Jump to content
imke

terugplaatsing embryo op welke dag

Recommended Posts

hallo allemaal,

Misschien niet zo'n nuttige vraag voor jullie maar voor mij op dit moment wel een peilstok wanneer ik terugplaatsing ongeveer kan verwachten.

Op welke dag na starten van de cryo behandeling dus dag 1 menstruatie werd het embryo terug geplaatst? Of eigenlijk hoeveel dagen nadat het BMS dik genoeg was werd terugplaatsing afgesproken?

Vrijdag zit ik op dag 12 en krijg de eerste echo voor meting BMS. Deze dient minimaal 7mm te zijn dan.

Bij een eerdere cryobehandeling was het BMS twee keer te dun bij mij en nu heb ik dus ook een ander schema voor de dosering van de Progynova.

Eerste 5 dagen 1 per dag, dan 2 per dag, vandaag eerste dag 3x daags 1 en dat bouwt zich op naar 4 stuks per dag.

Hopelijk slaat dit beter aan dan de vorige keer want toen heb ik 3 weken lang die Progynova gebruikt om het BMS dik genoeg te krijgen.

Niet dat de poging daardoor mislukt is of zo maar ik reageer niet prettig op de Progynova dus hoe eerder dat kan stoppen of aangevuld kan worden met een ander medicijn hoe beter.

De emoties zijn zo wisselend dat ik niet normaal kan functioneren niemand begrijpt het waarom ik plots zo raar kan doen/reageren laat staan ikzelf.

ik hoor het graag ik ben de dagen in elk geval aan het aftellen en hoop vrijdag goed nieuws terug te kunnen koppelen naar DD zodat het ontdooiproces ingepland kan worden en hopelijk daarna de terugplaatsing.

We hebben er deze ronde maar 1 en anders is alles voor niets geweest.

groetjes!!

Hoi Imke,

Daar ben ik ook eigenlijk wel benieuwd naar, hoewel ik zover nog niet ben denk ik er soms wel aan, gezien een vakantie begin juli. Wij zitten nu in de wachtweken van 1e TP......pffffffffffffff schiet maar niet op die 2 weken!

We hebben geluk van 1 cryo.

Vraag me ook af hoelang het duurt voordat ontdooi proces voltooid is. (he, wat klinkt dat toch ontzettend raar)

Ik hoop voor je dat je vrijdag goed nieuws krijgt en alles goed verloopt hoor!

Groetjes, Merel

Hoi Imke,

Ik heb toevallig afgelopen maandag een cryo teruggeplaatst gekregen in Dusseldorf.

Wij hadden na onze 4e poging (3x IVF en 1x ICSI) nog 2 cryo's in de vriezer.

1 blasto uit de embryoscoop en 1 "gewone". De blasto is teruggeplaatst in de natuurlijke cyclus. De LH test was 30 april positief, en 7 mei dus de terugplaatsing (dit lag aan of het een snelle of een langzame was).

Heel veel succes en we hopen op een mooie terugplaatsing

Groetjes Sannie

Op 15 februari was mijn bms goed met de eerste echo en op 24 febr was mijn tp. De andere cryo tp verliep bij mij niet volgens plan ivm tussentijds bloedverlies dus dat zat een beetje anders.

Hoi Imke

Ik heb 2 keer een cryo tp gehad. Wanneer de terugplaatsing precies is, ligt aan hoe oud de embryo was toen ie werd ingevroren. Wanneer deze op dag 4 de diepvries in is gegaan, wordt ie er over het algemeen ook op dag 4 na je eisprong weer uitgehaald. Het ondooiproces zelf gaat volgens mij vrij snel. Bij onze laatste cryo wisten we dat deze op maandagochtend uit de vriezer zou worden gehaald en had ik 's middags om 3 uur de tp. Wanneer de tp niet door zou gaan omdat de cryo niet goed ontdooit was, zouden ze bellen. Dus ik ben tot we in het zh waren zenuwachtig geweest of de tp wel door zou gaan, en toen ik dat daarna zei, kreeg ik als antwoord dat ze dan voor 11 uur of zo gebeld zouden hebben...

Maar ik zie dat hij ook wel wat problemen met om je bms goed te krijgen. Ik heb in 2008 eerst een poging gedaan met progynova, maar daar werd mijn bms niet dik genoeg van. Dat was met de normale dosis, eerst 1 tabletje en na een aantal dagen 3. Ik heb toen al langer door moeten slikken (uiteindelijk volgens mij zelfs een week of 3 of zo), maar dat mocht niet baten. Het werd niet dikker dan 4,2, en dus werd de poging afgebroken. Daarna heb ik een poging gedaan met de dubbele dosis, en ook dat mocht niet baten. Toen is mijn bms uiteindelijk 4,4 geworden.

Er is toen besloten om een poging in mijn eigen cyclus te proberen. Maar omdat ik nauwelijkes een cyclus van mezelf heb, is die met clomid opgewekt. Om mijn bms zo lang mogelijk de tijd te geven om dik te worden, heb ik toen geen pregnyl gespoten, maar hebben we afgewacht tot ik zelf een eisprong had (dag 19 geloof ik). Toen is mijn bms uiteindelijk 5,5 geworden. Ook niet dik genoeg dus, maar in overleg met de gyn is er besloten dat we dit toch maar moesten proberen. En ja hoor, toen ben ik zwanger geworden (van een tweeling).

Vorig jaar begon het weer te kriebelen, en omdat we nog 1 cryo hadden, heb ik toen weer contact opgenomen met het zh. Er is toen besloten om het maar meteen in de 'eigen' cyclus te proberen, en ook nu is dat weer een succes-verhaal bebleken. Ik ben inmiddels ruim 38 weken zwanger. Overigens werd ook nu mijn bms niet dikker dan 6...

Heel veel succes.

Hoi Imke

Bij mij werdt op dag 20 van mijn cycles de cryo"s teruggeplaatst. Op dag 12 een echo toen was mijn eitje 14mm en bms 6.6. Op dag 14 weer een echo eitje 17mm en bms 8.1 toen s"avonds pregnyl 5000 moeten spuiten en 6dagen later de terugplaatsing. De cryo's waren allebei goed ontdooit en van morulakwaliteit maar helaas niet gepakt..... Ben nu aan het wachten op mijn ongie zodat we weer een cryoterugplaatsing kunnen plannen als hij/zij goed ontdooit dan he.

Heel veel succes!!!

Hey Imke

En is er al meer bekent over je cryoterugplaatsing?? Zo spannend of het ontdooien goed gaat he wij hebben er dit keer ook maar 1......

Bij mij is gelukkig mijn ongie zaterdag begonnen volgende week woensdag de 1ste FM echo op dag 12.

Heel veel succes!!!

Groetjes Esther

Hoi Imke,

Vervelend die wisselende emoties door de medicatie en natuurlijk alle spanningen en onzekerheden die het ivf proces met zich meebrengt!

Lees dat je hiervoor tegen veel onbegrip aanloopt in je omgeving? Voel je je wel gesteund door je omgeving?

En hoe gaat het op je werk hierdoor?

Liefs Lief

hallo allemaal.,

was alweer vergeten dat ik dit topic geopend had..

het heeft helaas niet zo mogen zijn :GEEN terugplaatsing heeft er plaats gevonden.

Ons emmie was goed ontdooid maar deelde niet meer door, dan is afgelopen.

Mooi verhaal die terugplaatsing in eigen cyclus. Werd mij ook aangeboden maar omdat ik geen 100% constante cyclus had hebben gekozen dat niet te doen. Die LH test bleken ook niet altijd te kloppen.

Maar als ik het zo lees is het wel het proberen waard.

Nu alleen hopen dat het nog mogelijk is.

die stemmingswisselingen zijn echt erg ook op mijn werk nu werk ik gelukkig grotendeels van de dag alleen en contact met klanten heb ik via de telefoon dus dat scheelt en geeft me juist veel energie.

De dikte van het BMS is met het opbouwende schema helemaal perfect gegaan deze keer. Dag 12 was het 3 lagig en van perfecte dikte. Dus dat schema van dr S is gewoon goed gebleken bij mij.

Tja nu poging 3. Hoe pakken we een perfect innesteling aan dat is denk ik de clou.

Hey Sannie,

Ik lees net deze topic terug en jij had even geleden een TP van een Cryo. Ben benieuwd hoe het nu is en of je inmiddels meer weet of het positief is????!!!!!

Liefs, Merel

@Imke: wat ontzettend jammer dat er geen tp heeft plaatsgevonden. Wat doen jullie nu ? Toch nog een 3e poging en dan weer in DD ?

@Merel: ik ben de 15e ongi geworden, voor de volledigheid de 17e een test gedaan, uitslag negatief. Ik had er zelf al niet zo'n goed gevoel bij, vond het te lang duren voordat de tp plaatsvond. Gevoelsmatig had het van mij eerder gemoeten, maar ja je vertrouwd op de deskundigheid van dr.S. Helaas, maar we hebben er nog 1 (een gewone).

We nemen nu een maandje "rust", komt prive iets beter uit en dan de laatste proberen. Jullie poging was ook helaas mislukt las ik, en nog een cryo toch ? Heel veel succes hiermee

Groetjes Sannie

Oh wat balen weer Sannie. He, het zit ook niet mee hier op het forum eventjes met nieuwe rondes. We willen weer positief nieuws!!!!

Je vertrouwd inderdaad op de deskundigheid van hun ja. Ik kom helemaal net kijken en doe het dus ook met de ervaringen van anderen hier dat ik meer leer.  We hebben idd nog 1 cryo. Ben ook benieuwd hoe het gaat met TP van een cryo......of ze baarmoederslijm dan controleren, waar kiezen ze voor nu het voor ons voor het eerst is, een eigen cyclus of niet, waar ligt dit aan waar die keuze vandaan komt, tja enz. enz.

Wat bedoel je met een gewone????

Goed dat jullie dan even rust nemen als het prive beter uitkomt ook.....dan let je goed op je gevoel.

Maar daarna hopelijk weer vol positieve energie.

Wij gaan er ook voor!!

Gr. Merel

Hoi merel, 

Met een gewone cryo bedoel ik een cryo die direct is ingevroren. Wij hebben in dd gebruik gemaakt van de embryoscoop, dan zitten de embryo's er 5a6dagen in voordat ze worden ingevroren ( blastocyste heten ze dan ). Helaas waren er maar 2  blastos over van de 6, de overige 4 waren al gestopt met delen. 1 verse tp en 1in de vriezer, de verse tp was een vroege miskraam, de cryo niet blijven plakken. Op deze laatste gewone cryo doen we nog assisted hatching. Dat kan weer niet bij een blasto. Ingewikkeld hè. Onze cryos zijn teruggeplaatst in de eigen cyclus zonder medicatie. De eisprong werd bepaald aan de hand van lh testen en er werd geen bms gecontroleerd omdat men ervan uitgaat dat je lichaam dit zelf regelt aangezien je niets stillegt met medicatie.

Jullie gaan meteen door met de cryo las ik, heel veel succes ermee. Het is mogelijk hoor, zwanger worden met een cryo.

Groetjes

hoi Merel,

Eigen cyclus terugplaatsing heeft alles te maken of je een regelmatige cyclus hebt.

De keuze van dr S in Dusseldorf is als hij het mag zeggen liever eigen cyclus. Dat heeft de meeste kans omdat het zo dicht als kan ligt bij de natuur.

Wij hebben gekozen voor platleggen van de eigen cyclus omdat ik niet a la minute alles kan laten vallen en naar DD rijden. En ik geen vaste cyclus heb van elke maand mooi 28 dagen.

Ene keer 23 andere keer 28 en alles er tussenin.

Mocht er een volgende keer komen (hoop dat de verse poging van IVF3 raak is) dan laat ik er wel alles voor vallen en ga ik proberen in eigen cyclus.

Dan heb ik er vanaf 2006 alles voor gelaten en alles voor gedaan om samen een kindje te krijgen.

HEEL VEEL SUCCES met je keuze tenslotte ben je degene die kiest niet de dokters!!!

Hoi Imke,

Bedankt. Ik heb inmiddels vlg week donderdag een 1e afspraak in het vervolg traject voor ons enige cryootje. Zij doen dit in Antonius ook liefs in eigen cyclus, dicht mogelijk natuurlijk net als wat jij zegt.

Tja....mijn cyclus redelijk regelmatig, althans vond ik zelf wel. Mocht eens een dag afwijken. Maar ja ik denk dat zij dat daar maar in moeten schatten. Nu was ik wel weer 2dgn later, maar na IVF en TP, dus is alles miss ook weer anders door invloed van hormonen.

Ik zou alleen keer Pregnyl moeten spuiten als ik via telefoon goed begreep.

Joh, is ook wat om naar DD heen en weer te rijden! Phoe hee. Ik weet niet waar jullie wonen, wij in zuid-holland in de buurt van Schoonhoven. Er gaat ook wel eens door mijn hoofd hoe ik dat zou doen als je toch verder wilt......Belgie zou dan nog beter aan te rijden zijn.....maar dan nog.

Ik hoop voor je dat IVF3 HET HELEMAAL WORDT!!!!! 6 jaar is toch ongelooflijk lang.

Enne.....ik wist niet dat we een keuze hadden eigenlijk. Zij gaf zo direct aan dat ze dit alleen zo doen??!!! Vandaar dat ik wel eens onzeker wordt, of er meer uit te halen is.

Liefs, Merel

Eindelijk was mijn eitje groot genoeg om de pregnyl te spuiten dus gisteravond de spuiten in mijn buik. Als ons cryotje goed ontdooit hebben we zaterdag de TP. Wat een spanning weer pfff het is alles of niks aangezien we maar 1 cryo hebben bij ivf2. Als het mis gaat dan gaan we in Belgie proberen of het daar lukt toch een kindje te krijgen. Tja je moet wat toch.

Vol spanning op naar zaterdag...........

hoi Esther,

Lastig he..de terugplaatsing moet nog komen en je bent al een fase verder met je gedachten. Van wat als het nu weer niet lukt.

Het is heel moeilijk na zo veel teleurstellingen om positief te denken en de aandacht bij de huidige poging te hebben.

Ik weet er alles van en ben volgens mijn man een vreselijk control freak. Zoveel mogelijk regelen en voorbereiden op wat volgt. Helaas kan dat niet bij alles.

Probeer al je energie te leggen in deze poging!!!

Ga er vanuit dat het embryo goed ontdooit dan ben je er helemaal klaar voor en geloof je dat het gaat lukken!!

Juist als je niet te veel bezig bent met vanalles en je hoofd overstroomt ga je er relaxter in, denk je er niet meer zo aan en gaat het goed.

Ik ga aan je denken. Laat je het nog even weten of het zaterdag wordt?

lfs

Imek

Hey Imke

Tuurlijk laat ik het weten!!!!

Gek wordt je er soms van he al dat afwachten en idd je heb het niet zelf in de hand........

Ik ben zoooo bang om weer een tegenvaller te gaan krijgen dat ik eerst het telefoontje moet krijgen dat we een TP hebben hoor voor ik energie heb om erin te gaan geloven.  Tja we hebben al zo veel teleurstellingen gehad dat ik toch wel een beetje een muurtje heb opgebouwt denk ik.

Bedankt voor je lieve woorden!!!

Liefs Esther

Helaas heeft het weer niet zo mogen zijn.... Onze enige cryo heeft het ontdooien niet overleeft... Ben nu wel zo op en leeg pffff zie het echt even niet meer zitten!!!!

Ga zo het telefoonnummer van Gent opzoeken en als ik eraan toe ben daar naar toe bellen om te vragen of we daar onze laatste poging mogen doen.

Liefs Esther

Aaah Es, VERDORIE!!!! Wat een enorme teleurstelling weer. Ik zit werkelijk met tranen in mn ogen......weet niet wat ik zeggen moet.

Ik snap zo dat je je leeg voelt en geen wonder dat je van te voren weinig durft te hopen na zoveel tegenslagen.

Hoop echt voor je dat het in Gent een goed gevoel en natuurlijk een goed resultaat gaat opleveren hoor.

Het is steeds zo balen dat je er geen grip op hebt.

Kan je zomaar naar ZH in Gent bellen trouwens?? Ben benieuwd, sorry ook al is het onze 1e keer IVF geweest, maar ik krijg de kriebels van het ZH waar ik nu loop. Mijn BMS is te dun en tja....daar kunnen we niets aan doen dan wat we nu ook gedaan hebben. (Utrogestan) En tja...er komen weinig zwangerschappen van.

Dus cryo TP gaat nu ook niet lukken aankomende week. Ik wil dat risico niet lopen dat het ook niet pakt.

Meid, ik kan je alleen virtueel een hele dikke troost knuffel toe sturen......bij deze!!!!

Heel veel sterkte.

Liefs, Merel

Hoi Merel,

ik las je stukje en voelde de behoefte even te reageren omdat ik herken wat je schrijft. Dat je omdat t je eerste poging is nog niet veel weet en ook niet t idee hebt dat je zomaar een andere ziekenhuis mag bellen....

ik wil je op je hart drukken dat je dat mag en kan doen, zeker als je de kriebels krijgt waar je nu zit. Het zijn zulke kostbare pogingen en je wilt er graag een goed gevoel en het liefst een goed resultaat aan overhouden....

ik heb veel geleerd door dit forum, wat de mogelijkheden en zijn en dat er verschillende protocollen zijn in de ziekenhuizne in NL alleen al! En doordat je zelf, bijv op dit forum, veel info leest kun je beter informeren naar de mogelijkheden. Lees ook oude topics terug met info over verschillende zieknhuizen zodat je leert wat de verschillen zijn en kijk of er iets bij zit wat je aanspreekt.

in ons eerte zkh het mck in leiderdorp volgden ze steeds dezelfde procedure ook al hadden we te maken met hyperstimulatie en ontdooide de cryo's bijna nooit goed. Door dit forum las ik veel positieve ervaringen over dusseldorf en voor onze derde poging hebben we de overstap gemaakt met een heel mooi resultaat, tenminste....de laatste paar weken moeten nog goed gaan incl de bevalloing, best spannend nog.

heel veel succes de komende tijd, voor alle meiden natuurlijk! Het wordt hoog rtijd dat er weer een mamatopic gestart wordt op de site met aankomende mama's in blijde verwachting! Ik duim voor jullie!

liefs sofie

Hey Sofie,

Enorm bedankt voor je lieve reactie en las ergens anders ook je berichtje met links naar info DD! Super, gaan we op ons gemak eens doornemen.

Intussen ben ik overtuigd dat ik een second opnium wil wat betreft het laten onderzoeken van mn eileiders. Dit willen ze niet doen hier en ik wil hier zekerheid over! Als we het toch zelf proberen of die kans er dan ook is via die weg.

Ook ik doe idd ervaring op van andere hier en durf dan ook meer te vragen, omdat je puur vergelijkingsmateriaal hebt!Ik krijg ook in mn omgeving steeds meer te horen waarom er zo weinig onderzoek gedaan is bij mij, voordat IVF is gestart!

Vandaar....

Maar bedankt nogmaals.

Liefs, Merel

Hoi Merel

Dankjewel voor je lieve berichtje!!! Je hoeft geen sorry te zeggen hoor er komt ook zo veel op je af en je kan het beter vragen dan met onzekerheid blijven rondlopen we zijn hier om elkaar te helpen toch!!

Voel mezelf mog steeds rot om het maar zachtjes uit tedrukken. Eindelijk zag mijn buik er een keer goed uit geen vocht achter mijn baarmoeder of cystes en dan ontdooit de cryo niet goed pfffff jank,jank,jank Al zoveel teleurstellingen gehad dat het moeilijk is om positief te blijven maar ik ga mijn best weer doen.......... Eens hoop ik toch zooooo dat alles goed komt.

Ik heb vandaag wel gebelt naar Gent en 26 juli hebben we daar een intakegesprek dacht laat ik het nu maar meteen doen. Ben er wel blij mee dat ik het gedaan heb aangezien we toch nog even moeten wachten eer we daar naar toe kunnen. Wachten wachten en nog eens wachten volgends mij doe je niks anders in dit tracject.........

Maar wat Sofie ook al zeg je mag en kan altijd bellen naar een ander ziekenhuis wij gingen naar Maastad en het EMC in Rotterdam voor de punctie en de TP en de echo's lieten we doen in het ziekenhuis wat bij ons het dichtste bij was daar ben ik ook geopereerd je heb wel een verwijsbrief van de arts nodig voor de verzekering. Daar heb ik gewoon over gebeld en ze sturen dat nu op samen met mijn medische dossier wat we in Gent nodig hebben.

Vraag wel even na bij je verzekering met welke ziekenhuizen ze samen werken anders krijg je mischien toch rekeningen.

Meid volg je gevoel als dat zegt ander ziekenhuis dan gaan!!

Liefs Esther