Jump to content

Nieuw hier en wil me even voorstellen

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben manuela en ben bijna 30 jaar,en mijn man Xander is 35

Wij zijn al bijna 8 jaar bezig om een gezond wondertje te mogen krijgen.

We hebben een aantal jaren gewacht om de stap te zetten en naar de huisarts te gaan.

Na 4 jaar proberen toch maar gedaan.. Nu inmiddels 4 iui behandelingen gehad en 6 zijn er vroegtijdig afgebroken ivm overstimulatie..vorige week woendag de 4 de behandeling gehad dus nu in de wacht weken.. En pff wat zijn die zwaar zeg!! Ik ben ontzettend blij dat ik dit forum gevonden heb en hoe stom het ook klinkt blij dat hier allemaal mensen zijn die weten wat je meemaakt! En met wie je ervaringen kunt delen..

We staan nu op de wachtlijst voor ivf maar in de tussentijd proberen we het met iui om toch bezig te zijn en de juiste medicatie hoeveelheid te vinden.. Echt heel prettig om is met lotgenoten te praten!

Liefs Manuela :love2:

• Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest tanja1969

hey manuela,

van harte welkom op dit verslavende forum

hoop dat je hier veel steun, antwoorden krijgt op je vragen, stel ze gerust want echt niets is dom of stom

enne er is altijd wel iemand die een antwoord weet.

spannend die wachtweken he... en die duren zo lang, wanneer mag je testen?

mijn duimen draaien voor jullie, op naar 2 mooie streepjes

liefs Tanja

Hoi Manuela,

Welkom hier!!!! Ja die wachtweken.....pfffffffffffffffffffffff, wij zitten er nu middenin, op de helft om precies te zijn. Via IVF, daar UIU geen optie meer was, gezien mijn leeftijd.

We duimen voor goed nieuws en als je even wilt gillen omdat het wachten zo lang duurt........dat kan hier!!!

Gr. Merel

Hoi Manuela, welkom op het forum wat iid erg verslavend is.

wat spannend dat je nu in de wacht weken zit ik zal voor je duimen,

ik ben zelf met Ivf bezig en heb morgen de punctie en dan w.s eind van de

week de terug plaatsing en dan kom ik ook in die slopende wacht weken.

we horen het wel hoe het gaat.

gr Marjolein

Lieve Allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie warme welkom!

Echt heb al zoveel gelezen en zoveel vragen zijn al beantwoord,erg fijn dit forum en weet nu al dat ik hier veel ga zijn  :D..

Ook wij zijn blij dat we toch door kunnen met iui in de tussen tijd Kar, het is een lang verhaal en we hebben eerder in een ander ziekenhuis iui gehad maar achteraf bleek dat dat sowieso geen zin had omdat de hoeveelheid zaad van mij man echt te weinig was voor iui.. maar ze hebben  ons toch steeds de behandelingen laten doen (als ze al door gingen ivm de overstimulatie waar ik bijna elke x last van had..

Nu is mijn man gestopt met roken en nu heeft hij normaal zaad en zeker goed voor iui dus vandaar..

Ben nu ook erg blij dat we nu behandelingen hebben in het umc radboud.. Echt een top afdeling zulke lieve behulpzaame mensen!!

Tanja je vroeg wanneer ik mocht testen ik mag 24 mei een test doen echt super spannend.. Die dag vliegen we ook naar New York dus denk dat ik daar maar ga testen en ik hoop echt zoo dat het raak is.. maar mocht het niet zo zijn heb ik in iedergeval wel afleiding..

Voor Merel en Marjolein ik ga voor jullie duimen!! ik hoop echt voor jullie op goed nieuws.. spannend allemaal..

Kijk je op tegen de punctie Marjolein? En Raffie ja het is echt spannend en ik haat die ww hahaha maar ja wie niet..

Ik heb nog wel een vraag voor jullie hoe ervaren julie het zelf allemaal? Heeft iemand van jullie wel is overwogen om de maatschappelijke hulp die geboden wordt aan te nemen? Ik moet zeggen dat ik er laatst best wel doorheen zat..

en ik praat wel veel met mijn man maar toch merk ik dat het voor hem anders is.. wat natuurlijk normaal is want hij heeft de hormonen er niet bij..en hoe reageert jullie omgeving erop of houden jullie het liever voor jezelf?

En dan nog even een ding,beetje of topic maar ik kijk regelmatig via me telefoon op de site aangezien ik zo'n aanraak scherm heb drukte ik straks per ongeluk bij Kar's bericht op meld aan moderator... ik hoop dat dat geen probleem op leverd.. Sorry!  Voortaan maar via de laptop hahaha

Zo Kar..jij bent er gloeiend bij! :)

Welkom op het forum Manuela!

Waardeloos he, die wachtweken. Slopend in je koppie, dat broekloeren is vreselijk.

Ik heb nooit met een professioneel iemand gesproken, maar wellicht was het wel gebeurt als het bij ons acht jaar had gekost. Ik was een stuk labieler in de periode voor onze eerste zwangerschap. Heb ooit zelfs een bejaarde man achterna gezeten op de fiets...maar die maakte dan ook wel een heel nare opmerking :)))  Nou dat is echt niets voor mij, maar de onzekerheid over of je je toekomstbeeld wel of niet compleet moet bijstellen is vreselijk.

Succes en hopelijk heb je de 24e een positieve test in handen!

@SuzyQ : foei toch een oude man achter na zitten haha durf je wel?

@Manuela: welkom hier! Toch wel goed dat je toch IUI doet ondertussen dat jullie op de wachtlijst voor IVF staan.

Wie weet lukt het gewoon wel met IUI? Ik ben na ruim 4 jaar wel zwanger geraakt door IUI en zoals je kunt lezen in mijn onderschrift ben ik nu alweer 8 jaar bezig voor een brusje en is het met 8 keer IVF/ ICSI zelfs niet gelukt. Wel na de 2e cryo tp maar dat is dus niet goed afgelopen.

Wij hebben nooit overwogen om er met maatschappelijk werk oid over te praten. Wij zijn beide geen praters en zeker niet als het over emoties gaat. Daarom ben ik ook zo blij met het forum.  ;D

Wij zijn altijd heel open geweest naar onze omgeving. Het merendeel is erg meelevend maar er zijn ook mensen die echt dom reageren en waar je dus zeker geen steun van hoeft te verwachten.

Op het werk bv kreeg ik gelukkig veel begrip. En er viel een last van mijn schouders toen ik het heb verteld want toen begrijp iedereen wel waarom ik zo vaak vrij moest.

Hey Manuela,

Ook wij zijn inmiddels 8 jaar verder, 2 ICSI's verder zonder resultaat, alleen extra miskramen.

Wij willen jullie heel veel suc6 wensen, nog 5 daagjes en dan mag je testen meid.

Ik moet zelf 5 juni 1st geopereerd worden voordat we weer verder mogen, dus best heftig...steeds weer.

Dat afwachten etc vind ik wel zwaar, maar probeer positief te blijven.

Ik heb wel hulp, maar dit is voort gekomen uit andere klachten, ik moet zeggen dat ik er wel veel aangehad heb dat er iemand was op wie ik kon steunen en die ook open stond om met mijn man te praten.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Hoi Allemaal,

@ Pitbull lady Pff dat is ook zwaar zeg.. En dan de 5de die operatie. Nou ik hoop echt dat het snel achter de rug is voor je/ jullie. En ja ik snap ook heel goed dat het moeilijk is echt onvoorstelbaar waar we soms de energy weer vandaan halen om door te gaan...Ik hoop echt van harte dat jullie snel weer verder kunnen met een hopenlijk positief resultaat!!! Ik vind het fijn om te horen dat je er iets aan had om met iemand te praten.. Ik moet zeggen dat ik door dit forum te lezen en te praten met jullie allemaal al een stuk rustiger wordt en dingen wat makkelijker kan relativeren.. Tja en dan woensdag testen JEZUS wat duren deze 2 weken lang zeg.. Ik heb wel al 2 dagen het gevoel dat ik me menstruatie ga krijgen echt zo balen misschien zegt het niks maar ik ga er wel vanuit dat ik niet zwanger ben .. Dus ik ben wel blij dat we donderdag naar New York vertrekken ff gedachten op andere dingen... We hebben nu ook wel besloten om te wachten tot dat we aan de beurt zijn voor ivf want ik wordt hier echt gek van.. dan is de kans van slagen toch iets hoger slaat misschien nergens op maar moet voor me gevoel ff rustig aan doen..

Nou ik wens je heel veel sterkte met de operatie ik zal aan jullie denken!! :love2:

Ik ga woensdag ochtend testen dus zal het resultaat  zo snel mogenlijk aan jullie vertellen..

Een mooie dag allemaal

Haha, Manuela......lekker direct neergezet. Maar goed, dat is wat de meesten misschien wel denken na een minder goed bericht. We gaan er voor, komen pas net kijken.

Ik ben nog niet ongesteld geworden nee. Het rommelt af en toe erg vaag in de verte. Ook ik ken mn lichaam nu niet goed genoeg, haha.

Bedankt voor je virituele knuffel hoor, is goed aangekomen!  ;)

Hou het nog even vol, nog een daagje voor jullie. Fingers crossed. Laat het even weten hoor, voor je weekend NY. Wow, lijkt me ook erg gaaf om heen te gaan. Hoe lang gaan jullie?

Liefs van Merel

Hoi Manuela,

Welkom op dit forum :)

Ik ben ook nog vrij nieuw en moet nog een klein beetje wennen om alles zo publiekelijk te melden, haha ;)

Overmorgen dus de grote dag...spannend !! Hopelijk goed nieuws in the Big Apple !!  :D

Ik ben helaas gisteren ongesteld geworden na de 3e IUI-poging, dus da's weer balen :(

Donderdag weer naar het ziekenhuis om (als alles goed is) te beginnen met de 4e en waarschijnlijk laatste IUI.

Ik heb een tijdje professionele hulp gehad, maar dit was met name na de operatie vanwege een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en de longembolie die ik daarbij had gekregen. Maar ik denk dat het sowieso niet verkeerd is om af en toe je verhaal tegen een buitenstaander te vertellen. Ik heb er in elk geval veel aan gehad, kwam toch altijd weer met 2 voetjes op de grond terug na zo'n gesprek.

Je moet daarin gewoon je gevoel volgen, als jij denkt dat het je goed zal doen, moet je het zeker een keer proberen. Als je het toch niet prettig vind, kun je er altijd mee stoppen, toch?

Nogmaals heel veel succes de 24e !!

Groetjes,

Nic

Hey Manuela,

Ik ben ook super nieuwsgierig naar je test! Hopelijk nog meer goed nieuws vandaag!

Ik heb vanmorgen positief getest! Nu weer spannende weken...

Duim ook voor je!

Liefs Kim

Lieve allemaal,

Een beetje late reactie van mij maar we zijn vandaag naar brussel vertrokken om morgenvroeg naar new york te gaan..

En eerlijk gezegt ben blij ook want ik heb helaas geen goed nieuws.. En piep piep piep piep wat baal ik hiervan zeg!!!

Jezus wat is het toch steeds een vreselijk gevoel die teleurstelling! Maar goed krijg ook wel weer een posief gevoel van jou kim! Wat fijn voor jullie gefeliciteerd!! Ik gun het je van harte geniet ervan!

Ik zou ff 6 dagen minder actief zijn hier want ik moet via me telefoon mee lezen en tijpe en dan druk ik alleen maar op verkeerde knopjes he Kar  :P tot over een paar dagen ff lekker me gedachten op andere dingen zetten.

Fijne pinxteren allemaal!

Veel lief Manuela :love2:

He, wat balen Manuela :(

Probeer inderdaad je zinnen maar ff te verzetten in NY !!

Die teleurstelling is inderdaad altijd vreselijk :( En toch komt bij een volgende poging de hoop vanzelf weer, ongelofelijk hoe het werkt eigenlijk..

Fijne vakantie, probeer er toch van te genieten :D

Groetjes, Nic

He shit zeg....Manuela wat balen!!! Geen woorden voor. Ik herken je gevoel maar al te goed. Ik ben ook blij even weg te kunnen zaterdag.

We gaan daar van genieten vind je ook niet??!!!!!!!

Wie weet zijn wij de vlg keer wel aan de beurt, hihi.

Kop op meid en hou je taai.

Liefs, Merel

Hoi Manuela,

Welkom op dit forum, waar je al je vragen kunt stellen.

Veel plezier in New York. Hoop dat je een geweldige positieve reis hebt, na hopelijk een goede test vanochtend.

Succes met alles.

Groetjes,

Ro

Meid wat vreselijk balen zeg, dat is idd niet het nieuws wat je wilt...misschien rustig aan doen en lekker ontspannen terug beginnen aan de ivf, misschien hebben jullie dan meer suc6. Laat het ajb niet je vakantie bederven.

(god wat klinkt dat dan verdomd makkelijk uit een anders mond of niet?) Sorry daarvoor want ik weet als geen ander hoe teleurstellend het daadwerkelijk is.

Meid ik denk dat je er het beste van gaat maken, ik hoop het ook echt van harte.

Heel veel sterkte samen.

Dikke knuffel Pitbull_lady  :love2:

• 3 weeks later...

Hey Manuela,

Ik wilde even zeggen dat ik het fijn vond dat ik je vanmiddag heb leren kennen, en hopelijk kunnen we binnenkort allebei zeggen dat we zwanger zijn, echt waar hopelijk is het ons gegunt.

We gaan allebei erg hard duimen, en er het beste van maken.

xxx Marielle

Hey wat grappig, jullie kennen elkaar inmiddels.

Manuela, ik ben benieuwd hoe het met jou is. Hopelijk hebben jullie in NY wel genoten hoor! Wij in Parijs ook wel, veel afleiding en soms goed praten.

Bij het branden van een kaarsje prikten de tranen echter wel hoor. Wij merken vooral later pas wat een impact dit allemaal heeft.

Maar we proberen positief te blijven. Leg het bijltje er nog niet bij neer.

Ik hoop je snel weer wat van je te lezen hier!

Liefs, Merel