Jump to content
suikerhartje

Even voorstellen, Miranda en Tony

Recommended Posts

Hey meid,

Ik kan in principe direct weer een afspraak maken, maar over een paar weken hebben we vakantie, dus wordt sowieso na de vakantie. Eerst maar weer even zelf proberen. Toch?

Misschien na de vakantie voorstel IUI doen ;) Ofzo...

Hey,

eerst lekker genieten van je vakantie, je hebt gelijk.

Wij kunnen toevallig als mijn cyclus nu niet ineens ontregeld is nog net voor onze vakantie.

Ja waarom niet, het is het proberen waard toch?

Goed weekend gehad?

Ik veel op de hometrainer en wat gewinkeld, een bbq gehad ( dat is dan weer minder voor het gewicht, en helemaal als er niks toch geen gezonde dingen verkrijgbaar zijn, dan ga je toch snel weer voor de bijl je moet tenslotte toch eten)

Vorige week weer twee Curvers gemaakt, net naar mijn diabetes verpleegkundige door gemaild,

was wel weer een beetje ontregeld, en ochtenden weer wat hoog! Pff was zo lang goed, en dan merk je toch dat door dat het niet lukt de sleur erin komt en dat je er minder goed mee bezig bent.

Maar ik heb de schouders er weer onder, en we gaan ervoor!

Hoi hoi,

Gisteren een hele gezellige dag gehad in Duitsland, lekkere curry worst gegeten.

En op de terug weg reden we langs een boerderij winkel waar we een mega bak met aardbeien hebben gekocht, zo groot als een kinderhand ;) Heerlijk ijsje gegeten, van boeren softijs met fruit in mijn geval en manlief met caramel en nootjes ;)

Vandaag een mindere dag, zo met al die regen :S

Maar vanaaf toch nog even lekker getoerd.

Wat je zegt over 's morgens vrij hoog.

Je zou kunnen proberen om na uiterlijk 9 uur niks meer te eten en alleen thee te drinken, ik kom hierdoor 's morgens veel lager uit dan als ik bijvoorbeeld sap of fris drink.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Ps wat super dat jullie nog net een poging voor jullie vakantie kunnen doen zeg!

Hoi,

Ik zal even vertellen hoe het mij vergaan is met IUI. Ik heb zelf thuis testen gedaan om te kijken wanneer ik de eisprong had (was namelijk niet danwel erg slecht te echoscopieëren). Daarop heb ik ziekenhuis gebeld en was ik meestal de volgende dag aan de beurt voor IUI.  Mijn man moest dan eerst zijn zaad brengen, dit werd dan bewerkt totdat alleen goed beweegbare cellen overbleven. Ik mocht me dan 2 uur later melden voor IUI. Het zaad werd dan met een klein spuitje ingebracht, waar je eigenlijk niets van voelde; alleen het inbrengen van de eendenbek voel je en verder niet. In het ziekenhuis waar ik geweest ben, moest ik na inseminatie nog 15 minuten blijven liggen. Dit zou volgens hen bevorderen dat het er niet weer uit zou lopen (hoor van andere dames hier op de site dat ze gelijk mochten gaan).

Ikzelf heb dus NOOIT hormonen gespoten, zou de volgende poging geweest zijn, maar dit was voor ons gelukkig niet meer nodig.

Wil je in elk geval heel veel succes wensen en hoop dat je binnen afzienbare tijd goed nieuws zult hebben.

Groetjes,

Ro

Hoi Ro,

heel erg bedankt voor je uitleg, dat maakt het inderdaad wat duidelijker.

Wat ik voor mij heb begrepen is dat ik dag 3 moet, dan gaan ze kijken en krijg ik hormonen mee. Ik moet dan dag 10 terug zodat ze kunnen kijken en of hoeveel eitjes er ontwikkeld zijn en dan moet ik inderdaad de thuis test doen.

En bij positief bellen, en zoals ik nu van jou begrijp de volgende dag het laten bewerken van mijn vriend en inbrengen.

En zo te lezen een positief resultaat, mag ik vragen bij de hoeveelste keer het is gelukt?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds gisteren wat angst heb, dat ik mezelf dan af vraag moet ik dit wel doen.

Dit word toch niks, anders was het gewoon toch ook wel gelukt.. gaat gewoon van alles door me heen,

hebben jullie dat ook gehad?

Hoi,

Ik heb 6 keer iui gehad, daarvan 1 keer zwanger geraakt, helaas miskraam (curretage in juli 2011).

Daarna nog 3 keer iui gehad, zou voor de 4e keer gaan, was geen plek in ziekenhuis en toen bleek ik zomaar ineens spontaan zwanger. Je moet natuurlijk altijd een keer vrijen; bij mij was dit ca. dag 10 of 11 van de cyclus, aangezien het zaad hooguit 3 dagen oud mag zijn op de dag van inseminatie (dit vond ik zelf erg lastig, maar op een gegeven moment ken je je cyclus wel aardig).

Ik hoop voor je dat je binnenkort klaar bent met behandelen en dat je op het zwangerbankje plaats mag nemen (zit erg goed hoor!)

Groetjes en succes met alles,

Ro

Hoi,

wat vervelend dat je een miskraam heb gehad, maar een spontane zwangerschap is natuurlijk heel mooi.

Maar in die tijd heb je wel hormonen geslikt?

Want dat is mij ook onduidelijk, ik lees veel verschillende verhalen op het internet dat je juist niet mag vrijen in je periode. Want stel dat je meer als twee eitjes hebt, dan insemineren ze niet, maar wat als je dan wel zwanger word uit jezelf?

Ja dat is ook zo, bij mij is de cyclus inderdaad wel ongeveer 28 a 29 dagen, dus dat kan ik zelf ook wel redelijk uitrekenen.

Ja, dat hoop ik ook.

Komende zondag/ maandag begint mijn cyclus dus dan is het volgende week naar het ziekenhuis en aan het hormonen.

Hebben jullie behoefte aan meer kinderen?

Gr Miranda

Hallo Allemaal,

hier gaat het dan toch beginnen, morgen naar Gynaecoloog omdat het dag drie is van mijn cyclus en dan gaat het allemaal beginnen. Vind het super spannend, ik heb ook nog geen idee wat ze morgen gaan doen. Ik weet dat ik dan de hormonen mee krijg, maar wat er verder gaat gebeuren laat ik maar op me af komen.

Nou meis, dan ga je spuiten hahaha.

Hoe gaat het met je suiker? Nog op de rit?

Goed naar je lichaam luisteren en je rust pakken, goed eten.

Met diabetes heel belangrijk he?

Toi toi toi dat alles maar goed mag gaan!

Lieve groetjes Pitbull_lady  :love2:

Hoi,

vanmorgen naar de gyno geweest, inwendige echo gehad en zag er allemaal goed uit.

Ik heb clomid mee naar huis gekregen en daar mag ik vandaag gelijk mee starten, dinsdag ochtend terug om te bekijken wat het effect is geweest.

Mijn suiker is alles goed tot nu toe, even kijken wat het gaat doen als ik de clomid heb genomen, maar het is zeker belangrijk dit allemaal goed in de gaten te houden.

Bedankt!

Hey meid,

Ik moet ook beginnen dus maar een nieuwe afspraak met verpleegkundige gemaakt.

Nu ook afwachten, eerst moet manlief voor zaadonderzoek.

Hoe gaat het nu bij en met jou?

xxx Pitbull_lady  :love2:

Hoi,

hier alles goed, afgelopen week clomid geslikt vandaag naar de gyno geweest en ik heb 2 eitjes dus we gaan door.

Ik moest gelijk gaan testen met ovulatie testen want een van de eicellen zag er al groot uit en ze dacht dat het niet lang zou gaan duren en dat de kans was dat ik eerder mijn eisprong heb door de clomid, vandaag nog negatief maar dat moet goed komen.

Mocht ik donderdag nog steeds negatief testen dan moet ik bellen en gaan ze nog een keer een echo maken.

Het is allemaal super spannend nu.

Wat goed zeg dat jullie ook weer gaan beginnen, is dat nog niet eerder gebeurd bij je man?

Hey meid,

Wat super om te horen, fijn dat er ook 2 eitjes zijn zeg. Fingers crossed dat het allemaal goed komt.

Ja ze hebben bij mijn man wel eerder deze onderzoeken gedaan, veelvuldig zelfs. Maar doordat hij vorig jaar is geopereerd kan het nu beter gaan als bij de vorige jaren het geval was. Ook heeft hij een stuk minder medicatie gebruikt als voorheen en is hij genezen van zijn astma en slaapapneu. Inmiddels alweer 56kg lichter.

Maar goed ik moet nu zelf ook weer beginnen met afvallen, meer als eerst. Proberen om meer te gaan bewegen etc.

Heb zitten denken om in kouder water te gaan baantjes trekken in de weken dat ik niet ongi ben, daar ik dan echt al mijn spieren moet gaan gebruiken zeg maar ;-)

Hoe gaat dat bij jou? Heb je nog genoeg motivatie?

Donderdag de 19de afspraak gemaakt met spoed bij verpleegkundige v/d internist om mij goed te laten instellen op een mogelijke zw en IUI behandeling. Spannend weer, zolang stil gelegen qua traject.

Lieve groetjes Pitbull_lady  :love2:

Hey,

hier nu nog steeds in spanning, nog geen positieve ovulatie test gehad,

morgen weer testen en als hij weer negatief is bellen dan word er opnieuw een echo gemaakt morgen middag

of vrijdag ochtend.

Wat het afvallen betreft, dat is zo moeilijk, ik probeer op mijn eten teletten en wat meer te bewegen, maar het blijft lastig. Doordat ik dus anders en minder probeer te eten heb je ook sneller een hypo omdat je insuline is ingesteld op je hogere voedsel inname. Net ook een hypo 2,8 en dan eet ik een paar koekjes en een banaan, en het lastige is om dan niet weer te hoog uit te komen morgen ochtend, maar kan beter te laag als te hoog zitten voor een zwangerschap heb ik begrepen!

Voor jullie komt er ook weer een spannende tijd aan zo te horen, dan is een goede instelling zeker heel erg belangrijk. Merkte je dat je wat ontregeld was op het moment, en is er wel al een afspraak voor een eventuele iui?

Ik duim voor jullie, en dan hoop ik in deze dagen de behandeling te ondergaan :-)

Hey meid,

Hoe is het hier?

Sorry dat ik wat minder actief schrijf.

Zit vlak voor de vakantie dus moet alles goed schoonmaken en dan nog heel veel regelen, ook voor mijn stiefzoon.

Zodat hij naar de bieb kan en in september met zwemles kan beginnen, maar ook papieren voor op reis etc.

Je kent het wel, dan nog zaterdag jarig, dus ook weer stressen, moet donderdag naar de verpleegkundige.

Ik zit nu al 2 weken vreselijk hoog in mijn waardes, waarom?

Ik ben ziek geweest en op de een of andere manier is het daarna niet meer omlaag te krijgen.

Dus maar weer extra aandacht besteden aan op tijd eten en prikken en curven vandaag.

Ik schrik heel erg van mijn waardes.

Ben inmiddels 8 eenheden omhoog qua insuline en mega emotioneel en gestressed.

Afwachten maar weer.

Heb ene week lang het idee gehad zw te zijn...maar helaas nu ongi al 3 dagen.

Alles is anders als voor mijn operatie, ik moet hier heel erg aan wennen.

Benieuwd wat ze donderdag gaat zeggen.

Ben je al begonnen met je nieuwe poging?

ik hoop het echt van harte voor jullie.

Onze behandeling is uitgesteld, manlief heeft ook griep gehad en dus is zijn zaad nu niet goed en dus uitgesteld tot wk 33.

Ons leven bestaat uit afwachten, wat jij?

we wachten maar weer af...

xxx Pitbull_lady  :love2:

Hoi,

Balen zeg dag je waardes zo zijn gestegen maar snap helemaal wat je bedoelt, ik heb in 2009 een operatie gehad en een inspuiting tegen pijn daarna ging het bij mij ook niet meer naar beneden en moest ik per direct aan de insuline, ik ben nu wel goed ingesteld. Maar heb ook wel eens een uitschieter, wij gaan zaterdag een weekje naar Frankrijk even ontspannen en bij komen van alles en opzoek naar de zon, want hier word ik depri van.

Het leek hier allemaal goed te gaan, afgelopen dinsdag 2 eicellen gevonden maar een van mij eileiders lag behoorlijk verstopt en moets gelijk beginnen met de ov testen, donderdag nog geen positieve test daarom vrijdag nieuwe echo en ja hoor het bleken 3 eicellen te zijn en allemaal groot, dus na overleg met de gyno besloten niet door te gaan en volgende maand opnieuw maar dan met minder clomid want zaad van mijn partner is zo sterk dat de kans op drie bevruchte eicellen veel te groot was. Natuurlijk wel even een flinke teleurstelling maar ook fijn dat mijn lichaam er op reageer.

Dus op naar poging twee,

veel succes!

Balen meid, dat herken ik wel ja, mijn arts gaf idd ook aan dat 2 nog kon maar al heftig was dus bij voorkeur idd 1.

Ja wij gaan a.s. maandag ook voor 2 weken de hort op, naar Beieren, op 15km van Tsjechië.

Heel veel zin in.

Maar eerst zaterdag nog even jarig en vanaf vrijdag tot en met zondag 2 logees.

Dus zoooooooooooooooo druk met opruimen, donderdag ochtend zh voor suiker, daarna een werkopdracht uitvoeren daarna snel naar huis en taart bakken en bekleden en versieren.

Daarna 's avonds eten maken en eten en weer aan het werk.

Maar vanaf vrijdag in principe heb ik rust!

Wil jou ook een super vakantie wensen, lekker van elkaar genieten en uitrusten meid.

X Pitbull_lady 

Succes meid met de volgende poging, ik heb ook geregeld een blauwe buik....

ik moest op dag 3 met gonal f beginnen en dan tussen dag 9 en 14 voor de 1e x keer komen omdat mijn cyclus lang is soms had ik de iui op dag 17 en soms op dag 23 dus dat schommeld heel erg.

knuffels!!

Pittbul_Lady een hele fijne vakantie geniet er van en wie weet komt alles in eigen beweging.

Wij mogen nu geen gemeenschap zonder bescherming omdat het risico gewoon veel te groot is dat het is gaat. Mijn vriend heeft daar behoorlijk wat moeite mee haha, maar alles voor het goede doel zullen we maar zeggen.

Ja ze hebben flink op mijn buik moeten drukken om de eileider te vinden die zit achter mijn darmen, maar het was even een domper en nu heb ik me er bij neer gelegd en zie ik in dat er een volgende keer komt en dat is al positief.

En het zorgt er ook voor dat je meerdere eitjes krijgt,das ook positief meid.

Vandaag bij de verpleegkundige geweest, zij denkt dat ik snel weer kan afbouwen, dat de verhoging toch komt door de ontstekingen en de wondjes van de operatie. Goed nieuws dus.

Verder moeten ik na de vakantie meerdere malen per week een curve bij houden en als het lukt een dag een 7x curve.

Als de behandeling start hoef ik pas echt volledig te gaan beginnen en als het lukt dan ga ik echt een traject in, met zware controles en strengere aanpak etc.

Alles bij elkaar klinkt dat bijna heftiger als het traject, ongelooflijk zeg.

Hahahaha, dus verplicht met condoom? Das ook vaag he als je dan een zw wens hebt dat je dan met condoom moet seksen :P

Arme man, hahaha

Maar goed, alles voor onze grote wens wat jij?

Jij ook weer succes meid, moeten jullie nu lang wachten? Of mag je vrij snel een doorstart maken?

Alle drukte is hier merendeels voorbij, lekker hoor een schoon huis en alles netjes opgeruimd, een heerlijke taart.

Morgen alleen nog de auto rommelvrij maken en even boodschapjes doen en dan hebben we alles in huis...

Lieve groetjes Pitbull_lady :love2:

Wat goed om te horen, ja vaak als je maar een verkoudheid hebt dan gaan de waardes al omhoog, dus wie weet dat je straks weer kan afbouwen.

Als je zwanger bent dan moet je inderdaad streng onder controle gehouden worden, je moet dan ook gemiddelde van 5 hebben heb ik begrepen en dagelijks prikken. Auw voor de vingers, maar net zoals met mijn vriend sexen met condoom alles voor de wens uit te laten komen.

Zoals het er nu uit ziet word ik volgend weekend weer ongesteld en dan gaan we gewoon weer opnieuw beginnen, en moet ik minder clomid tot me nemen en dan hopen dat het weer positief is.

Maar ik ga eerst een weekje lekker op vakantie, morgen vertrekken we naar Noord-Frankrijk even lekker uitwaaien.

Groetjes

Weer terug van een weekje Frankrijk, heerlijk genoten en ontspannen en nu gaat het gewone leven weer van start.

Ik heb alleen een kleine angst of eigenlijk gemengd gevoel , ik ben vandaag 3 dagen over tijd.

Je zou zeggen, dat is toch geweldig, maar ik bleek de laatste keer drie eitjes te hebben en kreeg dan ook advies geen gemeenschap te hebben, alleen voordat ik dat te horen kreeg hebben we wel gevreeën en wat nu als het wel raak is?

Durf nog geen test te doen, ik houd mezelf voor dat het gewoon een langere cyclus is en misschien de hormonen een rol spelen, ik heb wel al vanaf vrijdag zo nu en dan een klein krampje maar het zet niet door en ik ben normaal altijd op tijd en regelmatig!

Foei, dus stiekem al gemeenschap gehad voordat de waarschuwing inging lollz

Ik geloof dat als ze dat tegen mij zouden zeggen ik het juist zou gaan proberen :P

Even een goedkoop testje aanschaffen ;)

Of weet je inmiddels meer?

Wij zijn ook weer terug van vakantie, drukke week achter de rug, Jeremy is woensdag naar zijn moeder gegaan, dus handen vol gehad, eerst met de was en de tassen uitpakken en daarna met het goed op weg helpen van hem naar zijn moeder.

Maandag moet manlief zijn zaad inleveren, ik ben zelf nu ongi, stond er niet eens bij stil maar als het zaad goed genoeg is kan het in sneltrein vaart gaan.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Ja, dat heb ik ook gedacht hoor!

We zijn ondertussen als weer aan de nieuwe maand toe gekomen en nieuwe ronde. Was gewoon 4 dagen later, en dat kan door de clomid komen.

Gisteren weer nieuwe echo gemaakt en had 2 eicellen van 15 en 2 onder de 10 dus nu weer testen en als ik maandag nog geen positieve test heb weer bellen om een nieuwe echo. Maar dan is de kans weer groot dat die twee kleinere ook groter zijn geworden dat ze het weer afblazen, dus ben druk aan het duimen dat mijn ovulatie nu op tijd is en dat ik zondag of maandag ochtend een positieve test in handen heb.

De eicellen groeien 2 per dag gaf ze aan en rond de 18 a 20 springen ze dus dan zou ik zeg maar morgen of zondag een positieve test moeten hebben.

Duim voor ons!

Als ze het nu weer afblazen, dan ga ik ook gewoon door denk ik bedoel we willen een kindje en dan maar risico op meer toch?

Dat word een spannende tijd zo te horen, maar jullie gaan ook iui doen of ivf?

Ik heb al weer het gevoel dat ik toe ben aan vakantie,

morgen gaan we een dagje naar mijn schoonouders op de camping een beetje afleiding zoeken,

want het is morgen de overlijdensdag van mijn vader en dan voel ik me altijd toch wat opgelaten.

Heel veel succes jullie, en hou me op de hoogte.

Suikerhartje

Hoi,

Ik wilde eventjes reageren op suikerhartje. ik heb ook jaren clomid gebruikt en de follikel kan zeker wel tot de 26mm groot worden voor het springt.Ik had op een zaterdag een pos.ovulatietest en achtertaf gezien pas op dinsdag mijn eisprong.(was wel zwanger die poging)Met clomid meestal rond cyclusdag 23..

Groetjes Pietje