Jump to content
Sign in to follow this  
lief

Tv programma Draagmoeder gezocht, ff kletsen

Recommended Posts

Hoi Meiden,

Volgen jullie ook het tv programma draagmoeder gezocht wat elke donderdag komt?

Wat vinden jullie ervan? Het ging zo raar, bij dat ene stel die een wens hadden voor een 4de beebje, maar het niet meer konden, vanwege baarmeoder verwijderd? Die twee meiden hadden in de wachtweken ruzie gekregen, en het resultaat was dat die vriendin belde om te vertellen dat ze niet zwanger was en het ook bij deze poging wilde laten.

Raar!!!!!!!!!!!! Maar ook de wensouders hadden ook zo raar gereageerd naar haar toe. Vreemd hoor.

Hoe kijken jullie hier tegen aan???

Ik dacht ff klessebessen!

:DLiefs Lief

He ja hier wordt het programma ook gevolgd. Bij dat stel waar jij het over heb is iid na de bevalling van de 3e na bloedingen dr baarmoeder verwijderd, en toch bleef ze de wens houden voor een 4e kindje. Haar internetvriendin wou graag de draagmoeder worden, maar vond na de TP dat er anders naar dr werd gekeken door de wensmoeder, die na mijn idee jaloers was dat haar vriendin wel een baarmoeder heeft en dus zwanger zou kunnen worden en zij niet.

De TP was niet gelukt en voor die internetvriendin was het genoeg. Die wilde niet nog een x.  De wensmoeder heeft volgens mij nog 12 of 13 cryo's.

Ik vond dat de wensouders heel raar reageerde, het is toch een heel proces waar je inzit en de draagmoeder heeft dat na mijn idee een beetje onderschat en toen de TP niet gelukt was eerlijk gezegd dat ze het niet nog een keer ziet zitten, nou dat is haar groot recht om dat te zeggen, en nu zijn de wensouders boos dat ze het niet nog een keer wil doen en is gelijk na ruzie het contact verbroken. Jammer dat het dan zo moet gaan.

Ik weet niet of je de andere afleveringen ook gezien heb?? Maar ik vind het veel erger voor dat meisje dat zonder baarmoeder is geboren, en haar moeder draagmoeder wil zijn, ook een TP heeft gehad terwijl die kliniek al wist dat het geen succes zou hebben, en daar hebben ze dan 10.000 euro voor betaald!!!

Ik heb toevallig net zitten kijken naar die aflevering van afgelopen donderdag,

Ik vond ook dat de wens moeder een beetje raar reageerde aan de ene kant snap ik het wel

dat ze het jammer vond dat ze zelf niet meer zwanger kan zijn maar dan hoef je toch niet zo te reageren

ze heeft al drie kinderen en dan vind ze het erg dat haar wens voor een groot gezin niet in vervulling

kan gaan, dan moet ze maar een andere draagmoeder zoeken als ze dat zo graag wil

ik vond het idd voor dat andere meisje ook veel erger.

Ik vind dat die twee homo' s het leuk doen met die tweeling.

gr Marjolein

Ja dat klopt dat stel bedoelde ik. Ja ik snapte het verdriet wat erachter zat wel bij de wensouders, maar ik had ook wel zoiets van Kom Op!!! Die internet vriendin biedt aan om met hunh het proces in te gaan en draagmoeder te worden voor hun, dat vind ik een heel groots gebaar en ik begreep dat na de terugplaatsing de wensouder de draagmoeder is gaan bestoken met rare smsjes en rare, koele blikken van jaloersheid, maar dat vind ik niet normaal dat je dat bij de draagmoeder doet, terwijl zij hun wil helpen. Dat had ze misschien niet zo direct moeten laten blijken en dat met haar man bespreken/verwerken van die gevoelens, ook al begrijp ik de gevoelens wel, ik denk dat de timing om deze gevoelens te uiten niet zo goed is........Zou mij ook een ondankbaar gevoel geven.

Via sms is dan ook niet handig, want dat lees je misschien woede/kwaadheid, terwijl het waarschijnlijk gewoon gevoelens van verdriet zijn. En koele blikken, is al helemaal niet oke, heel ondankbaar!!

Maar was het weer wel met de wensouders eens dat er ook ruimte moet zijn voor die gevoelens te kunnen uittten, maar de timing was niet oke......

Ja, van dat meisje dat zonder baarmoeder was geboren, vond ik ook heel erg, en ik vond het ook heel vuil dat ze 10:000 (begreep zelfs een lening) hebben moeten betalen, terwijl ze in mijn ogen gewoon zijn opgelicht....

Lees hier wel eens verhalen dat bijv behandeling gestaakt worden of niet kan doorgaan, dat is dan ook niet leuk, maar zo zie je maar weer, daar laten gaan als het geen kans van slagen heeft is pas echt schandalig!!

ja ik heb weer gekeken, ik vind het op de een of andere manier, hoe raar het ook klinkt niet zo mijn types????

Weet nniet goed hoe ik het moet omschrijven, maar bij babyboom heb ik altijd meer "feeling", en hiermee op de een of andere manier.

Maar weer wel met dat meisje waarvan de moeder draagmoeder wilde zijn. Je leest wel eens die oproepjes hier ivm eiceldonatie en draagmoederschap, maar toen zij het voor de tv oplas wat ze op internet aan oproep had geplaatst had

het wel gelijk een gezicht...

Met die baarmoedertransplantatie, vond ik persoonlijk wel erg heftig...... geeft maar weer aan hoe diep zo'n wens kan zijn!!! Maar herken de emotie erachter wel.........

Hoe vonden jullie het?

Ja ik vind dat die vrouw die die baarmoedertransplatie wil wel heel erg ver gaat voor nog een kindje. Ze heeft al 3 prachtige kinderen, de doktoren zullen niet zonder goede redenen haar baarmoeder weg hebben gehaald. Ik persoonlijk kan er niet bij waarom ze niet gelukkig kan zijn met haar gezin. Misschien komt het omdat ik zelf een prachtige dochter heb, als dat niet zo was geweest en ik dus nog steeds in de mmm zat ik er anders over had gedacht, maar ik vind wel dat ze heel erg ver gaat, terwijl ze al 3 kinderen heeft

@ kinderwens, dat vond ik ook in eerste instantie, maar ik ken wel haar gevoel van eerst proberen wat er allemaal mogelijk is, anders kan je het niet accepteren....

Daarna kon ik het wel snappen....hoeveel mensen zeggen wel niet tegen mensen die via MMM een kindje hebben, waarom zou je voor een tweede of derde gaan, wees tevreden met wat je hebt.... terwijl dat nooit wordt gezegt van mensen die het zo hupesekee spontaan kunnen...

Alleen bij haar is er geen sprake van alleen bijv ivf, het is echt een kwestie van geen baarmoeder hebben, maar eigenlijk geen draagmoeder willen inschakelen (en dat is al moeilijk om dat te vinden)....

Denk persoonlijk eerder dat ze midden in het proces zit om erachter te komen, dat het er niet inzit en er moeite mee heeft dit te accepteren.....wat ik wel snap