Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Hormoon kilo's verliezen

Recommended Posts

Is er iemand hier op het forum, die een idee heeft hoe je van die overtollige hormoon kilo's afkomt?

Inmiddels heb ik al een aantal jaar geen behandeling meer gehad, maar zit ik nog steeds met die vervelende hormoon kilo's.

De eerste keer ben ik 15kg aangekomen en ging hiermee de 100kg voorbij, daarna werd het zwaar, ik viel 10kg af, maar zat nog steeds boven die 100kg, bij de tweede poging kwam ik vervolgens 20 kg aan, dat was de klapper...

Nu worstel ik nog steeds met deze kg's, ik kom ook maar niet onder de 100kg.

Ik heb de mazzel dat ik groot ben, en dus 85 a 80kg mag wegen, maar ik weeg er 101kg.

Wie o wie, komt er met de doorslag?

Ik eet niet slecht.

Mijn patroon is ongeveer:

's Morgens een boterham of 2 altijd bruin met vlees, of bakje Brinta zonder suiker en half volle melk

tussendoortje fruit/yoghurt

's Middags 2 boterhammen, ook met vlees

tussendoor fruit/groente

's Avonds  Wisselend eten, maar dagelijks veel verse groente, weinig pasta, rijst heel af en toe aardappels.

Meestal een uur na het eten toetje

Soms 's avonds nog wat stokbrood, of radijs,olijven,tomaatjes,komkommer etc...

Dit mocht v/d diëtiste. Zelden, chips of nootjes of chocolade

Ik eet namelijk alleen af en toe een stukje chocolade als ik ongi moet worden :P

Momenteel heb ik daar een vervanging voor, ik heb namelijk op zijn tijd trek in een dropje.

Ben geen snoeper, eet liever een wortel, of stukje geitenkaas.

Super benieuwd of iemand ideeën heeft ;)

Sporten doe ik nu natuurlijk door het herstel heel weinig, maar ik wandel wel, heb 2x per week revalidatie fitness.

Lieve groetjes Pitbull_lady  :love2:

Hey Pitbull lady,

Ooooow ik kan je niet echt helpen. Maar je schrijft nergens iets over je vochtpatroon. (ik bedoel drinken ;))

Iemand heeft mij aangeraden omdat ik hormonen gebruik om heeeeeeeeel goed water te drinken!!! Veel spoelen, spoelen en nog eens spoelen.

Maar goed, dit voor jou geldt nu achteraf. Hm....

Omdat je al bij een dietiste bent neem ik aan dat je daar ook heel veel aan moet hebben. Ik begreep in ander forum dat je ook diabetis hebt, dus daarom ook heel belangrijk dat je goede voeding neemt!

Zelf probeer ik van de zuivel af te komen, melk e.d en hiervoor Soya produkten te nemen. Dit ivm veel opgeblazen gevoel en opgeblazen buik en gassen.

En in Soya zit toch ook calcium.

Misschien helpt dit, al is het maar een innie minnie beetje.

Ik ben door het proces van IVF via via bij een verpleegkundige terecht gekomen die heel nauw samen werkt met een orthomoleculair therapeut. Zij zelf gebruikt al veel biologische produkten, geen vlees en jus e.d. Maar dit is zo'n uitzoek iets, dat ik hier nu nog niet de energie voor heb. Maar probeer me hier stapje voor stapje in te gaan verdiepen. Temeer voor een gezonde balans in mijn lichaam dan voor afvallen hoor.

Meid ik hoop op meer reacties voor jou.

Good luck.

Liefs, Merel

Hey Merel,

Idd ik drink ook nog hahaha stom.

Veel water en thee, af en toe een bak koffie (zwart).

Heb nog nooit thee of koffie met suiker gedronken.

Af en toe sap, suiker, geur kleur en smaakstoffen vrij en zonder koolhydraten van Bolero.

Super lekker en super goedkoop en geen schadelijke stoffen.

Dronk altijd zo een liter sap op en mijn suiker was dan torenhoog...nu heb ik nergens meer last van en kan ik gewoon 1.5 liter over de dag verdeeld drinken. Misschien ook iets voor jou Merel???

Ik drink gemiddeld tussen de 3 en 5liter vocht per dag.

Heb in 2000 een leverontsteking gehad, toen dronk ik dagelijks 7 liter en doordat ik dat ruim 3.5 maand heb gedaan heb ik daar een bepaald ritme aan over gehouden...vooral 's winters drink ik soms wel 3 potten thee (1.5l)

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Hoi Pitbull,

Tja, die rot kilo's vreselijk. Ik heb er zelf nu ook weer last van. Maar zo'n 10 jaar geleden was ik door de Clomid ook heel veel aangekomen. Die kilo's kreeg ik er ook maar niet vanaf.

Alles had ik geprobeerd tot de dietiste aan toe. Niets hielp. Toen kwam ik via een vriendin met Herbalife in aanraking. Ik geloofde er geen bal van, maar ik was binnen 2 maanden 10 kilo kwijt. Later ben ik overgeschakeld naar Sonja Bakker, want dat vond ik beter vol te houden.

Inmiddels na mijn eerste zwangerschap met uiteraard weer hormonen weer onwijs veel aangekomen. Vanwege mijn leeftijd heb ik er echter voor gekozen om te proberen nogmaals zwanger te worden. Als dit allemaal goed blijft gaan en ik over een maand of 8 weer een kindje in mijn armen mag hebben, dan ga ik daarna weer een poosje aan de Herbalife.

Mij heeft dat destijds goed geholpen. Maar goed, wat voor mij gold toen, hoeft voor jou nog niet te werken natuurlijk.

Bovendien is het heel duur.

In ieder geval wens ik je heel veel sterkte in de kilostrijd.

Liefs,

Hoepie