Jump to content
erik j

April, mei, juni 2012 mamma's

Recommended Posts

He meiden,

Zo het is gelukt, ik heb me opnieuw aangemeld.

Brendasmurf, spannend de verhuizing. Maar wel op een leuke manier denk ik zo.

Hier gaat het nog wel z'n gangetje. Ik merk alleen wel dat ik de kleine sinds vorige week (28 weken) veel minder voel en ook op een andere manier. Eerst voelde ik de hele dag door af en toe best flinke schopjes, maar nu voel ik overdag bijna niks meer. En 's ochtends en 's avonds voel ik het vooral nog als ik met m'n handen op de blote buik voel, want dan merk ik dat ukkie in plaats van aan het schoppen en het slaan, vooral aan het 'schuiven' is. Misschien dat 'ie dat overdag ook wel doet, maar dat voel ik dus niet. Het zit me niet helemaal lekker. Helemaal niet toen ik vanmiddag last van buikpijn kreeg. Morgen ga ik toch maar even bellen met de vk. Er zal wel niks aan de hand zijn, vast iets van een groeispurt ofzoiets, maar toch... ik weet het niet. Maar goed, de kleine beweegt nog wel steeds, dus aan de andere kant is dat ook wel weer geruststellend...

Groetjes,

Sannie

Hoi dames,

Sannie, ben ook benieuwd wat de vk heeft gezegd..

MvC? De weg nog niet gevonden denk ik? Hopelijk gaat het goed met je en je baby in je buik..

Vandaag de echo van 20 weken gehad en wederom alles in orde.We hebben nu twee dezelfde geslachtsbepalingen gekregen,dus denk wel dat ik daarvan uit kan gaan nu..

Ik heb volgende week een afspraak bij het uwv,maar volgens mij is het een formaliteit omdat ik door de telefoon te horen heb gekregen dat ik gewoon in de ziektewet blijf tot na het zwangerschapsverlof..

hier voel ik de baby zelf wel, maar vriend en dochter voelen het nog niet, ben benieuwd wanneer dat gaat komen..

verder weinig nieuws vanuit het brabantse..

Groetjes Pietje

He dames,

Hier gaat het weer helemaal lekker. Onze ukkie vond denk ik gewoon dat 'ie een weekje rustig aan moest doen, maar nu haalt 'ie de schade dubbel en dwars in. Volgens m'n schoonzusje kan het heel goed dat de bewegingen wat veranderen van het echte schoppen naar wat meer duwen en schuiven/rollen, er zal toch wel steeds minder ruimte komen... Maar wat een heerlijk gevoel weer zeg! De buikpijn is ook over, misschien heb ik me gewoon wat te druk gemaakt...

Mooi trouwens dat jullie 20 weken echos er goed uitzagen! Vanaf nu zal het wel snel gaan, tenminste dat heb ik wel sinds de 20 weken echo.

Liefs,

Sannie

Wat is het hier stil.....Morgen voor controle weer naar de gyn, ben benieuwd wat hij van mijn hb zegt, de internist vond het vorige week aan de lage kant... bloeddruk was toen 115/60, ben benieuwd hoe die morgen is.

Morgen een gewone controle en dan de echo's afspreken, ben benieuwd wanneer we weer een kijkje mogen nemen in mijn buik.

Liefs Lisette

Hoi brenda, wat fijn dat het goed gaat.. lekker druk straks met drie jongens..

Nu is de rust weer een beetje teruggekeerd zeker?

Ik ben vandaag bij het uwv geweest en hoef niet meer terug op controle ofzo.

Mijn ziektewet is nu medisch goedgekeurd en loopt tot na mijn verlof.

Ik heb nu dus daarover geen zorgen meer en heb eigenlijk nu gewoon vakantie..

voelen jullie de baby al aan de buitenkant schoppen?

ik nog niet namelijk,maar volgens mij zijn ze nog niet krachtig genoeg om te voelen toch?

van binnen is het hier de hele dag wel raak,is wel een prettig gevoel..

verder weinig nieuws vanuit hier..

pietje

Lisette, hoe was je hb en je bloeddruk?

Brenda, blij dat de verhuizing achter de rug is? Is alles meteen helemaal naar wens ingericht? En toch weer een jongen dus, dan heb je straks een echt mannengezin.

Pietje, wat fijn dat je niet meer terug hoeft naar het UWV. Vakantie, dat klinkt wel heel lekker...

Af en toe twijfel ik of ik de mini aan de buiten kant voel, maar ik heb van de vk begrepen dat dat vaak pas rond de 25 of 28 weken is. Ben benieuwd hoe de kinderen zullen reageren wanneer ze de baby kunnen voelen schoppen...

Verder is hier ook alles rustig, weinig te melden dus.

He Brenda, wat heerlijk dat je nu 'over' bent naar jullie nieuwe huis! Heel veel geluk op jullie nieuwe stekje gewenst!

Zelf voelde ik met 16 1/2 week de kleine, maar mijn man ook al bij 18 weken een enkele keer. Maar dan was het wel steeds geluk hebben om net op het goede moment de hand op de goede plek te hebben hoor. Het ging daarna eigenlijk vrij snel dat 'ie onze kleine elke dag wel kon voelen, binnen een paar weken. Maar goed, dan moet je ook wel geluk hebben volgens mij. De verloskundige zei al dat ik erg verwend was dat ik onze uk vanaf een week of 17/18 elke dag al goed kan voelen. De placenta ligt ook helemaal aan de achterkant. Dat schijnt ook nogal mee te helpen.

Groetjes,

Sandra

Hallo,

hb was 7, heb staaltabletten gekregen, bloeddruk was 110/60 3 februari weer een echo.

Brenda wat fijn dat je over bent, en weer een jongen, leuk hoor.

De kleine voel ik vanaf 18 weken, heb de placenta aan de voorkant maar je kan de klein nu goed voelen, Patrick heeft de kleine 1 januari voor het eerst gevoeld en gisteren met zijn verjaardag hebben beide oma's de kleine ook gevoeld, en mijn broer ook, zo leuk.

O nog maar 14 weken, wat gaat het toch snel.

Liefs Lisette

Hoi dames..

hier gaat het wat minder...

Ik heb voor de 2de keer een regenboogvliesonsteking in mij oog,

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/24308-regenboogvliesontsteking-iridocyclitis-bedreiging-voor-oog.html.

dus ikMOET prednison gebruiken anderskan ik blind worden dat is de vorige keer bijna gebeurd..

en die prednisondruppel zijn dus niet goed voor de baby...ik baal alseen stekker! woensdag moet ik voor controle en hoop dat het dan over is!

vorige keer heb er heel lang mee rondgelopen als vervolg dat bijna 1 jaar 3 soorten druppels had in een hele hoge dosis en bijnaniks kon zien...

Hoi Brenda,

wat vervelend, en dan die medicatie ja dat is echt niet wat je wil maar ja soms moet je, Ik ga voor je duimen dat het morgen over is

Liefs Lisette :love4:

Brenda,

ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt met betrekking tot je ogen..en dat de verdere schade meevalt..

Lisette, wat gaat het snel,he?voor jou schiet het al echt op..hier nog 19 weken te gaan.. :D..

Hier gaat eind volgende week de toog dicht tussen onze slaapkamer en de kleinste slaapkamer.

Dit weekend wordt de inbouwkast afgebroken en gedeeltelijk herplaats op onze kamer.Onze eigen kast moet dan weg.

We hopen ruimtewinst te behalen door de inbouwkast te hergebruiken..Tja, kleding moet ergens blijven en ook het beddengoed en handdoeken..en we hebben zoveel.....heb al flink wat kleding weggedaan, maar blijft nog veel over ook.

Dan moet als de muur weer dicht is, de vloer opnieuw gelegd worden en de muren gestuckt en geverfd, wordt nog een hele klus, hopelijk zijn we rond carnaval zover dat we de babykamermeubels kunnen verzamelen die her en der in opslag staan( bij mijn moeder, en bij mijn vader)en kunnen we kijken of ze nog een verflaagje nodig hebben of niet..

We krijgen trouwens de familiewieg van mijn vriend op onze slaapkamer, erg makkelijk straks voor de eerste paar weken, hij heeft er zelf nog ingelegen en zo ook zijn drie oudere broers, en de kinderen van zijn broers..

Sannie, het niet kunnen slapen ervaar ik nu ook..pff, vooral het omdraaien in bed is vervelend en mijn rechterheup doet zeer..nou ja, hopen dat het snel weer beter wordt, wordt ik wakker, duurt het weer een poosje voordat ik inslaap en ik moet toch iedere dag om half acht op..dan begint hier het ochtendritueel van aankleden, eten, en naar school..mijn dochter is net als ik een moeilijke met uit bed komen, dus die moet ik echt "aanzwengelen"..

Volgens mij is mvc niet meer aanwezig, jammer, was benieuwd hoe de 20 weken echo was gegaan..

groetjes pietje

Hoi Brenda,

Wat fijn dat het beter gaat en dat je mag gaan afbouwen met de prednison.

Pietje jee wat een werk hebben jullie, nu maar hopen dat het lekker vlot gaat.

Ik moet nog maar 13 weken, wat gaat het snel, vandaag nog een dagje werken en dan lekker een weekendje weg.

Sinds gisteren hebben we een meisjes naam, yes eindelijk, jongensnaam hadden we al.

s'nacht heb ik wel eens kramp in mijn kuiten, hebben jullie dat ook?

Liefs Lisette

Brenda, wat fijn dat het de goede kant op gaat en je dus kunt gaan afbouwen.

Lisette, jij kunt gewoon echt al gaan aftellen. Wat vervelend dat je 's nachts kramp hebt.

Pietje, jullie ook nog aan het verbouwen. Wij ook, we hebben voor de tweeling 2 nieuwe kamers gemaakt. Gelukkig is het bouwen bij ons nu zo goed als klaar (stucadoor moet nog 1 keer komen) en kunnen we nu gaan beginnen met schilderen en behangen. Ons streven is om Lucas en Sara met carnaval ieder in hun eigen kamer te laten slapen. Dan kunnen we daarna hun oude kamer (slapen nu nog samen) weer om gaan toveren tot baby-kamer.

Verder gaat het hier redelijk. Nu ik een tijdje rustig aan doe (gedeeltelijk in de ziektewet) merk ik dat ik me echt wel wat beter voel. Maar tegenwoordig slaap ik heel slecht. Ik word elke nacht tussen half 5 en half 6 wakker, en kan daarna niet meer slapen... Dus ik ben wel weer erg moe tegenwoordig. En even terug naar bed, dat zit er niet meer in. De kinderen hebben sinds kerst besloten dat ze overdag niet meer hoeven te slapen (en dus kan/mag mama ook niet naar bed). Maar morgen heb ik een super-relax dag. Dan ga ik met een vriendin weer een keer lekker een dagje naar de sauna. Gewoon lekker niks doen, en me heerlijk laten verwennen. Als ik daar niet van opknap, weet ik het ook niet meer.

Vrijdag in de sauna heerlijk genoten. Lekker de hele dag niks gedaan.

Verder moest ik vandaag weer op controle bij de verloskundige. Alles was goed. Mijn bloeddruk blijft nu redelijk. Niet hoog, maar voor mijn doen ook niet erg laag (109/72). Ook met de baby is alles goed. Hij/Zij groeit goed en is over het algemeen erg aanwezig, een echte druktemaker.

Over 3 weken moet ik weer terug komen en dan heb ik weer een andere verloskundige. Tot nu toe heb ik telkens een andere gehad. Ze zijn met z'n vijven en volgende keer heb ik de vijfde, dus dan heb ik alle dames gehad...

Zo weer bijkomen van de verjaardag van Merle, gisteren is ze 4 geworden.....

Vanmorgen groei echo gehad, frummel loopt iets voor maar gelukkig niet te veel, de kleine is 1 kilo en ik heb veel vruchtwater maar dat komt omdat ik diabetes heb.....

Ben in totaal nog maar 3 kilo aangekomen.....

Liefs Lisette

Hoi Lisette, nog gefeliciteerd met Merle..Wat doe jij het goed dan, nog maar 3 kilo erbij..ik ben inmiddels 5 kilo aangekomen,en dan zou mijn kleine nu de helft wegen van die van jou..voor jou schiet het al aardig op..

Hier hebben we inmiddels de inbouwkast verplaatst naar onze kamer en is de toog weer dichtgemetseld..

Morgen komt er een elektricien voor de stopkontakten en als het goed is, heeft de stukadoor volgende week tijd..

We zijn nu al gewend aan de kleinere slaapkamer..

Woensdag weer op controle, weer vier weken voorbij...ik vind de tijd vlug gaan, ondanks dat ik hele dagen nu thuis ben, verveel ik me geen minuut.Afgelopen woensdag 2 examens gemaakt en goed geslaagd ook..we zitten nu op de helft van de avondopleiding(financiele administratie)..de laatste twee modules moet ik even bekijken of ik dat nog red..examens op 4 juli, uitgerekend 2 juni..ik ga gewoon proberen zoveel mogelijk lessen nog mee te pikken en dan kijk ik wel of ik evt. twee weken kan missen rond juni..

Heb veel last met lopen nu.. de heenweg naar school gaat goed(10min.) alleen dan moet ik ook weer terug.net voelde ik halverwege mijn onderrug en de spieren bij mijn heupen(zijkant)wel erg goed..auw..maar ja, durf nu niet te fietsen, zeker niet met mijn dochter achterop...

Hoe gaat het met jullie verders?

Groetjes Pietje

Hoi Pietje,

Dank je wel.

Dat is vervelend dat je zoveel last hebt... fijn dat het zo opschiet met de slaapkamer.

Ja de tijd gaat erg snel, ik moet donderdag over 2 weken weer voor een groei echo, en ik ben donderdag al weer 27 weken dus nog maar 11 te gaan, nog maar 80 dagen.... het is wel steeds zwaarder nu, ik heb aan de linkerkant van mijn navel een nare plek vanaf woensdag die me echt zeer doet, gyn zegt het is gewoon zwanger... tja niks aan te doen dus, heb ook steeds vaker even harde buiken, ben benieuwd hoe lang ik nog kan werken, heb nu 5 dagen vrij gehad dat was erg lekker, maar ook vermoeiend met de verjaardag van Merle en zaterdag avond nog verjaardag gehad, dan ga ik toch veel te laat naar bed...

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en vanaf de dag van de punctie tot nu 2,7 kilo aangekomen... ik kan ook niet veel eten, zit zo snel vol, gyn zegt maakt niet uit de kleine groeit goed... ach het scheelt hoeft het er ook niet meer af, maar als ik op een harde stoel zit voel ik de botten van mijn billen, dat is lang geleden dat ik dat heb gevoeld.

Jammer dat er hier niet meer zoveel geschreven wordt...

Liefs Lisette

Lisette, wat klinkt dat al snel, 80 dagen. En pas 2,7 kg aangekomen... Ik weet niet precies hoeveel ik ben aagekomen, want mijn weegschaal is kapot, maar ik denk een ongeveer 5 - 6 kg.

Pietje, wat fijn dat de verbouwing al opschiet.

Wij zijn zelf bezig met de nieuwe kamers van Lucas en Sara. En dat vind ik al meer dan genoeg. Ik vind het natuurlijk niet opschieten, en wil wel graag helpen maar dat mag niet. Vanmiddag heb ik nog een hele discussie gehad met mijn man. Hij vind dat ik niet mee mag schilderen en zo, want ik ben zwanger. We hebben expres verf op waterbasis gekocht zodat ik dat ook mag gebruiken. Maar hij is bang dat ik dan (weer) teveel doe. "Je bent wel zwanger" is dan zijn reden. Dus wat zeg ik "Ja, zwanger, niet ziek of gehandicapt!". Maar ja, dat zal er wel een beetje bijhoren. We hebben nu afgesproken dat ik donderdag mee zal tex-en (dan zijn de kinderen naar het kdv, maar heb ik een verlofdag), maar als het niet gaat, dan moet ik stoppen. Het viel niet mee, maar gelukkig heb ik vol gehouden. Ik voel me anders zo nutteloos...

Hallo,

nog maar 10 weken te gaan, 70 dagen, o wat gaat dit snel, zaterdag hebben we een pretecho en donderdag weer een groeiecho, ik ben heel erg benieuw of frummel dan nog steeds voor loopt op de groei...

We hebben dan ook een gyn die we niet kennen, hij werkt normaal in apeldoorn maar hier is een gyn 2 maanden vrij en neemt hij het over.

Wij zijn hier met de badkamer bezig, we hadden een douchecabine maar dat was zo krap, we hadden nog heel veel tegels over en nu is het veranderd, ik hoop dat we volgende week weer kunnen douchen, gelukkig hebben we een bad met een randje er in waar je op kan zitten.

Mijn bloeddruk was vorige week 105/60, mooi laag dus, ben benieuwd of die nog omhoog gaat.

Hoe is het met de anderen?

Groetjes Lisette

Hoi dames,

hier gaat het zn gangetje..binnenkort heb ik gezinszorg omdat ik bijna niks meer kan...

vrijdag ben ik alweer 26 weken zwnger..ze had het er laats over de vk dat ik er rekening mee moest houden dat de keizersnee mischien al met 37 weken willen gaan uitvoeren...nou van mij mag het!

we hebben ook eindelijk een naam!! maar die verklap ik niet hihi 8)

Hoi Brenda,

dat is voor jou wel fijn,dat je hulp krijgt.en al eerder een keizersnee,wordt je een mei mama..

Wij hebben besloten om te trouwen..over drie weken is het zover,bijna alles al geregeld en morgen gaan we in ondertrouw.

Mijn dochter vind het helemaal geweldig,je had haar snoetje moeten zien in haar jurk,echt goud waard.

Ik heb een jurk in taupe,lijfje aangerimpeld en de rok glad wat wijder uitlopend.door de veter op de rug en twee maten groter,zit hij goed en op de dag zelf past hij ook,veter wat losser..

Veel geregeld,rusten schiet er vaak bij in,maar alles gaat goed verder,alleen het slapen is minder en dan vooral moeite met omdraaien in bed

Groetjes pietje

Sannie, hoe gaat het met jou? Spannend hoor,,je hoeft niet meer zo lang nu..

Lisette, nog maar 8 weken..

Brenda, hoe bevalt de hulp in huis?

Kristel, gaat het nu beter met je werkuren?

Hier alles goed.Ik krijg vanaf de volgende keer groeiecho's.Wat is er veel verandert zeg in die 7 jaar..

Wel leuk, die echo's duren een half uur..Ik heb alleen wat minder slaap de laatste weken, kan niet goed liggen, maar verder gaat het prima..

groetjes Pietje