Jump to content
erik j

April, mei, juni 2012 mamma's

Recommended Posts

Even inbreken hoor..Pietje, ik lees nog met je mee, en wat leuk dat jullie gaan trouwen!

Fijn te lezen dat je zwangerschap goed gaat.

Hier gaat alles goed, alleen word ik gek van mezelf.

Ik heb heel erg het gevoel dat de kleine (veel) te vroeg geboren gaat worden, en het begint dus echt te kriebelen. Ik ben inmiddels al ruim 29 weken zwanger, maar we hebben nog steeds geen namen, geen geboortekaartjes, niks. Sterker we zijn nog steeds druk bezig met de nieuwe kamers van de tweeling. Ze hebben straks een half rond dakkapel op hun kamer, en het valt niet mee om daar een gordijn voor te krijgen. Of ja, gordijn is geen probleem maar een rails... Het behangen is gelukkig wel klaar. Alleen de deuren nog schilderen en de tapijttegels terug leggen, dan is het klaar. Op de gordijnen na dus.

Maar omdat we dus wel nog druk bezig zijn geweest met klussen, ben ik de laatste dagen nogal eens naar de praxis gereden. En wat wil het geval, toen ik zwanger was van Lucas en Sara, waren we ook aan het klussen (ook het gordijn, maar toen konden we het zelf), en moest ik nog even snel naar de praxis om een boortje te kopen. En op de terugweg zijn toen de vliezen gebroken. Dus nu telkens als ik weer naar huis rij, moet ik daar aan denken. En dan denk ik er meteen achteraan ALS DAT NU MAAR NIET ZO IS!!! WHAAAAAAAAAAA.

Maar ja, ook dit gaat weer over. Voor ik het weet, zijn we een week of 9 verder, en van mij mag hij/zij dan komen.

Pietje wat leuk dat jullie gaan trouwen, gefeliciteerd!!

Kristel ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten, succes met de namen en geboorte kaartjes, wij hebben alles al klaar gelukkig, ik kan de enveloppen gaan schrijven.

Brenda hoe gaat het met je?

O wat gaat alles dit keer snel, ik hoef nog maar 45 dagen...... Baby kamer is schoon, alles staat alleen nog een keer wiegje opmaken en hoes om aankleed kussen en dan is het klaar.

Met de baby gaat het goed, kindje is wel wat groter en ik heb ook wat meer vruchtwater, maar dat komt door mijn diabetes.

Maandag weer een groeiecho, ik ben erg benieuwd hoe groot de kleine is bij de geboorte.

Ik werk nog steeds 22 uur, vanaf volgende week hopelijk elke week 1 of 2 dagen vrij en dan als alles goed gaat heb ik goede vrijdag mijn laatste werkdag.

Liefs Lisette

Lisette, wat grappig, dan gaan we tegelijk met verlof. Omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit, moet ik 6 weken van te voren stoppen met werken, en dat is 10 april, waardoor ik op donderdag 5 april met verlof mag. Net schrok ik wel een beetje, want dat betekent dat ik nog maar 10 dagen hoef te werken (van 6 uur per dag)...

Verder ben ik nu weer een beetje rustiger. Ik heb nog steeds wel het gevoel dat de baby te vroeg zal komen, maar we hebben inmiddels wel een keuze gemaakt in geboortekaartjes (alleen nog niet te tektst), en de nieuwe kamers van de kinderen zijn op de deuren helemaal af (alleen de deuren moet nog 1 keer geschilderd worden), dus dat geeft rust. Wel moeten we nog een naam bedenken, maar dat komt ook wel goed.

Komend weekend gaan we een paar daagjes weg. Bij Lucas en Sara hadden we dat ook gedaan, en toen hadden we de eerste avond meteen alle namen.

Brenda, hoe gaat het nu met jou? Is de gezinshulp al begonnen?

Pietje, hoe was de groeiecho? Waarom krijg je die nu eigenlijk? Ik heb ze bij Lucas en Sara wel gehad, omdat het een tweeling is, maar nu ben ik gewoon onder controle bij een verloskundige en krijg ik geen groeiecho's. Wel krijg ik met 32 weken een extra echo om de ligging van de placenta te bepalen (bij de 20 weken echo lag ie errug dicht bij de uitgang), maar verder alleen de standaard echo's, dus dat is dan met 35/36 weken nog een keer om de ligging van het kindje te bepalen.

Helaas ik mag niet meer werken..... gisteravond kreeg ik menstruatie krampen, alleen thuis durfde niemand te bellen, ging gelukkig wel over, vanmorgen elke keer krampjes op het werk en regelmatig harde buiken, ziekenhuis gebeld en ik moest komen. Ik tegen mijn collega sorry maar moet naar het ziekenhuis, ctg gehad waren harde buiken op te zien, inwendige echo gehad en gelukkig is alles nog dicht.... kon een blaasontsteking zijn maar dat was niet zo, nu moet ik dus rustig aan doen, ik zag mezelf al liggen aan de weeenremmers maar dat hoefde dus gelukkig niet. Wel raar weggegaan op mijn werk, ik ga er morgen nog even naar toe.

Hè hallo dames....

Sommige ken ik nog van voorheen.

Ik mag nu ook eindelijk in een zwanger topic.......

Nog nèt in deze, 30 juni ben ik uitgerekend.....

Groetjes Raffie

Hoi Raffie,

gefeliciteerd met jullie zwangerschap, Jeetje zoveel pogingen en gelukkig toch gelukt!!!

Ik ken jou ook nog, je hebt eerder ook een andere naam gehad volgens mij.

Groetjes Lisette

Oh jee, Liseette. Wat zal jij geschokken zijn toen je ineens die krampen kreeg, maar gelukkig waren het 'maar' harde buiken. Wel vervelend dat je nu zo ineens moet stoppen met werken, zou ik zelf ook geen lekker gevoel bij hebben. Maar jij en je baby zijn belangrijker dan je werk, dus doe nu maar gewoon rustig aan, zodat je je kleintje voorlopig nog even binnenhoudt...

Hoi Raffie, proficiat met je zwangerschap. En juni is juni, dus jij bent net zo welkom als de rest hoor.

Gister moest ik weer op controle bij de verloskundige. Mijn bloeddruk is wel weer wat lager (weer beneden de 100), maar de baby groeit goed, het hartje klonk goed en alles wat ze verder bij de vk controleren. Wel lag de baby heel diep. Of dat betekent dat hij/zij al aan het indalen is, weet ik niet, want dat durfde ik niet goed te vragen. Later ben ik wel gaan googlen, maar het kan dat de baby nu al begint met indalen, en dat wil niet zeggen dat het kindje veel te vroeg geboren gaat worden, dus dat stelde me meteen gerust. Is eigenlijk positief, want eenmaal ingedaald kan hij/zij natuurlijk niet meer draaien en nu ligt hij/zij netjes met het hoofdje naar beneden...

hoi dames!

hier gaat het zn gangetje...ik was gister bij de vk in het ziekenhuis en over 3 weken moet ik naar de gyn om de keizersnee in te plannen waaarschijnlijk al met 37 weken omdat het te bijna niet te doen is voor mij...waarschijnlijk heb ik ook zwangerschaps suiker en ik heb een afwijkende bloedgroep (o positief en c negatief)....achja kan er ook wel weer bij :-[ ..ik heb er bloed voor moeten prikken over 2 weken hoor ik de uitslag..

we hebben ook eindelijk een naam!!! dat viel niet mee haha,

en tja gezinszorg kon nu nog 4 wken duren...ik doe dat werk zelf en er werd al veel geklaagt dat het zolang duurden en ja idd nu maak ik het zelf mee...nog ff en het is al niet meer nodig want dan heb ik kraamzorg!!

de gyn wou mij trouwens wel gelijk stereliseren als ik dat wou, omdat ik niet meer zwanger mag worden imv met mn buik en 3de keizersnee..

ik heb gezegt dat ik dat graag wil anders had ik het zohiezo laten doen met mijn volgende operatie in januari maar ze zei dat dat waarschijnlijk niet kan omdat dat door een gyn gedaan moest worden..en aangezien de ks ook door een gyn word gedaan kon ze het gelijk mee doen 8) hoef ik niet nog een keer extra onder het mes!

raffie welkom!

Ja ik ben zeker geschrokken..... gisteren weer een groei echo gehad, kindje komt nu iets minder ver boven de curve dan de vorige keer, het komt niet door mijn diabetes want dat is heel goed onder controle.

Bloeddruk is in 5 dagen tijd van 130/70 naar 130/80 gegaan, die gaat dus langzaam omhoog, eerst had ik 105/60.

Vorige week met de ecg hebben ze een kweek van urine en vaginaalslijm afgenomen, nu blijkt dat ik streptokok bacterie heb, ik heb nu een kuur gekregen, tijdens de bevalling krijg ik een infuus met antibiotica, volgende weel donderdag hoor ik er meer over want we waren al bij de gyn geweest en daarna kwam de assistente met de uitslag.

Ik ben zo moe ik weet  niet of het daar mee te maken heeft of gewoon met de laatste loodjes.

Ik ben in totaal 6 kilo aangekomen, ben ik erg blij mee.

Brenda vervelend dat het niet zo lekker gaat, jij weet dus straks wanneer je kindje geboren gaat worden.

Ik heb ook al aangegeven stel dat ik een keizersnee krijg mogen ze mij ook meteen helpen, anders mag Patrick, ik heb er genoeg voor gedaan ;)

He meiden,

Ben een tijdje weggeweest. Druk gehad met afronden op het werk, keukenverbouwing en heel veel feestelijkheden in de familie (geboortes). Nu toch even een update. Alles gaat hier nog goed, zit al met spanning te wachten wanneer de kleine besluit te komen, het mag al, ben nu 38 1/2 week. Maar goed, nog niks wat lijkt op dat het gaat beginnen. Morgen komen ze nog de laatste dingen brengen voor de keuken. Er was een deurtje beschadigd en ze waren de deurremmers vergeten. dus eigenlijk moet het morgen even niet komen... Nou ja, anders de buren maar vragen of ze even bij ons in huis willen zitten terwijl de keukenmensen komen. De kleine is mooi op schema, ze schatten dat 'ie ongeveer een kleine 7 pond wordt. Het was wel even grappig bij de liggingsecho toen de verloskundige vroeg of we ook wilen weten wat het wordt. Wij vertelden haar dat we dat al wisten, maar ze zei toch dat ze dacht dat het een ... zou worden. Wij keken elkaar even aan, want de gyn dacht juist het andere geslacht. hahaha. Nou ja we zullen zien. Gelukkig hebben we de babykamer in redelijk neutrale kleuren geschilderd en zouden we hooguit andere acessoires moeten kopen. Ja, en kleertjes ook... We laten ons verassen.

Lisette, ik las net dat je naar het ziekenhuis bent geweest met een bacterie. Mag je nu dan helemaal niet meer werken? Poeh, zoiets gebeurt natuurlijk altijd als je alleen thuis bent... Hopelijk blijft jullie ukkie nog even veilig zitten.

Raffie, van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend super dat het na zoveel pogingen toch gelukt is.

Nou meiden, ik zal proberen om weer wat vaker hier langs te komen dan de afgelopen tijd...

Groetjes,

Sannie

He meiden,

Goed nieuws hier. Op 21 maart is onze prachtige zoon Kris geboren. Het is een geweldig mannetje :love2:. Alles gaat heel goed, met hem en ook met mij.

We wilden wel heel graag dat Kris borstvoeding zou krijgen, maar helaas hebben we gisteren wel moeten besluiten dat dit gewoon niet gaat lukken. Hij kan mijn borst sowieso niet zonder hulpmiddelen 'vasthouden', en verder gaat kolven zo moeizaam dat we tot de conclusie kwamen dat het niet goed meer voelde. Ik was meer bezig met het op gang krijgen van de borstvoeding, dan met Kris. Ondertussen deed hij het beter op de kunstvoeding dan op de gekolfde borstvoeding. De belasting werd zo vreselijk groot en de opbrengst zo weinig, en dat had z'n weerslag op mijn rust en ook op die van Kris. Poeh, wel een hele moeilijke beslissing hoor. Maar goed, vanochtend uitgebreid besproken met de kraamzuster en die keek er niet heel vreemd van op. Wat een opluchting. Vandaag ben ik zelf rustiger, vrolijker en écht met dat lekkere ventje bezig. Ben nu wel blij dat we de knoop nu doorgehakt hebben. Nu dus weer rustig afbouwen. En vooral: genieten, volop genieten!

Voor jullie duurt het als het goed is nog een paar weekjes, maar echt waar, het is het allemaal zo waard!

Liefs,

Sannie

wow sannie gefeliciteerd!!!!

ennu kunstvoeding is tegenwoordig ook heeel goed hoor..die van mij hebben het er ook goed op gedaaan!

Hey Sannie. Proficiat met de geboorte van Kris. En ook met kunstvoeding worden ze groot hoor. Bij Lucas en Sara heb ik eerst gecombineerde voeding gegeven, kunst en (veelal gekolfde) borstvoeding, maar omdat ik daardoor zelf totaal niet opknapte ben ik heel snel gestopt met de borstvoeding. Uiteindelijk is voor een baby de moeder immers nog vele male belangrijkste dan moedermelk.

Sannie,

Gefeliciteerd met Kris !!!!!  :baby1:

Heel veel succes en lekker genieten !!!!! :baby4:

Groetjes Raffie  :baby2:

Vandaag weer op controle geweest bij de verloskundige. Kreeg vandaag tevens een extra echo om de ligging van de placenta te bepalen (leek eerder voor de uitgang te liggen). Gelukkig was alles goed, beebje ligt een paar dagen voor op schema, maar lag nu overdwars. Hopelijk gaat hij/zij in de komende weken toch weer goed liggen...

He meiden,

bedankt voor de felicitaties. Voor jullie komt het ook steeds dichterbij hoor. Vandaag was de kraamzuster voor het laatst, wel jammer, want het is een leuk mens en ze heeft ons (gelukkig) heel veel geleerd. Maar dan kun je ineens niet meer zeggen 's avonds of 's nachts: dat vragen we morgen even... Nou ja, het zal allemaal wel goed komen. Kris ligt nu heerlijk te slapen (heeft wel even geduurd voordat 'ie in slaap viel, maar toch...). Het geeft inderdaad zoveel rust om nu kunstvoeding te geven, nu is het genieten pas echt goed begonnen. Het geeft toch veel spanning als het niet goed loopt. Gisteren hebben we van de kraamzuster geleerd hoe we babymassage kunnen toepassen bij zo'n pasgeboren kereltje. Hij vond het heerlijk :love2:, en ik dus ook. Dat is echt een aanrader hoor, als ze dat bij jullie ook aanbieden. Dit was echt een massage die ook bij pasgeboren babys toegepast kan worden.

Hmm, er begint wat te pruttelen achter mij... Zal zo eens even gaan kijken of 'ie weer wat te drinken wil...

Liefs,

Sandra

Hoi Sannie,

gefeliciteerd me de geboorte van Kris.

Ik heb woensdag naar het ziekenhuis gebeld, was vanaf maandag beetje misselijk en hoofdpijn, moest meteen komen, bloeddruk was goed, urine was ook goed, gyn wilde bloed en urineonderzoek en een ctg, daaruit bleek ik wel heel veel harde buiken te hebben, ik werd opgenomen en s'middags moest er weer een ctg gemaakt worden, aan de hand daar van mocht ik of naar huis of moest ik blijven, de tweede ctg gaf weer veel harde buiken aan en ik heb 1 cm ontsluiting.

Om 18.30 maar eens iemand opgezocht en hoorde toen dat ik moest blijven. Gister morgen weer een ctg en nog steeds 1 cm ontsluiting, ik mocht naar huis en nu maar afwachten wat de kleine gaat doen.

Ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten maar ben er bang voor, als ik niks doe heb ik al harde buiken en soms zijn ze wat pijnlijk......

Succes iedereen

Liefs Lisette

He Lisette,

Dat klinkt vervelend. Ik hoop voor je dat jullie kleintje nog eventjes blijft zitten. Als ie ietsje te vroeg komt is het best wel lekker, maar liever nu nog maar even niet... Een week of twee voor de uitgerekende datum is vroeg genoeg...

Nou meis, rustig aan doen, hopelijk zakken de harde buiken dan toch nog wel af op den duur.

Oh jee, Lisette. Hopelijk hou je de kleine idd nog even binnen.

Zelf had ik bij Lucas en Sara ook al eerder 2 cm ontsluiting. Maar ze zeiden toen tegen mij dat dat makkelijk kon, en niet betekende dat de geboorte zich echt al aandiende. Dus ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn.

Hè Lisette,

Hoe is het nu ????

Ik las je berichtje, en was nu wel nieuwschierig hoe het gaat.

Alles goed ?????

Ik hoop voor je dat je gewoon nog ff lekker thuis zit.

Heel veel succes, en ik lees het hier wel weer.

Groetjes Raffie

Hallo allemaal

ja ben gelukkig nog gewoon thuis, wel heel veel harde buiken....

Morgen weer naar de gyn. ik ben benieuwd, vannacht heel erg slecht geslapen....we wachten het maar weer af.

Nog maar 24 dagen..... tenminste als de kleine niet nog eerder gaat komen dan rond 25 april.....

Liefs Lisette

Sannie,nogmaals gefeliciteerd.zo te lezen gaat het goed,daar bij jullie..

Lisette,sjonge,spannend zeg..vervelend die harde buiken.ben benieuwd hoe het morgen gaat bij de gyn..

Hier gaat het zijn gangetje.met de groeiecho was alles oké.lag precies goed op gewicht en lengte.alleen wel in een stuit..mhmm.veel vruchtwater nog,dus ze kan nog draaien..volgende week donderdag de 32wrken groeiecho..hier is het nu standaard dat ze dat bij iedereen doen.en dan bij de 36 weken weer een liggingsecho..

Heb wel een trekkend gevoel bij mijn navel en soms een pijnlijke scheut richting mijn schaambot..klinkt bekend? Of niet?

Volgende keer meer,zit nu op de mobiel,lastig..

Pietje

Gyn was tevreden, volgende week vrijdag een groei echo, ik ben benieuwd... bloeddruk was 100/50 erg laag dus, mijn bloedsuikers zijn heel mooi en de internist was gisteren erg tevreden, ze zei dat ik het heel goed had gedaan...

Bah vanmorgen weer aan het kokhalzen hoe zou dat toch kunnen, ben ook elke keer misselijk, maar om nou weer te bellen naar het ziekenhuis..... :(

Ik ben er een beetje klaar mee, ik weet het ik mag niet zeuren maar de hele tijd hele harde buiken is ook niet echt fijn.

Nog 3 weken, tenzij frummel eerder komt, we wachten het maar weer af.

Liefs Lisette

Hoi Lisette,

fijn dat de rust wel goed doet..Harde buiken begin ik nu ook wat vaker te krijgen..ook gepaard met wat misselijkheid.

Ik volg op woensdagavond nog een studie en gisteren echt de hele tijd een harde buik gehad..Maar ik wil eigenlijk zo lang mogelijk blijven volgen..18 april 2 examens en dan volgen daarna de laatste tien weken..Als ik de boeken heb kan ik thuis vast veel voorwerk doen, de examens van de laatste twee zijn 5 juli..mijn bevalling zit er precies tussen in..ach ja..ik doe wat kan..

Wij hebben toevallig volgende week donderdag weer een groeiecho(ben dan bijna 33 weken)hoop dat de kleine meid dan gedraaid is.wat ik wel denk, maar dat dachten we de vorige keer ook en op de echo bleek een stuitligging..

Hoe gaat het met de rest?

Pietje