Jump to content
Sign in to follow this  
whitches

Bijna 5 weken

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nu bijna 5 weekjes zwanger, wat voelde jullie toen ?

Ik voel nu af en toe krampen, maar wel vervelende krampen,

alsof je het moet worden.

Weet het ook niet meer van de vorige keer.

Voel me onzeker...

Liefs Linda

Hoi Linda,

Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger. Ik weet het ook niet meer van de vorige keer. Nu voel ik niet zo veel moet ik zeggen.

Af en toe ben ik heel erg misselijk na het eten. Maar dat is alles. Niet zoals vorige keer pijnlijke borsten of dat soort dingen.

Ik denk eigenlijk dat dat toen ook pas later was en niet al meteen. Maar ik weet het ook niet meer. Zo raar eigenlijk dat je dat toch wel weer heel snel vergeet blijkbaar. Hihihi.

Geniet lekker van je zwangerschap. En op naar 6 juli voor jou. Ben heel benieuwd of jullie 1 of 2 kindjes krijgen.

Liefs,

Hoepie

Jij ook nog van harte zeg ! ook 5 weken, ook toevallig  :)

Ja inderdaad, had zo graag een dagboekje bij willen houden van de vorige

keer, dan had ik nog wat terug kunnen lezen.

Ik ben gewoon onzeker, en kan inderdaad niet wachten tot het 6 juli is !

En ja iedere zwangerschap loopt anders, ben wel moe, maar dat was ik ook al heel lang

, ook omdat de ivf natuurlijk zoveel indruk op je maakt, en je lichaam.

Ik ben ook nodig aan een haarverf beurt toe, mag ik gewoon mijn haar verven ??!!

Liefs weer

Ja dank je wel. Ik ben inderdaad ook zo vreselijk moe. Maar het is voor het goede doel he? Hihihi

Over je haar verven, volgens mij kan het gewoon. Maar ik zou het wel bij de kapper laten doen en aangeven dat je zwanger bent. Dan kunnen ze rekening houden met het soort verf. Er mag geloof ik een bepaalde stof niet in zitten. Heb alleen geen idee welke stof dat dan is. Dacht loodhoudend ofzo, maar anders google je toch? Is vast wel iets over te vinden.

Suc6!

Liefs,

Hoepie

Ja, dat ben ik met je eens dat er zoveel verschillende verhalen over haarverf te vinden zijn. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik op de dag van tp voor het laatst mijn haar geverfd. Tijdens de zwangerschap heb ik dat niet meer gedaan en daarna eigenlijk ook niet meer.

Voor mij was het probleem dus opgelost.

Hoewel ik nu wel opeens heel veel grijze haren aan het ontdekken ben. Maar goed ik wacht wel tot na de zwangerschap. Dan ga ik weer heel hard aan mijn eigen uiterlijk werken. Afvallen, leuke coupe haar met een leuk kleurtje. En tot die tijd vallen die grijze haren een ander niet zo op gelukkig. Ik ben redelijk blond van mezelf. Hihihi

Liefs,

Hoepie

He Linda,

onzeker he, die eerste periode tot aan je echo..Ik voelde he-le-maal niets tot 18 weken. Alleen moe, maar verder niets. Dus het is bij iedereen anders. Snap dat die krampen niet fijn zijn, je legt alles onder een vergrootglas in deze periode.

Ik heb mijn haar gewoon gekleurd. Aangegeven bij de kapper, maar ze gebruikte sowieso al speciale verf, ongeacht of je zwanger bent of niet.

Ik weet dat ik in het begin ook een kramperig gevoel heb gehad en dit maakte me ook super onzeker! Gelukkig was het gewoon mijn lichaam dat moest wennen aan het vruchtje daarbinnen en was er verder niks aan de hand. Ieder lichaam reageert natuurlijk weer anders, maar weet inderdaad nog dat ik ook bij elk pijntje of dingetje meteen dacht dat het niet goed zat. Het blijft afwachten, maar zolang er verder niks aan de hand is moet je er maar gewoon van proberen te genieten. Hopelijk houden die krampen snel op en krijg je een mooi kloppend hartje te zien op de echo 6 juli. Aftellen dus! :)

Ikzelf heb 2 verschillende zwangerschappen.

Bij mijn 1e voelde ik totaal niets, heb de zoon ook haast niet voelen bewegen (niet meer als een bubbelbad idee).

Bij mijn huidige zwangerschap had ik vanaf het begin krampen in de buik, voel ik de beeb heel goed bewegen en momenteel is het bijna geen moment rustig in mijn buik.

Afwachten dus wat het voor jou betekent! Hoop op positief nieuws.

Groetjes en succes met wachten op je 1e echo.

Ro

Hoi, die krampjes dat is toch de baarmoeder die gaat uitrekken, ivm groei?

Onzeker he die eerste periode......Probeer je ook te ontspannen hoor, op naar de eerst echo!!!

Hoi,

De krampjes zijn nog wel aanwezig. Ben net weer terug, even weer bloedgeprikt.

Is nu een week geleden. Kijken of de waarde is gestegen.

Hoe is het verder ?

Liefs Lin

Wanneer krijg je de uitslag?

Fijn dat ze je bloed laten prikken, schept hopelijk wat meer duidelijkheid.

Hier gaat het goed hoor, de jongens slapen en ik zit in de tuin met ijsthee en de Linda...dan gaat het altijd goed!

Dat klinkt inderdaad als een lekker mama momentje !

De huisarts belde net, de bloeduitslag van vorige week was ook goed 332,

maar wilde weleens weten wat het na een week zou zijn.

Deze is gestegen naar 6179 ! Ben zo benieuwd naar de echo, kan niet meer wachten !

Zit nu met zoonlief tom en jerry te kijken met een bakje druiven  :)

Wat een leuke namen heb je ook, wilde ik steeds schrijven !

Liefs Linda

Dat lijkt dus wel goed te zitten ;)

Lekker van genieten en op naar de echo op 6 juli.

Wel spannend of het er dan 1 is of toch 2 zijn...

Guest tanja1969

wowie Linda

das mooi gestegen in een weekje tijd zeg

dat is toch heel goed, wie weet zijn het er wel 2 omdat het al zo hoog is hihihih

liefs Tanja

Hoi Linda,

Zo hee dat is goed gestegen! Het zijn er vast 2 hihihi.

Ik ben jaloers op je dat jij de 6e al een echo hebt. Wij moeten nog wachten tot de 20e pfff.

Maar goed geduld is een schone zaak he, zeggen ze. Hihihi.

Liefs,

Hoepie

Hoi,

Is toch een normale stijging ? zouden het er echt 2 zijn ! dat zou wat zijn hahaha

Wonen in een appartement met 2 slaapkamers :-)

We staan al 2,5 jaar te koop, dus willen graag verhuizen, maar ja in deze

tijd heb je het niet voor het zeggen !

Maar wilde ook onze kinderwens voor een brusje niet stop zetten, want wie weet

wonen we hier nog wel 5 jaar of zo ! En ja dan ga je wel richting de 35 !

Maar goed, ook daar blijven we positief over hoor !

Niet stressen, en positief blijven is erg moeilijk maar heel belangrijk !

Liefs weer

En hoepie, we hebben wel een vroege echo, heb toevallig vanmiddag gemaild naar Gent of dit niet té vroeg,

aangezien het hartje zich pas met 5-6 weken zich gaan aanleggen en zachtjes gaat kloppen.

Heb nog geen antwoord gehad, maar ja hun zullen het wel goed hebben uitgerekend !

Doeiii

He dat is goed nieuws!

Dat zijn er vast twee, die baarmoeder van je is zich aan het klaarmaken voor een dolle boel in je buik haha

Dat zal krap worden in een appartement met twee slaapkamers..2,5 jaar is al een hele tijd, niet makkelijk om dan positief te blijven. Je wilt door, maar dat huis is een blok aan je been! Ach, positief is dat je dan niet telkens trap op trap af moet met je baby(s) terwijl Daan de boze kleuter uithangt :)

Tom en Jerry klinkt best gezellig, hier kijken we naar het Zandkasteel en Sesamstraat, maar ik heb het intussen wel een beetje gehad met Toto ;)

Lief van je om te zeggen over de namen. Daan stond bij ons ook op het lijstje, maar hebben een aantal Danen in de omgeving, dus viel toch al snel af. Hou erg van korte, Hollandse namen en heb nog wat achter de hand voor het geval er nog een nummer drie komt!

Ik heb van Koen mijn eerste echo met 5,5 week gehad, en van Thijs met precies zes weken. Beide keren was er een goed kloppend hartje te zien. Dus 6 juli is niet te vroeg hoor, dan ben je toch 7 weken?

hahaha Toto, is toch zo'n lief mannetje hahaha

Ik denk dat het wel wat heeft zo in ons flatje, lekker knus  :love2:

Dat stelt me ook weer gerust dat er al zo vroeg een hartje te zien was bij jullie,

we zijn dan 6 weken en 3 dagen.

Koen staat ook in ons rijtje en Thijs is ook super !

Mijn schoonzusje is ook zwanger, en eerder uitgerekend, dus eerst maar eens afwachten

wat dat word :-)

Je bent nog actief op dit forum. Ik kon het een hele tijd niet hoor.

Maar als je iemand tips of adviezen kan geven, of een positief duwtje, vind ik dat wel goed van je !

Liefs Lin

Leuk dat je schoonzusje ook zwanger is!

Mijn schoonzusje en ik waren ook tegelijk zwanger, zij drie maanden na mij. We gaan dit jaar voor het eerst sinterklaas vieren met mijn broer en zijn meiden, en onze knullen. Dat doet me dan wel wat hoor, vind het zo bijzonder dat we dit meemaken. Daar leek het een paar jaar geleden nog niet op!

Ik ben inderdaad nog redelijk actief op het forum. Kon na de geboorte van Koen m'n plekje niet meer echt vinden. Mijn mama topic was heel stil, en ergens voelde ik me ook opgelaten omdat ik wel een kind had en zoveel andere meiden nog steeds in de molen zaten. Maar toen opende Imarleen de 2011 baby's en aangezien ik toen zwanger was van Thijs ( jaja ik had de vaart er goed in ) ben ik daarop mee gaan schrijven en zo weer mijn plekje gevonden. Het is verslavend hoor, heb zelfs een quicklink op m'n mobiel haha Vind het goed dat er hier ruimte is voor iedereen, ook als je al een kind hebt.

Ik vind het wel confronterend om de soms verdrietige verhalen van anderen te lezen, maar wat me echt heeft geraakt is het programma Babyboom. Pff toen zat ik toch wel even te snikken hoor! Een van mijn artsen zat er trouwens in, dat was wel gek om te zien.

Met zes weken en 3 dagen zou er wel wat te zien moeten zijn hoor, en anders zouden ze sowieso geen echo doen. Tijd is geld!

De jongens hebben allebei drie namen, vond het lastig kiezen en wilde ze vernoemen, dus kregen ze er twee extra.

Hoi,

Mijn schoonzusje is 16 weken, ben benieuwd wat ze van het moederschap gaat vinden als het in december zover is.

Ja Sinterklaas vieren zal dan extra bijzonder zijn. Maar gelukkig is het nog niet zo ver hahaha

Ik heb mij ook ingeschreven op het babyboom forum, en heb daar steeds contact met 1 iemand, we houden elkaar steeds op de hoogte. Dat voelt goed !

Ik weet dat het verslavend is, hier ook maar 1 klik op de knop, en dan sta ik meteen op het forum hahaha

Ben er een poosje uitgeweest, mijn vader is een jaar geleden overleden. Dus mijn hoofd stond er ook niet naar.

Maar merk wel als je even niet geweest bent, je ook minder reacties krijgt. Ook moest ik mezelf weer opnieuw inschrijven.

Wat zijn de rest van je namen ?

Ik probeer wel een beetje een Belgische naam te vinden. Dat was Daan ook :-)

Liefs weer

Oh is het haar eerste? Dan schelen jullie kindjes straks ook niet veel, leuk hoor.

Ben benieuwd hoe je tzt de overgang van 1 naar 2 (3??) zal vinden, ik vond 'm behoorlijk heftig. Had het niet anders gewild, maar pffffffffffffffffffffffffff Thijs is 9 maanden oud en ik 9 jaar ouder :(

Logisch dat je hoofd er niet naar staat als je vader is overleden. Volgens mij heb ik daar eens wat over gelezen van je, kan dat?

Opnieuw inschrijven was ook omdat het forum is vernieuwd, ik moest me ook opnieuw inschrijven. Maar kreeg wel van Erik mijn hoeveelheid berichten mee. Ben wel verslaafd aan het forum, maar niet zo erg dat ik in een half jaar 1300 berichten schrijf haha

Babyboom forum ken ik, maar heb er nooit op geschreven. Ook ivf moeders en zwangerschapsforum, ik begin er niet aan, een verslavend forum is wel genoeg!

Koen heet Koen Marijn Michiel. Marijn is van mijn moeder, die heet Marijke en Michiel is een van de doopnamen van mijn lief. En Thijs heet Thijs Gijs Christiaan. Gijs is naar mijn schoonmoeder en Christiaan is 2e naam van m'n broer.

Ik vind Hugo, Jelle en Cas ook erg leuk. Dat wordt nog moeilijk kiezen mocht er een 3e komen. Maar je mag wel een van mijn namen hoor :)

Hahaha leuk al die jongensnamen meiden, maar wat als het een meid of twee meiden zijn? :P

Hahahah