niet erg vinden om te helpen (ik spreek uit ervaring). En af en toe een sauzijzenbroodje of broodje kroket of zo tussen de middag doet helemaal wonderen...

Wij hebben ook vrij neutrale kinderkamer-meubels, een beetje steiger-look. Met accesoires kan je er zowel een lieve meisjes kamer van maken als een stoere jongenskamer. En omdat er zowel een baby als een tienerkamerlijn is, krijgen onze grote boeven hun eigen kast mee naar hun nieuwe kamers (krijgen als het goed is eind februari ieder een eigen kamer), en hebben we hun grote bed ook van dezelfde serie gekocht. Dan past het mooi bij elkaar.

Ook voor onze mini hebben we een paar weken geleden een nieuwe kast besteld (rest hebben we immers nog). Deze wordt in april pas geleverd, maar we hebben 'm expres nu al besteld, want de winkel waar wij de kast zouden kopen, hadden tot eind december een actie dat je overal 10% korting op kreeg. Is in deze tijd toch weer mooi meegenomen...