Jump to content
Sign in to follow this  
patricia

Hoezo kun je de arts altijd vertrouwen

Recommended Posts

Zoals ik in een eerder topic heb geschreven is dat ik mee mocht doen aan een baarmoederonderzoek. Eeen onderzoek vanuit het AMC waarbij de helft ingeloot werd en de andere helft uitgeloot vanwege de cijfers. Nu vertelde dr Q.dat ik zeker mee mocht doen dat t gemini iedereen liet onderzoeken. Dus ik nog gezegt dat AMC het over inloten had. Was niet zo vlgns hem, prima dus ik afspraak gemaakt medicatie besteld die ik zelf moest betalen! Word ik n week later gebeld door n andere arts dat ik dus niet mee mag doen omdat er idd geloot word en ik was uitgeloot. Oke, kan gebeuren.

Werd ik vandaag gebeld door wederom dr. Q. Ik had hem gebeld doordat ik ongi geworden was en dan op dag 5 voor de echo moest. Nou zegt hij dau moet een maand wachten. Ik moet ik je teleurstellen want het ivf centrum is dicht wegens vakantieperiode en ze doe nu geen nieuwe patienten. Naja zeg ik, ik ben 1.5week terug bij u geweest en begonnen met spuiten dat had u dan toch eerder kunnen zeggen! Nou vlgns hem had hij gister pas een brief gekregen! geloven jullie dat? Ik niet! Dan had hij vorige keerr moeten zeggen de vakantieperiode komt eraan ik kijk of u al kunt beginnen u hoort van mij. Nu kreeg ik een exuus, stoppen met spuiten, dag 23 weer beginnen maar eerst even het ziekenhuis bellen om te vragen of dit uberhaupt wel kan en dan vlgns mij weer wegens de vak.periode.

Dus en 1.5week voor niks gespoten maar dat neem ik voor lief, maar het ergste is dat ik dus weer ruim een maand verder ben voordat ik kan beginnen en ik had zo gehoopt als alles een beetje liep ik over een week of 2,3 voor een punctie kon gaan. Nu kan ik pas over 3wkn opnieuw beginnen met de deca.

Nou deze arts wil ik dus nooit meer want die verteld gewoon verkeerde info en hij praat als brugman en heel snel dus je komt er ook niet tussen. Zo heeft hij vast de baan gekregen(tis een nieuwe arts)

HOi,

Dat is mee ook een situatie. Vroeg me alleen wel af waarom jij de dure medicatie zelf moet betalen als het om een onderzoek van hun is?

En ook al is het zo'n "snelle prater" die arts, daarom heeft hij het recht niet om zo snel ergens over heen te praten, iets wat voor jou heel beladen is! Vind ik ook niet integer overkomen, arts moet toch vertrouwen uitstralen, nou dat is nu dus ver te zoeken.

Had je al iemand anders gesproken hierover een andere arts of assistente? Hoe reageerde zij, want de voorlichting van die arts die klopt duidelijk niet, maar dat hoeft hij niet bij jullie neer te leggen, schandalig!

Liefs lief en sterkte

Hoi Lief, ik heb ook geen idee waarom ik dat zelf moest betalen. Ga ik de volgende keer even navragen. Weetje het ging uiteindelijk maarom 13euro meen ik. De apotheker heeft me gematst. Als je die medicatie voor het eerst koopt betaal je start!!tarief en was het duurder.

Ik heb besloten door te spuiten met de deca en dinsdag ga ik het AMC bellen en om uitleg vragen. Zal ik ook zeggen dat ik voor de 2e keer verkeerd ben ingelicht en hopen natuurlijk dat ze me zo zielig vinden dat ze toch n plekje voor em hebben!!hihi, duimduim. En dan vraag ik aan hun of ik moet stoppen met de deca te spuiten. Als ik het niet aan de arts gevraagt had was hij er zelf niet over begonnen. En toen ik het vroeg washet egt zo van... ooh..ehh.. je spuit al? Ja kl..zak, dat zei je zelf 1.5 week terug dat dat mocht(naja die kzak er niet bij gezegt nattuurlijk) Ehhh, nou stop maar. Maar nu is mn buurvrouw daar een jaar of 4 terug geweest voor ivf en die zei ookal dat ze sommige dingen gewoon niet wisten in het gemini en ook daar verkeerde info gaven zodat mijn buurvrouw in duscussies ging en het uiteindelijk zo bleek te zijn dat zij toch egt gelijk had.. Balen van het lanmge weekend dus, vandaar dat ik disndag pas bel... Ik hou je op de hoogte

Nou Patricia wat een rare toestand is dit zeg! Pfff echt niet normaal zoals je hier behandeld wordt. Het zijn toch ook niet dingen die je zomaar even doet. Het zijn toch hele ingrijpende behandelingen waar we het over hebben. Ik zou geloof ik een klacht indienen tegen deze arts.

Ik hoop voor jullie dat het AMC jullie inderdaad zielig genoeg vinden dat je toch door mag gaan. Een rare situatie zo zeg. Veel sterkte gewenst.

Ben het met Hoepie eens. Wat een rare en nare situatie. Misschien inderdaad goed om er werk van te maken, want ik heb er geen verstand van hoor, maar ik dacht bij mijn verzekering te hebben gelezen dat er een maximaal bedrag is dat per jaar wordt vergoed aan medicijnen. En nu hoef jij maar 13 euro zelf te betalen, maar dan betaalt de verzekering waarschijnlijk de rest. Dat kan toch later nog gevolgen hebben voor andere vergoedingen? Maar nogmaals daar heb ik weinig verstand van...

En dit zijn materiële dingen, dan hebben we het niet over de emoties.

Is zo'n arts helemaal GEK geworden! :mad:

In ieder geval suc6 dinsdag. Hopelijk mag je gewoon doorgaan.........

hoi patricia,

heb je al gebeld?  ben wel benieuwd wat ze zeiden, ik vind het maar vreemd allemaal.

groetjes wilma

Hey Wilma,lief dat je aan me dacht,  idd gebeld. Het Amc kon me niet verder helpen. Dit mioest ik via hetGemini regelen aangezien hun alleeen voor de tp en de punctie zijn. Ook bijzonder vond ik, ik bedoel je werkt toch samen en ik had duidelijk gezegt dat de arts mij meerder keren verkeerd had voor gelicht dus dat ik hem niet meer verrtouwde en wilde weten of ik egt kon stoppen met de deca.

Daarna toch maar het gemini gebeld. Het arme meisje aan de telefoon, had eigenlijk moeten zeggen dat ze het hartstikke goed had gedaan. Ze bleef rustig aan de telefoon en stond duidelijk in het midden, trok geen partij richting de arts. Wel netjes. Bedenk het me nu pas net dus kon het ook niet zeggen. ;)

Verteld dat ik het geen gang van zaken vind dat ik onlangs(2wkn) terug op gesprek ben geweest waarin verteld werd dat ik kon beginnen, daar dus op ingesteld en dat als je beld om n afspraak te maken voor n echo je te horen krijgt dat het heeel jammer is maar dat je deze cyclus moet overslaan! bel dan eerder en regel in het vervolg met het AMC dat je zulke zaken beter weet. AMC zei dat het lab maar 1week dicht was dus dit zei ik ook. Het ging ook vlgns het gemini om afwezigheid van artsen. Kon daat wel een hoop stennis om maken maarja daar schiet je ook niets mee op.. Dus wel duidelijk dat dit niet kon!

Dan ook verteld dat dr Q. mijn betreft de studie/baarmoederonderzoek verkeerd had voorgelicht, verkeeerde medicijnen had voorgeschreven, die de verpleegkundige had gecontroleerd en dit verandert had(volgens mij het meisje aan de telefoon en dat ook gezegt) en dan nu dit en dat ik dr Q. dus niet egt meer vertrouwde en hem liever ook niet meer had. Oja en dat dr Q gezegt had dat ik kon stoppen met spuiten, maar dit zei hij pas nadat ik het vroeg, en dat ik twijfelde of hij het anders zelf wel bedacht had om dat te zeggen en dat ik door heb gespoten omdat ik niet zeker wist of ik wel mocht stoppen. Smiddags terug gebeld en ik mocht idd egt stoppen en 16juni mag ik weer beginnen. Gevraagt of dit zeker was want vlgs Q. was dit niet zo maar vlgns de verplk wel dus ik ga souiten en ze helpen me maar!! anders ga ik wel naar friesland daar zit er vlgns mij ook een die ivf/icsi doet. Oja ook nog even gezegt dat ik door de verkeerde voorlichting over het baarmoeder onderzoek dus medicijnen heb die ik zelf moest betalen en er dus ni niks aan heb en dat de verzekering niet blij zal zijn met de deca spuiten die ze voor mij betalen en ik 2wkn voor niks heb gebruikt! Ik krijg een nieuw doosje dus dat is wel netjes! Kreeg veel exusen maar helaas werd ik niet zo zielig gevonden en kon ik toch geholpen worden. Laten we hopen dat ik nu meer geluk heb en alles nu soepeltjes verloopt.

groetjes patricia

Nou, wat een verhaal! Fijn dat je wel je verhaal hebt kunnen doen.

Kreeg je nu ook een andere arts? En gingen ze dit nog terugkoppelen naar die arts?

Gemini ziekenhuis ken ik niet, waar zit dat dan?

Liefs Lief

En hou in gedachten, de weg is vaak lang en zwaar, maar mag hopelijk bekroond worden met een beebje!!

Duim voor je!

Hey Lief, het gemini zit in Den Helder, gewoon een klein streekziekenhuis zegmaar vandaar dat de punctie en tp in amc word gedaan. Nou idd frustraties zullen er nog wel meer komen... Geen idee of ze het terugkoppelen naar de arts maar het lijkt me wel. Ik zou iig wel tijdens de koffie even vertellen dat ik een hele boze vol hormonen gefrustreedre vrouw aan de lijn had die over dr Qwispel zei dat hij niet zoveel moest doorratelen achterelkaar maar beter moest luisteren naar de patient :P