Jump to content

Kim stelt zich voor, 1e ICSI behandeling gestart

Recommended Posts

Hi,

Voor het eerst te vinden op een forum, op aanraden van mijn moeder, hopelijk om vrouwen te ontmoeten die tegen hetzelfde aanlopen als ik tijdens mijn ICSI behandeling.

Ik ben 29, mijn man 32. In December 2011 kregen wij groen licht om aan een 1e ICSI poging te beginnen. Ons laten voorlichten in het SLAZ en in Januari besloten dat we er voor zouden gaan.

Ik sta normaal erg nuchter in het leven. Ben energiek, heb een groot sociaal leven en werk hard aan mijn carrière.

Nu ben ik 5 april begonnen met Decapeptyl prikken, wat de eerste week enorm goed ging! Wel veel moe, maar verder niets te klagen. Dit zou een eitje worden! Maar helaas, sinds 12 april heb ik last van emotionele buien, futloos en heb ik een blokkade in mijn hoofd die ervoor zorgt dat prikken wel een half uur duurt voordat ik het eindelijk durf. Gister volledig in paniek geraakt en kreeg het na een uur nog niet voor elkaar. Uiteindelijk heeft mijn man mij de prik gegeven.

Is er iemand die dit herkent? Heeft er iemand tips met betrekking tot het prikken?

Donderdag eerste echo, mits mijn menstruatie is begonnen en die laat al een week op zich wachten. Hoop maar niet dat het nu allemaal uitloopt.

Kim

Guest tanja1969

hey Kim

van harte welkom op dit verslavende forum

stel al je vragen, echt niets is gek of dom en er is altijd wel iemand die een antwoord weet.

ik heb 1x met deca gewerkt en ik herken het precies zoals je het omschrijft

tja kweet eerlijk gezegd niet meer wat ik er tegen deed, beetje lang geleden hihihihi

gewoon doorzetten enne je gewoon laten gaan, al die hormonen in je lijf doen een hoop met je

heel veel succes met jullie poging

liefs Tanja

Hoi Kim,

Welkom op het forum.

Ik vond prikken ook altijd eng !

De 1e x  bij de prikinstructie deed ik het zelf !

Maar de volgende avond heb ik bijna 2 uur gezeten met de spuit.....

Mijn man heeft het toen gedaan.

En dààrna òòk altijd....

De deca, de pregnyl......

Ach en so what ?

Het is een behandeling voor ons beiden, dus hij mag ook wat doen, hahahahahaha

Ik had allèèn een probleem als ik 's avonds werkte.

Maar toen hebben we in overleg de tijden aangepast en mijn man 1x op mijn werk gekomen....

hahahahahaha

Ik had òòk al met een collega afgesproken, dat zij het zou doen......

Onze 1e icsi was in 2004, en de lààtste is net geweest.

We hebben in totaal 16 icsi's gehad, en allèèn de laatste 3x heb ik een paar spuitjes zelf gezet.

Soms durfde ik het een paar dagen, en dan zomaar weer niet.

De deca spuiten waren vaak ook heel stomp, en net of er braampjes aan zaten.

Dat deed meer pijn.

En dan kwam er bloed, en dan durfde ik gelijk niet meer.

De puregon pen durfde ik de laatste paar x wel.

Hè heel veel succes met je poging.

En je kan hier alles kwijt, er is altijd wel iemand die hetzelfde meemaakt of voelt of mee heeft gemaakt als jij.

Groetjes Raffie

Dank voor jullie reacties!

@Raffie:

Ik heb ook heel stoer de eerste week zelf geprikt en dat terwijl ik een fobie voor naalden heb, maar nu gaat het niet meer.

Sinds twee dagen doet mijn man het en dat scheelt een heleboel stress, wat ook weer in relatie staat met de buien volgens mij.

Ik voel me vandaag weer vrolijk en energiek, alsof er een grote last van mijn schouders is gevallen.

Morgen de eerste echo en dan beginnen met de Pregnyl. Spannend, dan zijn we alweer op de helft!

En Raffie, wat was je uitkomst na de laatste ICSI? En hoeveel embryo's had je dan gemiddeld per behandeling, dat je er uiteindelijk 16 hebt gehad? Dat zal niet meegevallen zijn.

Groetjes, Kim

Hoi Kim,

Doe jij icsi in eigen cyclus ?

Wij hebben in 2004 de 1e icsi gehad.

Daarvan was ik de 1e x zwanger !

Van een 2-ling.

Helaas zijn ze te vroeg geboren en overleden na 22 en 24 week.

Daarna cryo tp's gehad, niet gelukt.

Daarna in 2005 wèèr van de 1e icsi zwanger, daaruit een dochter gekregen die nu 6,5 is.

Tussen november 2006 en september 2011 de 14 pogingen gehad voor een brusje.

Waarbij dus de laatste poging eindelijk raak was.

Dat was een "verse" poging.

Ik ben nu bijna 30 week zwanger.

Ik had in het begin veel eitjes.

De 1e x van de 2-ling 27 follikels, waaruit 22 eitjes kwamen.

De keren erna zo'n 18, maar hetw erd steeds minder.

Toen rond de 12 en de laatste paar x maar 6 of 4 waarvan dan maar 2 of 3 terugplaatsbaar waren, en bijna geen cryo's.

Deze behandeling, waar ik nu zwanger van ben, waren er 3 terugplaatsbaar, maar er waren er maar 2 een beetje mooi.

Dus zijn er 2 teruggeplaatst.

Niets goed voor cryo's.

Dat was de 1e x dat er meer dan 1 teruggeplaatst zijn.

Allèèn die eerste x  toen ik zwanger was van de 2-ling zijn er 2 teruggeplaatst.

Maar omdat dit in principe onze laatste poging zou worden, wilden we graag de 2 terug omdat het òòk niet goed genoeg was voor in de vriezer.

De 2e heeft wel ff ingenesteld, op de 1e echo's was dat nog te zien.

Maar de 2e is snel niet verder gegroeid, met 5 of 6 week ofzo.

Gelukkig is die ene wel blijven zitten.

Groetjes Raffie

Hoi Kim,

Welkom op het forum! Je kunt hier al je vragen, frustraties en hopelijk straks blijdschap, kwijt.

Ik heb zelf maar 1x deca hoeven spuiten, bij de 2e poging helemaal niet, toen kon ik na een week Puregon al op voor de punctie.

Mijn vriendin wel, en die heeft zo ongeveer jouw symptonen. Ach, het is gewoon troep, kan er niets beters van maken!

Ik heb nog nooit zelf een spuit gezet. Mijn man zei destijds meteen dat hij de spuiten voor me zou zetten. Zoveel kon ie niet voor me doen, maar dat wel. Erg lief! Dus 's avonds keek ik ATWT op de bedrand, en voor ik er erg in had was ik al geprikt.

Succes met je echo morgen.

Guest Monique_Robert

Hoi Kim,

Spannend he :)... wij zitten in hetzelfde bootje nu.... we zijn net even een paar weken eerder dan jullie begonnen.

Ik herken de angst voor het prikken enorm bij jou.... Monique had daar ook heel veel moeite mee.

Misschien kleine tip.... ik ga meestal op de bank zitten met mijn benen wijd, monique komt dan lekker tussen mijn benen zitten, relaxed achterover leunend op mij, dan streel ik dr onderbuikje even en plaats ik de spuit :)

Voor velen is spuiten gewoon heel makkelijk, maar een enkeling heeft er echt veel moeite mee. Adem door je neus in en via je mond weer uit (wordt je rustig van)

Ik vind gewoon dat de man alles kan/moet doen wat hij in zijn sas heeft om de vrouw te verlichten in haar lange "lijdensweg". Wij zijn tot nu toe echt overal samen heen geweest, ziekenhuis, echo's, apotheken noem maar op.

Ik hoop echt voor jullie dat het succesvol wordt, onze 1e icsi terugplaatsing is nu 5 dagen geleden, erg spannend dus we zitten op het wachtbankje;)

Groetjes Robert

Hoi Kim,

Ook ik ben des tijds begonnen met Decapeptyl....

Ik was er letterlijk dood en dood ziek van, vreselijk moe, sliep echt uren op een dag en mega beroerd...

Voor mij ook de enige behandeling geweest met deca.

Voor een volgende poging goed aangeven waar je last van hebt gehad, zodat ze je andere medicatie kunnen geven ;)

Voor nu heel veel suc6, ik hoop dat je veel eitjes zult hebben en dat het direct aanslaat.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

• 2 weeks later...

Wat vliegt de tijd! Inmiddels alweer 2 weken verder!

Vandaag voor een echo geweest en er zijn al 16 follikels te zien, volgens mijn arts zag het er allemaal supergoed uit. Dus blij!

Voel me wel opgeblazen, maar dat is niet zo gek dus. Zondag weer terug en waarschijnlijk dinsdag a.s. alweer de punctie.

1 eierstok ligt wel wat verscholen, dus het wordt spannend of ze daar bij kunnen. De arts heeft hem vandaag proberen te verplaatsten, maar dat is niet gelukt, dus hopelijk verschuift hij nog de komende dagen. Heeft iemand hier ervaring mee?

@Robert, spannend, bijna zaterdag! Ik duim voor jullie.

PS waar ik in mijn eerdere bericht vermelde dat ik als 2e prik Pregnyl spuit, is niet juist. Ik spuit nu elke dag gonal en decapeptyl.

Guest tanja1969

ooo dat ziet er goed uit Kim

ben benieuwd hoe ze zondag zijn en of ze dan op grootte zijn

mijn linkereierstok ligt ook achter mijn baarmoeder, daarin zaten altijd wel follikels maar deze is maar in alle 8 puncties maar 3x aangeprikt, maar dit deden ze wel dmv flink op mijn buik duwen enne das echt geen pretje vond ik

succes zondag!!! en duimen dat je dinsdag de punctie hebt

liefs Tanja

@Tanja: zondag is goed gegaan! Ziet er allemaal goed uit, follikels zijn 20-21 mm, dus dinsdag (morgen) punctie!

Superspannend. Tot nu toe gaat alles volgens boekje, dus hoop dat het er morgen ook goed uit ziet en ik veel vruchtbare eicellen heb!

Guest Monique_Robert

Hoi Kim,

Wow :):):) wat goed nieuws zeg, je follikeltjes zijn dr klaar voor morgen :)

We denken en duimen met je mee en zien nu al uit naar je ervaring/verhaal, hou ons op de hoogte ok?

Groetjes

Robert en Monique

Goedemorgen,

Gister punctie gehad. Poeh, wat een pijnlijke bedoeling! Bij de rechter eierstok de hele behandelkamer bij elkaar gescholden. Bij de 2e eierstok een dubbele dosis pijnstilling gekregen, die zorgde er voor dat ik half van de wereld was, dus dat ging beter!

Daarna is mijn man naar het VU gegaan en daar bleek dat ik 17 eicellen had! Joehoe! Vet goed nieuws. Nu afwachten, morgen mogen we bellen om te kijken hoeveel embryo's er zijn.

Komende dagen bedrust houden, zat toch tegen overstimulatie aan. Dus vermaak me nu met filmpjes kijken.

Hopelijk snel genoeg herteld voor een tp vrijdag! Kan niet wachten!

Kim

17 eicellen!! Da's een flinke oogst.

Hoop dat er mooie embryo's uit voortkomen.

Ja, punctie kan behoorlijk pijnlijk zijn. Is vaak de ligging van je eierstok. En degene die je punctie doet, dat maakt ook verschil. Wel fijn dat je voor de linkerkant de dubbele dosis hebt gekregen! Bij mijn eerste punctie was er helemaal geen pijnstilling, ja je mocht paracetamol, dus de 2e keer met pijnstilling was toch wel iets prettiger :)

Hoe is het gegaan Kim?

Ik moest beide keren ervan huilen, gewoon het feit dat je ineens dichter bij een zwangerschap bent dan al die tijd ervoor.

Heb je nog cryo's?

Warmhouden die handel! En graag 9 maanden lang!

Hi! Dank jullie wel voor de lieve berichtjes!

Is helemaal goed gegaan en nog 8 cryo's!

Nu maar afwachten, meer kan ik niet doen. Hoe lang hebben jullie nog last vd punctie gehad? Mijn buik is nl. nog steeds gevoelig?!

24 mei is de testdag!

Hey Kim,

Fijn dat het goed gegaan is en nog 8 cryo's ook!!!

Ik heb nog erg last van mijn buik gehad, zijkanten. De dag na de TP ben ik ook nog thuis geweest en me heel rustig gehouden op advies van ZH. Dat heeft echt geholpen vlg mij. En het is ook logisch dat je nog wat voelt want je eierstokken vullen zich weer en kunnen zo weer erg groot worden.

Bij mij is het gelukkig rustiger geworden uiteindelijk en nu voel ik niets bijzonders meer. Heb wel het idee dat mn buik zich wat opblaast, misschien van de Utrogestan bolletjes?????

Jullie de 24e testen, wij de 21e.......erg he dat wachten?!!  :o

Ik denk zelfs wel eens dat als mijn menstruatie nog wegblijft dat ik niet eens DURF te testen!! Hahahahaha.

Wij gaan het weekend erop 3 dgn naar Parijs. Dus......met of zonder goed bericht, dan zijn we er eventjes tussenuit samen.

Sterkte nog even hoor!

Groetjes, Merel