Jump to content
erik j

April, mei, juni 2012 mamma's

Recommended Posts

In een ander topic feliciteerde iemand raffie met haar zoon???? Wat missen wij???

Wow Raffie, vertel vertel!! Hoop dat alles goed met je gaat meid!

Oh Raffie. Proficiat met je zoon. Ik ben erg benieuwd naar hoe het is (gegaan).

Pietje, fijn dat je weer thuis bent. En ja, dat strenge ken ik wel. Als ik maar een beetje moe ben, word ik meteen naar bed gestuurd, want volgende week mijn man weer beginnen met werken, en dan moet ik weer fit zijn...

Hier gaat het alles gestaag verder. Mijn oudste dochter is beter. Dat lijkt alleen maar bij die ene nacht te zijn gebleven (maar toen heeft ze dus wel 3 keer alles overgegeven (waarvan 2 keer over mij heen)). Fenna lijkt het ergste nu ook achter de rug te hebben. Ze is weer veel alerter, wakkerder, houdt alles weer binnen, en drinkt weer veel meer (zit weer zo ongeveer op haar oude schema). Ik heb van de week ook heel veel last van mijn buik gehad, maar na twee keer goed naar de wc te zijn geweest, was dat ook weer voorbij, maar nu heeft mijn man er last van, en wel zo, dat hij de hele dag al helemaal niks waard is, en terug naar bed is gegaan... Alleen onze zoon heeft (nog) nergens last van gehad lijkt het wel. Of hij heeft het op dezelfde manier als mij gehad.

Verder hadden we vandaag de eerste afspraak op het consultatieburo, bij de arts. Nou als zij arts is, ben ik hartcirurg (en ik ben slechts adviseur bij een waterschap). Maar ik heb een verwijsbrief gekregen voor de huisarts, want ook onze kleine dame heeft een aardbeienvlekje (net als onze grote dame). Nu schijnt dat ze in Nijmegen een poli hebben om die vlekjes te behandelen, en daar moet onze huisarts ons naar toe doorsturen.

Ook is er meteen een aantekening gemaakt om met de 3 maanden naar de heupjes te kijken (als het goed is hebben we vanaf dan een nieuwe arts), en heeft ze haar naveltje aangestipt, want daar zou wild vlees ingroeien. Alleen jammer dat ze niet vertelde wat ze waarom ging doen. Maar goed dat ik niet op mijn mondje ben gevallen, en er zelf dus naar vroeg...

Maar dit hebben we weer gehad. Over een maandje moeten we weer terug, maar dan bij de verpleegkundige. Als het goed is, zien we deze niet meer terug...

Raffie? hoe gaat het met je?

Kristel, misschien is het een goed idee om een nieuwe carriere als hartchirurg te starten?haha.

Wij mogen komende dinsdag weer naar het consultatiebureau. Kris krijgt dan weer prikjes, dus ben benieuwd hoe hij daar weer op gaat reageren dit keer. Onze kleine vent heeft ook een vreemd rood vlekje op z'n wang. Ik vraag me af of dat ook een aardbeivlekje is. Toen hij net was geboren was dat plekje alleen maar zichtbaar als hij huilde, dan werd het namelijk niet zo rood als de rest van z'n gezichtje, maar zo langzamerhand is het een vrij donkerrood vlekje geworden. Het is niet helemaal glad, maar  het is ook nog niet dik geworden ofzoiets. Nou ja, ik vraag het dinsdag wel even of ze daar ook even naar kijken. Moet jullie meiske daarvoor behandeld worden dan? Als ik zo wat op internet lees, dan gaat zo'n vlekje toch vanzelf weer weg?

Liefs,

Sannie

Hey Sannie

Toen wij op het buro waren, werd ons gezegd dat ze daar tegenwoordig iets aan kunnen doen, en daarom zijn we doorverwezen. Na wat gegoogled te hebben, weet ik nog niet zo net of ze wel behandeld moet/zal worden. De behandeling staat nog in de kinderschoenen, en is volgens mij alleen wanneer er een medische noodzaak is. De vlekjes trekken meestal ook wel zelf weg, maar bij ongeveer 25% laat het toch iets van littekens of zo over, of moet het alsnog verwijderd worden (laser of operatief). Als ik het goed heb begrepen is de behandeling vooral gericht op het niet groter laten worden van het vlekje. Volgende week kunnen we al terecht, dus dan zullen we het wel horen.

Maar morgen dus weer prikjes? Sterkte ermee. Ik vond dat altijd zo erg. Zo'n kleintje weet niet wat er allemaal gebeurt. Wordt eerste helemaal uit zijn/haar ritme gehaald (een afspraak op het buro valt altijd tijdens slaap of flestijd), en dan krijgt hij/zij als kado ook nog eens 2 spuiten in de beentjes. Ik zou ook gaan krijsen...

Raffie, hoe is het nu met je? En ik begreep dat je een zoon hebt, hoe is het met hem? Hoe heet hij? Is alles goed gegaan?

Brenda, hoe is het met jou? Weer een beetje opgeknapt van de keizersnee? Alles goed met de kleine?

Pietje, MvC, Lisette, hoe is het met jullie en jullie kindjes?

pfff hebben jullie ook zo druk en bijna geen tijd. Hier superdruk. Vorige week is mijn meisje gevallen en tand door lip. Mega opgezwollen zo zielig en bloeden al een rund. Toen 2 dagen amper eten en drinken en werd tand grijs en ging steeds beetje bloeden. Bleek hij gebroken te zijn en niet meer te redden. Bij spoedtandartspost hebben ze toen een verdoving gegeven, maar direct na de verdoving de tand getrokken (werkt de verdoving dan wel?) ik moestonder haar liggen en vasthouden terwijl zij begon te gillen en vechten. Ow wat was dat verschrikkelijk zeg. Nu had ze van de week koorts, denk dat haar lichaam even alles moest verwerken en nu is ze weer helemaal de oude, maar dan zonder tand (tot haar zedse:-(

Ik zag dat Pietje een moelijke tijd achter de rug heeft. Hopenlijk gaat het vanaf nu een stuk beter

Balen he van dat weer. Wanneer breekt de zomer nou echt door? Ik hoop snel want Carmen wil graag naar buiten. Elisaheeft al echt een humeurtje. Het moet gebeuren zoals mdam het wil of ze zet een keel op hahahaha.

Hebben jullie al kunnen doorslapen? Door de borstvoeding moet ik og steeds op verschillende tijdenh voeden en ook snachts. Is wel vermoeiend. In begin viel ik af van borstvoeding geven, maar dat is jammer genoeg nu over. Blijkbaar went je lichaam er aan. Nou tot horens, dochterlief Carmen vraagt nu weer aandacht. :)

Guest tanja1969

hey MvC,

och das sneu, doet haar lipje en mond nog zeer?

Joris (toen net 2 jaar) had ook een flink ontstoken kapotte kies ooit, ook gaan ontsteken na een botsing met de tafel.

die hebben ze er toen ook uitgehaald maar ja tis een kies en die heeft ie nog niet nieuw terug enne

hij is al 12 jaar hihihihi

de tandarts (een speciale kindertandarts) heeft toen verdoofd en ook direct getrokken, mij vertelden ze

dat die verdoving zo snel werkt bij jonge kinderen en om meer trauma te voorkomen gaat dat zo snel.

oma had hem vast op schoot want hij huilde zo intens toen dat mijn borsten begonnen te vloeien zat ik daar

met natte plekken in mijn T-shirt hahaha

liefs Tanja

Oh, MvC, wat sneu voor je grote kleine meid! En voor jou ook natuurlijk, is wel moeilijk lijkt me om je meiske zo vast te moeten houden als de tandarts bezig is...

Tja, en 's nachts voeden is wel vermoeiend he? Kris sliep eigenlijk redelijk vlot door (nou ja, tot een uur of 5 's ochtends vonden wij al heel mooi doorslapen...). Maar misschien komt dat van flesvoeding? Laatst had hij wel 1,5 week dat hij echt om de 1,5 á 2 uur weer krijsend wakker werd, maar dat is na een kleine twee weken ook helemaal voorbij. Nu is hij tot een uur of 7 á 8 stil en dan ligt 'ie wat te kletsen. Heel gezellig is dat. Hij ligt nu nog bij ons op de kamer, maar als hij geen kramp krijgt van z'n vaste voedsel, gaat hij over twee weken naar z'n eigen kamertje. We zijn nu een paar dagen bezig met de hapjes. Het gaat steeds beter, heel leuk is dat. Wortel was niet zo'n succes, na twee dagen spuugde hij nog steeds alles uit (niet zeg maar een mondje teruggeven, maar echt zo ongeveer overgeven) maar banaan lijkt het beter te doen. Net als pap, dat geven we hem 's avonds, die fles slurpt meneer in een keer leeg... Ben benieuwd hoe het verder met de hapjes gaat.

Die ontwikkelingen gaan echt snel he? Hoe is het met jullie kleintjes?

Liefs,

Sannie

Mama van Carmen, wat vervelend voor Carmen. Hopelijk heeft ze er nu geen last meer van en krijgt ze niet al te laat haar volwassengebit.

Pietje, Lisette, Brenda, alles goed bij jullie?

Heeft iemand nog ooit iets van Raffie gehoord?

Sannie, lekker he, die hapjes. Ik vond dat bij Lucas en Sara zo grappig. Die gezichten die ze kunnen trekken... Fijn dat alles verder goed gaat.

Hier loopt het allemaal best op rolletjes eigenlijk.

Lucas en Sara zijn nog steeds helemaal verliefd op hun kleine zusje, dus dat scheelt. En Fenna slaapt best goed. Vorige week sliep ze door (tot 7 uur 's ochtends), toen weer een paar dagen niet, werd ze om 5 uur al wakker voor de fles, en nu de laatste dagen is het weer 7 uur. Wel heeft ze nu, nu het weer zo warm is, weer wat meer moeite met regelmaat. Maar ja, je kunt niet alles hebben...

Volgende week worden Lucas en Sara alweer 3 jaar. We vieren het de 5de, en zijn nu druk bezig met voorbereidingen, zoals de taart bestellen (met foto), en alles voor de bbq aan het regelen. Het weekend daarna wordt Fenna opgenomen, zodat ze met de behandeling van het aardbeienvlekje kan beginnen. Dat vind ik wel heel spannend allemaal. Mijn man en ik hebben afgesproken dat ik mee naar het zh zal gaan en dat hij thuis blijft bij Lucas en Sara (maar natuurlijk wel elke dag op bezoek komt).

Hoi dames,

Ik ben weer goed opgeknapt.Lang zitten kan nog steeds niet, maar het duurt lang voordat een stuitkneuzing hersteld is.Moet ook niet zomaar op bed of de bank willen ploffen natuurlijk en harde stoelen vermijden.haha

En ik ben geslaagd voor mijn opleiding.De laatste twee modules gehaald, ondanks dat ik er weinig voor had kunnen doen.Maar goed, studie in de pocket..Vind het toch wel spannend om van baan te gaan switchen,maar ben blij dat ik in iedere geval een redelijke poging kan gaan wagen..Hoop ergens in januari te kunnen beginnen...Er moet toch wel een bedrijf zijn die het wel zien zitten met mij..hihi..

Adriënne doet het heel goed. Laatste bv om 22.30uur en de volgende rond 6.30uur.. Ben ik al heel blij mee.

Ze drinkt nu met de warmte wel weer om de drie uur, was om de vier..Ik ben blij met het weer, Marleen verveelde zich te pletter met al die regen.Nu hebben we een rond zwembad opgezet en daar kan ze in ieder geval zichzelf redelijk mee vermaken..Tja, bijna 8 is een lastige leeftijd ben ik achtergekomen..En we hebben een heftig jaar achter de rug, Marleen is al die jaren alleen geweest en merkt nu wel dat ze de aandacht van mama moet delen en dat Adriënne veel zorg nodig heeft.Bv geven helpt er niet altijd aan mee, ben soms een uur aan het voeden en dan moet Marleen echt even wachten..Adriënne wil nog weleens tussendoor in slaap vallen door de hoeveelheid voeding die ik heb.

Krampjes heeft ze trouwens wel, is wel zielig.Heb het idee dat het nu de ene dag meer is dan de andere..Maar goed, nog een maandje en dan zouden ze kunnen verdwijnen..Adriënne is wel veel aan het kwijlen de laatste dagen.

Is nog te vroeg voor een tandje te krijgen toch??

Mijn mannetje werkt deze week nog en dan zijn we twee weken vrij met zijn allen..Is ook wel lekker, willen toch voor Marleen zo op een dag ergens naartoe gaan..Beetje in de buurt, keer uit lunchen, of dineren bij het pannekoekenhuisje.

Dagje efteling lijkt me lastiger, i.v.m. de borstvoeding, ze zeggen wel, ach,je hebt je drinken bij,maar ik moet dan wel ergens rustig kunnen gaan zitten en op een niet al te harde stoel of bankje..

Ben blij te lezen dat het met jullie ook goed gaat en Kristel, spannend zeg, die operatie voor je dochter..

Het is een heel aangaan..

Groetjes Pietje