Jump to content
Datje

Ook ik maar hier...

Recommended Posts

Hoi,

Ook ik stel me even voor. Helemaal nieuw in het IVF gebeuren. Ben bijna 36 en schijn de hormonen van iemand eind veertig te hebben. Mijn eicel voorraad is slecht. Heb een dochter van drie en half, na een miskraam 'gewoon' gekregen. Een wonder dus. Mocht met spoed beginnen in Nijmegen en dat is dus nu een paar weken geleden. Ik heb maandag mijn eerste echo en hoop dat er toch echt wat te zien is aan eitjes.

Maak me wisselend druk en niet druk, nu wel erg druk want ik kwam er vanochtend achter dat ik drie dagen te laat ben begonnen met puregon.... Zooooooo stom. Nou ja dames succes allemaal, dat het maar allemaal mag gaan lukken.....

Guest tanja1969

hey Datje,

van harte welkom op dit zeer verslavende forum.

vraag gerust alles, echt niets is dom of stom en er is altijd wel iemand die een antwoord weet.

3 dagen te laat met de puregon, euhm ik weet het eerlijk gezegd niet, bellen naar de ivf afdeling?

en gewoon zeggen en vragen of het maandag zeggen tijdens de 1e echo?

kan altijd gebeuren he, zekers als het jullie eerste ivf en je nog niet alles gewoon bent

veel succes meid!!

liefs Tanja

Ha Tanja,

Lief je reactie dankjewel. Zie dat hè al een behoorlijke staat van dienst hebt hier. Wow.... Ik ga het maandag maar 'opbiechten'....zucht. Enne tot lees hier he! Ik ga nu fijn even twee spuitjes plaatsen.... ;-)

Welkom datje.... Spuiten zetten is geen hobby maar voor een goed doel. Suc6 en ook met de echo. Wel ff melden hoor ! Ik zit in de bekende wachtweken! Spannend dus. :-) groetjes knuffel

Waah ik dacht dat ik wist wat spannend was maar ik geloof dat ik het nu pas ga leren.... Succes met wachten! Morgen weet ik hopelijk al meer....

Hoi Datje, Welkom hier!!!

Ik zou idd even naar de afdeling bellen.

Verder wens ik je alle geluk toe en hoop of een mooi wonder erbij....met wat hulp!

Succes! Liefs Lief

Hoi Datje,

Welkom op dit verslavende forum! Het is een fijne plek waar je goed terecht kan met je emoties, maar ook met de leuke dingen. Na twee kindjes voel ik me hier nog steeds thuis.

Ik zou je ziekenhuis maar even bellen over die Puregon..zou zonde zijn als het nadelige gevolgen heeft voor je poging!

Hoop idd voor je dat er wat eitjes uitkomen..ziekenhuis moet dat toch positief inzien, anders laten ze je niet beginnen.

Succes!

Hallo Datje,

Ik heb zelf tot dusver erg veel steun hier aan het forum, je kunt hier alles vragen en er is altijd iemand met een "luisterend oor" voor je.

Meid veel suc6 met prikken, iedereen heeft wel eens een foutje gemaakt tijdens het prikschema, dus schroom je niet, gewoon arts bij de arm pakken en zeggen wat je op je hart hebt. Komt allemaal goed.

Zolang je goede moed houd.

Veel suc6 en houd ons op de hoogte.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Dat te laat beginnen was geen probleem, alles schoof gewoon op. Maarrrrr, maandag zagen we zes eitjes en een paar in wording, vandaag was te zien dat er nauwelijks iets gegroeid was. Ze was daar erg negatief/realistisch over. Waarschijnlijk doet zelfs het maximale spuiten niets/ te weinig voor mij en moeten we het allemaal opgeven. Nu heb ik zondag nog een echo en als het dan nog niet gegroeid is is het IVF avontuur alweer afgelopen. Zullen we dus moeten leren omgaan met de wetenschap dat het er niet meer inzit (en ondertussen blijven hopen op een wonder). Oh bah zeg en ik had daarna meteen een vergadering, heb dus een rottige dag achter de rug. Ooooh ik kan die eitje wel groot kijken!

Hoi .

Spannend allemaal....en die eitjes groot kijken ...hahah heb ik ook gedaan..en ze toegesproken!!toen had ik er 6!!

Dus positief blijven...klinkt altijd zo makkelijk he ;-) maar proberen!

Succes!!

Liefs hopefull

Hoi Datje,

Als ik het zo lees, klinkt het nog niet zo negatief...

Als ze zeggen dat je lichaam zo "slecht in elkaar" zit, dan vindt ik 6 eitjes nog niet zo slecht (zou ik al heel blij mee zijn). Misschien dat de puregon wat langer nodig heeft, omdat je ook later bent begonnen, zou zomaar kunnen he..

Hoeveel spuiten jullie ?

Mocht het zondag niet beter uitzien, dan kun je de poging toch onderbreken en het volgende maand opnieuw  bekijken, eventueel een ander schema proberen (dmv andere medicijnen eventueel)?

Dan heb je toch nog een poging over om opnieuw te proberen ? Hoewel de dokter het wel weet, is ieder ziekenhuis anders met zijn regels/procedures, dus gewoon hier ook op het forum rondvragen (soms blijkt toch dat voor jezelf opkomen ook goed is en niet zomaar klakkeloos aannemen wat ze in het ziekenhuis zeggen).

Wij zijn ook pas met een nieuwe poging begonnen en dat ging ook niet helemaal zoals het moet.

In het ziekenhuis konden ze niets zien en wilden de poging afbreken, maar ik heb aangedrongen, omdat ik van mijzelf weet dat ik een slow responder ben. Een paar dagen later kreeg ik het nieuws te horen dat er toch 1 ei zat waarmee ik door kon gaan voor pick-up, maar voor 1 ei ga ik niet een kostbare poging eraan geven (hoe raar dat ook klinkt).

Volgende maand is een nieuwe ronde met nieuwe kansen en dan zien we wel weer.

Tenzij het voor jou de allerlaatste kans / poging is, geldt dat voor jou toch net zo ? Volgende maand kan het net weer anders zijn ? Maar goed, je gaat nu eerst eens zondag afwachten en kijken of ze dan goed nieuws te melden hebben.

Veel suc6 !!

Groetjes,

Jolanda

Ik heb zelf ook in het allerbegin puregon gespoten, maar dat deed bij mij niets, toen zijn we overgestapt op Menopur.

Hoi Datje,

Ben het helemaal met Jolanda eens hoor! Ik kom ook regelmatig enigszins met een down stemming van het ziekenhuis vandaag. Bah......maar ja, hun "protocolletjes" e.d.! Natuurlijk hebben ze wel ervaring, maar toch.....ze kennen je niet zo goed hoe je lichaam reageert, elke keer kan toch weer anders zijn.

Geef de moed niet op, ken niet heel je verhaal, dus of dit echt een laatste poging zou zijn weet ik niet. (als hij toch afgebroken wordt, dan telt hij niet voor de kosten heb ik begrepen)

Ik probeer het ook elders te zoeken, naast de medische wereld, eventueel acupunctuur of iets, want ik heb persoonlijk het gevoel niet lekker in mn vel te zitten. Ook de rust proberen te vinden, wat erg moeilijk is als je eenmaal in de mmm zit!!! (je bent er continue mee bezig)

Ik hoop dat je toch door het lezen hier wat positieve energie krijgt meid.

Succes en ik duim voor je.

Liefs, Merel

Guest tanja1969

hey Datje,

jemig zou ook idd ff zondag afwachten en dan pas besluiten of de poging moet worden afgebroken.

volgens mij is een poging pas een poging als je de punctie hebt gehad en volgens mij is dat voor

alle verzekeringen hetzelfde.

blijkbaar ook als je bv zwanger bent en je krijgt een miskraam na 12 weken dan heb je bij de meeste

verzekeringen weer recht op 3 pogingen.

mijn duimen draaien voor zondag en wie weet ben jij ook een slow responder

succes meid!!

liefs Tanja

Hey Datje,

Hoe is het nu met je?

Tis inmiddels dinsdag, dus ben benieuwd of je poging is doorgezet of dat je voortijdig moest stoppen.

Dikke Kusss Pitbull_lady  :love2:

Bedankt voor alle troost en positiviteit. De echo van zondag was dus WEL goed. Die van vandaag ook. Vijf eitjes zijn er klaar voor. We horen vanmiddag of de punctie donderdag of vrijdag is!

De arts van zondag begreep de negatieve reactie van de echoscopiste donderdag niet. Gelukkig maar!

Op naar de volgende hobbel! :P

Hey, wat fijn dat het nu wel goed was, bah wat een nare reactie, terwijl dat helemaal niet nodig was!

Succes meid!

Positief, goed hoor 5 eitjes, als er maar 1 goede tussen zou zitten is het al positief, ik duim voor je meid, wanneer is de tp?

Heel veel sterkte de komende dagen!

Dikke kusss Pitbull_lady  :love2:

Spannend meid, maar al heel blij met dit resultaat na al dat negatieve in het begin!! Die heb je vast binnen.

Duimen mee voor een mooi bevrucht resultaat en de TP!

Liefs, Merel

Hoi Datje, ik heb met spanning je verhaal gelezen! Gelukkig las ik op pagina 2 dat je eitjes wel goed groeide! Weet je al wanneer de tp is?

groetjes Patricia

Vandaag gebeld: van de vijf eitjes waren er vijf bevrucht, eentje deelde niet goed (drie kernen?) en de rest wel. Morgen kwart over tien de terugplaatsing..... jemig wat is dit spannend allemaal!

Zo fijn al dat mee-geduim enzo!

X