Jump to content
erik j

April, mei, juni 2012 mamma's

Recommended Posts

Kristel.....

Ooohhhh wie weet duurt het niet zo lang meer.

Maar je hebt iig alles op orde.....

Raffie

Lisette ;

Gefeliciteerd ! :feest3:

Met de geboorte van Jurre !!!!  :baby2: :baby2: :baby2: :baby2: :baby2: :baby2:

Geweldig.

Gaat alles verder goed ?

Zo te lezen wel.

Jullie zijn al lekker thuis.....

Nou lekker genieten !!!!!

Groetjes Raffie

Pietje ;

Gefeliciteerd met je examen !

Die heb je maar weer !

Het schiet bij jou òòk al op !

Maandag weer controle lees ik ?

Hopen dat beebje iid met het hoofdje naar beneden ligt....

Ik lees het volgende week wel.

Groetjes Raffie

Lisette, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Jurre, mooie naam :love2: .

Heel veel geluk gewenst!:baby2:

Liefs,

Sannie

Hey dames,

Ik ben zo benieuwd naar morgen. Ik heb zelf het gevoel dat ze nu gedraaid is zelf..

Moest zaterdagnacht naar de w.c. voor de grote boodschap en ik heb dat eigenlijk nooit.

De baby zit ook steeds tegen mijn darmen aan denk ik,want ik kan nu iedere dag wel.

Mijn buik voelt ook anders aan van binnen..

Morgen gaan we ook nog een midweekje weg, mijn vader gaat ook mee. we zouden eigenlijk naar Denemarken gaan weer met zijn allen, maar dit doen we nu maar niet..

verder heb ik het soms zo heet, zou het komen omdat mijn bloeddruk nu eindelijk wat hoger wordt? Heb normaal een lage bloeddruk..Een kort lontje krijg ik nu ook..Zit mezelf soms echt in de weg..

Maar goed, nog 5 weken en 6 dagen(ongeveer) Bij mijn vriendin is de baby te klein, dit zagen ze bij de groeiecho van 30 weken..Zij zijn nu doorverwezen naar het ziekenhuis..Ben benieuwd, ze is 2 weken na mij uitgerekend..

O ja, mijn andere examen heb ik ook gehaald.Lekker idee.Nu volgen de modules van het boekhouden...

Groetjes Pietje

He Pietje,

Gefeliciteerd met je gehaalde examen.

Spannend inderdaad of jullie kleine spruit inderdaad is gedraaid. Maar als je zelf al wat verandering voelt zal het toch vast wel. Duim voor je.

Oh ja, en natuurlijk heel veel plezier op jullie midweekje. Wordt vast gezellig.

Groetjes,

Sannie

He Kristel,

Het gaat vast goedkomen hoor, die kleine van jullie blijft vast wel met z'n hoofdje omlaag liggen. Wie weet duurt het niet heel lang meer, als je nu al gerommel voelt. Spannend.

Nou,mijn gevoel klopte wel,maar nu ligt ze tussen een stuit en een dwarsligging in..

Volgende week weer controle..heb toch nog hoop dat ze doordraait.

Groetjes pietje

Lisette, proficiat met de geboorte van Jurre. Jammer dat het een keizersnee moest zijn, maar fijn dat alles goed is. Ook een leuke naam trouwens. Ik heb van de week een topic geopend met dat wij nog geen naam hebben. Jurre was 1 van de namen waar we het over hebben gehad. Mijn man kwam er mee, en ik vond 'm ook leuk, maar na een paar dagen begon mijn man toch weer te twijfelen...

Pietje, fijn dat je voorgevoel klopte, en dat de kleine dus inderdaad is gedraaid, maar helaas nog niet ver genoeg. Maar ze heeft nog een paar weekjes om goed te gaan liggen. Oh ja, en natuurlijk proficiat met het behalen van je examens.

Raffie, hoe is het nu met jou? Ook die kleine van jou heeft nog een paar weekjes om goed te gaan liggen. Hoe voel je je verder?

Sannie, hoe gaat het met Kris? Begin je alweer een beetje ritme te krijgen?

Brenda, hou jij het nog een beetje vol?

Hier gaat het wisselend. Van de week heb ik een paar hele goede dagen gehad. Redelijk goed geslapen 's nachts, en de kinderen waren echt engeltjes. Ook heb ik een paar dagen minder last gehad van zuurbranden. Maar vannacht heb ik weer echt heel beroerd geslapen, dus waren de kinderen vandaag ook weer lastig (althans dat vond ik dan) en natuurlijk heb ik vanavond ook weer last van zuur. Maar ja, zo meteen maar snel naar bed, en morgen heb ik weer een dag om bij te komen. De kinderen gaan naar het kdv en dus kan ik lekker de hele dag heel rustig aan doen. Hopelijk voel ik me dan weer wat beter. Volgende week dinsdag weer op controle, dus dat duurt nog ruim een week. Ik vraag me af of ik dat ook daadwerkelijk ga halen. Ik voel het al regelmatig rommelen in mijn buik. Maar we wachten wel af.

He Pietje, het begin is er. Nu hopen dat ze verder draait...

Hier gaat het wel goed, ik begrijp alleen nog niet hoe mensen dat doen als ze al kinderen hebben... Misschien dat het dan wat meer vanzelf gaat, maar ik ben er maar druk mee, met onze Kris.

Hij groeit heel goed, hij drinkt heel veel. Zo veel, dat ik van die reacties kreeg van mensen dat ik hem veel te veel zou geven en dat dat niet goed zou zijn. Maar ja, wat moet ik dan, dat arme kind uren laten gillen van de honger? Dus gisteren ben ik even naar het inloopspreekuur op het consultatiebureau gegaan om te vragen wat ik daarmee moet. Nou, gelukkig mag ik hem gewoon geven wat hij aangeeft te willen. Ze zijn afgestapt van dat maximum aantal ml per kilogram gewicht per etmaal, zolang het kindje het goed doet en het niet meer dan een liter per etmaal drinkt. Nou ja, daar zit Kris gelukkig nog niet op...

Gisteravond was het wel even drama. Na z'n voeding (die ik hem al een uur eerder had gegeven omdat hij tussen de voedingen al de hele tijd wakker en huilerig was) bleef hij maar onrustig en bleef hij maar huilen. Uiteindelijk kwam mijn man met het idee om een half flesje voor hem te maken en warempel dat slurpte meneer helemaal leeg en viel vervolgens als een blok in slaap.... Hij had blijkbaar nog steeds honger, tja, daar denk je dan toch niet aan als hij al redelijk dicht op elkaar twee volle flessen heeft leeggedronken? Maar goed, hij heeft vervolgens voor het eerst de hele nacht (van 0.00 tot 05.45 uur doorgeslapen), dat was dan ook wel weer lekker. Hoewel ik niet weet of dat van pure vermoeidheid was, of dat hij gewoon lekker wilde slapen... Hmmm, beetje dubbel. Af en toe voel ik me best een beetje schuldig als we pas na een paar uur proberen er achter komen wat er aan de hand is als hij zo onrustig/huilerig is... Maar goed, dat zal wel vaker gebeuren bij eerste kindjes... Het is toch af en toe een beetje uitproberen wat werkt.

Het zal ook wel goedkomen met hem. We bedoelen het allemaal wel goed, alleen we begrijpen nog niet alle huiltjes... Je leest overal dat je dat met een week of 2 wel begint te herkennen, nou ik niet hoor. Ik herken nu het geluidje als hij bezig is met een grote boodschap maar verder nog niet hoor. Maar goed, ook dat zal op den duur wel komen denk ik...

Kris begint wel al steeds meer echt naar dingen te kijken en ze te volgen. Heel leuk is dat. En er komen sinds een paar dagen andere geluidjes. Ook wel grappig, al schrikt hij af en toe van z'n eigen geluiden.

Nou, ik ga aan m'n wat latere kopje koffie beginnen.

Groetjes,

Sannie

Pietje ;

Gefeliciteerd met je examens !

Daar ben je eerst ff vanaf, zie heb je in je zak !

Dus je voelt je al anders en het voelt anders in je buik !

Spannend !!!!

Dus beebje is wèl wat gedraaid....

Hahahahaha

Kan nog wel.

Volgende week ligt ze vast goed !

Groetjes Raffie

Kristel ;

Voor jou wordt het òòk al spannend !

Niet zo lang meer !

Hier alles goed.

Nog wel brandend maagzuur en misselijk.

Slapen is een drama...

Maar goed.

Dat hoort erbij denk ik dan maar.

Maar ik moet onze dochter òòk naar school brengen, 's avonds haar in de douche doen en haar haren kammen en vlechten ( Ze heeft hèèl erg lang haar....dat lukt papa niet zo goed ).

Zo lang ik het nog een beetje kan, doe ik het.

Binnenkort zal hij het een tijdje moeten doen.

Dusss wel moe.

Overdag kotm mijn moeder hier 2 a 3 dagen om het hele huis te soppen.

Dus een middag dutje zit er op die dagen niet in.

We zijn nu al wel bijna klaar hoor.

Vorige week niets gedaan.

Gisteren en vandaag de speelkamer van onze dochter gedaan.

Is nu klaar.

De bovenverdieping hebben we al gedaan.

En àlle baby spullen zijn uitgepakt en schoongemaakt.

Baby kamertje, kinderwagen, wieg, box, kinderstoel enz. enz.

Nu over 2 week de badkamer beneden, w.c. beneden, onze slaapkamer, bijkeuken, keuken, eetkamer en woonkamer en hal.

Dan is het hele huis gedaan.

Volgende week doen we ff niks.

Daarna nog wel 4 week werk denk ik.

Dus we zijn nèt op tidj klaar voordat de baby er is denk ik.

Maar bij de beneden verdieping kan mijn moeder wel veel allèèn.

Hoef ik niets echt uit zoeken en te helpen enz.

Dus vanmiddag ff rustig aan, tot 15.15 uur, dan mijn dochter van school halen en dan snel naar huis, omkleden, en dan moet ze naar gym.

Eten maken, dochter weer halen, eten, douchen samen met dochter....

hahahahahaha

Morgenvroeg naar het UMCG voor een screeningsecho.

De lààtste.

Wel weer spannen en òòk leuk.

Beebje weer ff helemaal zien.

Òòk in 3/D  4/D, wel weer leuk.

Ik laat jullie weten heo het morgen is gegaan.

Groetjes Raffie

Sannie ;

Hahahahahaha

Wat herkenbaar jou verhaal.

Volgens mij las ik toevallig laatst in èèn of ander zwanger blad ofzo. dat je de baby huiltjes na zo'n 4 week wel herkent, dus volgens dat blad heb je nog 2 weekjes.

Dus een hongerlap die baby van jullie....hahahahaha.

Dus je mag op vraag geven ?

Je geeft fles ?

Ik weet dat je borstvoeding ook op vraag geeft, tenminste dat deed ik toen.

Ook zielig toch ?

Dat 'ie moet huilen van de honger ?

Hij heeft gewoon wat meer nodig.

Goed dat je naar het inloopspreekuur bent gegaan.

Daarvoor zijn ze er.

Hopen dat het goed gaat allemaal.

Wel leuk toch ?

Eindelijk dat kleintje bij je thuis, op je arm, voeden.....lief man !

Ik kan niet wachten !!!!

Groetjes Raffie

Ik moet ff het volgende met jullie delen.

Ik probeer mijn kinderen zo goed mogelijk voor te bereiden op de komst van de baby. En ook uitgelegd dat een kleine baby alleen maar melk drinkt uit een flesje of uit mama's borstjes. Zijn mijn boefjes en ik vanmorgen in de badkamers, wijst mijn dochter naar mijn borsten en zegt: Mama's borstjes, baby straks opeten...

Was zo lief, is volgens mij een nieuwe kijk op borstvoeding...

Kristel,

Hahahahahaha

Ik zou maar oppassen straks !!!!! :sm12:

Borstjes opeten ????!!!!!!

Hahahahahahaha

Groetjes Raffie

Gisteren de laatste screeningsecho gehad.

Beebje lag er weer niet goed voor.

De arts heeft bekeken wat ze kon, en toen hebben we even een uurtje "vrij" gekregen om rond te lopen in het ziekenhuis en ff wat te eten en te drinken in het restaurant.

In de hoop dat de baby daardoor zou draaien en de arts het hartje beter kon zien.

Na dat uurtje was beebje nauwelijks gedraaid.

Wel een piepklein beetje zodat ze het iets beter zag....maar jammer genoeg niet echt heel goed.

Ze is nog ff een 1/2 uurtje bezig geweest, en het was wel goed.

De vorige keren was het òòk goed.

Over 2 week toch weer een afspraak met de gyn. dan gaat hij nog ff weer goed kijken.

De extra controle's worden nu wat afgesloten........

Òòk wel weer lekker aan 1 kant, dat betekend ook dat ze het in het ZH positief inzien.

Beebje lag nog wel of weer in een stuit.

Met het kontje naar beneden en de voeten in kleermakerszit omhoog met de knieën op de borst.

Lijkt wel leuk als ze daar een mooie echo van heeft.

Nu voor de volgende keer een geboorteplan invullen, en die moet dan ingeleverd worden.

Bij mijn vorige zwangerschap hadden ze dat niet.

Da's ook alweer 6,5 jaar geleden, dus andere regels......

Dus allemaal nieuw....

Zoveel speciale dingen willen we niet.

Ik heb 'm al bijna klaar.

Ik wil graag de navelstreng doorknippen.

Mijn man heeft dat de vorige x gedaan, en òòk bij de 2-ling.

Ik wil òòk graag een keer voelen en meemaken hoe dat is.

Dit is onze lààtste x een kindje gaan we vanuit, dus mijn lààtste kans.

En ik wil graag dat ze de navelstreng wat langer laten zitten na de geboorte.

Niet meteen doorknippen.

Maar na +/- 20 minuten.

Ik heb gelezen dat zoalng de placenta klopt ze het wel laten zitten, zodat de bloedsomloop met de baby nog even behouden wordt.

Dan kan er nog wat meer zuurstofrijk bloed naar de baby en bep. vitaminen ( B ) door he bloed naar de baby komen.

Òòk het extra bloed gaat dan nog naar de baby wat welkom is.

Ik had het vorige week al met de verpleegkundige besproken.

Dat kan wel zei ze.

Dat hebben we wel eens vaker.

Àls het natuurlijk medisch kan.

Ik zei ja natuurlijk.

Als er iets is met de baby kan het natuurlijk niet.

We zullen zien........

Groetjes Raffie 

Wat spannend allemaal of de baby wel of niet draait....

Kristel hebben jullie al een naam? en wat een leuke uitspraak  :D

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de laatste loodjes.

Binnen kort zal ik mijn bevallings verhaal eens opschrijven maar weet alleen niet waar ik dat moet plaatsen.... hier???

Liefs Lisette

Lisette.....

Ooooh ja iid jou bevallingsverhaal zal hier binnenkort wel komen.

Ja hier toch ????

April, Mei Juni 2012 mama's dussssss......

Alvast heel veel succes !!!!!

Groetjes Raffie

Ik denk ook dat dat het makkelijkste is om het hier neer te zetten, doe ik als ik wat meer tijd heb...

Groetjes Lisette

nou hehe we hebben eindelijk een datum! 4 juni zal ...... geboren worden! tenzij hi jzich eerder aankondigt.

ik kon wel eerder maar het zat vol :(...

Nou,

gisteravond om de tien minuten voelde ik mijn baarmoeder samentrekken en werd mijn buik helemaal hard.

Zat op een gegeven moment echt in twijfel of ik niet de vk moest gaan bellen.Heb een warme douche genomen en daarna zaktte het iets weg. Ben naar bed gegaan en heb nog redelijk kunnen slapen.

Meer dames hier al last van? Ik wordt er onzeker van, misschien is ze aan het draaien, goed liggen, oefenweeën, het kan natuurlijk vanalles zijn..pff..Vandaag geen last meer, ik voel ook steeds druk op mijn bekken.mijn broekband kan ik maar moeilijk verdragen.. Net ook echt hard moeten werken om ontl. te kunnen krijgen..

het zijn nu echt de laatste loodjes denk ik..

Groetjes Pietje

Pietje, ik heb al heel lang last van harde buiken, en de laatste tijd doen ze ook regelmatig wat pijn, maar het zijn nog geen echte weeen. Wel heb ik ook sinds een paar dagen meer last van mijn bekken, voel ik een enorme druk op mijn bekken. Ik denk dat ie nu dus wel is ingedaald. Dat zou bij jou ook het geval kunnen zijn. Hij kan natuurlijk toch goed zijn gaan liggen en meteen zijn ingedaald...

Morgen ben ik 37 weken, en ik ben er ook echt wel klaar voor/mee. Van mij mag hij/zij komen. Mijn buik zit in de weg, en ik heb errug veel last van mijn buik, bekken, vermoeidheid en noem maar op.

Ooooh Kristel en Pietje.....

Het duurt misschien niet lang meer !

Kristel zowiezo, morgen 37 weken, dus je mag dan thuis bevallen.....

Wie weet hier volgende week weer een bevallingsverhaal......

Groetjes Raffie

Als alles nomaal was zou ik idd vanaf nu thuis mogen bevallen. Maar omdat ik bij mijn vorige bevalling ruim 3 liter bloed ben verloren en de pacenta's niet los wilde laten, moet ik in het zh bevallen. Ik sta daarom sinds een paar weken weer onder controle bij de gyn.

Maar mocht ik nu aan de gang gaan, en alles is goed, dan mag de baby wel meteen mee naar huis, dus dat is ook wel een fijn idee.