Jump to content
Sign in to follow this  
esther33

UZ Gent

Recommended Posts

Hallo allemaal

Na 2 ivf pogingen in Maastad en het EMC in Rotterdam te hebben gehad die helaas niet gelukt zijn gaan we de overstap maken naar UZ Gent ik heb vanochtend gebelt en 26 juli hebben we het intakegesprek. Weer wel even wachten maar ja dat doen we eigenlijk al jaren....

Zijn er hier meiden die bekent zijn met UZ Gent??? Zo ja wat zijn jullie ervaringen hebben jullie tips ivm vragen die ik moet stellen enz enz.

Ik hoop iets van iemand tehoren.

Liefs Esther

Hè Esther,

Er moet ook ergens al een topic zijn over Gent....

Wij zijn ook in Gent onder behandeling ( geweest )......we hebben icsi behandelingen gedaan.

Ik ben nu 36 wk. 3 dgn. zwanger van onze lààtste poging, die hebben we in Gent gedaan.

Dus voor ons was Gent een succes verhaal.

Ik zou eigenlijk niet weten wat je zou moeten vragen.

Ik neem aan dat je zelf ook al wat hebt bedacht / opgeschreven om te vragen ?

Ik schrijf altijd alles op, en neem gewoon een briefje mee.

Ik lees dan gewoon het briefje en vraag alles.

Anders vergeet ik het toch.

Want dan vertellen ze weer iets nieuws, en blijf je daarbij.....

We hebben wel in de auto gezeten, en dan kwam me weer wat in gedachten....shit vergeten te vragen.

Dan moest ik weer bellen de dag erna.

Wij hebben andere medicatie gebruikt dan de eerste pogingen.

We hebbben ook een aantal pogingen in Gent gedaan.

Omdat we zelf moesten betalen, hebben we de eerste pogingen nog de oude medicatie gebruikt, omdat we dat nog hadden.

Maar deze poging andere medicatie gebruikt.

De verdoving gaat er anders dan hier.

Tenminste anders dan in het UMCG, want daar waren wij eerst.

Andere samenstelling ofzo.

In het UMCG werd ik er altijd èrg misselijk van als ik een punctie had gehad.

In Gent niet, was ik zo fris als een hoentje...hahahahahaha

En die verdoving vond ik bèter....minder pijn bij de punctie.

Welke arts heb je ?

Wij zijn / waren bij Prof. Gerris.

Als je iets wilt weten, zeg het maar....

Wij hebben er inmiddels lang genoeg rond gelopen om er wel wat van te weten...

Spannend 26 juli intake.

Zijn jullie er al een x geweest ?

Of wordt de intake de 1e x ?

Het is er waarschijnlijk wel ff anders dan je gewend bent.

Het is wel net allemaal nieuw op de fertiliteits afdeling.

Wij zijn er nog geweest in het oude gedeelte, nou toen schrok ik wel even hoe het er daar uit zag.

Hahahahaha

Maar daar zitten jullie iig niet mee.

Alles is hier mooi nieuw.

Je moet er wel steeds op ijd zijn, omdat je je eerst moet melden als je voor een pu of tp ofzo komt bij de onhaal kas beneden.

Als je er erg vroeg bent, is dat mooi, als je een latere afspraak hebt, kan het er wel eens druk zijn en moet je lang wachten.

En als je daar niet gweest bent, niet betaald hebt dus, daar komt het op neer, doen ze gèèn pu of tp.

Dan ben je b.v. niet de 2e voor de pu maar de 3e of 4e.

De meeste mensen zijn op tijd, dan helpen ze gewoon iemand anders eerst.

Wij waren er altijd erg vroeg.

Als dat maar geregeld is, dachten we altijd.

Dan gaan we daarna wel ff zitten en wachten, in het restauBrantje ofzo.

Bovendien heb je dan ook minder met file's te maken.

Tenminste voor ons dan.

Groetjes Raffie

Guest tanja1969

hey esther,

spannend zeg toch de stap naar België gemaakt

wat Raffie al zei, wees op tijd want hier in België gaat het heel anders.

je moet je inderdaad eerst melden bij het onthaal, daar eerst betalen

zorg dat je je ID-kaart of paspoort bij de hand hebt en ook je verwijzing

want dat vragen ze wel aan buitenlanders

ik moest zo wennen aan dit systeem, zo gaat het dus ook bij de huisarts

eerst betalen en achteraf krijg je een gedeelte terug.

en ja schrijf gewoon zoveel mogelijk op wat je te binnen schiet , en vaak vergeet

je toch nog een boel, heel veel succes

liefs Tanja

Hoi Raffie en Tanja1969

Dank jullie wel voor jullie reactie!!!

Vindt het toch allemaal wel erg spannend hoor een ander ziekenhuis maar goed we willen gewoon alle kansen benutten en in Belgie doen ze gewoon net iets meer dan in Nederland.

Ik heb al contact gehad met het ziekenhuis hier waar ik nog wel de echo laat doen dat deed ik ook al toen we nog in Rotterdam zaten voor de punctie en TP en die gaan mijn medische rapport en de verwijsbrief opsturen. De verwijsbrief moet ik zoiezo naar de verzekering sturen.

Tja dat op tijd zijn dat zal wel goed komen hihi wij moeten vanuit Zeeland komen en rijden altijd veel te vroeg weg ik heb geen zin om in de auto al testressen of we het wel of niet halen!! Heb al genoeg stress om alles hihi. Idd daar gewoon een bakkie koffie drinken is veel ontspannener.

Ik had alleen we van de verzekering begrepen dat hun de rekeningen rechtsteeks betaalde dus dat wij niks voor hoefde te schieten hmmm zal dat toch ook nog eens in Gent vragen het is voor ons de 3de poging dus hij wordt nog vergoed.

Bij het intakegesprek moeten we wel 100 euro betalen tja ze sturen nu nog informatie op dus mischien dat het daarin staat??!!

Raffie het is voor ons idd de 1ste keer dat we daar maar toe gaan dus ik weet nog niet wie mijn arts gaat worden. Ben wel benieuwd over het hoe of wat ander medicijnen, punctie al moet ik zeggen dat bij mij de punctie's altijd zijn meegevallen ja tuurlijk voel je het wel maar ik ging nadien altijd met mijn ventje mee naar het andere ziekenhuis voor zijn deel hihi.

Vraag me ook wel af of je na het intakegesprek nog lang moet wachten eer je echt mag beginnen en of ik eerst weer 3 maanden Lucrien moet spuiten ivm endometriose......

Dus lieve meiden er ligt al een vragenlijstje klaar hoor!!!!

Nog 7 weken en 1 dag...........

Hoop echt dat we snel weer kunnen starten en dat Gent ons gaat brengen wat we al jaren willen.......

Heel veel liefs Esther.

Oja Raffie geniet van je zwangerschap!!!!!!!!

Esther ;

Volgens mij moet je eerst de rekeningen opsturen hoor, van Gent naar je verzekering.

En dan krijg je geld terug van je verzekering.

Dus dat betekend dat je het èèrst wel moet voorschieten bij de onthaal kas in Gent.

Ook betaald de verzekering een vast bedrag uit als je in het buitenland een poging gaat doen die nog in het pakket zit, jullie 3e dus.

Volgens mij is de max. wat ze betalen 1700,00 euro ofzo.

Da's niet zo veel.

Iig lang niet genoeg voor de hele behandeling.

Er moet hier ergens al een topic over zijn, er zijn een aantal dames hier die er al precies over hebben geschreven.

Daarom hebben wij toendertijd besloten om onze lààtste vergoede poging tòch nog in Nederland te doen.

Aangezien je snel op zo'n 4000 - 5000 euro zit.

We dachten die poging doen we dan nog wel in het UMCG, dààrna gaan we naar Gent.

En iid we waren elke keer de zelf betaalde poging rond de 4500 - 5000 kwijt.

Dat is dan incl. de medicatie hè .

Ik zal ff voor je kijken of ik dat topic kan vinden.

Groetjes Raffie

Esther ;

Ik heb het topic al gevonden.

Onder Behandelingen - kopje IVF - topic Kosten prijs ivf nederland

Daar vind je wat info terug van dames over betalingen van verzekeringen in buitenland enz.

Groetjes Raffie

hoi Esther,

Goed van je dat jij ook de stap gaat nemen naar het buitenland. Het is in Nederland dat je tegen die protocolletjes en regelgeving aanloopt he?

Je hebt al gauw het idee als nummer behandeld te worden. En daar kunnen de artsen weinig aan willen.

Wat Raffie ook al aangaf schrijf alles op en luister goed. Het gaat allemaal anders ook qua betaling en dergelijke.

Zelf ben ik voor poging 2 naar Dusseldorf gegaan. En nu na de vakantie ook poging 3.

Het is een vast bedrag dat de verzekering betaald.

Wij krijgen van elk onderdeel al is het een brief of gesprek een factuur. Deze moet betaald worden binnen een aantal dagen. Je krijgt het bedrag van de verzekering deels terug totdat je aan de MAX van euro1700,00 zit.

Denk wel aan je eigen risico dat is al gauw euro220,00 die moet je sowieso eerst zelf betalen en dan begint de teller te lopen.

Omdat het via de afdeling buitenland gaat bij de verzekering kan het zijn dat het met in behandeling nemen en uitbetalen langer duurt en in vakantieperiodes zeker. Bijvoorbeeld de wintersportperiode en zomervakantie dan gebeurd er veel in het buitenland en hebben ze het druk.

Maar goed dat kan per verzekering schelen.

Laat je niet zenuwachtig maken, zorg gewoon dat je op tijd komt en laat het over je heen komen. Accepteer de gang van zaken zoals het er gaat en RELAX.

Heel veel geluk toegewenst!!!

groetjes Imke

Lieve Raffie en Imke

Ik ga toch nog eens met mijn verzekering praten hoor denk dat ik er van de week gewoon eens lang ga. Aan de telefoon zeggen hun namelijk dat ik ivf3 gewoon vergoed krijg omdat hun een contract hebben met UZ Gent en de rekeningen meteen met hun verrekennen. Ook van het maximale bedrag van 1700 euro zeggen hun niks.... Ik wil het dus zwart op wit hebben zodat ik weet waar ik aan toe ben. Enne Imke die 220 heb ik al lang moeten betalen voor de Lucrien spuiten hihi.

Thanks voor jullie reactie!!

Liefs Esther