Jump to content
Sign in to follow this  
nienos

decapeptyl & gonal-f ervaring?

Recommended Posts

Ik heb nu 4 weken decapeptyl gespoten en sinds een week gonal-f erbij. Ik heb geen bijwerkingen gehad van decapeptyl, maar nu door gonal-f wel, hoofdpijn, voel mn eierstokken en voel me niet lekker....wie zit er ook in dit traject? Ik heb morgen 1e echo, follikelmeting.

Guest tanja1969

hey nienos,

ik heb het gebruikt, ik had wel altijd bijwerkingen.

dus wel herkenbaar, maar het hoort er bij

druk in je eierstokken kan nu komen omdat er meer follikels groeien dan normaal

die follikels moeten groeien tot zo'n 18-20mm dus als je nagaat en je hebt er meer dan

4 in elke eierstok zitten, dat je die wel voelt zitten.

ff doorzetten meid, en mijn duimen draaien dat je morgen veel en grote follikels hebt, zodat

je gauw je punctie hebt.

liefs Tanja

Hoi Nienos,

Ja ook hier heel herkenbaar hoor, en voor die hoofdpijn hielp bij mij meestal wel om veel water te drinken.

Sterkte morgen met de echo. Ik hoop dat er veel follikels zitten.

Liefs,

Hoepie

Ik wil toch ff reageren ook al is er zo lang niks geplaatst.

Mag ik vragrn waarom je 4 weken decapeptyl moest spuiten ik moet deze medicijnen ook gaan gebruiken maar de decapeptyl maar 7 dagen

Gr esther

Guest Mak

Hoi,

Ik spuit nu twee weken decapeptyl en inderdaad ook hoofdpijn die minder wordt door veel te drinken en MOE.

Nu sinds een week Gonal-f de vermoeidheid is nog erger en inderdaad voel ik me ook niet lekker. Spijkerbroek zit ook niet meer lekker. Last van eierstokken. Bij mij lagen 14 eiblaasjes klaar, dus als die allemaal gaan groeien, moet de boel wel oprekken.

Morgen ook eerste controle.

Grappig nienos dat we gelijk opgaan..... Succes!

Grtz Mak

@ Esther, dit heeft te maken met het behandelschema. Bij ons in het ziekenhuis kiezen ze normaal gesproken ook voor 4 weken decapeptyl. echter hielp dit bij mij niet omdat ik erg overgestimuleerd was. Toen zijn ze overgestapt op het korte schema. 7 dagen Gonal-F en daarna de cetrotide erbij.

Zoveel vrouwen zoveel schema's. Niet teveel van aantrekken hoor :)

Ik heb zelfs bijna 6 weken aan de deca gezeten in combi met gonal f.

Hierdoor ook 30kg aangekomen en ik kon alleen maar slapen, zo moe was ik.

Hmm, ik was amper wat aangekomen. volgens mij 1,5 kilo maar dit was wel in de kerstperiode. Is denk ik per persoon verschillend. Moe was ik wel, Humeurig ook, veel huilen om werkelijk niks en ik kreeg er voornamelijk hoofdpijn van.

De reactie van Nienos is 2 jaar geleden geplaatst. denk niet dat ze nog gaat reageren  ;)

Goedemorgen allemaal!

Gisteravond begonnen met de eerste spuit decapeptyl ik had gelezen dat het zo rot prik was maar ik denk dat ik in dit gecal blij mag zijn met een beetje spek.

Ik had het met ijs koud gemaakt en voelde het echt niet.

Savonds klein beetje last gehad van het prikplekje maar verder nog niks.

Omdat im tijdens dit traject toch beetje wil blijven bewegen heb ik besloten dat ik vanaf nu 2x in de week ga zwemmen.

Zijn er dingen wat je echt beter nie kan doen tijdens prikken?

Gr esther

De eerste paar vond ik ook wel meevallen. maar omdat je elke keer op een andere plek moet prikken vond ik hem steeds vervelender worden. Zelf had ik er veel baat bij om hem uit te koelkast te halen en dan op te warmen met mijn handen. Dan ging hij er in mijn geval beter in. Ieder zijn ding, doe wat goed voelt en laat je niet leiden door andermans verhalen ;)

Mamalou lees ik nou goed dat jij Zwanger ben van je eerste icsi war super mag ik miss vragen naar de rest van je verhaal?  Ik durf er niet goed op te hopen eerste x raak

Gr esther

Guest tanja1969

hey meiden,

de naald van de decapeptyl is over het algemeen een wat stompere naald , wat ons ziekenhuis tegen ons

gezegd had, ik vond die ook niet zo prettig had hiervan meer blauwe plekjes

maar wat mamalou al zegt, gewoon uitproberen want bij iedereen voelt het anders aan

liefs Tanja

Guest Mak

Decapeptyl mag 7 dagen buiten koelkast....staar er bij mij op.

Dus ik leg telkens 4 klaar in badkamer...zijn ze op temperatuur.

Goed scheef (hoek 45 graden) en heel snel (zonder aarzeling) werkt bij mij het beste.

X

Mamalou lees ik nou goed dat jij Zwanger ben van je eerste icsi war super mag ik miss vragen naar de rest van je verhaal?  Ik durf er niet goed op te hopen eerste x raak

Gr esther

Hallo dames,

Ik ben het ook met Mamalou eens. Wat bij de 1 werkt hoeft bij de ander nog niet te werken. Ik vond het prikken ook erg vervelend, maar ik wist toen nog niet dat je de spuit een kwartiertje voor prikken beter uit de koelkast kon halen en de plek koelen met een ijsklontje, dus dat gaan we in september uit proberen.

Ik ben trouwens amper aangekomen door de decapeptyl. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik had hem gecombineerd met puregon.

Veel liefs,

Susan

Hallo allemaal

Gisteravond de 2e spuit decapeptyl en au au deze deed behoorlijk pijn niet zo zeer het prikje meer het inspuiten.

Vanavond beginnen met de gonal f ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik hou julloe wel op de hoogte

Hee Esther, Ja natuurlijk mag je dat vragen.

Mijn man is 10 jaar geleden erg ziek geweest waardoor zijn kwaliteit ver naar beneden was gegaan. Onze enige mogelijkheid was ICSI, gelukkig snel geconstateerd dus geen eeuwenlang 'geoefen' thuis.. ;)

In december 2013 ben ik begonnen met mijn eerste ICSI. deze is begin januari stilgelegd wegens een hevige overstimulatie. Op dat moment had ik 34 eitjes die rijp waren voor punctie. Veel te veel natuurlijk en ook mijn bloedwaarden waren behoorlijk gestegen. Ik spoot toen elke dag (1 maand lang) de Decapeptyl en vanaf 27 december 150 eh Gonal-F.

Achteraf bleek deze dosis veel te hoog te zijn voor mij. Mijn lichaam had er gewoon veel zin in!! Dus werd er een kort schema voorgesteld. Weg met de Decapeptyl en gelijk starten met de Gonal-F. Dit keer 100 eh. Na 5 dagen kwam daar de Cetrotide bij. Voor ons een echte IKEA prik, vol met onderdelen en een handleiding (zonder inbussleutel, dat dan wel)

Na 2 dagen Cetrotide werd ik verwacht in het ziekenhuis en alles lag er rustig bij. Dat was een maandag en ik had 7 rijpe blaasjes. Donderdag, 3 dagen later, waren er ineens 18 te zien!! Allemaal punctieklaar. Weer bloedprikken, en de moed zakte me in de schoenen. Ja hoor, dacht ik nog, zeker weer te hoog en kan ik weer een maand wachten.

2 uur later kwam het verlossende telefoontje. Ik mocht door!! Diezelfde avond hebben wij de Pregnyl gespoten en zaterdagochtend was het zover. Er zijn uiteindelijk 22 eitjes uit voortgekomen. Dinsdag werden we gebeld dat er nog 7 over waren en dat ik een terugplaatsing had diezelfde middag. Ik dacht toen nog: 'Met deze afvalrace zal er wel niks in te vriezen zijn'. Tot mijn grote verbazing zijn er toch nog 2 ingevroren.

En dan is het wachten. Jezelf gek maken op internet want je leest alleen de mislukte verhalen!! Ik dacht toen nog dat het vast niet zou lukken. Helemaal toen ik hoorde dat de symptomen die ik had, allemaal fake konden zijn door die $%#^$#$ Pregnyl!!

En toen was het zover, de dag van de test. 2 dagen naar voren gehaald door het ziekenhuis vanwege een enorme buik. Ze dachten aan overstimulatie (ja alweer!! ;) ) Maar gelukkig was dat loos alarm. Ik was zwanger!! We zijn enorm blij dat het in 1 keer gelukt is. Het ziekenhuis gaf later ook aan, dat zij zich niet konden voorstellen dat het fout zou gaan. Mijn lichaam reageerde zo heftig, die wilde gewoon heel graag zwanger worden!!

Jammer dat ze dat pas achteraf vertellen, maar ook wel logisch..

H mamalou

Wat een verhaal zeg maar wat super dat je van de eerste icsi zwanger ben geeft mij wel klein beetje hoop

Kan jij misschien zeggen hoe de pregnyl werkt.

Gr esther

Ja tuurlijk!!

Je krijgt 2 glazen 'druppels' met poeder en 2 met water. Afhankelijk van de voorgeschreven dosis dien je er een aantal open te maken. ik had zelf 1 poeder en 1 water. Die druppels zijn van glas en dien je open te breken. Ik heb dit tijdens een prikinstructie geoefend met als gevolg dat er glas in mijn hand zat. Omdat het nogal spannend is om die spuit te zetten, durfde ik hem op de avond zelf niet te openen. Daarom deed mijn man dat. Maaaaaaaaaaaar..... Die had niet goed opgelet en brook het hele glas waardoor er glas in het poeder zat. Ik helemaal over de zeik, maar we hadden gelukkig nog een extra dosis. Met grof geweld heb ik ze toen open geknakt zonder mijzelf te verwonden. ;)

Afijn, als je dat achter de rug hebt, pak je een spuit met een dikke naald, ongeveer 10 cm lang staat mij bij. Niet schrikken die hoeft niet in je lijf!! Hiermee zuig je het water op en dit spuit je leeg bij het poeder. Zodra het poeder is opgelost zuig je de hele handel weer op. Je vervangt de naald vervolgens voor een een wat acceptabelere versie en maakt je huid waar je gaat prikken goed schoon. ( in de handleiding staat dat je dit met het bijgeleverde alcoholdoekje moet doen, je raad het al die zit er natuurlijk niet bij!!) Gewoon met zeepvrije wasemulsie mag dus ook, aldus mijn ziekenhuis. En dan is het moment supreme!! Je zorgt ervoor dat alle luchtbelletjes boven in de spuit zitten en spuit dan heel rustig het vloeistof naar boven. Zodra er een druppel Pregnyl vrijkomt spuit je de vloeistof helemaal in de buik leeg. Wel op een plekje waar je nog niet eerder een spuit hebt gezet.

En dan is het wachten op je punctie eigenlijk. Het kan wel een gevoelige plek worden. De mijne werd blauw en er zat een beurze schijf onder. Dit trok gelukkig binnen 2 dagen weg. Probeer dus boven of onder je broekrand te spuiten zodat je niet je knoop in de weg hebt zitten.

Hoi Esther,

Bij mij heeft een assistente in het ziekenhuis s'middags de spuit Pregnyl al voorbereid. Zodat ik het gelukkig niet zelf hoefde te doen. Als je niet te ver van het ziekenhuis woont, is dat misschien ook een optie voor je.

Veel liefs,

Susan

Thanks mama lou voor de uitleg van de pregnyl ik hoop eerst maar eens eigenlijk dat er überhaupt eitjes genoeg zijn daar maak ik me nu meest zorgen om.

Daarna die pregnyl en dan de punctie. Ga me proberen niet druk te maken voor 3 dingen tegelijk (wat best lastig is).

Ik spuit nu alleen nog gonal f en heb vrijdag 10.10 de eerste follikelmeting.

Stront zenuwachtig natuurlijk.

Gelukkig nog dagje werken en dan is het al zover,

Susan denk dat ik pregnyl zelf moet spuiten ziekenhuis is in Gent en me eigen zhuis doet het niet want die werken niet met ivf en Icsi dus ze kennen medicatie ook niet.

Gr. Esther