Jump to content
patricia

vergoeding ivf/icsi behandeling

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik ben in shock.../wist niet zo goed onder welk topic ik dit moest schrijven maar moet het even kwijt anders kan ik niet slapen :P Net even gesnuffeld op patientenvereniging Freya. Het is in het nieuws totaal langs mij heen gegaan. Door de bezuinigingen op de idiootste dingen die ons fantastische kabinet regelt willen ze per 2013! Volgend jaar dus, maar 1behandeling vergoeden!!! Hier zijn geen woorden voor :-X  Het is te hopen voor degene die vanaf dan in het traject moeten stappen dit si tegengehouden....

Hè Patricia,

Oh ja ?

Is òòk langs mij gegaan .......

Hoe zeker is het dat het per 2013 in gaat ?

Dat is al over 7 maand !

Er is ook sprake van geweest in 2005....

Toen zou het ook.......

Het was er al door en is teruggedraaid ofzo toen, was toen ook heel erg vaag......

Dat was nèt het jaar dat ik zwanger werd van de icsi van onze dochter.......

Ze zijn iid ècht gèk !

Raffie

De patientenvereniging gaat wel actie ondernemen begreep ik vanuit dat stukje of dat de onkosten op een andere manier vergoed kunnen gaan worden. Laten we hopen dat het niet doorgaat! Mochten wij nog voor nr 3 willen gaan bedenk ik me nu net moet dat binnen 1x lukken!! (mocht nr 2 gaan lukken tuurlijk)

Ja ècht absurd !

Hoeveel stellen is in 1 keer zwanger ????

Niet veel......

Tuurlijk zijn er altijd een paar, maar gemiddeld heb je tòch die 3 pogingen nodig volgens mij.

In Gent hebben we het er ook wel 'es over gehad met de artsen daar.

De meeste mensen worden de 2e of 3e x zwanger.

En er is òòk een erg groot aantal bij wie het de 4e 5e of 6e x lukt.

Vandaar ook dat in België 6 pogingen worden vergoed.

Ze zien daar gewoon dat er nog een behoorlijke groep is die in de 4e 5e of 6e x zwanger wordt.

Jèètje, 1 poging ?????

Ik vind het ècht bizar !

Mijn man zei al, jèètje blij dat wij al zover waren voor een brusje.

Stel je voor je begint net in het nieuwe jaar........

Wat irritant !

Moeten er maar weer handtekeningen acties worden ondernomen.

Maar dat kan ze ook geen fluit schelen, als het maar ietsje oplevert.......

Raffie

Hi Patricia,

ja, ongelofelijk, he !! Ik vind dit ronduit schandalig  >:(

De vruchtbaarheid is over de afgelopen jaren alleen maar afgenomen en middels zo'n bezuiniging wordt het voor heel wat mensen niet mogelijk om hulp in te schakelen en beslist de overheid dus eigenlijk over hun toekomst.

Gelukkig heeft onze arts ons er vorige week op geattendeerd en daarom geadviseerd om het traject versneld in te zetten. Je moet er toch niet aan denken dat je een kinderwens hebt en je niet alle mogelijkheden kunt benutten om proberen zwanger te worden vanwege financiele zaken..pfff...

Nic

Hoi Nic, dat vind ik netjes van jullie arts. Hopen dat Freya iets voor elkaar krijgt zodat het op een andere manier veroed gaat worden of met welk alternatief ze ook bezig zijn. Laten we hopen dat de bezuinigingen gewoon niet doorgaan. Weet jij toevallig als je dit jaar nog start en 1 behandeling achter de rug hebt je vlgnd jaar event de verder mag afmaken omdat je dit jaar zegmaar gestart bent?

groetjes Patricia

Hi Patricia,

Volgens mij zijn ze al bezig met een alternatief voor deze regel. Freya heeft een voorstel gedaan voor het beter afstemmen van de medicatie waardoor er minder van deze dure medicatie wordt verspild. Hopelijk dat het op die manier kan worden geregeld.

Ff de nieuwsberichten in de gaten houden dus.

Groetjes,

Nic