Jump to content
erik j

April, mei, juni 2012 mamma's

Recommended Posts

He Lisette,

Fijn dat de controle wel goed was, nog even volhouden meid. Wel vervelend van die misselijkheid.

Wanneer is je uitgerekende datum dan? Als ik je banner zie dan duurt dat nog langer toch dan die drie weken? Of gaat je kindje eerder geboren worden vanwege je suiker?

He Pietje,

Zou inderdaad mooi zijn als jullie ukkepuk gedraaid is. Maar daar heeft de kleine nog wel even de tijd voor toch?

Ik vind het trouwens knap hoor, nu nog zo bezig met de studie.

Hier gaat het nu weer goed. Gisteren zijn we even met Kris naar z'n overgrootoma geweest. Zij zou eigenlijk vandaag samen met m'n schoonouders even langskomen, maar dat gaat niet lukken. Dus zijn we gisteren in de auto gestapt (voor het eerst weg van huis met Kris!) en even bij haar langs geweest. Want ik zou het heel erg gevonden hebben als ze onze Kris niet meer zou zien, ze is al heel oud en haar gezondheid is niet zo goed. Maar goed, gisteravond en vannacht was de kleine zwaar overstuur. Hij moest heel veel huilen en was verschrikkelijk moe, waardoor ook het drinken niet zo goed ging. Pfff, wat een nacht en ochtend. Nu ligt hij heerlijk te slapen gelukkig. Eigenlijk hebben we hem normaal gesproken in z'n wiegje te slapen liggen, tenzij we bijvoorbeeld na een voeding even gaan wandelen met de kinderwagen, maar nu ligt hij lekker bij ons in de woonkamer in de kinderwagen te slapen.

Jaaa, vandaag is de eerste dag van mijn verlof. Afgelopen donderdag had ik mijn laatste werkdag, maar vandaag is dan officieel mijn verlof begonnen.

Overigens wel een goed begin van mijn verlof. De kinderen zijn naar het kdv en mijn man is werken, dus ik heb heerlijk de dag voor mijzelf. Kan ik lekker bijkomen na gisteren. Gister was mijn man jarig, en omdat ik zelf net na de uitgetelde datum jarig ben, hebben we meteen beide verjaardagen gevierd. Dus een huis vol visite en de hele dag druk bezig met voor alles en iedereen te zorgen.

Of te wel, vanmorgen nog even lopen rommelen in huis, nu ff snel mijn mail en het forum checken, dan zometeen lekker in bad, en daarna even terug naar bed. Heerlijk, lang leve zwangerschapsverlof...

Vandaag op controle geweest bij verloskundige. Alles was weer goed. Zelfs mijn bloeddruk was weer wat hoger. Zou het vele slapen gisteren al zo snel effect hebben gehad, hihi.

Wel was het de laatste keer dat ik naar de verloskundige ben geweest. Ze heeft me doorverwezen naar de gyn.

Tijdens mijn vorige bevalling heb ik 3,5 liter bloed verloren. Hierdoor had ik al een medische indicatie om in het zh te bevallen, maar ze vindt het ook te veel om de bevalling door haar (of een van haar collega's) te laten doen. En als de gyn de bevalling moet begeleiden, is het het meest logisch om ook het einde van de zwangerschap door de gyn te laten begeleiden.

Vorige week waren we bij een voorlichtingsavond over bevalling in het zh, en heb ik even met een van de gyn's gesproken. Zij zei toen dat het in mijn geval aan de verloskundige lag wie de bevalling zou doen. Daar heb ik afgelopen week veel over nagedacht, en ik vond het best moeilijk. Van de ene kant wou ik graag dat het onder begeleiding van de gyn zou zijn, maar van de andere kant vond ik dat ook weer moeilijk. Alsof ik geen vertrouwen in mijn eigen verloskundige had. Gelukkig begon ze er zelf over, en werd de beslissing voor mij gemaakt, zonder dat het voor mij een vervelende situatie werd.

Hoe gaat het verder met iedereen?

He Kristel,

Heerlijk dat je verlof hebt. Lekker bijslapen en uitrusten (voor zover dat mogelijk is met 2 kids ::)).

Maar je bevalling wordt dus door  de gyn gedaan? Verwachten ze dan weer zoveel bloedverlies of iets dergelijks? Lijkt me wel apart om zo aan het einde 'over' te gaan van verloskundige naar gyn. Aan de andere kant, ze zijn allemaal natuurlijk deskundig, dat is voor jou natuurlijk het belangrijkste, wie de bevalling dan begeleid is dan wellicht iets minder belangrijk (hoewel het wel prettig is als je een beetje met elkaar door een deur kunt natuurlijk).

Nou, lekker afkicken van het werk, uitrusten en je rustig aan voorbereiden op de geboorte van jullie spruit!

Liefs,

Sannie

Vandaag de groeiecho gehad.alles goed voor het aantal weken.

Alleen moet de kleine nog wel even draaien!ligt in een onvolkomen stuit.

De volgende controle kijken ze weer naar de ligging en krijg ik een verwijzing naar de gynaecoloog mocht het nodig zijn.met 36 weken willen ze dan uitwendig gaan draaien...nou,baal er wel een beetje van .maar blijf hopen dat het vanzelf goed komt.

Gisteren twee proefexamens gemaakt en voor beide geslaagd. Geeft goede hoop voor volgende week..

Kristel geniet van je verlof.

Lisette hoe is het met jou?

En met Brenda en raffie?

Groetjes pietje

Kristel ;

Lekker dat je al verlof hebt nu.

Probeer nog even zoveel mogelijk te relaxen en rusten......

Vind je het erg dat je niet door de verloskundige maar de gyn. wordt begeleid met bevallen ?

Ik hoop dat het goed gaat allemaal voor je.

Lisette ;

Heb jij niet morgen een groei echo ???

Heel veel succes !

Groetjes Raffie

Pietje ;

Oohhh wat jammer dat de kleine ( nog ) niet goed ligt....

Maarrrr....het kan nog.....

Hopen dat de ukkepuk zelf nog draait en dat ze 'm niet hoeven te draaien ......

Gefeliciteerd dat je de beide proefexamens gehaald hebt.

Nu de echte nog, heb je er weer 2 gehad !

Groetjes Raffie

Hier alles tot nu toe goed.

Gisteren de intake voor de kraamzorg gehad.

Volgende week woensdag hebben we weer een controle èn een afspraak met de verpleegkundige in het ziekenhuis.

En volgende week zaterdag hebben we de lààtste pretecho 3/D  4/D.

Daar hebben we ook wel weer zin in.

De week daarna woensdag 25 april hebben we weer een screeningsecho i.v.m. trisomie 18.

Daar kijk ik ook wel ff weer naar uit.

Ben toch wel weer benieuwd of alles nog goed lijkt.

Wordt het kindje weer ff heel erg goed bekeken.

En wij kunnen alles weer ff heel erg goed bekijken.

Dan ben ik alweer 30 wk. 4 dgn.

Nu ben ik alweer 28 wk 5 dgn.

Spannend....

Ben blij dat we dit alweer gehaald hebben.

Soms heb ik best wel veel buikpijn.....

En dan denk ik...ooohhhh komt het wel goed.....

Maar het gaat de goede kant op.

Groetjes Raffie

Hier alles ok!

10 mei moet ik naar de anestesist en 14 mei naar de klinisch verloskundige....

waarschijnlijk krijg ik 1 juni de keizersnee...eind april mag ik bellen of het vast staat of niet...

Hallo allemaal,

jee wat is er veel geschreven....

Ik hou het even kort, van de week naar zh geweest voor de bloeddruk, voelde me niet lekker en hij was 140/80

gisteren heel erg misselijk, moest overgeven maar had nog niet gegeten dus kon ook niets uit komen, en erge hoofdpijn, zh gebeld, even aanzien als het erger werd bellen, had toch een gesprek met de verloskundige in het zh over de bevalling, toen was de bloeddruk 145/85.

Vandaag groei echo gehad kindje is ongeveer 8/9 pond...... bloeddruk 140/85 urine is naar het lab krijg ik straks uitslag van, had echt de tranen in mijn ogen bij de gyn hoofdpijn, vingers opgezet voeten doen zeer, als het niet goed is moet ik vandaag terug en gaan ze mij opnemen, als het wel goed is maandag terug voor bloeddruk en volgende week donderdag weer naar de gyn en kijken hoe het dan gaat, hij wil graag wachten tot 37 weken maar moet ook voor mij te doen zijn, dat is wel fijn dat je je eigen gyn dan hebt. Ik hoop dat ik vandaag terug moet, heb echt hoofdpijn maar ja voor frummel is het beter nog even bij mij. Wel zei hij omdat het kindje groot is dat het nu ook vanzelf kan komen....

Merle is met mijn schoonouders mee en blijft daar een tijdje, want Patrick moet volgende week om 6 uur beginnen en ik kan bijna niks meer. Gelukkig is ze nog niet leerplichtig.

Bah ben het zo zat vannacht 3 uur wakker gelegen, ik weet ik mag niet klagen met deze zwangerschap maar zo is het ook niet leuk meer....

Toch nog een heel verhaal geworden, iedereen succes en ik hoop snel te kunnen zeggen dat er een kleine is.

Liefs Lisette

Hè Brendasmurf,

Ooohhh wat spannend allemaal.

Duurt dus niet zo lang meer voor jou.

1 juni........

Waarom krijg je een ingeplande keizersnee ?

Ik heb ff wat berichtjes terug gezocht...maar kan allèèn vinden dat het zo is.

Iig veel succes bij je afspraken.

Groetjes Raffie

Lisette ;

Jèètje al 8 of 9 pond.......

Wachten tot 37 weken is iid wel beter voor de rijping van de longetjes enz....

Maarrrr het moet wel te doen zijn ja...

Maandag ben je 37 weken ???

Hopen dat het dit weekend nog ff goed gaat, of iig wat te doen is voor jou.

Toch maar hopen dat de urine uitslag goed is, ook al wil je zelf wel graag naar het ZH.

Heel veel succes en laat je het ons hier weten ?

Groetjes Raffie

Sterkte ermee Lisette en succes. Hoop dat ze je hoofdpijn kunnen verhelpen...

Groetjes pietje

Oh jee, Lisette, sterkte. Hopelijk is het nog vol te houden tot je 37 weken bent, maar mocht het iets eerder komen, hoeft dat tegenwoordig echt geen ramp meer te zijn. Mijn tweeling is 3 jaar geleden met 35 weken en 3 dagen geboren, en dat is ook helemaal goed gekomen (zoon had nergens last van, dochter had wat op start problemen, maar daar was anderhalve week later ook niks meer van te merken).

Brenda, 1 juni de keizersnee. Ik zou vragen of het de 2de kan, want dat is een hele mooie dag (is mijn verjaardag, hihi).

Raffie, jij ook over de 28 weken heen. Wat een fijn gevoel is dat he. En al die echo's, heerlijk. Telkens even een kijkje nemen.

Pietje, fijn dat ie lekker op schema ligt. Maar bij jou ligt ie dus ook nog niet goed. Hier ligt hij/zij ook meestal dwars. Toen we afgelopen woensdag op controle waren, lag ie goed, maar volgens mij heeft ie sindsdien alweer minimaal 5 keer koppeltje gedoken in mijn buik. Meestal ligt ie dwars...

Volgende week moet ik dus naar de gyn. Ik vind het niet erg dat ik nu alsnog ben overgedragen. Hoewel het fijn is nu 'gewoon' zwanger te zijn en dus bij de verloskundige onder controle te zijn, had ik wel moeite met het vertrouwen op de handen van een ander. Bij mijn vorige zwangerschap was ik natuurlijk ook onder controle bij een gyn (tweeling), en kreeg ik elke keer een echo. Dan kan je zelf ook even kijken...

Kristel,

Jij al bijna 35 week....

Ja gelukkig ben ik nu vandaag ook 29 week.

Het schiet alweer op.

Soms denk ik echt ben ik alweer zover ????

Gelukkig gaat het tot nu toe nog goed.

Misschien nog maar 9 weekjes....

Mijn dochter kwam ook met 38 week.

Mag nu wel weer, 40 week of langer lijkt me ècht tè lang duren.......

Ja, de echo's is erg leuk......

Ik kijk uit naar elke woensdag, of om de woensdag.

Nu is het toevallig 2 weken achter elkaar, volgende week en de week erna.

En zaterdag weer een pret-echo, dat is òòk erg leuk !

Groetjes Raffie

Lisette, hoe is het nu met je?

Raffie, ik hoop wel dat deze iets langer blijft zitten dan mijn tweeling, die zijn met 35 weken en 3 dagen geboren (aanstaande donderdag). Maar de 40 weken hoef ik toch echt niet te halen. Mijn buik zit enorm in de weg, ik heb de laatste tijd erg veel last van brandend maagzuur (en al 3 nachten op rij midden in de nacht over moeten geven daardoor) en het belangrijkste, ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar deze kleine hummel. Is het een jongen of een meisje, lijkt ie op een van de andere twee (het is immers hun 3-ling brusje), hoe zullen Lucas en Sara op hun brusje reageren, noem maar op...

Kristel,

Ja, nu word je nieuwschierig hè ?

Ik ook al hoor !

Hahahahahahaha

Op de 3/D  4/D  echo's ziet deze baby er hèèl anders uit dan onze dochter op de echo's....

Hahahahahaha

Onze dochter is met 38 week 2 dagen geboren.

Vond ik een erg mooie tijd.

Ik zou 40 weken of langer ook erg eng vinden.

Kennisen van ons hebben een kindje met 42 weken verloren.

Ze was nog op controle geweest 1 of 2 dagen ervoor......

Toen voelde ze niets meer en was de baby overleden.

Ik dacht als ze het kindje hadden gehaald of als het was geboren met 40 week ofzo had het nog geleefd.....

Er was niets mis met de baby bleek achteraf....pure pech.....

Een collega van mij heeft hetzelfde gehad.

Dan met 40 weken.

Alles was ook goed op de laatste controle.

Toen ze weer kwam dacht ze al ik voel niet veel meer, maar dat kan wel 'es.

Maar de baby was wèl overleden.

Ik ben nu dus wel een beetje bang dat de baby niet langer dan zo'n 38 week moet zitten.......

Na alles en eindelijk weer zover te zijn gekomen wil ik niet dat het alsnog mis gaat met 40 weken ofzo.

Onze vroeggeboorte's waren met 24 en 26 week, en de 4 miskramen........met 6 - 7 en 9 week......

Ik denk dat ik maar met 38 week wonderolie moet nemen.........

Heb ik met mijn dochter òòk gedaan.........

Spannend !!!!!!!!

De buik gaat op een gegeven moment iid in de weg zitten.....

Maar ik vind zwanger zijn toch òòk wel heel erg leuk.

De schopjes voelen enz.

En het is niet zo vanzelfsprekend voor ons hier allemaal......

Maar ook beangstigend.........

Iig, voor jou hoop ik dat de baby iig tot 37 weken blijft zitten......

Daarna mag hij / zij wel gezond en wel rustig komen toch ???

En dan 6 weekjes later mag die van ons komen.......

Groetjes Raffie 

Lisette, hoe is het nu met je? Hopelijk houd je het nog eventjes vol.

Raffie, wat herkenbaar dat je zo vreselijk nieuwschierig wordt haha. Dat hadden wij dus ook, dus zelfs als je eigenlijk vrij gemakkelijk door je zwangerschap rolt, mag het ook bij 38 weken al wel komen. Althans dat vonden wij. Gelukkig duurde het bij ons toen nog maar een paar daagjes voor Kris geboren werd...

Ik las dat je al heel erg last van brandend maagzuur en misselijkheid hebt. Hopelijk wordt dat minder als de kleine gaat indalen (en hopelijk duurt dat dan niet lang meer...). 30 weken ben je he, dat schiet gelukkig al op. Heb je alles verder al klaar voor de kleine?

Kristel, nog 3 tot 5 weken zo ongeveer... 5 Weken klinkt lang he? Ik hoop het voor je dat jullie kleine ook niet te lang op zich laat wachten. 38 tot 40 weken is mooi, veel langer hoeft het ook niet te duren he?

Groetjes,

Sannie

Hoi Sannie,

Ja misselijk en zuurbranden wordt je niet vrolijk van.

Maar goed, ik ben zwanger en dààr ging het om.

Natuurlijk liever een fijne zwangerschap zònder dit soort kwaaltjes, maar helaas dat mag schijnbaar niet zo zijn....

Vandaag op controle geweest.

De baby ligt met de beentjes naar beneden.

Dat dacht ik al wel.

Gisteravond voelde ik ècht nog wel voetjes iedere keer op mijn blaas trappen.

We hadden eerst een afspraak met de verpleegkundige, daarna met de gyn.

De verpleegkundige dacht en ging ervan uit dat de baby al met het hoofd naar beneden lag.

Toen zei ik al ik denk het niet.

Ik voel voetjes in mijn blaas.

En ja, bij de arts een echo en de baby lag mooi lang uit met de voeten naar beneden....

Over 3 weken weer een afspraak, dan hopen we wel dat de baby anders ligt.....

Anders kunnen we het proberen te draaien zei de arts....

Ik zei ja, dat heb ik een sop een film gezien, die vrouw schreeuwde het uit !

En een collega van me heeft het òòk eens gehad.

Daar hebben ze het 3x in 5 dagen geprobeerd te draaien.

De 3e x was het gelukt.

Maar zij zei ook dat het erg pijn deed.

Maar we gaan er eerst maar ff gewoon vanuit dat hummeltje zelf nog ff lekker goed gaat liggen.

Kristel ;

Het schiet alweer wat op voor jou ook.

Hoe gaat het ?

Lisette ;

Hoe ist ?

Kun je vanuit het ZH op de site ???

Ik hoop dat alles goed gaat.

Groetjes Raffie

Vandaag weer op controle geweest. Nu weer de eerste keer naar het zh. Precies een half jaar geleden was ik er voor het laatst (voor deze zwangerschap dan, ben in de tussentijd helaas wel nog in het zh geweest). Alles was goed. De kleine ligt wel met z'n hoofdje naar beneden, maar is nog niet ingedaald, dus ik zie nog wel gebeuren dat ie weer andersom gaat liggen... Verder zag alles er goed uit, en moet ik over anderhalve week terug komen.

Wel voel ik het de laatste tijd al regelmatig rommelen in mijn buik, harde buiken die wat pijnlijk zijn. Geen echte weeen of zo, maar ook geen gewone harde buiken. Dus we zullen wel zien hoe lang het nog duurt. Voor de zekerheid zijn we druk bezig om alle laatste dingen klaar te maken. Zo heb ik dinsdag samen met mijn moeder de wiegjes in orde gemaakt (hebben er 2 en er staat er 1 boven en 1 beneden), en ben ik vanmiddag weer druk bezig geweest om alles op de babykamer klaar te maken (commode inruimen, alles nog een keer afsoppen, noem maar op). Het begint gewoon enorm te kriebelen de laatste tijd. Maar ja, het kan ook maar klaar zijn.

Hallo allemaal,

ik had mijn wachtwoord niet dus kon niet vanuit het ziekenhuis op de site....

Zaterdag ben ik bevallen van een mooie zoon Jurre om 17.29

Ik had eiwit in de urine en hoorde van de verloskundige vandaag dat het best veel was...

Zal binnenkort verhaal doen ,maar na een half uur persen keek de gyn en bleek dat  Jurre er niet uit kon, dus ben ik met een keizersnee bevallen en zijn we gisteren thuis gekomen.

Liefs Lisette

Gefeliciteerd Lisette met de geboorte van zoon jurre.

Leuke naam en wat fijn dat jullie alweer thuis zijn.

Kristel,hoofdje omlaaghet kan dus wel zelf nog draaien.

Ik hoop maandag ook een hoofdje omlaag te zien bij de controle

Ik heb mijn examens gemaakt en voor eentje al geslaagd de andere

Hoop ik morgen te horen ik werd steeds afgeleid door een kickboxende dame

In mijn onderbuik

Pietje.