Jump to content
Manuela82

Nieuw hier en wil me even voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Echt super dat jullie allemaal zo mee hebben geleefd pff wat een impact heeft het allemaal weer..

Ik ben weer even niet online geweest natuurlijk ivm me vakantie maar ook ff de boel weer op een rij zetten..

We hebben een heerlijke vakantie gehad en heel eerlijk gezegd hebben we het er geen moment over gehad we hebben het er op de dag van de test over gehad maar verder niks en eigenlijk vond ik het wel prima...

In de tussen tijd is er ook alweer een heleboel gebeurt.. Toen ik terug kwam heb ik de week erop naar het ziekenhuis gebeld om te vragen hoelang voor ons de wachtlijst nog was.. Ik kreeg toen (2 weken geleden) te horen eind aug als er geen spoedjes  tussen zaten. Nou dus daar hadden we ons ook op ingesteld.. Dacht ook best lekker ff rust en ff je lichaam weer hormoon vrij laten worden haha voor zover dat mogelijk is hahaha. Maar toen werd ik ineens 2 dagen later gebeld of ik even kon langskomen voor spuit instructie's dus ik zei nou die heb ik al gehad sterker nog al gebruikt bij de iui behandeling, dus ik hang op met die mevrouw krijg ik een half uur later weer telefoon dat er een stel zich heeft afgemeld en dat wij de eerst wachtende op de lijst waren en of we dan 13 juni op de GA ( gezamenlijke afspraak) konden komen dat hebben we dus gedaan gister.. Pff er is een hoop duidelijk geworden en besefte me ineens dat het nog veel heftiger gaat worden dan dat het tot nu toe is geweest.. ( vond dit al heftig hihihi) En daar ben ik dus Marielle tegen gekomen en hebben een tijdje gesproken en ervaringen uitgewisseld.. Ook heb ik haar toen over deze site verteld dus zodoende dat we elkaar kennen ;D.. Ik vond het ook echt fijn met je te praten en Inderdaad ik hoop dat er snel een positief bericht komt! Succes voor jullie ik brand een kaarsje!

@ Merel,

Fijn dat jullie wel genoten hebben zo hoort het ook.. Maar begrijp je ook heel goed dat je je ineens beseft waar je allemaal mee bezig bent. Voor je eraan begint heb je er geen idee van hoe het zou zijn.. en Damm wat is het soms zwaar.. Ik hoop dat er voor jullie ook snel een positief resultaat komt ik gun het jullie zo! Net als dat ik het iedereen hier gun.

Wanneer mogen jullie weer??

Veel liefs en een dikke knuffel Manuela :love2:

Hey Manuela, beetje late reactie van mij, maar wat vervelend dat het niet gelukt is met de laatste iui behandeling. Weet je al wanneer je mag beginnen met de behandling voor ivf? Wat fijn dat jullie eerder konden komen zeg. Een mazzeltje hebben mag ook wel!!

Groetjes Patricia

Hey Manuela.

Blij wat positief nieuws te lezen. In ieder geval heerlijk geweest op jullie vakantie! En super dat jullie bijna weer verder kunnen met de volgende ronde!

Wij zitten even in een stop. Zouden gelijk door willen met de cryo, maar mijn baarmoederslijmvlies is nogal dun. Misschien dat dit ook de reden kan zijn geweest dat ik niet spontaan zwanger raak en IVF mislukt is???

Ze stelden dus in het ZH voor om eerst een baarmoederonderzoek te doen....de Hysteroscopie. Jammer dat ze dit niet eerder hebben gedaan vind ik dan wel weer. Ik wil ook nogmaals vragen voor een eileider onderzoek, want dit willen ze maar steeds niet. Ik wil gewoon weten of het spontaan toch mogelijk kan zijn.....als we dan bv iets kunnen doen aan het bms.

Nu dus wachten tot mn vlg ongesteldheid, dan moet ik bellen en krijg ik dat onderzoek eerst.

(hoewel ik nu wel bezig ben met Utrogestan, dit op mijn eigen verzoek, daar er een mooie follikel zat 2 weken geleden en ik niet rustig wil afwachten tot het onderzoek, zo gezegd toch proberen een kansje te benutten ;) wie weet....)

Liefs, Merel

Hey Merel,

Slim om dat eileider onderzoek aan te vragen.

Die Hysteroscopie heb ik ook gehad, die wees trouwens niets uit.

Volgens dat onderzoek was alles prima in orde.

Maar helaas liep dat toch iets anders, aan de vergroeiingen te zien, was dit niet iets wat net even ontstaan was.

Dus ook tijdens dat onderzoek moeten ze dit hebben kunnen zien.

Laat je niet zomaar afschepen, wij zijn 2 ICSI's verder en staan met lege handen, doordat geen enkel zh dit ooit heeft vastgesteld. Dit is zo belangrijk, als je eileider vocht lekt, of je eileider niet goed is, kan daar alles op mislopen.

Wij zijn inmiddels 8 jaar verder, vol verdriet maar ook hoop en positief inzicht. Al met al gevochten, voor niets dat weten we nu.

Maar nu de eileider verwijderd is, bestaat er ineens weer veel meer hoop, zoveel hoop dat misschien zelfs mijn eierstok aan de kant van de verwijderde eileider weer productief wordt. Kun je nagaan hoe belangrijk zoiets is.

Meid heel veel suc6 en laat je niet met een kluitje het riet insturen.

Als je twijfelt laat bij een ander zh een second opinion uitvoeren!

Verspil geen dure pogingen als het je niet lekker zit, laat het eerst goed uitzoeken.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Dank je wel meid, dat gevoel heb ik ook steeds meer!! Als zij het nog afwijzen, stap ik wel naar een ander ZH!

Heb jou verhalen ook gevold vanaf de zijlijn, tjonge daar wordt je ook niet vrolijk van nee. En inderdaad baal je omdat je toch het gevoel hebt dat het al lang eerder gezien moet zijn met een onderzoek!!

Ik hoop dat het steeds een beetje beter gaat met je en zo langzaam naar die hoop toe kan werken en er weer vol voor kan gaan.

Ik gun het je van harte en zou zooooooooo fijn zijn als het spontaan zou gaan nu!

Liefs, Merel

Thanks lieve Merel,

Ik hoop dat ze bij jou de oorzaak op tijd weten te vinden, het is jullie ook zo gegund.

Niemand verdiend het dat ze je met dingen laten lopen waardoor je zw's misloopt.

Heel veel suc6.

Lieve Merel en Pitbull lady,

Pff wat een gedoe allemaal zo zeg bij jullie bijde, en inderdaad Merel laat je niet voor de gek houden daar en vraag inderdaad desnoods een second opinion aan..toch wel vreemd dat je dat onderzoek nog niet eerder hebt gehad bij ons werd dat baarmoeder onderzoek standaard gedaan ik ken een aantal mensen die ook in dit traject terecht zijn gekomen en die hebben het ook standaard gehad... Weet je al wanneer je dat onderzoek hebt? Succes meis! Knuffel!!

@ Pitbull lady, pff wat een verhaal zeg ook ik heb het een beetje van de zijkant gevolgt.. Ik heb echt respect voor je.. En hoe krijg je het toch steeds weer voor elkaar toch weer door te gaan! Echt respect! Ik hoop ook echt zo dat ook jullie het weer kunnen oppakken met een wonder als resultaat! ik duim voor jullie dikke knuffel gewoon omdat je het verdient ;)

Vandaag/ vanmiddag ben ik weer ongesteld geworden dus ik mag me morgen aanmelden voor IVF ik ben benieuwd of we meteen mogen starten.. Of dat ik toch ff aan de pil moet.. En eerlijk gezegd ik zie er zo erg tegenop... Vooral tegen de punctie ik heb de verhalen gelezen van iedereen en ik heb ook wel gezien dat het de meeste is mee gevallen maar gewoon het idee dat ik een morfine infuus krijg vind ik eng hahaha als ik het zo tijp moet ik om mezelf lachen dat ik zo angstig ben.. Normaal ben ik echt zoooo nuchter en zie ik alles zo positief,maar helaas is er nog maar weinig over van dat alles... Ik wordt ook wel echt een beetje moe van de reactie's van mensen om me heen maar dan ook mensen die me zo dichtbij staan die zeggen dat ik mezelf niet meer ben..en dat ik alles negatief zie.. Verdorie ga er maar aanstaan!!! Doe het maar is dan zul je voelen wat wij moeten doorstaan! Echt zooooo frustrerend! Misschien moeten ze ook maar is info avonden gaan geven voor ouders/ schoonouders en broers en zussen hahahaha wordt er echt boos om hahahah heerlijk die op en neer vliegende hormonen.. Nou dames ik heb weer ff heerlijk gal kunnen spugen, oww wat is dit forum toch heerlijk echt fijn zo'n uitlaatklep!!!

Dikke knuffel  :love2: Manuela

Hey Manuela, goh wat vreemd dat je na 8jaar proberen zwanger te worden het niet meer zo positief ziet  :P Mensen die dit niet hebben meegemaakt of er niet midden inzitten weten echt totaal niet waar ze het over hebben. De ene dag kan ik het ook wat beter handelen als de andere en dus kan ik de ene keer denken van , tja ze weten niet beter terwijl ik de volgende dag(of diezelfde middag) denk van Jez... denk na, vind je het raar dat ik niet zo positief ben.. En dan ben jij al zo lang bezig!! Frustrerend hoor.

Weet je al wanneer je mag beginnen met IVF? Of heb je nog niet gebeld. Ik zit via het gemini en daar hoefde ik niet eerst nog aan de pil. (punctie en tp doet AMC en die werken wel met eerst pilgebruik begreep ik van die arts) Hoop voor je dat je dat niet hoeft. Zo sonde van de tijd om die ook nog eens te gaan slikken. Ik bedoel we hebben niet alle tijd van de wereld dacht ik zo ;)

Ik vind de punctie ook erg spannend hoor! Ik laat het tegen die tijd maar over me heen komen al zal ik flink peentjes zweten.. je hoort en leest idd verhalen dat het best pijnlijk is en in de babyboom van 2010 was er ook een kandidaat waar het gefilmd werd(had toen net zelf n kindje of was nog zwanger dus stond er toen nog anders in), maar dat gezicht van die vrouw ben ik nooit vergeten!!

Groetjes Patricia

Hey manuela en de rest,

Heel toevallig zijn manuela en ik tegelijk ongesteld geworden.

Is het niet zo dat je maar een paar dagen de pil hoeft te slikken, want ik snap het niet echt meer

Hopelijk hebben jullie nog tips?

Want ik ging ervan uit dat ik deze ronde al ga beginnen met ivf of zit ik er nu helemaal naast, hoop van niet

Bij mij is de moed er ook een beetje ingezakt, waarom wordt iedereen zomaar zwanger en wij niet grrr.

Maar we moeten er wel flink tegenaan, en weer goede moed bij elkaar rapen.

Veel succes liefs x marielle

Hoi patricia,

Thxx voor je reactie.. Zooooo fijn als iemand je begrijpt.

Wat je al zegt de ene dag kan ik alles beter handelen dan de andere dag.

Haha peentjes zweten oww zooo herkenbaar wat ik al zei ik ben de nuchterheid zelf maar daar is niks meer van over..

Wanneer kunnen jullie van start? Ik heb gister gebeld als het goed is krijg ik vandaag me recepten thuis en de afspraken wanneer we mogen beginnen. Ik hoop zo snel mogenlijk.. Ben nu ook eerst aan de pil dus ben benieuwd..

Afwachten weer dus, als je al zolang in het traject zit krijgt het woord afwachten een hele andere inhoud haha

En wordt het ineens een heel vervelend woord  :P

Nogmaals thnxx voor je peptalk/ begrip!! Dikke knuffel!

@ Marielle ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee heb van wanneer we aan de slag mogen en of dat al snel is

Het enige wat ze mij gezegt heeft is dat ze me gewoon kon inplannen dus ik ga er wel vanuit want waarom zullen ze anders zo snel recepten moeten sturen enzo. Ik denk echt dat we in de eerste ronde zitten.

We wachten ff af zodra ik iets hoor laar ik het weten.

Liefs knuffel Manuela :love2:

Hey manuela,

Ik heb contact gehad met het ziekenhuis, en nu blijkt dat we eerst een maand de pil moeten slikken voordat we gaan beginnen met ivf, ik baal er wel heel erg van.

Ik had me zo voorgesteld dat we deze maand al mochten beginnen maar helaas

Daarom komt het recept ook pas later.

Xxx marielle

Hoi Manuela,

De punctie valt echt heel erg mee en is snel weer voorbij! Ik was heel bang er voor (lag te klappertanden in de beugels hi hi) maar is echt meegevallen. Je kunt desnoods meer morfine (soort morfine is het eigenlijk)vragen. Kickt in een à twee seconden in en dan merk je niets meer! Zelf had ik wat napijn maar dat kwam denk ik meer door overstimulatie.

X

Dragonfly

Ik heb het niet meer. Bij ons gaat het voorlopig helemaal niet meer verder.......mn allesie ligt in het ziekenhuis. Wat blijkt, hij moet een open hart operatie ondergaan!!! Zijn er helemaal ondersteboven van. Hij is 41 jaar!!! En dan dit!

Heeft meerdere vernauwingen, waarvan 2 in zijn kransslagaders dat wordt dus een dubbele bypass.

Veel stress, spanning, onzekerheden nu.....en dit alles vanaf dinsdag gebeurd, dus veel op ons afgekomen en heel wat traantjes gelaten.

Moet er bij vermelden dat zijn vader het heeft gehad, 4 hartinfarcten en uiteindelijk overleden op zijn 62e, dus het blijkt nu erfelijk!

Tja....voor ons even geen baby gedachten, maar richten op de OK en een goed herstel. Vakantie ook af kunnen zeggen, pfffffffffffff.

Ik zelf ben nog niet ongesteld geworden, had dinsdag moeten worden. Was eigenlijk voor 1e IVF vrij regelmatig en nu....???? Ik heb gisteren een zw. test gedaan, maar negatief. Dus maar afwachten of het komt, maar voorlopig voelt en ziet het er daar niet naar uit.

Mocht het zo zijn dat ik het baarmoederonderzoek kan laten doen, dan doe ik dit wel. Heb ik dat maar gehad en is toch in hetzelfde ziekehuis als waar Stef ligt.

Veel liefs van mij.

Lieve lieve Merel en Stef,

Godverdomme!! Wat een nieuws zeg pff 41 jaar Jezus dan zou je inderdaad niet met hartproblemen moeten bezig zijn..

Natuurlijk begrijp ik dat je ventje nu prioriteit nr 1 is.. Maar jezus wat een situatie zo zeg..

Nou lieverd ik wens jullie heeeeeeeeelllllll veeeeellll sterkte toe en als er iets is je weet me hier te vinden.

Wanneer moet hij geopereerd worden? Als je er zin in hebt wil je me een beetje op de hoogte houden hoe het met jullie gaat..

Een hele hele hele dikke knuffel van mij

Liefs x Manuela :love2:

hoi Merel,

jeetje wat een nieuws zeg kan me voorstellen dat dit stress spanning en onzekerheid met zich mee brengt,

dit is ook niet bevorderlijk om door te gaan met ivf  je prioriteit licht nu ergens anders het bijstaan van je man

is nu het belangerijkste  en dat je nog niet ongesteld bent geworden komt vast door de stres.

ik wens jullie heeel veeel sterkte en heel veel beterschap voor stef,

ik denk aan jullie , en hoop snel goed nieuws te horen

een dikke knuffel :love2: van mij  liefs Marjolein

Lieve Merel en Stef,

Ik schrik heel erg van wat ik nu lees, en heb er bijna geen woorden voor.

Ik wens jou en je man heel erg veel sterkte toe, en hopelijk komt daarna alles weer goed, maar het zal tijd nodig hebben

Heel erg veel liefs en een dikke hug van marielle

p.s. ik steek een kaarsje voor jullie aan

getver Merel, wat n naar bericht! Ik duim voor jullie op n goede afloop en dat jullie je straks weer samen op jullie wens kunnen richten. Heel veel sterkte meis! :love2:

Guest tanja1969

hey merel en stef,

jemig werd er ff goed stil van en kippenvel op mijn lichaam

meid jullie hebben het wel voor jullie kiezen gehad zeg

concentreer je nu eerst op je mannetje is veel belangrijker

enne dat je nog niet ongi bent geworden kan idd door alle stress komen.

veel sterkte, ik denk aan jullie

liefs Tanja

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichten. Doet een mens goed!!!

Heb vanmorgen vroeg al telefoon gehad dat de operatie vanmorgen om 8u ging gebeuren. Dus even weer onverwacht maar super blij dat het toch snel gebeurt! Dus hij ligt nu op de ok en ga er zo naartoe.

Kom binnenkort wel met een up-date hoor. Nu even spannend, maar dan is het maar gebeurd.

Liefs en bedankt nogmaals.

P.s: ben vanmorgen ongesteld geworden, ook nog eens, haha.

X Merel

Hoi lieve merel,

Ik hoop dat het goed is gegaan.. Het kaarsje brand voor jullie!!!

Een hele dikke knuffel!!

Liefs Manuela

Jeetje Merel, wat een schrik! Wat een afschuwelijk nieuws zeg. Logisch dat ivf nu even geen prioriteit heeft. Eerst je mannetje maar weer op orde. Hoe is het gegaan vandaag? hoelang duurde de operatie? Hoe voelt Stef zich? En hoe voel jij je. Heb je al tijd om emoties te laten gaan of ben je nog zo druk en onderste boven van alles dat de emoties even weg zijn.

Heel veel sterkte

Dikke kus Patricia

Heftig bericht lieverd, maar hij is in goede handen en gelukkig wordt hij snel geopereerd.

Positief dat jullie er op tijd bij waren.

Nu afwachten of alles verder goed verloopt.

Steun je mannetje maar goed, dat zal hem alleen maar sterken!

Heel veel sterkte meid,

Meiden, operatie is geslaagd hoor!!! Pffffffffffffff wat een zware dag. Gelukkig had ik vanmorgen niet veel tijd om na te denken, doordat je iedereen moet bellen en dingen regelen en voor ik het wist kon ik naar het ZH.

Heeft tot ongeveer kwart voor 1 geduurd. Gesprek met chirurg na afloop, heeft 4 omleidingen!!! Best heftig, maar ze wilden alles goed aanpakken, gezien zijn leeftijd en de kransslagader die de klachten nu veroorzaakte was erg belangrijk. Noemen ze ook wel de widow maker.......WATTTTT???? Eigenlijk dus door het oog van de naald gegaan en dat slaat even wel weer in als een bom.

We hebben echt geluk gehad dus. Is er dus toch een engeltje op zijn schouder geweest??? Ik denk het wel.

Vanavond mocht ik nog 1x even bij hem en was hij wakker. Voelt zich nu even slecht, raar gevoel bij zijn hart wat hij nooit heeft gevoelt. Hij is ook nog wel angstig. Maar logisch, alles is in zo'n trein versnelling gegaan en die trein heeft over zijn lijf gewalst zo'n gevoel kan ik me voorstellen als je zo open gemaakt bent.

Geprobeerd hem gerust te stellen en alle metingen zien er goed uit en hij ligt op soort IC nu.

Ik ben helemaal af en ga zo proberen even rustig te worden en een goede nacht te maken. Ik heb woensdag al heel veel gejankt toen we alles net hoorde. Nu loop ik op adrenaline denk ik.

Meiden bedankt voor het mee leven. Voor nu ziet het er gelukkig goed uit.

Dikke knuffel. X