Jump to content
erik j

April, mei, juni 2012 mamma's

Recommended Posts

Hoi Kristel,

Had je ook moeite met slapen? :)

Morgen krijg ik weer controle op de ligging, ben toch wel benieuwd..

Gisteren en vandaag voel ik me weer een stuk beter, tenminste, merk wel dat mijn voeten pijnlijker worden en dat ik meer omhoog moet met mijn benen..

ik begrijp heel goed dat je er nu wel klaar voor bent.nu mag het ook gebeuren en dan het liefst maar zo snel mogelijk..

Je hebt er ook nog twee rondlopen, lijkt me wel zwaar nu voor je..

Ik heb er een van 7, maar die wil ook nog bezig gehouden worden, maar is toch makkelijker dan bij jou thuis denk ik..

Wij gaan trouwens naar een ander ziekenhuis om evt. te bevallen.

Is voor ons iets dichterbij en makkelijker met parkeren en mijn man werkt in die plaats..

Ik hoop eigenlijk nog steeds op een thuisbevalling, kan alleen niet meer doen dan afwachten..

Groetjes Pietje

Kristel,

Okè, dus naar het ziekenhuis.

Ik ga ook naar het ziekenhuis.

Òòk door de vorige bevallingen.

Maar vidn dat ook helemaal niet erg, ik zou ook niet thuis willen.....

Maar heel veel succes alvast als het binnenkort wel is !

Hopelijk gaat het nu beter qua placenta en bloedverlies.

Iid wel lekker dat je baby meteen mee naar huis kan, als alles goed is.

Groetjes Raffie

Pietje, hoe was het gisteren bij de controle? Lag de kleine hummel nu goed? Ik hoop het voor je. Wil je anders proberen om het te laten draaien?

Raffie, ik zou ook niet thuis willen bevallen, vind het wel goed zo in het ziekenhuis. De vorige keer schijnt het bloed tegen het platfond hebben gezeten...

Gisteren moest ik weer op controle. Alles was goed, de kleine ligt met het hoofdje naar beneden en is zelfs ingedaald. Dus ook die is er helemaal klaar voor. Toen mijn kinderen vanmorgen wakker werden hadden ze het erover dat ze naar oma zouden gaan, want mama moest naar de dokter voor de baby. Dus ik maar wachten en wachten tot de weeen zouden beginnen of mijn vliezen zouden breken, maar helaas, tot nu toe nog niks... Wel is het al verschillende dagen aan het rommelen. 2 dagen geleden heb ik zelfs een uurtje of 3 om de 10 minuten weeen gehad. Maar het waren maar voorweeen. Ik zal eens gaan kijken wat de bakerpraatjes zeggen over het opwekken van een bevalling, wie weet helpt het. Dan heb ik tenminste een goede reden om 's nachts wakker te zijn. Nu lig ik ook bijna elke nacht een paar uur wakker, maar is dat gewoon om dat ik me beroerd voel (laatste dagen weer meer last van zuur) of omdat ik gewoonweg niet kan slapen.

Hoi, onze kleine meid is wel weer gedraaid,maar terug.

Ligt weer in stuit.volgende week maandag weer controle en donderdags naar de gyn.

Intake voor een evt.draaipoging.ze is al wat ingedaald nu,dus ben benieuwd naar de mogelijke opties.

De. Kans op een spontane draaiing is erg klein nu..

Moest wel even slikken,weg thuisbevalling. Maar goed,een kwestie van mijn knop omzetten en weer

Afwachten op de volgende stap.

Succes Kristel,duim voor je dat je snel mag beginnen met bevallen.

Pietje

Hè Kristel,

Dus je baby is ook al ingedaald.....

Wie weet, wie weet , binnenkort lezen we hier nieuws !

Dus je kindjes willen al wel naar oma, hahahahaha.

Jammer dat je zo slecht slaapt.

Bah, je moet eigenlijk juist nog een beetje rusten voor de bevalling.....

Ik hoop dat je beter gaat slapen voor je.

Groetjes Raffie

Pietje ;

Oh nee toch, wat een dwarsertje die van jou...

Lekker weer terug draaien hè ? !

Ik hoop voor je dat ze alsnog ff draait....

Ga je anders proberen of ze haar kunnen draaien ???

We horen het wel volgende week.

Groetjes Raffie

aaaargh dames wat heb ik veelgemist, si9nds die site opnieuw de lucht in ging. Mijn account en paswoord deden het niet meer en in het begin kon ik ook niets volgens op de een of andere manier. Maar nu ik mijn naam vqan MvC in een nieuw account heb aangemaakt ben ik er weer hoor. *Ik baal er van dat ik de eerste geboorte heb misgelopen. >:( maar ben heel blij voor Lisette.

Ik weet niet of jullie mij nog herinneren, maar we waren niet met zoveel op dit bankje, dus misschien dat jullie mij nog herinneren. Ik heb al een dochter via ICSI en die is nu 19 maanden en echt een boef. Zo ontdeugend. Tegenwoordig oefent ze op het kdv voor de spiegel in nephuilen omdat vervolgens later bij leidsters en ook thuis uit te proberen. Ze rent weg en lacht dan omdat ik niet meer zo mobiel ben om haar te pakken. Ik ben vandaag nu 36 weken zwanger van onze cryo. Had ik jullie al verteld dat we weer een dochter krijgen?

Het duurt denk ik een eeuwighied om alle berichten door te lezen en dan baal ik alleen maar dat ik al die tijd met jullie gemist heb. Hoe gaat het verder met iedereen hier? Iemand was destijds aan het verhuizen? Iemand had destijds net als ik niet zo gunstige uitslag van de combinatuietest? Iemand was volgens mij ook nog met studie bezig of raakte baan kwijt? En iemand had al 2 kinderen, brendasmurf toch?

Owww ik heb toch niet teveel gemist he. Zeker nu ik dagelijks thuis zit vanwege zwangerschapsverlof verveel ik me te pletter. Huis is best wel een zooitje, maar ik kan gewoon zo weinig, zeker omdat ik hier ook nog een kleine dreumes heb rondlopen en omdat ik een tijdje echt niet lekker was en waarschijnlijk een bloedstolsel had, die mogelijk bij mijn longen in een klein vaatje is gesprongen, maar die niet meer te traceren was via foto's, maar wel verhopogde bloedwaardes. Ik was heel kortademig, had pijn op de borst en kon weinig. Inmiddels heb ik weer dat kortadmige, maar geen pijn meer op de borst. Wel kan ik savonds niet slapen door maagzuur. ebben jullie daar ook last van?

Mijn meisje ligt al vanaf begin af aan goed en is inmiddels al bij week 32 (zit nu in 36) gedraaid, wat vrioj vlot is voor ene tweede. Omdat de placenta voorligt voel ik weinig. Wat me af en toe de zenuwen geeft. Aan de4 andere kant als ik wel duidelijk wat voel vind ik dat ook weer eng.

ooow ik wil zoveel van jullie weten, zoals wanneer de uitgerekende data's ook alweer waren. ik ben uitgerekend op 30 of 31 mei 2012. Babybytes geeft het ene weer en de ivf kliniek geeft de andere datum weer. Geen idee welke ik nu moet aanhouden, aangezien kindjes toch nooit op uitgerekende datum komen.

Nou ik hoop snel een berichtje te zien

Hallo Mama van Carmen,

Ik was sinds de nieuwe site er is ook niet ingelogd, ook bij mij wilde dat niet.

Dus ook een nieuwe account aangemaakt.

Gewoon als je toch ff tijd hebt, wat berichten lezen die voor jou van toepassing zijn.....

Je bent zo weer bij !

Tenminste dat vond ik.

Jij hoeft niet zo lang meer........

Het schiet al op voor je !

Ik ben zaterdag 32 week zwanger, uitgerekend op 30 juni.

We weten al wat het word, maar zeggen dat tegen niemand.

Had jij een niet zo gunstige uitslag van de combinatietest ?

Wij ook niet.

Wij hebben een kans van 1 op 48 op trisomie 18.

We hebben meerdere screeningsecho's gehad hiervoor.

Met 11 weken, 16 weken , 20 weken, 25 weken en 30 weken.

Aan de ene kant wel leuk, want ze maakte er iedere keer ook 3/D  4/D  van.

Maar aan de andere kant, je zit er niet voor niets.

Wij hebben gekozen om gèèn vruchtwaterpunctie te doen.

We hebben hier zo lang op moeten wachten, zo veel pogingen moeten doen, veel geld gekost ( zelf betalen ).

We zijn erg blij dat ik eindelijk zwanger ben.

De echo's lijken goed.

We hopen op een goede afloop.

We hebben van die 48 , 47 kansen dat het goed gaat.

We blijven positief !

Nog "maar" 8 weekjes......

Was het maar zover....

Groetjes Raffie

Hoi Mama van Carmen.

Wat leuk dat je er weer bent. Natuurlijk weten we nog wie jij bent.

Voor wat betreft dat verhuizen, dat was Brenda, en zowel Brenda als ik hebben al 2 kinderen. Mijn tweeling is nu  2 jaar en 8 maanden. Ze vinden het nogsteeds helemaal leuk dat mama een baby in de buik heeft (volgens mij leuker dan dat mama het op dit moment vindt).

Maar als je toch al thuis zit, en geen zin/puf hebt om te poetsen, heb je toch alle tijd om de oudere berichten te lezen, hihi.

Ik heb momenteel een nogal dubbel gevoel. Van de ene kant ben ik er helemaal klaar mee, met de zwangerschap dan dus. M'n buik zit in de weg en ik heb er ook echt last van (heel heel veel harde buiken), ben ontzettend moe, maar slaap slecht en noem zo alle kwalen maar op. Oh ja laten we vooral het maagzuur niet vergeten. Dat lijkt overigens erger te worden als ik chocola eet, dus dat eet ik maar niet meer. Maar van de andere kant, het is wel de laatste keer dat ik zwanger ben, en dus het getrappel en gedraai in mijn buik voel, en daar geniet ik wel weer enorm van... Ik merk wel dat ik weer wat meer in mezelf gekeerd begin te raken, en ook mijn buik rommeld al regelmatig, dus volgens mij duurt het niet zo heel lang meer, maar we wachten maar geduldig af.

HI Kristel,

O wat leuk dat jullie me nog kennen. Ik weet alweer van jouw tweeling. En jij bent ook zwanger van een cryo, net als ik. Ik herken dat brandend maagzuur. Echt verschrikkelijk, vooral savonds. Ik heb af en toe een hoofdsteun onder me om te zorgen dat ik niet al teveel zuur omhoog krijg. Slapen jullie snachts ook zo waardeloos. Lijkt wel of ik nu al alles hoor. Elk zuchtje van mijn dochter van ruim, anderhalf hoor ik en sta ik naast het bed. Ben superalert. Vanna cht was de kleine meid ziek en heeft ze bij mij in bed gelegen, wat echt heel lastig is met een grote buik die niet zo flexibel meedraait. Gisteravond heeft mijn man de meeste kots opgeruimd, vanochtend was ik aan de beurt voor de diarree. Ik merk dat van in jezelf gekeerd raken ook. Ik wil het liefst me afzonderen en kan eigenlij kde kleine meid af en toe niet aan (dan rent ze weer weg of is ondeugend en kan ik haar echt wel even achter het behang plakken). Mijn man vind me maar lui en egoistisch en moppert steeds op me. Ik kan hem helemaal niet duidelijk maken, dat je in deze periode er echt wel doorheen zit. Hij denkt echt dat het een fluitje van een cent is, dat zwanger zijn. En misschien als ik heel jong was, maar mijn schooonzusje trok het bij de tweede ook niet meer op het laatst en zij is 26 geworden. Ik ben bijna 36, dus zo raar vind ik het niet. Maar goed ik zal blij zijn als we de 4 weken voorbij zijn, want denk niet dat ik te vroeg ga bevallen. Dacht ik eerst wel, maar nu vermoed ik dat ze nog lekker blijft zitten. Omdat die kleine meid zo ziekjes is, maar wel energiek, verwacht ik dat ik de rest van de dag achter haar aan kan lopen en kots en diarree kan opruimen. Jippie! Ook moet de bank nog in de sop gezet worden. Nogmaals Jippie! en ik moet me ook nog aankleden en dan moet ik naar boven en die kleine wil dan niet mee omdat ze denkt naar bed te moeten, maar als ik haar bendend alleen laat breekt ze doorgaans de boel af. Oja een box werkt absoluut niet, al vanaf dat ze baby was wilde ze er echt niet in. Trouwens ze klimt toch overal uit. Hebben jij en Brenda het soms ook zo moeilijk met jullie peuters/kleuters? Als ik weer mobiel genoeg ben, dan zal het me wel meevallen, maar nu vind ik het echt zwaar.

Ik vind het momenteel heel zwaar. De boeven gaan 2 dagen in de week naar het kdv, en dan probeer ik 's morgens wat extra dingen te doen en 's middags wat extra te slapen. Ze zitten ondertussen in die fase dat ze tussen de middag vaak niet meer naar bed willen, ja de ene wel, maar de andere (de drukste) niet. Hierdoor ben ik zelf 's middags vaak heel moe, en tegen de tijd dat het 's avonds bedtijd is voor hun, zit il er echt helemaal doorheen, en word dan vaak boos op ze. Ik probeer ze dan maar uit te leggen dat mama heel moe is omdat mama een baby in de buik heeft...

Mama van Carmen, ik ken je ook nog wel hoor!.

Ik was al benieuwd hoe het met je ging. ik ben degene die een jaarcontract had wat niet werd verlengd en ik ben ook bezig met een avondopleiding.Ben nu al, telefoniste,receptioniste en adm.medewerker.Nu de laatste twee modules(boekhouden) en dan ben ik ook fin.adm.medewerkster..maar goed, de laatste examens zijn op 5 juli, dus ik kijk wel of het nog haalbaar is en anders n september weer verder..

Mijn buik begint nu ook echt in de weg te zitten, doe ik een deur open, stoot ik hem alweer..

Dat boos worden herken ik ook heel erg.ben soms echt moe en kan dan niets meer hebben..kort lontje en dan wil ook ik weleens uitvallen tegen mijn dochter.niet leuk,maar ik leg inderdaad wel uit dat mama gewoon erg moe is door de baby en de grote buik..

Pietje

Ow gelukkig ben ik niet de enige die zo weinig kan hebben. Vooral het optillen van de kleine meid wordt me af en toe teveel ook al weegt ze net 10 kilo. Ook heeft ze voor haar leeftijd nog erg klein maatje (74-80) terwijl ze toch al 21 maanden wordt. Qua motoriek loopt ze echter zwaar voor op leeftijdsgenoten. Ze heet al haar eerste zinnetje gezeg: Poes is buiten! Verder is het de hele dag Kijk en alles probeert ze na te praten. Ze rent en ze klimt en klautert. En ze oefent voor de spiegel het nephuilen hahahaha.

Pietje hoe kun je nu nog studeren? mijn hemel ik ben doodmoe na een zweedse kruiswoordpuzzel. Ik kan ook niks onthouden, vergeet dagelijks de helft van de boodschappen of mijn zinnen af te maken. Wat dat betreft heb ik net als Kristel dat ik steeds meer in mijn schulpje wil kruipen

He Mama van Carmen,

Leuk dat je nu toch weer hier kunt komen kijken, zoals je ziet waren we je niet vergeten. Ook hier is in de tussentijd een zoon geboren. Onze Kris is ondertussen al 6,5 weken en de eerste lachjes komen af en toe al tevoorschijn. Dat je om zulke kleine dingen zoals het eerste lachje zo begint te gloeien van trots is wel heel grappig om bij jezelf te merken...

Ik heb wel bewondering voor jullie dames die al een kleine (of zelfs meerdere kleintjes) hebben rondlopen hoor. Ik vond het heerlijk om tijdens m'n verlof voordat Kris geboren werd ieder moment wanneer ikzelf vond dat ik dat nodig  had eens even lekker een dutje op de bank te gaan doen. Het lijkt me anders inderdaad ook best wel zwaar. Dat geldt trouwens ook voor na de geboorte. De eerste weken kwam ik echt helemaal nergens aan toe, omdat ik eigenlijk de hele dag met Kris bezig was, ik heb me wel afgevraagd hoe mensen dat doen als ze al zo'n hummeltje rond hebben lopen/kruipen...

Nou MvC, succes met de laatste loodjes hoor, en wie weet komt de kleine toch nog ietsje eerder. Je weet maar nooit.

Groetjes,

Sannie 

Jeetje Sannie,

Alweer 6,5 weken. Wat gaat dat hard en ik vind het zo erg dat ik het gemist heb, maar kon eerst echt niet aanloggen op de site en was te lui om nieuw account aan te maken. Ik kwam bij Carmen in het begin ook nergens aan toe hoor. En ik moet zeggen het is inderdaad zwaar met een extra kleintje, maar o zo leuk dat ze straks een zusje heeft om mee te spelen.

Nog gefeliciteerd met je Kris!

Hoi ,

straks weer een liggingscontrole.Ben toch wel benieuwd.Voor mijn gevoel ligt het nu anders in mijn buik.Ik voel op andere punten nu druk.Beetje tintelingen bij mijn maagstreek en het trekt wat meer.Verder kan ik aan mijn onderbuik weinig verdragen.Meer dames hier last van?

Ik ben er inmiddels wel rustiger onder dat het zeer waarschijnlijk een z.h. bevalling gaat worden, maar de komende twee weken moeten we gewoon nog afwachten..

Tja, rusten, ik kan 's middags wel naar bed als mijn dochter naar school is, maar ik heb zelf de rust niet om maar te gaan liggen..Moet mezelf echt dwingen..

Groetjes Pietje

Hoi Pietje,

Ohh benieuwd of je spruit nu anders ligt !

Ik hoop het voor je !

Het kort aardig in voor je.

Groetjes Raffie

Nou,

Het is niet gedraaid.

Nu donderdag maar eens horen in het ziekenhuis wat de voor ons mogelijke opties zijn..

Ze verwacht een baby van 7 pond, is netjes toch? Mijn dochter was net 6 pond..

Die pijn in mijn onderbuik komt omdat de billen daar zo drukken nu en de tintelingen komen door het hoofd wat tegen de maag beweegd.Weer helemaal gerustgesteld m.b.t de "kwaaltjes"en nu weer afwachten..

Groetjes Pietje

Pietje ;

Oohhh....dus nog niet gedraaid...het kan nog......

Donderdag moet je weer heen ?

Misschien is hij/zij dan gedraaid....dwarsertje !

Iig weet je de kwaaltjes nu weer ja....

Hahahahahaha

Misschien draaien en het ziekenhuis ?

Hebben ze het daar over gehad ?

Donderdag zul je hopenlijk weer wat meer horen.

Groetjes Raffie

Bij mijn schoonzusje hebben ze bij de eerste moeten draaien en is niet gelukt, is in stuitbevallen (ze wilde perse geen keizersnee en wilde ook thuid bevallen, maar dat laatste mocht niet). Tweede lag ook in stuit, hebben ze gedraaid, dat mijn schoonzusje tegen de vlakte ging, maar wel gelukt. Ze wilde weer thuis bevallen, maar vanwgee vele harde buiken en minder beweging kindje werd ze met 38 weken ingeleid in het ziekenhuis. En dan te bedenken dat ik dolgraag in het ziekenhuis wil bevallen en er niet aan moet denken om thuiste bevallen. Ik heb wel indicatie, dus ik mag gelukkig ook in ziekenhuis bevallen. Maar Pietje je mag dus in stuit wel op natuurlijke manier bevallen, maar ik raad het niet aan. Mijn schoonzusje wel, die vindt dat het (ondanks totale uitscheuring) wel te doen was. Ik zou geen risico's nemen. Vervelende van een keizersnee is dat je alleen dan 4 weken ofzo niet mag tillen. Maar in begin heb je extra kraamzorg en daarna kun je mensen om je heen vragen te helpen. Toch hoop ik evengoed voor je dat je kindje draait. Alhoewel ik ook tegen de natuurlijke manier van bevallen opzie. Ik weet nog dat ik de vorige keer dacht dat past nooit, en was maar 6 pond. Ik zit nu al veel langer thuis, dus wellicht al veel zwaardere baby en iok denk dat past nooit. Ik ben in ieder geval nog niet klaar om te bevallen. Ik ben nu bijna 37 weken geloof ik, ga zo even uitrekenen op babybytes. Maarreh nog meer mensen die zo tegen bevalling opzien. Zeker als je af en toe verhalen leest van mensen die net bevallen zijn, dan denk ik weer o gruwel, waarom is het bevallen zo zwaar t.o.v. het zwanger zijn.

Guest tanja1969

hey meiden,

pietje, je beeb wilt dus niet draaien begrijp ik?

maar in principe kan je gewoon normaal bevallen hoor, ook als je beeb in een stuit ligt

mijn vriendin haar beide dochters zijn in stuit geboren.

bij haar 2e was ik erbij omdat haar man op zee zat en absoluut niet thuis kon komen voor de bevalling.

ik heb Jannie geboren zien worden, zo onwijs mooi, eerst haar voetjes, toen haar billen en op dat moment

deed ze een plasje en poepje over de gyn heen, toen ze nog half in haar moeder zat  hihihihi

mijn vriendin moest wel beide keren in het ziekenhuis bevallen , bevallingen gingen heel snel en gelukkig geen complicaties geweest.

bij een dwarsligging is het wat anders, dan moet je via keizersnede bevallen, tenminste dat heb ik toentertijd geleerd.

mijn ex schoonzusje had een dwarsliggertje en zij moest idd voor keizersnede naar het ziekenhuis. maar ook omdat het nichtje meer dan 4,5 kilo was bij de geboorte.

was toen wel grappig want Joris (mijn jongste) was precies 6 weken ouder en was bij de geboorte van zijn nichtje ruim 10 cm kleiner hihihi, en daar lagen ze dan met zijn 2en in de box, echt geen gezicht

succes donderdag meid

ben heel benieuwd of je beeb gedraaid is

liefs Tanja

Ow Pietje, dat is nog even spannend dus. Hopelijk draait ze zelf, of anders hoop ik dat het draaien door de gyn lukt. Maar als dat niet zo is, wil je dan wel proberen om te bevallen zonder keizersnee? Of ben je daar nog niet helemaal uit? Ik duim voor je dat je die beslissing niet hoeft te nemen omdat de kleine zelf al goed is gaan liggen...

MvC, even een oppeppertje voor jou, een bevalling kan ook heel vlot gaan. Gisteren ben ik op nagym geweest van de zwangerschapsgym en daar hebben we de bevallingsverhalen uitgewisseld (mijn man had gelijk toen ik in mijn meest sportieve kleren naar beneden kwam en hij zei dat je voor de eerste keer vast geen sportkleren aan hoeft. Gelukkig heb ik naar hem geluisterd en gewoon m'n spijkerbroek weer aangetrokken...). Er waren inderdaad wel wat horrorverhalen, maar er waren ook een paar die best goed te doen waren, waaronder die van mijzelf. Ondanks dat ik van de ene weeenstorm in de andere belandde, is het mij 100% meegevallen. Volgens de verloskundige was het vrij heftig, maar dat kwam denk ik vooral omdat er tussen de weeen nauwelijks tijd zat om op adem te komen. Ik had zelf verwacht dat het nog veel heftiger zou zijn... Omdat ik ontzettend goed gecoacht ben, ging het eigenlijk op rolletjes en was het ook goed te doen.  Als het heftig werd, dan kwam de leerlingverloskundige naast me zitten en die zorgde ervoor dat ik mij volledig op haar ging focussen en met haar mee ging ademen. Af en toe gaf ze me zo ongeveer het bevel dat ik haar aan moest kijken en dat hielp echt heel goed. Misschien een tip voor manlief voor het geval je niet continue een verloskundige aan je bed hebt? Pas op het laatst toen ik de weeen niet meer weggepuft kreeg en ik zo ongeveer in een continue wee zat en ik zei dat ik als het nu nog niet bijna zover was dat ik dan iets aan pijnmedicatie wilde hebben, bleek ik al 10 cm te hebben en mocht ik persen. Uiteindelijk heeft de hele bevalling vanaf de eerste wee maar 9 uur geduurd. Zo kan het dus ook. Laat je niet teveel leiden door die horrorverhalen, je weet toch niet hoe het zal gaan en wie weet krijg je net als ik ook wel een relatief gemakkelijke bevalling. Dat kan ook toch? Het zijn niet allemaal horrorverhalen hoor, misschien vertellen mensen gewoon vaker de moeilijke verhalen dan de 'saaie' makkelijke verhalen. Moed houden hoor!

Hier hadden we gisteren een nieuw hoogtepuntje. Kris kletste terug toen we na het voeden lekker met hem aan het kletsen waren. Hij vormde een 'zinnetje' van wel 5 klanken op verschillende toonhoogte. Het klonk een beetje als: ah, euah, ah, ej, ah (en dan dus wat variatie in toonhoogte). Het leek net of hij een heel verhaal aan het vertellen was. Hihi, zo grappig. Er komt steeds meer reactie op wat we doen. 

Gisteren heb ik van mijn man voor mijn verjaardag het boek Oei ik groei gekregen. Dat is echt een aanrader, het is een heel leuk boek waarin de sprongetjes in de ontwikkeling van de baby is omschreven en ook wanneer dat dan ongeveer gaat gebeuren. Dan weet je dus dat wanneer het kindje op die momenten wat huilerig of chagrijnig is, dat dat komt omdat er een sprong in de ontwikkeling aan zit te komen. En dan staan er tips in hoe je je kindje kunt helpen om daar doorheen te komen en hoe je die ontwikkeling kunt stimuleren, door in te spelen op de nieuwe dingen die je kindje kan gaan leren. Wij zitten nu volgens mij net na het eerste sprongetje. Kris was laatst inderdaad een hele dag huilerig en werd alleen rustig als hij bij ons was. Nu lacht hij meer en begint meer te 'kletsen'. Ook leuk als kraamcadeautje, mochten mensen straks vragen wat je graag wilt hebben...

Nou, ik ga een kopje koffie drinken voordat de kleine straks weer eten wil.

Liefs,

Sannie

Hè Sannie,

Iid denk ik ook dat mensen liever vertellen dat het moeilijk was om te bevallen dat makkelijk.

Zo vond ik het òòk altijd wonderbaarlijk om verhalen te horen over 48 uur en 72 uur bevallen.

Toen ik van onze dochter bevallen was, hebben we daar ook ff over gepraat met de gyn.

Die zei dus ook, ja als er vrouwen zijn die vanaf de eerste oefenweeën rekenen, kom je daarop.

Gisteren de rondleiding gehad in het UMCG.

Daar vertelde de vp die de rondleiding deed èèrst een verhaal van een uur over bevallen en hoe en wat.

Daar kwam dat toevallig òòk nog even ter sprake.

Zij zei dus ook dat verhaal dat je wel eens hoort over 2 à 3 dagen bevallen.

Ze zei ; wij rekenen vanaf 4 cm. ontsluiting dat je bevalling is begonnen.

Vòòr de 4 cm gaan mensen vaak nog ff weer naar huis.

Òf als het hèèl snel gaat laten we ze ff een uurtje of 2 uurtjes rondlopen in her ZH, en dan kijken we weer.

Nà die 4 cm. duurt het gemiddeld 12 uur bevallen.

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Bij mijn dochter kwamen we om zo'n 08.00 's morgens in het ZH en ze is om 17.05 uur geboren.

Dus ook zo'n 12 uur, of iets langer van 4 tot 6 cm. thuis.

Om 08.00 uur had ik al 6 cm. toen we kwamen.

Da's dus snel gegaan.

Ik werd rond 06.00 uur ècht wakker van de pijn, en ben ik er af gegaan.

Ik had de hele nacht al wat buikpijn en krampen, maar nu vond ik wel welletjes.

Om 07.00 uur ZH gebeld.

Omgekleed en weg gegaan.

Het is in de auto snel gegaan volgens mij, want ik kon mijn man wel wat doen, hoewel hij erg snel reed en er ook niks aan kon doen natuurlijk, hahahahahahahaha.

Hij kijkt nu al weer op tegen de bevalling, hahahahaha

En ik òòk alweer wat !

Ik vond het ook pijn doen.....

Dààr kijk ik nu wel weer wat tegenop.

Maar hoe clichè ook, toen mijn dochter op mijn borst lag, was alles goed.

Toen moest de nageboorte nog komen, wat niet lukte, er drukte iemand met volle gewicht op mijn buik, en ik moest gehecht.

Maar dat kan me niet zoveel meer schelen, ik voelde het wel, en het deed verrassend veel pijn, maar ik dacht allèèn ; ze is er !

Dus voor dàt gevoel gaan we weer !

Maar ik denk nu wel steeds vaker......oooohhhhh ik ben het niet vergeten....het moet er òòk weer uit !

Komt goed !

Hahahahahahahaha

Groetjes Raffie

Tja, erin is minder pijnlijk dan eruit (en vooral als het op de natuurlijke manier was gelukt ;))

Bij mij is het de vorige keer ook best vlot gegaan. Een kleine week eerder hadden we al een generale repetitie. Ik heb toen een hele tijd weeen gehad, en zijn we naar het zh geweest. Ik bleek toen wel al 2 cm te hebben, maar verder was het nog niet echt begonnen.

Tot een dag of 5 later mijn vliezen braken heb ik niks bijzonders meer gevoeld. Toen braken dus mijn vliezen en had ik binnen het kwartier al weeen om de 5 minuten (dat begon precies op het moment dat we het zh belde). 7 uur later is mijn zoon geboren en 18 minuten daarna mijn dochter, dus dat was best vlot.

Ik weet nog van de terugkom dag van de gym dat alles voorbij kwam, een bevalling van 2 uur tot een bevalling van 48 uur. Er waren toen 2 meiden die zeiden 'dit nooit meer', de ene is inmiddels al bevallen van de tweede en de andere is nu iets 35 weken zwanger...

Mijn advies, laat het over je heen komen en verzet je niet. Is het een stuit en vindt de gyn het onverantwoord om het op de natuurlijke manier te laten gebeuren, dan wordt het maar een keizersnee. Is niet zoals je gehoopt of gepland, maar het belangrijkste is dat je kindje gezond ter wereld komt. En het zwanger worden ging ook niet zoals je had gehoopt of gepland, want anders had je niet op een ivf-forum geschreven...

Nou ik vond de bevalling van Carmen toch echt heftig. Alleereerst kreeg ik 2 miljoen eenheden antibiotica toegediend vanwege de Groep B streptokokken (ben drager daarvan) dan 4 uur later krijg je weer 1 miljoen eenheden antibiotica toegediend. Ik voelde me echt lamlendig door de antibiotica. Maar goed had dus ook verschrikkelijke rugweeen. Ik heb ongeveer 11 uur moeten doen, voordat ik mocht persen (had totaal geen persweeen) om de antibiotica goed in te laten werken en verschrikkelijke rugweeen, terwijl je niet van bed af mag vanwege infuus en allerlei apparatuur die je kindje in de gaten houdt. Vervolgens moest ik op eigen kracht in lighouding gaan persen en benen zelf omhoog houden (1 uur lang) en ik trillen, was doodop en mocht ook geen geluid maken en kreeg ook te horen dat ze nog 12 bevallingen hadden dus of ik even wilde opschieten. Nou ik heb op een gegeven moment geroepen: Ik doe niet meer mee, geef mij maar een Keizersnee!!!!!!!! Maar omdat het hoofdje al stond mocht dat niet. Ik ben maar gaan persen uit alle macht en denken God als ik nu doodga dan is het maar zo, maar als mijn kindje maar gezond ter wereld komt en ik persen, persen, persen (je krijgt dan totaal geen adem) en jahoor floep daar was ze. En het is waar als ze dan op je borst ligt, dan is de hele wereld de meest prachtige fantastische plaats ter wereld. Maar goed, na de gebroorte ik maar bloeden en bloeden en steeds weer andere zusters, die zeiden o mevrouw en meneer dat is niet normaal. Na 12 uur zei mijn man en ik vind het nu gvd niet meer normaal. Hij zuster erbij vertellen en zeggen dat ik al uren zo aan het leeglopen ben. Zij eerst nog proberen af te wimpelen en hij doorzetten. Gingen ze een catheter inbrengen had ik 1,4 liter urine in blaas (stond dus op knappen) en bloeden stopte niet. Toen kreeg ik pilletjes. Even later injectie. Na 12 uur bloeden nog niet gestopt en ik weer injectie en toch nog gehecht (ze hadden een scheurtje over het hoofd gezien ofzo) en die verdoving is zo pijnlijk omdat je niet meer in de roes verkeert. Uiteindelijk was het dus pas 24 uur na bevalling onder controle en geschat wordt dat ik 2 liter bloed verloren heb. Ik was echt een vaatdoek en borstvoeding kwam daardoor amper nog op gang. Daarnaast had ik amper krachten en je wilt zo graag van je kindje genieten. 1 week later werd mijn man ontslagen. 4 weken daarna kreeg onze dochter een infectie werd ze opgezwollen en knalrood en viel huid van haar gezicht af, dus zelf nog niet herstelt van bloedverlies, heb ik een week met haar in het ziekenhuis gelegen om haar te verzorgen en toen zelf daar flauw gevallen, omdat mijn lichaam op was van de stress en doodsangsten uitstond om mijn meisje te verliezen (kan er nu weer zo om huilen), dat het echt de meest verschrikkelijke kraamperiode in mijn leven was.

Net huisarts gebeld en jawel streptokokken is weer actief. Dus straks weer aan de 3 miljoeneenheden antibiotica en platliggen tijdensd bevalling, zucht. Nou als het maar goed geboren wordt, maar denk wel dat ik het er bij twee houd.