Jump to content
stefanie

ik gun het hen,maar wrm nu!!??

Recommended Posts

@SuzyQ: nee het eindgesprek komt pas na de curettage. De miskraam wordt eerst afgerond voordat we verder kunnen kijken.

Ja 10% tenminste dat is volgens de richtlijnen van het UMCG.

Ja positief blijven is altijd makkelijk gezegt maar toch moet je er wel positief instaan vind ik. Als je negatief in het IVF traject stapt word het er niet makkelijker op. Er was trouwens iemand die mij via facebook een berichtje stuurde die zei dat ik de miskraam als iets positiefs moest zien >:(. Nou sorry maar een miskraam krijgen van je allerlaatste tp na 8 jaar daar kan ik helemaal niks positiefs in zien.

Trouwens op een ander forum waar ik schrijf met allemaal UMCG dames is echt iedereen zwanger geworden van ons groepje van 8. Dat percentage is goed voor de statistieken van het UMCG.

Ja, wij probeerde ook altijd zo positief mogelijk te blijven, maar dat gaat met up's en dows zoiets. Werd altijd het meest uit het veld geslagen door de opmerkingen van andere mensen, vaak in shock door zoveel lompheid......zeg dan niks! Maar mijn man en ik stonder er samen altijd sterk in.

@ Linda, dat moet erg confronterend zijn voor je. Jou was het ook zo gegund. Mogen jullie nog door voor een volgende poging? Weet natuurlijk niethoe jullie hierin staan? Hoe dan ook je hoofd zou wel overlopen van alle vragen momenteel.....

Liefs Lief

Linda dat meen je niet! Wat bezielt zo iemand? Je moet het als iets positefs zien? Zo iemand heeft een klap met een koekenpan nodig (sorry)....

Oh sorry....niet fout begrijpen, ik bedoelde dus niet dat ik vind dat Linda er positief in moet staan....

Bedoelde hele behndeltraject, niet jou situatie.

Liefs

Een miskraam als iets positiefs zien?!? Die heb ik nog niet vaak gehoord..meteen uit je vriendengroep deleten!

Moeilijk, als je de enige bent uit het groepje waar het niet bij lukt. In het begin kun je nog oprecht blij zijn voor een ander, maar dat wordt steeds moeilijker. Laten we eerlijk zijn, je gunt het iedereen, maar je zelf nog het meest!

Tòch even reageren op die kennis van FB van Linda.

Sorry hoor, iid, mk iets positiefs ?????

Weet diegene wel wat dat is ?

Komt ide van dèze planeet ?????

Oh mijn god....

Sommige mensen.......

Jammer voor je Linda......dat je zoeits dààr moet horen.......

Liefs Raffie

Ik hoor mensen dan wel zeggen(gelukkig niet bij mij, heb nooit n miskraam gehad) Maar dat je dan maar "blij"moet zijn met een mk omdat dat eigenlijk alleen gebeurt als er iets mis is met het kindje. En je dan dus anders een gehamdicapt kindje zou hebben gehad. Dus toen ik zei dat ik het daar niet helemaal mee eens was omdat n vriendin van mij nu iets van 7mk verder is en ik niet geloof dat al die kindjes iets "mankeerde". Naja toen was diegene ook wel weer even stil. Maar 7mk is misschien wel weer wat anders...

Tja, heb altijd begrepen dat als je een mk krijgt, er dan meestal iets met het kindje was. Meestal, dus niet altijd.

Maar of je dan blij moet zijn dat je een mk krijgt, da's iets heel anders. Voor veel mensen maakt het niet uit of het kindje iets mankeert, of niet.

Mijn broer is geboren met een ernstige hartafwijking, mocht pas na drie maanden en zware operaties naar huis. Artsen zeiden destijds tegen mijn moeder dat hij een miskraam had moeten worden...nou lekker is dat als je zelf je bevalling bijna niet overleeft en het onzeker is of je kind het uberhaupt overleeft..!! Gelukkig is alles goed gekomen. In die zin, hartafwijking is gebleven, maar mijn broer heeft universiteit gedaan, heeft een hele goede baan en een fijn gezin. Dus had hij een miskraam moeten worden?!?

Dat soort opmerkingen doen pijn inderdaad. Net als de woorden' dan was het vruchtje niet goed' . Nou we hadden er graag zelf over beslist of het goed genoeg was of niet. 

Of je kunt dus nog wel zwanger worden. Ja klopt maar beetje lullig dat het dan zo afloopt en dat het de laatste poging is die vergoed word. En wij in deze tijd niet zo even € 3500 hebben liggen waarvan je niet weet of het wel of niet lukt.

En nog zo'n fijne reactie op fb: 'ik hoop dat het snel weer over is'.  Alsof ik een schaafplek op mijn knie heb omdat ik ben gevallen ofzo.

O echt irritant. Het voordeel van een forum of hyve of fb vind ik dat je na kunt denken voordat je iets schrijft. Dat je iemand niet voor de kop stoot. Maar sommige mensen doen dat dus niet.

Ik kreeg trouwens gisteren een heel mooi bloemstuk thuis bezorgd van een groepje dames waar ik op een ander ivf forum mee schrijf. Zo ontzettend lief!!! Dat maakt een hoop domme opmerkingen weer goed.

@SuzyQ: jee dat zijn toch ook geen uitspraken zeg. Gelukkig is het goedgekomen met je broer! Maar heeft hij verder geen problemen meer met zijn hart dan?

Soms troost ik mezelf met het feit dat mensen niet weten wat het is.. Ik had zelf een keer op facebook staan; wordem geleefd door het ziekenhuis maar voor en goed doel. Kreeg ik als reactie; het komt als de tijd rijp is en dat is het voor jullie niet leer ermee te leven.... Nou ik had zoiets van huhhh? Heb daarna gelijk een link geplaatst www.tearsandhope.com daar kwamen gelukkig lievere reacties op.

Wat lief van het bloemstuk, dat doet je goed!

Dat bloemstuk is wel superlief zeg, moest je niet een traantje wegpinken?

Maike, ik ken die site. Mooi is ie.

Mijn broer heeft een paar jaar geleden een pacemaker gekregen. Hij heeft geen lange levensverwachting, de 65 gaat ie niet halen is de prognose. Maar hij heeft op medisch gebied al zoveel meegemaakt ( oa op z'n 8e verlamd geweest ivm onbekend virus, maanden in quarantaine, op z'n 25e schildklierkanker ) en komt er altijd weer uit. Dus wie weet is er over een tijd voor zijn afwijking wel een oplossing, hij weigert in ieder geval zijn leven te laten regeren door iets wat kan gebeuren, maar misschien ook niet.

Heftig hoor, toen mijn moeder bijkwam na de bevalling ( was er zelf bijna in gebleven ) was dat een van de eerste dingen die de arts zei. Mevrouw, het gaat heel slecht met uw zoon, hij zal het waarschijnlijk niet overleven. Heel triest dat het tot een bevalling is gekomen, dit had een miskraam moeten worden..

Het zal je maar gezegd worden.

Jeetje heftig zeg! Sommige mensen krijgen wel heel veel voor hun kiezen.

Jazeker moest ik huilen toen ik het bloemstuk kreeg. Ik jank overal toch al om zelfs vanmorgen nog in de klas van mijn zoon toen zijn juf vroeg hoe het met me ging. Ze dacht namelijk dat ik nog zwanger was.