Jump to content
Maike

Tegen mijn gevoel in....

Recommended Posts

Omdat mijn follikels niet door groeiden moest ik Primolut slikken. Na 6 dagen Primolut is het eergister los gebarsten. Toen moest ik aan de pil beginnen... De pil om mijn eierstokken rustig te krijgen. Het gaat alleen zo tegen mijn gevoel in dat ik een maand de pil moet slikken. Ben al 3 dagen alleen maar aan het huilen, ben zo emotioneel. Om het minst geringste gaat de waterkraan bij mijn ogen open. Ik weet dat het nodig is omdat ik teveel eitjes had en mijn eierstokken het niet aan konden maar dan alsnog.... De pil!! Dat slik je normaal gesproken als je niet zwanger wilt worden  :-\

Wat een domper voor je. En idd, ik snap het wel. De pil word het meest gebruikt om niet zwanger te worden dus die link leg je dan toch. En weer een maandje verder zonder vorderingen voor een eventuele zwangerschap.. Laat de tranen maar lekker lopen en als je even lekker wil spuien dan schrijf je maar lekker al je frustraties hier.

Sterkte

liefs patricia

oh oh dat voelt inderdaad niet goed he..Je wilt zwanger worden, en pil staat synoniem aan niet zwanger worden..Laat die tranen maar lekker lopen hoor, van opkroppen ga je je ook niet veel beter voelen!

Zojuist weer mijn pilletje naar binnen gewerkt. Ik hoop datdie doorbraak bloeding ook snel minder is.. Loop om de 2 uur naar de wc, als ik langer wacht ga ik door een supertampon en een kraamverband heen (sorry voor de details). Kramp in mijn buik en een zeurende rug. We gaan gewoon door, morgen nog 1 avonddienst van de 3 en dan heerlijk 1 dagje vrij.

Voel me wel slapjes maar dat hoort er ff bij..

Wat een domper zeg. Zo had je je het vast niet voorgesteld. En dan ook nog zo hevig ongesteld.

Ik kan me voorstellen dat het tegen je gevoel in gaat om aan de pil te gaan.  Je weet dat het wel moet maar toch. Moest je voor je ICSI niet ook aan de pil? In ons ziekenhuis doen ze alleen het lange protocol en dan moet je voor die tijd ook eerst aan de pil. Ik heb het trouwens niet gehoeven omdat het bij mij elke keer weer anders liep. Dan werd ik niet ongesteld wanneer het moest of ik spoot voor die tijd lucrin.

Laat je emoties maar de vrije loop hoor het is allemaal niet niks. Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb 2 weken geleden medicatie moeten gebruiken om de miskraam op te wekken. En dat ging ook geheel tegen mijn gevoel in. Ben je eindelijk zwanger blijkt het om een missed abortion te gaan en dan moet je het zelf ook nog eens op gaan wekken. Ook al heb ik zelf gezien dat het niet goed was ik vind het wel moeilijk dat je het in feite zelf hebt afgebroken.

Ik hoef voorafgaand aan de icsi geen pil te slikken, krijg dan ook een lucrin depot van 3 weken..

Bah zeg... Ook al heb je het zelf gezien wat je zegt dan alsnog. Kan me wel instellen dat dat helemaal tegen je gevoel ingaat :( heb je wel goede begeleiding gekregen? Lijkt me erg moeilijk!! Knuff.

Jij krijgt maar 3 weken voor de ICSI lucrin? Ik kreeg het 3 maanden van te voren. Ik spoot dan elke maand een depot voor een maand.

Euh tsja de begeleiding. Ik weet niet. Ze doen overal zo vaag over. Het gaat een beetje chaotisch allemaal.

Klopt ik krijg maar voor 3 weken lucrin. Lees inderdaad vaak over 3 maanden maar gelukkig maar 3 weken bij mij!!

Pfff gatver dat het zo chaotisch moet gaan :( zo ben je wel heel erg op jezelf aangewezen.. Heel veel sterkte.

Hey Maike, dat moet ik onthouden. Als ze mij ook 3mnd Lucrin willen aansmeren zeg ik dat het ook met 3wkn kan :P hihi

Haha ja! Bij mij zei de gynaecoloog dat het is om je lichaam in een vervroegde overgang te brengen en eventueel het oude 'troep' nog af te drijven. Na die 3 weken direct begonnen met spuiten..

Nee ik heb geen endiometrose maar pcos. Ben dus bekend met een 'kralenketting' op mijn eierstokken. Veel follikels die niet doorgroeien en dus cystes kunnen vormen. Door de lucrin kunnen deze verdwijnen.

Ik kreeg de Lucrin ivm m'n endometriose en cystes. Ik dacht altijd dat je dat minimaal drie maanden moest spuiten, maar nu begrijp ik waarom jij het maar drie weken hoeft. Beter hoor, het is troep. Maar ja, dat zijn al die hormonen die we moeten gebruiken..

Van die lucrin heb ik een week ziek thuis gezeten... Dat is echt eem troep inderdaad. Puregon heb ik wel bijwerking maar zijn draagbaar. Vindt wel die lange naald eng hoor!!!

Die opvliegers..ik had ze de hele dag door. En volgens het thuisfront een erg erg erg kort lontje. Maar dat vond ik reuze meevallen haha

Dan mag ik mezelf tot een van de gelukkigen prijzen die geen last heeft van ALLE hormonen. Zowel van de lucrin niet als van de puregon en Gonal F niet.

geen last gehad van de hormonen....Nou ik heb het wel geweten zeg...opvliegers, moodswings enz...

In het ziekenhuis vroegen ze ook of je veel last had van hormonen tijdens de menstruatie, dan kon je je voorbereiden op paar keer erger.....Klopte helemaal helaas..........arme man van mij toen!!!

Suzy, kort lontje erg herkenbaar.. Hoewel ik het ook wel vindt meevallen haha. Het gekke is dat ik het alleen tegen bepaalde mensen heb. Mijn vriend en zijn beste vriend. Gelukkig weten ze ermee om te gaan :)

Lief, oh die opvliegers hou op schei uit. Verschrikkelijk!! Snachts, deken, deken weg, deken, deken weg. Vooral op mijn werk als ik met patienten in de badkamer ben komen ze pfff. Om gek van te worden!

Linda, heerlijk dat je geen bijwerkingen had. Je mist er ook niets aan ;)

Stomme is dat ik van mn menstruatie geen last heb. En van de puregon enz ook niet, alleen die rottige Lucrin!

Wij waren op vakantie in IJsland tijdens de Lucrin fase. Nou, het was daar echt niet warm ( winterjassen weer ), maar ik zat continu in een zomertopje voor de blower in de auto. Twee tellen later koud, dik vest weer aan, en je hebt 't nog niet aan of hup blower weer op volle kracht en vest uit. Nee, was een fijne vakantie..grrr

Ik hoorde het van m'n man en een goede vriendin. Dus of ik was alleen nijdig tegen hen, of de rest durfde het niet te zeggen uit angst een snauw te krijgen haha

Normaal gesproken hb ik van mijn menstruatie ook geen last. Alleen de 1e keer met puregon en dan nu deze keer. Is nu de 7e dag dat ik menstrueer, zit kennelijk een hoop in mijn lichaam dat afgedreven moet worden.

Haha ik zie het al voor me.... In Ijsland met een topje  :o

Even een update :) nog 1 week de pil slikken. Eiegnlijk moest ik de 14e naar de gyn maar dat duurde me even te lang dus mag nu de 8e. Ik hoop zo erg dat de pil mijn eierstokken rustig hebben gemaakt anders alsnog een leo ingreep. Ik lees veel boe verhalen op internet, bah!

Dat is een kijk operatie waarbij ze gas inspuiten, daardoor hebben ze de ruimte om de eierstokken te bekijken. Dan kunnen ze kleine cystes weg branden. Ik had overstimulatie omdat ik zoveel kleine eigjes hadden die geen ruimte hadden om door te groeien. Daarom willen ze misschien een leo doen, dan kunnen ze ruimte maken voor de andere follikels.

Hoe gaat het met jou?? Hoe voel je je?

Hoi maike,ik heb een Leo behandeling gehad.mijn cyclus kwam niet terug,maar met clomid is het uiteindelijk wel gelukt.

Ben in jan.geopereerd en in september zwanger geraakt.ik zeg altijd doen,misschien bespaar je je de hele molen verder wel.ik heb ook pco..

Groetjes pietje