Jump to content
Saar_85

5e mk, nu willen ze wat anders proberen.

Recommended Posts

Hallo,

Onze 1e icsi behandeling eind 2008 was meteen gelukt gelijk zwanger! Een mooi meisje gekregen! Nu inmiddels 5 mk en een tweede icsi gehad. We hadden 12 embryos waarvan er nu 5 zijn terug geplaatst en de helft niet goed uitkwam als cryo.

Op advies van Nijmegen willen ze het de volgende keer in de natuurlijke cycles gaan doen, zonder al die medicijnen.

Heel gek mijn gevoel zei dat al bij de derde mk dat het misschien toch met de medicijnen te maken kan hebben. Ook alle bloedtesten gehad maar alles was goed!

Ik lees op dit forum weleens over natuurlijke cycles. Zijn er meer dames die dat gedaan hebben?

Ik weet dat het ook gewoon een kans is maar hoop dat het helpt!

lfs Saar

Hoi Saar

Ik heb in 2008 ook een tp in 'natuurlijke' cyclus gehad. Maar niet vanwege miskramen, maar omdat mijn lichaam niet voldoende reageerde op de progynova (bms niet dikker dan 4,4). Maar omdat ik geen cyclus heb van mezelf, is die opgewekt middels clomid. Ik ben toen zwanger geraakt van een tweeling en die zitten nu heerlijk met z'n tweeen met de duplo te spelen...

Inmiddels ben ik bijna 35 weken zwanger van nr 3, en ben ik wederom op dezelfde manier zwanger geraakt (dus in een opgewekte natuurlijke cyclus).

Zelf vond ik het wel fijn om geen medicijnen te hoeven gebruiken. Ik had nogal last van de progynova (hoofdpijn en kribbig) en ook de bijwerkingen van de utrogestan-bolletjes vond ik niet erg prettig (kreeg het gevoel in de overgang te zijn). Wanneer je een cryo in eigen cyclus hebt, hoef je die vervelende bolletjes ook niet te gebruiken...

De tweede keer (dus van deze zwangerschap) heb ik naast de clomid om mijn cyclus op te wekken wel pregnyl gespoten, de eerste keer (dus bij mijn tweeling) alleen maar clomid.

Heel veel succes.

Hoi saar,

Wij hebben in totaal 9 Tp's gehad en daarvan hebben we er eerst 5 gedaan in gestimuleerde cyclus. De laatste 4 in mijn eigen cyclus, met allen spuiten van pregnyl, de laatste was raak! Ik vond het in eigen cyclus veel fijner, geen troep in je lijf!

Beide gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Kristel; Geweldig bij jou is het gelijk gelukt he? Echt mooi!

Imarleen; super na 9 tp!

Dat is ook het voordeel ik wordt door die hormonen zo kribbig! Ik ben niet te genieten! En die bolletjes is ook niet echt prettig heb ik het idee dat beter een dikke maandverband kan gebruiken!

Ben wel blij dat ze nu dit gaan proberen, het geeft me natuurlijk geen garantie maarja dat is met het hele traject zo.

Waarom gebruiken jullie pregnyl?

gr Saar

Bij mij hebben ze de pregnyl ingezet om de eisprong te regelen. Nadat mijn eitje groot genoeg was moest ik pregnyl spuiten zodat ze zeker wisten wanneer het eitje zou springen en wanneer ze dus het beste konden terugplaatsen.

Ik vond het een verademing na al die hormonen in mijn lijf! 1 spuitje ipv een hele ronde spuiten en bolletjes gebruiken!

Hier hetzelfde. Tweede keer pregnyl gebruikt om eisprong te reguleren. Bij de zwangerschap van mijn tweeling heb ik geen pregnyl hoeven spuiten, zodat mijn bms zo dik mogelijk kon worden (dat is uiteindelijk toch een groot probleem bij mij).