Jump to content
Sign in to follow this  
nienos

decapeptyl & gonal-f ervaring?

Recommended Posts

Hoi Esther,

Ik heb hem wel zelf moeten spuiten, maar de assistente had al het voorbereidende werk al gedaan. Ik hoefde dus niets te breken, mengen enz. Maar aangezien je naar Gent moet, word het een beetje lastig.

Ik hoop dat de dag snel voorbij is en je morgen naar je afspraak mag. We duimen voor je.

Veel liefs,

Susan

thanks susan,

ik zal hem anders morgen voor de zekerheid wel meenemen die pregnyl prik ik weet alleen niet hoelang dat goed te houden is als hij eenmaal bereid is en ik weet ook niet wanneer ik die pregnyl moet gaan spuiten en ik weet ook nog niet wanneer ik de punctie heb.

me buik is voor mijn gevoel vrij rustig nu. ik moet er niet op duwen want dat doet pijn.

ik houd jullie op de hoogte.

Hoi Esther,

Bij mij werd hij op de dag dat ik moest prikken bereid, dus volgens mij is hij niet heel lang houdbaar. Daarnaast moet hij volgens mij ook koud blijven.

Veel liefs,

Susan

Guest tanja1969

hey meiden,

pregnyl mag je niet lang van te voren klaarmaken en lang uit de koeling houden

bereide pregnyl is beste om dat binnen 10 minuten in te spuiten, dit zeiden ze bij ons in het ziekenhuis.

ik maakte de spuit zelf klaar en mijn schoonzusje (verpleegkundige) spoot het dan in mijn bil, zelf bij de

navel is ook goed maar bij ons adviseerden ze de pregnyl in de bil intramusculair te spuiten.

succes meiden

liefs Tanja

Wel apart, dat er zo'n verschil zit in werkwijze per ziekenhuis. De fertiliteitsassistente heeft bij mij de pregnyl zo'n 7 uur van tevoren al voorbereid, dus geen 10 minuten :sm36: 

Gelukkig geen problemen gehad met de punctie. Wel behoorlijke pijn, maar een mooi aantal eitjes. De pregnyl is maximaal maar een kwartier uit de koeling geweest, dus misschien is dat het verschil waarom het bij mij wel kon.

Wel goed om te weten voor de volgende poging! ;)

Veel liefs,

Susan

Hier hetzelfde verhaal. half 10 moest ik spuiten en mocht de pril uiterlijk om kwart over 9 uit de koeling halen om hem klaar te maken. Dit werd zelfs op de dag van de punctie nog gecheckt of ik me aan de regels had gehouden.

Mevrouw wanneer heeft u gespoten? (datum en tijdstip)

Wat heeft u gespoten?

Hoelaat heeft u het uit de koeling gehaald?

Heel stipt allemaal.. Het leek wel een verhoor ;)