Jump to content
Sign in to follow this  
Stef en Merel

Wat staat me te wachten?

Recommended Posts

Net telefoon gehad van ZH. Mocht het teleurstellende nieuws melden dat 1e TP na IVF niet gelukt is. He wat jammer.....ja zeg dat.

Nu hebben we 1 cryo en hebben aangegeven liefst meteen door te gaan. DIT KAN!!!! Jippie??!!! Volgende week donderdag 1e afspraak. Ik ben gisteren wat ongesteld geworden. Is niet echt meer als anders nog en ik ben het al nooit erg. Nu had ik dat wel verwacht na alle stimulatie middelen voor het bms.

Wat is jullie ervaring hiermee?

In dit ZH gaan ze voor cryo tp in eigen cyclus. Ben erg benieuwd en vind het ook spannend. Houden ze alles wel goed in de gaten, dat mn bms wel dik genoeg is? Nu weten ze ook helemaal niet hoe dit na 1e TP is gelopen.

Ik heb wat topics hierover doorgelezen, enigzins wat wijzer.....of.....komen daardoor juist de vraagjes?  ;)

Tja, allemaal vraagjes spoken er rond. Was ook wel even erg emotioneel toen ik mn vriend belde dat we vlg week weer afspraak hebben.

Hoi Stef en Merel,

Allereerst, sorry dat de TP niet gelukt is, tis effe slikken als het dan toch "officieel" bevestigd wordt door het ZH.

Wel fijn dat jullie meteen door mogen met de cryo. Weten jullie hoeveel cellig die was voordat die een eskimo werdt ?

Vaak lees ik ook dat je van een mindere "kwaliteit" cryo ook zwanger kan raken, maar vroeg me gewoon af of jullie het weten.

Ik heb dan geen ervaring met jullie zh, maar toen ze bij ons de TP deden van onze eskimo (ook in eigen cyclus), hielden ze ons wel goed onder controle. Het bms werdt goed gecheckt en dat moet gewoon goed zijn, anders deden ze geen tp. We hebben maar 1 cryo tp gehad, dus echt veel kan ik je er niet over zeggen, maar volgens mij krijg je dan zelfs weer medicatie om dingen te onderdrukken (zoals eisprong), maar aangezien het voor ons alweer een tijdje geleden is, durf ik dat niet met zekerheid te zeggen.

Enne, emotioneel mag je best zijn. Je moet eerst verwerken dat de 1e poging mislukt is, maar je mag alweer (snel) op voor de volgende poging, die misschien wel raak kan zijn, dus emoties vliegen gewoon heen en weer  :)

In ieder geval, heel veel suc6 !!

Groetjes,

Jolanda

Bedankt Jolanda voor je berichtje.

Ik weet helemaal niets over hoeveel cellig. Bij de TP vertelde ze me dat ze de dag erna zouden bellen of de 2 overgebleven embryo's ingevroren konden worden omdat ze minimaal 8cellig moeten zijn om het proces te kunnen overleven. Dus bij mijn TP zou ik miss 4 of 6 cellig hebben terug geplaatst gekregen???

De dag erna konden ze me melden dat maar 1 embryo geschikt was voor invriezen....de andere was dus niet verder gaan delen. N.a.v. dit neem ik aan dat deze cryo 8 cellig moet zijn dan.

Op het gesprek vlg week ga ik dit navragen.....maar of zij het weten??? Ik zit in Antonius en punctie en TP is in UMC Utrecht, daar zijn ze vlg berichten streng in welke voorwaarden embryo moet hebben om invriezings proces in te mogen.

Liefs Merel  En jij ook veel toi toi hoor.  :-*

Hoi Merel,

Het blijft vreemd voor mij dat ieder ziekenhuis toch (soms zoveel) anders werkt.

Bij ons lieten ze toen zelfs labfoto's zien en kregen we nog informatie over de fragmentatie van de embryo's.

Het ene ziekenhuis geeft juist veel info en een ander ziekenhuis denkt dat jij als patient al alles weet (dient te weten).

Als je eskimo goed genoeg was om ingevroren te worden, dan zal die inderdaad wel 8 cellig (misschien zelfs wel meer) zijn geweest. Hoewel dit geen garantie geeft hoor, als het meer dan 8-cellig is, dat het dan gaat lukken, maar ik vondt het voor mijn eigen gevoel wel fijn om te weten.

Misschien is het in jouw ziekenhuis niet gebruikelijk om dit soort informatie met de patient te delen, maar ernaar vragen, staat toch altijd vrij ? Ik vondt altijd dat hoe meer informatie ik kreeg, hoe "belangrijk" ik mij voelde als patient en zeker geen nummer in de rij. Zeker als ze foto's laten zien (van wat jouw toekomstig kind kan zijn) en als ze vertellen dat die goed gedeeld is, dat geeft een mens toch ook hoop ?

Ben benieuwd of je volgende week wijzer wordt op je gesprek.

Laat maar iets weten als je wilt.

Groetjes,

Jolanda