Jump to content
Sign in to follow this  
whitches

HCG waarde 332

Recommended Posts

Hallo dames,

Vanmorgen een positief bloeduitslag gekregen, de waarde was 332. Ze vonden dit een mooie waarde voor 4 weken.

Ik kan me alleen herinneren dat dit met ons zoontje toen 649 was. Vind dit wel een verschil.

Wat was dit bij jullie ?

Liefs Linda

Guest tanja1969

hey linda,

zie je berichtje nu en je 2e berichtje

ik denk dat het enorm verschilt per zwangerschap

onze 1e wisten we niet hoe hoog het was

maar de keren hier in België was ze de 1e zwangerschap heel laag , maar rond de 27 en toen zeiden ze dat deze wel in een miskraam zou eindigen, omdat de waarde heel laag was, spraken ze over een biochemische zwangerschap

de laatste keer , inmiddels dik een jaar geleden, waren de waardes ook niet super hoog maar het verdubbelde wel (misschien omdat er toen 2 waren tp )

maar helaas eindigde deze ook in een miskraam . en omdat ze hoog bleven ben ik gecuretteerd

dus ik denk dat het per zwangerschap scheelt, maar denk dat je je niet druk moet maken dat het nu lager is dan met je zoontje.

zolang het goed blijft stijgen, blijft het goed zitten.

er moet hier ergens overigens een lijstje staan met waardes, zal eens snuffelen dan zet ik het hier wel op

geniet van je zwangerschap meid, tis je zo gegund!!!

liefs Tanja

Guest tanja1969

heb iets gevonden:

Wat is HCG?

Als je zwanger bent, maakt het trofoblast van de bevruchte eicel het zwangerschapshormoon HCG (humaan choriongonadotrofine) aan. Uit dit trofoblast ontwikkelen zich later de vruchtvliezen, bestaande uit het amnionvlies en het chorionvlies.

Zwangerschapstesten

De aanwezigheid van HCG in je bloed en urine is dan ook een duidelijk teken van zwangerschap. Alle zwangerschapstesten die je in de handel kunt kopen, reageren dan ook op een voldoende aanwezigheid van dit hormoon in de urine. De meeste zwangerschapstesten beweren dat je al op de eerste dag dat je over tijd bent, op je urine mag testen. Maar je hebt meer kans op een positief resultaat (als je natuurlijk effectief zwanger bent) wanneer je pas test als je een week over tijd bent.

Waarom?

Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap.

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie)   IU/L of MIU/ML gerekend vanaf bevruchting

Niet zwanger   < 5   -

21 dagen   0 - 5   7 dagen

28 dagen   3 - 426   14 dagen

35 dagen   18 - 7.340   21 dagen

42 dagen   1.080 - 56.500   28 dagen

49 - 56 dagen   7.650 - 229.000   35 - 42 dagen

57 - 78 dagen   25.700 - 288.000   43 - 56 dagen

79 - 100 dagen   13.300 - 253.000   57 - 78 dagen

2de trimester   4.060 - 65.400   17 - 24 weken

3de trimester   3.640 - 117.000   25 weken - bevalling

Na bevalling   < 5   -

liefs Tanja

Hoi,

De HCG waarde is bij mij nooit opgemeten.

Kan dus geen antwoord op je vraag geven.

Geniet van de zwangerschap en houd je taai.

Ro

Ik heb geen idee wat de waarde was met de bloedtest in het ziekenhuis. Dit is ons eigenlijk nooit verteld. Volgens mij kan het wel heel erg uiteen lopen en zegt het verder nog niet zo heel veel, behalve of het positief of negatief is.

In ieder geval: GEFELICITEERD! Lekker van je zwangerschap gaan genieten. :)

Groetjes, linfey

Bedankt dames voor jullie reacties !

En Tanja, bedankt voor de uitgebreide informatie !

Tanje, Hoe is het nou met je ?

Liefs Lin

Guest tanja1969

hey Linda,

met mij gaat het wel goed hoor. alles heeft een plekje gekregen, vind het soms nog wel moeilijk dat er bij ons echt geen kleintje zal komen maar het is helaas niet anders.

we hebben het goed zo met zijn vieren, Koen heeft mijn boys helemaal opgenomen als zijn kinderen hihihi.

verder erg druk met mijn oudste bezig, die heeft nu eindelijk na bijna 8 maanden een diagnose gekregen

helaas heeft hij in zijn voet sudeck en wordt nu intensief behandeld met speciale fysio (bindweefsel massage) , erg pijnlijk maar na 2 weken 3x per week zien we nu eindelijk wat resultaat en kan hij voorzichtig stapjes zetten

helaas met zijn pols en schouder gaat het nog niet goed, kan nog steeds niet schrijven of kracht zetten

en helaas zal hij zijn 5e middelbaar over gaan doen.

maar in ieder geval kan hij zich op dit moment bezig houden met krachten op te doen zodat hij zijn 5e jaar weer kan beginnen met frisse moed.

morgenavond heeft mijn jongste Joris zijn proclamatie, hij gaat volgend schooljaar naar het 1e middelbaar

zoooooooo spannend allemaal, hij gaat moderne wetenschappen met wiskunde studeren. want dat interesseert hem enorm, hij is een van de 3 beste van de 6e klas (groep 8) dusse om hem maak ik me geen zorgen hihihi

liefs Tanja