Jump to content
Raffie

Veel aangekomen tijdens zwangerschap ?

Recommended Posts

Hallo dames......

Ik vroeg me af of jullie ook veel aankomen ?

Of weeg je je niet ?

Ik weeg me elke week, maar kom niet echt veel aan.

Mijn man gelijk weer in de stresssss......dit is niet goed !

Want die leest op i-net zo'n site van wij jonge ouders ofzo. wat er elke dag of elke week gebeurt tijdens de zwangerschap.

Hij heeft een app op de tel.

Je moet nu elke week zo'n 500 gr. aankomen.

Maarrrrr dat gebeurt niet, dus hij denkt meteen, dat klopt niet !

Je moet mèèr eten !

Ik wordt er niet goed van !

Kennisje van ons kwam bij elke zwangerschap ( 3x ) 25 en 30 kilo aan.

Ik ben nu in totaal nog maar 1,1 kilo aangekomen, vanaf dat ik zo'n beetje zwanger was.

Ik ben wèl de eerste weken juist afgevallen.

Die eerste weken was mijn wegen iedere week minder.

Misschien dat het dààr aan ligt ?

Dat ik eerst dàt weer aan moest komen ?

In die eerste weken ben ik 4,1 kilo afgevallen.

Dus als je die bij die 1,1 optelt ben ik sinds ik weer aan kwam sinds dat afvallen eigenlijk 5,2 kilo gegroeid.....

Toen ik zwanger was van mijn dochter ben ik ook niet zoveel aangekomen.

Toen woog ik me niet elke week zoals nu, maar zo nu en dan.

Toen ben ik ook maar zo'n 8 kilo aangekomen.

Maar ik heb nog ff te gaan, en die laatste weken groei je het hardst toch ?

Mijn buik wordt wèl dikker....

Da's p/w echt wel te zien......

Groetjes Raffie

Hoi Raffie,

Zou je er niet te druk over maken hoor. Iedereen heeft dit anders. Sommige komen echt extreem veel aan en anderen nauwelijks. Als je je er toch zorgen over maakt, heb het er dan eens over met je verloskundige of gynaecoloog, die zal je waarschijnlijk hetzelfde vertellen.

Hier valt het ook nog reuze mee. Ben nu bijna 25 weken en ongeveer 4 kilo aangekomen. De kleine in je buik neemt wel en groeit wel en hoe hard je daar zelf aan meedoet is bij iedereen anders. Bekijk het positief, wat er nu niet aankomt, hoeft er straks na de bevalling ook niet meer af ;)

Groetjes, linfey

Wat lief dat je vriend zo bezorgt is! Maar kan me voorstellen dat het wel vervelend kan zijn als hij je constant wil laten eten  ;) Maar ik zou me geen zorgen maken als de verloskundige dit ook niet doet..

Tis voor iedereen anders hoevel je aankomt..ik was een walrus op het eind van m'n zwangerschap en nu na 11 maanden nog formaat olifant, dus wees blij dat je niet veel aankomt, hoeft het er ook niet meer af!

He hallo,

Ik ben zo'n 28 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Maar de eerste weken ging het bij mij al heel erg hard hoor. Volgens mij van de hormonen, ik zat een week nadat we positief getest hadden al op 6 kilo (en gelijk al zwangerschapsbroeken omdat ik meteen uit m'n kleren gegroeid was...). Nu 4 weken na de bevalling zit ik nog zo'n 15 kilo boven m'n normale gewicht. Niet alleen m'n buik is nog een blubberbuikje vergeleken met voor de zwangerschap, maar ook m'n benen zijn enorm gegroeid, en m'n achterwerk idem dito. Alles is trouwens wat ronder geworden haha. Gisteren toch maar even de stad in geweest om een nieuwe broek te halen. Ben ik van maat 36/38 naar maat 42 gegaan... De kleinere broeken kreeg ik simpelweg niet meer over m'n billen, en de enkele broek die ik wel zover omhoog kreeg paste lang niet dicht.  ;D

Nou ja, ik maak me er nog niet zo heel druk om. Ik bedoel, ik heb een kind gebaard, het is toch niet gek dat dat nog even een tijdje te zien is aan je lichaam? De eerste kilo's vliegen er trouwens vanaf als je net bent bevallen. Tenminste, ik was eerst zo druk met de kleine dat ik wel eens vergat te eten... Tja, en als je dan de hele dag iedere keer de trap op rent als je iets voor de kleine moet doen, dan wil het wel. ;).

Ach, en als je niet zoveel aankomt, is dat ook prima toch? Des te gemakkelijker pas je straks weer in je kleding.

Volgens mij neemt je kindje wel wat hij/zij nodig heeft, dus die komt echt niet snel iets tekort hoor. En als jezelf niet meer honger hebt, dan krijg je zelf toch ook genoeg binnen? Nou, dan is het goed toch? Ik zou me er niet al te druk over maken. Die 12-15 kilo wat 'men' als normaal aanhoudt, dat is ook maar een gemiddelde. Het kan rustig 10 kilo meer zijn, dus vast ook wel 5 kilo minder dan dat gemiddelde.

Linfey ;

Ja, ik weet het eigenlijk ook wel, maar toch had ik zoiets van ...hmmmmmm

Vooral ook omdat ik me nu elke week weeg en het weeg lijstje hangt in de keuken...

Dus hij ziet dat steeds hangen, met weinig verandering......

Ik wordt wel dikker, dat wil zeggen mijn buik.

Dus als hij allèèn dat zag......was het goed denk ik.......

Imarleen ;

Hahahahahahaha

Wat moet ik lachen om jou !

Formaat olifant....jèètje.......kan het nog harder ????

IK heb het er eigenlijk nog niet met de gyn. over gehd.

Ja, toen ik zo'n 25 weken was.

Nu nog niet weer.

Hij zei toen dat komt vast nog wel.

We wachten nog maar ff af.

De kleine groeit iid wel.

Die ligt vòòr op schema......

Groetjes Raffie

Sannie ;

Ja dat is ook zo.

Ik eet eigenlijk niet extra nee, heb geen zin in, ook omdat ik al de hele zwangerschap misselijk ben en brandend maagzuur heb.

Maar daarom heb ik wel zin in eten hoor.

Rond etenstijd begint mijn maagje òòk wel wat te knorren.

Dus ik eet redelijk gewoon de maaltijden.

Tussendoor neem ik ook nog wel eens wat snoep of een koekje......

Dus ik snap er eigenlijk niets van.

Groetjes Raffie

He Raffie,

Ik ben ook niet zoveel aangekomen hoor. Met de eerste tien kilo, dat was ik binnen een week kwijt. En met de tweede in totaal 4,5 kilo. En twee keer een gezond kind gebaard.

Met m'n eerste zwangerschap heb ik tot 36 weken 2x per week een uur gespind en een uur cardio gedaan, fietste ik iedere dag een uur en was ik voorzichtig met vette zooi ( maar o zo lekker!! ). De tweede zwangerschap deed ik niets meer aan sport, fietsen naar het werk? mwah, neem de metro wel en qua eten heb ik precies gegeten wat ik voor mn zwangerschap ook at. Een paar uur na de bevalling wandelde ik in mn gewone spijkerbroek met kind op m'n arm weer het ziekenhuis uit, ik was twee kilo lichter dan voor ik zwanger werd! En Thijs was echt een flinkerd van bijna vier kilo. Tijdens het borstvoeding geven ging er nog een paar kilo af, maar nu weer wat bijgekomen.

Dus ik zou me niet te druk maken, zolang de kleine goed groeit ( en je hebt genoeg echo's gehad die dat bewijzen! ) is er niets aan de hand.

Ik ben nu 27 weken zwanger en zit nu op ca. 7 kilo aangekomen. Bij mijn vorige zwangerschap kwam ik minder snel aan, was toen na de bevalling zelfs lichter dan daarvoor (zat toen bijna op mijn streefgewicht! haha).

Ik heb nu erg veel last van vreetbuien, dus ben bang dat ik nog wel goed zal aankomen helaas. Moet mezelf echt in toom proberen te houden, maar als ik emotioneel ben, tja wat doe ik dan -> helaas eten, lees snoepen!

Hoop dat het bij iedereen een beetje meevalt wat er aan komt, want wat er aan komt, moet er helaas ooit ook weer een af!

Iedereen fijn weekend gewenst.

Groetjes,

Ro

he raffie

wat super te lezen dat je ook zwanger bent

het aankomen is per zwangerschap verschillend

ik ben heel smal van mezelf en ben nu 35 week zwanger en heb er bijna 20 kilo bij

helaas heb ik zwangerschapssuiker dus vandaar die enorme groei

liefs

Hoi Raffie,

ik ben nu een kilo of 12 aangekomen.Valt me nog mee..

Bij de vorige zwangerschap kwam ik 30 kilo aan, maar hield ik vanaf week 30 vocht vast..

Het is bij iedereen weer anders, en ooit gaat het er ook weer vanaf.. :)

Pietje

Hey Raffie

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ruim 20 kg aangekomen (daarna ben ik gestopt met het bij te houden), maar dat was een tweeling. Voor ik dit keer zwanger ben geworden (ongeveer 2 jaar na de bevalling van mijn tweeling) was ik alles weer helemaal kwijt en nog een kilo'tje of 4 extra.

Nu ben ik dus 36 weken zwanger en ben ik ongeveer 13 kg aangekomen.

Als de baby goed groeit en je geen commentaar hebt gekregen van je gyn, dan zal het wel goed zijn.

Hey allemaal,

Ja, zoals ik al zei weet ik dat ook wel, maar ik vind het toch een beetje raar.

Ik eet namelijk wel en snoep ook wel idd.

Kom ik zeker in de laatste 4 week ofzo 10 kilo aan ......

SuzyQ, dan ben jij òòk niet veel aangekomen nee.

Met de 1e 10 kilo en de 2e maar 4,5 kilo......

Er zij nog een paar dames die niet zo veel zijn aangekomen.......geruststelling....

Hahahahahaha

Wie weet, postik hier over een paar week heel wat anders.......

Hahahahahahahaha

Groetjes Raffie

Op de dag van de punctie woog ik 69.4 kilo 13 april woog ik 77.7  8,3 kilo aangekomen maar zelf afgevallen, ik woog vanmorgen 64.4.... dus 5 kilo afgevallen. Maar het is zo verschillend bij iedereen...

Groetjes Lisette

Ooohhh Lisette,

Vandaag precies 38 weken !!!!

Spannend !!!!!

Het is nu ècht de lààtste loodjes voor jou !

Ik hoop dat onze baby met 38 weken komt......

hahahahaha

Ik hoop dus dat ik op mijn preciese 38 week hier niet schrijf !!!

hahahhahahahaha

Ik ben nu weer 300 gram afgevallen sinds de 15e, dus in 10 dagen tijd.

Komt wel goed.

Groetjes Raffie

Ja, ik heb je ook al gefeliciteerd toch ???

HUH ?????

FF in de war ???

Vaag ben ik soms hoor !

Raffie

Bij beide kinderen na +20 kilo gestopt met wegen...hoe deprimerend hahaha

Mijn voeten zeiden genoeg hoor, was net zo'n Hobbit. Ben ook niet zo groot.

Vlos werd er niet nerveus van, dus ik ook niet.

Laura

Hoi,

Tot genoegen van mijn man ben ik in 9 dagen 1,3 kilo aangekomen.

Hahahahahahaha

Ik vertelde het hem en hij zei gewoon YESSSS

Nou ik zei, dank je wel !

hahahahahaha

Sinds de tp ben ik afgevallen.

De tp was in september.

Vanaf de test tot half januari ben ik 3,6 kilo afgevallen.

Vanaf half januari kwam er steeds een paar honderd gram bij en een week later weer af.

Sinds vorige week dus 1,3 kilo aangekomen.

Nu ben ik vanaf de tp dus in totaal 2,6 kilo aangekomen.

Nog 8 weekjes te gaan.

Als ik per week een kilo aankom, kom ik toch nog op die 10-12 kilo.......

Groetjes Raffie

haha die man van jou!

Dus wie weet haal je de tien kilo alsnog..ach, je hebt nog even!

Haha Raffie,

dus toch nog een beetje aangekomen. Het komt wel goed hoor. Grappige reactie van je man.

Hier zit ik nog met een blubberbuikje, en mijn man vind dat heel erg grappig, dat m'n buik heen en weer is te bewegen (is hij niet gewend bij mij...). Nou ja, ik verlies nu ongeveer een halve kilo per week. Nog 14 kilo te gaan tot het gewicht van voor de zwangerschap. Hoewel er bij mij wel iets vet aan mag blijven zitten. Als er weer een kilo of 10 af zijn, vind ik het prima. Maar ik heb er nog geen haast mee. Als ik straks weer aan het werk ben, dan zal het ook wel weer wat harder gaan denk ik. Gelukkig duurt dat nog een week of 5 (waaaah, wat kort nog maar eigenlijk!).

Liefs,

Sannie

SuzyQ ;

Ja iid, als het zo doorgaat, kom ik alsnog op die 10 of 12 kilo.....

Hahahahahaha

Geeft ook niks, gaat er wel weer af ( hoop ik ).

Ik ga borstvoeding geven ( als het lukt ), dan schijnt het ook weer sneller eraf te gaan.

En je mag wel wat aankomen he......

Komt helemaal goed.

Ik zal me donderdag of vrijdag weer wegen, dan doe ik het meestal, ben nu wel benieuwd....

Hihihihihihi

Mijn buik wordt wel veel groter.....

Ook logisch natuurlijk na de 30 week.

Raffie

Sannie ;

Grappige reactie van mijn man ???

Op zich ben ik blij dat ik wat ben aangekomen wat hij kan zien op mijn weeglijstje.

Hij werd gewoon geïrriteerd als ik misselijk was of brandend maagzuur heb en niks of niet veel eet.

Hij denkt gelijk dat het hèèl erg schadelijk is voor de baby.

Nou dat valt wel mee.

Ik eet normaal warm en brood.

Het kan wel anders, vrouwen die in het ZH belanden omdat ze zo ziek zijn......

Maar Sannie....

Over 5 week alweer werken.....

Ooohhhhhh

Dat gaat snel hè !!!????

Raffie

Hahahaha Die man van jou, toch nog aangekomen!!!

Voor mannen is het toch anders, die staan toch meer langs de zijlijn tijdens de zwangerschap, voelen niet hoe jij je voelt enz...

Hoe gaat het nu met je? Had je nog onderzoeken gehad in het ziekenhuis, want de afgelopen keren waren ze toch voorzichtig positief.

Hoeveel weken ben je nu?

Is het nog wel te doen?

Liefs Lief