Jump to content
Sign in to follow this  
Vivian83

Vivian stelt zich voor

Recommended Posts

Hoi allemaal

Mijn naam is Vivian en ik probeer samen met mijn vriend al twee en een halve jaar een kindje te krijgen, maar tot op heden lukt dit nog totaal niet.

Reeds al drie iui pogingen gedaan, maar helaas zwangerschap blijft uit.

Nu gaan we Ivf of icsi doen. Vanmiddag uitgelegd gekregen wat ons allemaal te wachten staat is best wel heftig allemaal.

Ik hoop op deze forum met anderen een beetje mijn ei kwijt te kunnen, want mensen in mijn omgeving hebben allemaal al kinderen en weten dus niet wat het is als het totaal niet lukt.

Ook van mijn schoonouders en zwager en schoonzus word ik helemaal gek van met altijd maar zeggen je moet het los laten dan komt het vanzelf ja bij haar wel, want zij poept ze achter elkaar uit.

Ik hoop dus via deze weg met anderen die wel weten wat het is om daar gevoelens mee te delen.

Ik weet dat ik niet de enige ben maar af en toe voelt het wel zo.

Ik hoor graag wat van iemand lieve groetjes vivian

Welkom Vivian!

Ik heb je bericht even verplaatst naar het onderwerp 'even voorstellen'.

Groetjes van Petra

Hoi Vivian,

Het is mij niet vreemd al die opmerkingen uit de omgeving....Maar ik ben erachter gekomen dat ze er zo weinig van af weten dat ze maar wat roepen....goed bedoeld denk ik. IK vertelde tegen iemand dat ik met ICSI zou starten en diegene zei: "echt?? gefeliciteerd!!" Daar heb ik wel echt om moeten lachen, het is natuurlijk ook een mooi iets waar je aan begint samen. In welk ziekenhuis zit jij?

groetjes Nienos

Hoi Vivian,

Welkom op het forum!

En tja, als loslaten de oplossing was dan zou dit forum niet bestaan..'ga lekker op vakantie, alles loslaten, dan kom je zwanger terug, net als de zus van de zwanger van mijn buurvrouw'  Nee, leuk, dat soort opmerkingen.

Ach mensen weten niet waar ze het over hebben, en maken die opmerkingen niet om je te kwetsen, maar uit onbenul. Maar goed, 'gefeliciteerd' zoals bij Nienos is wel heel ernstig!! Ze denken ook altijd dat IVF een wondermiddel is, dat je gegarandeerd met een kind eindigt. Maar dat is niet zo, en de druk die dat op je legt is onmenselijk.

Wanneer ga je starten?

Hey Vivian,

Welkom hier op het verslavende forum.

Hier kan je alles zeggen of vragen, we zitten immers in hetzelfde schuitje.

Wat je vertelde over je schoonfamilie, ik maak precies het zelfde mee, soms zou ik ze wel hun nek om willen draaien, zo kwaad maakt het me.

En gelukkig kan ik het hier gewoon kwijt, en dat is erg fijn.

Veel succes en ik duim met je mee

Liefs xxx marielle

Welkom hier op de zeer verslavende site.

Ikzelf ervaar zeer veel medeleven en steun hieraan.

Schrijf lekker van je af en deel je lief en leed. Het zal je goed doen!

Groetjes en tot horens,

Ro

Guest tanja1969

hey vivian,

van harte welkom, gewoon alles vragen, er is altijd wel iemand die een antwoord weet

veel succes met jullie komende pogingen

liefs Tanja

Welkom en sterkte!

X (ben in afwachting na eerste terugplaatsing eerste keer IVF waaaaaah)

Hoi allemaal hartstikke lief dat jullie allemaal zo snel reageren en wat een lieve berichtjes allemaal.

We gaan in september starten met de eerste Ivf of icsi ff afwachten wat het uiteindelijk word. We gaan eerst idd ff lekker met vakantie ff alles vergeten en lekker van elkaar genieten en dam in september met frisse moed beginnen aan de Ivf/ icsi.

Fijn om te lezen dat er zoveel mensen met ons meeleven en dat ik niet de enige ben waarbij het niet op de gewone manier gaat.

Groetjes vivian

Nou een fijne vakantie dan! Maar goed ontspannen het traject in!

Ik mag drie juli testen en ik, nuchtere ik, word steeds zenuwachtiger...... Probeer mezelf soort van in te stellen op dat het niet gelukt is maar heb natuurlijk goede hoop! Voel me prima, wat krampjes en verder niets....

Succes allemaal x

Hey Vivian,

Van harte welkom op dit vreselijk verslavende forum.

Dat het komt vanzelf wel herken ik ook, maar na bijna 8 jaar gaat dat gevoel toch echt anders werken :P

Wij hopen nu wel weer, ben net 5 juni geopereerd en heb groen licht gekregen, maar we durven onze handen nog niet dicht te laan zeg maar.

Heel veel suc6 binnen jullie nieuwe traject en finger crossed dat jullie snel mogen beginnen en dat het lukt!

Lieve groetjes Pitbull_lady  :love2:

Ps geniet van jullie vakantie

Hoi pitbull lady

Jeetje joh dat je er acht jaar mee bezig bent ik vind het héél moedig van jullie, want volgens mij is het niet niks wat je

Moet doorstaan namelijk.En ook nog eens geopereerd worden.

Ik leef met jullie mee.

We gaan in september beginnende de behandeling. Ik hoop dat het meevalt, want dit is nieuw voor ons.

We hebben vanavond de Ivf/icsi infoavond ben benieuwd.

Suzq idd iedereen praat maar aan, maar dit is niet makkelijk volgens mij. Ik vind het fijn om zoveel steun van jullie te krijgen.

Datje spannend 3 juli voor jullie ik ga voor je duimen. Deed het pijn om de eieren weg te halen bij je?

Daar zie ik het meeste tegen op :( laat je het ff weten wat se uitslag is ook als het niet het gewenste resultaat is dan kunnen

we je ook steunen.

Nienos wat erg dat mensen je gefeliciteerd mee hebben. Hou dan je mond als je niet weet waar het over gaat of vraag het dan. Ik zit in Tergooi in Blaricum bij een hele lieve vrouwelijke gynaecoloog die me heel goed begrijpt gelukkig.

Petra en marielle bedankt

Groetjes vivian

@Vivian, Welkom hier. Hier is er altijd wel iemand die een antwoord weet op een vraag,maar je mag hier ook altijd alle emoties van je afschrijven, iedereen heeft het wel meegemaakt en weet wat je doormaakt, heel fijn die herkenning en je ëi"kwijt kunnen.

Verder las ik in je eerse bericht al je frustratie ten aanzien van je schoonfamilie, ik vroeg me af, gezien het feit dat je het al zwaar zat krijgt als je met de bahandelingen gaat starten, om dat contact op een laag pitje te zetten die periode.

Uit ervaring kan ik zeggen, dat die omperkingen heel erg kwetsend zijn, terwijl je al verdriet en al voldoende last hebt van alle emoties.

Zie dit als een stukje zelfbescherming, tot hier en niet verder!

Omdat je anders in die negatieve energie blijft hangen en het fijn is als je in alle rust en met mensen die je wel snappen en steunen dit proces in kan gaan.

Misschien een folder opvragen bij stichting Freya met de titel: Waarom hebben jullie nog geen kinderen?

Deze folder kan je aan je schoonouders en schoonzusje en zwager laten lezen, waarin uitleg wordt gegeven, hoe mensen die met een onvervulde kinderwens te maken hebben de situatie ervaren en welke opmerkingen zij steeds maar vanuit de omgeving krijgen (o.a. de opmerking laat het los, ga met vakantie dat lukt het wel!!!!)

Als je ze dit laat lezen, en ze gaan door met die dommige opmerkingen dan zou ik voorlopig voor julliezelf kiezen.

Echt een aanrader hoor!!!

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs Lief

Hoi lief

Ja je hebt idd gelijk waarom mezelf trijteren en kwellen ik kan beter de komende maanden

even voor mezelf kiezen. Ik ga het ook maar tegen meerdere vrienden zeggen dat het bij ons moeilijk gaat

want ik krijg nu al af en toe wanneer beginnen jullie eraan dan antwoord ik altijd iets anders dan de waarheid

het is misschien wat makkelijker voor mij dan ook, maar vind het wel jammer van die mensen die het vragen want er zijn twee kennissen bij waar het bij de een zes jaar heeft geduurd en bij dat andere stelletje negen jaar.

dan zou je zeggen dat ze dus zoiets stoms niet zouden vragen maar nee hoor.

Ach het zal wel de onwetendheid zijn of zoiets denk ik altijd maar.

En hoe gaat het bij jou? Dank je wel voor je reactie.

Ik hoop snel van je te horen

Liefs vivian

@ Vivian, Mijn man en ik hebben al een heel lang traject achter de rug die uiteindelijk is beloond met een tweeling.

Alle meiden hier hebben het of meegemaakt of zitten er nog middenin, maar iedereen zal het herkennen wat je schrijft.

Daarom sprak ik uit een stukje ervaring, dat je soms beter voor jullie zelf kan kiezen, om zo positief mogelijk te blijven en je niet steeds uit het veld laten slaan door dat soort opmerkingen....

Gaan ze na het lezen van die folder nog door met de opmerkingen, dan zou ik er een kort mailtje uit doen dat je de komende tijd in alle rust de behandeling in wil gaan, en dat je het jammer vind dat ze niet de moeite nemen om te proberen in te leven hoeveel verdriet die kwetsende opmerkingen doen.

Je hoeft ze echt niet uit je leven te bannen, maar even radio stilte zeg maar.....

Wat ik persoonlijk ook zo raar vond, was van tijdens de behandelingen kreeg je veel kwetsende opmerkingen, maar na een hele lange moeizame weg, uiteindelijk zwanger en alles is leuk en oke?????? Sorry, maar dat valt ook een beetje vervelend.....

Meid, ik ga heel erg duimen dat jullie weg ook beloond mag worden met een mooi beebje.

Liefs Lief

@Vivian het deed helemaal geen pijn die eitjes weghalen! Maar ik had dan wel morfine gekregen, haha lekkers spul.

Ik kon niet wachten tot dinsdag en heb net getest: positief. En dan blij maar enorm aan het piekeren....blijft het goed gaan?

Succes! X

Hoi datje wat super voor jullie ik duim met jullie mee dat het idd gaat blijft gaan. Spannend hoor

wanneer moet je dan weer voor controle naar het zkhs?

Laat je het ff weten dan of alles nog steeds goed gaat. Ga zo door xxx

Hoi lief

Wat super dat jullie een tweeling hebben van hou oud? Hebben jullie de tweeling gekregen met Ivf

of icsi? En was het al gelijk raak bij de eerste of heb je meerdere pogingen moeten ondergaan? 

Ik ben net afgelopen vrijdag ongi geworden dus die laatste poging iui is ook mislukt helaas dus we moeten

nu echt het Ivf/icsi traject in had stiekem gehoopt dat het misschien niet hoefde maar helaas wel zo dus.

Ik moet morgen met het zkhs bellen en dan krijg ik het hele info pakket en kunnen we in september beginnen

met Ivf/icsi. Ben heel benieuwd hoe het is. Ik zie tegen de eieren weg halen op. De een zegt dat het pijn doet en nu

zegt datje van niet nou ik hoop ook van niet. Ik zal proberen me te ontspannen dat scheelt al heel veel

geloof ik.

Is wel heel bijzonder dat wat ze tegen jou gezegd hebben dat als je zwanger bent dan feliciteren je ze wel

en doen ze wel normaal tegen je beetje jammer vind ik dat. Je kan toch iemand steunen en meeleven met iemand 

dat is toch niet zo raar.

Afgelopen donderdag hadden we de infoavond van Ivf/ icsi er was wel een man of vijftig geloof ik stellen van alle leeftijden

wij waren wel 1 van de jongste, maar hier was het ook wel fijn om te zien dat je niet de enige bent.

Bij ons wordt gezegd dat er 35% kans is op een kindje daar moeten we ons maar aan vasthouden.

Ik ga nu ff genieten van onze vakantie straks en probeer dit alles ff los te laten.

Dank je wel voor je bericht ben nu weer een stuk positiever om te lezen dat het wel lukt met Ivf :)

Lieve groetjes Vivian

Ik ben altijd heel open geweest over onze behandelingen en was niet bang mijn emoties te tonen, heb ook veel begrip, liefde en steun gekregen van familie en vrienden. De rare opmerkingen kwamen vooral van mensen die we niet goed kenden.

Op mijn werk heb ik een mail gestuurd. Ik was natuurlijk regelmatig weg en dan krijg je toch gesmoes. Dus heb een uitgebreide mail gestuurd waarin ik uitlegde waar we mee bezig waren, welke emoties daarbij kwamen kijken en waarin ik vroeg of ze er niet over wilden beginnen tegen me, tenzij ik het onderwerp zelf ter sprake bracht.

Heb lieve reacties gekregen.

Weet je, als je een bepaalde leeftijd hebt en je hebt nooit een geheim gemaakt van je kinderwens, dan gaan mensen vragen stellen. Je vraagt het je zelf misschien ook af bij andere mensen, maar zal het niet snel hardop zeggen omdat je weet hoe kwetsend het kan zijn.

Wij zijn altijd open geweest omdat we de steun van onze omgeving goed konden gebruiken, maar ook om pijnlijke vragen en situaties te voorkomen. Moet je voor de zoveelste keer zeggen, 'kinderen? nee, we hebben nog genoeg aan elkaar te ontdekken, maar in de toekomst hopelijk wel' daar had ik dus geen zin in.

September is dus de start van je ivf avontuur...Kun je het nog even laten bezinken en een fijne vakantie hebben. Hopelijk de laatste met z'n 2-n!

Punctie is best te doen hoor, vond ik.

Hoi Vivian...

Ik wil even reageren op die opmerking over schoonouders etc.. Je moet het alleen vertellen aan de mensen waar je echt steun aan hebt en die je begrijpen. Op het moment dat je begint met de hormonen zul je verteld staan wat dit met je doet. Ik was op bepaalde momenten mijzelf niet meer. Je moet echt helemaal aan jezelf denken en daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Gebruik je vakantie om na te denken hoe je dit gaat aanpakken. Ik ben blij dat ik bepaalde mensen hebt verteld dat we bezig zijn met IVF. Daar heb ik veel steun van. Wat mij het meest stoort is het feit dat mensen denken dat als je aan IVF gaat beginnen dat het dan wel gaat lukken. Ze denken dat IVF een wondermiddel is. Als je ze dan verteld waar het allemaal mis kan gaan staan ze met hun mond vol tanden.. (kunnen ze ook niets aan doen) Heel veel succes en een hele fijne vakantie!

Liefs, Kirsten

Hoi kar

Dat mag je. Mijn vriend zijn sperma was niet optimaal helaas en om verdere teleurstellingen

te voorkomen zij de Ivf arts dat we maar beter gelijk over kunnen stappen om meer teleurstellingen

te voorkomen dat het weer elke keer mislukt.

Het was wel jammer want met iui de laatste keer dat ik werd geholpen zei de arts dat het sperma beter was dan ooit

en dat we verder gingen met iui en dat we drie pogingen hadden en dat ik hormonen kreeg toegediend, maar

maar twee dagen ernaar moest ik bellen met het zkhs en die zei dat het niet genoeg was en dat we gelijk over gingen

naar Ivf of icsi dat was een hele grote domper voor ons vooral omdat die andere arts had gezegd dat we nog drie kansen

hadden wat dus achteraf helemaal niet waar was had dan lekker je kop gehouden dacht ik nog, maar nee me maakt hij ons blijvmet iets wat dus niet waar is das wel ff rot.

Hoi suzq

Ik werk in een kleine winkel met 4 andere meiden en mijn gedrag veranderde dus dat hadden ze ook in de gaten

ze zijn niet gek natuurlijk dus vragen ze wat is er aan de hand eerst stug volhouden niks aan de hand, maar op een gegeven moment breek je toch dus verteld dat we al 2,5 jaar bezig zijn en dat het niet lukt helaas vonden ze allemaal verschrikkelijk om te horen. Ze steunen me ook goed hoor elke maand weer als ik ongi word dan zijn ze er voor me, maar ja hun hebben allemaal twee kinderen op de normale manier en heel gemakkelijk natuurlijk dus voor hun ook lastig om te begrijpen wat ik voel en meemaak.

Ik ga het binnenkort denk ik ook aan kennissen vertellen want die gaan binnenkort ook zeuren wanneer wij eens aan kinderen gaan beginnen omdat we ook al zolang bij elkaar zijn en dat ga ik nu ff niet trekken denk ik.

Het komt ook vast wel goed hoor, maar moet ff positief blijven en dat valt soms niet mee.

Meestal ben ik erg positief, maar ik heb af en toe ff een terug val en dan schrijf ik hier weer ff en dan ben ik daarna weer positief het is echt heerlijk om van je af te schrijven en dat mensen met je meeleven hier dat is heel fijn.

Liefs Vivian

Hoi Kirsten

Dank je wel voor je reactie heel lief van je dat je zegt dat ik aan mezelf

moet denken ga ik ook doen denk ik maar. Eerst ff genieten van onze vakantie

Ivf is idd een hulpmiddel geen wondermiddel mijn moeder is ook helaas zeven jaar bezig geweest

met een tweede ik was er zo maar mijn broertje/ zusje die kwam maar niet het lag niet aan mijn vader,

maar ook niet aan mijn moeder maar het kwam maar niet. Ik ben nu vooral bang omdat ik heel erg lijk op mijn moeder

dat ik hetzelfde heb, maar de Ivf arts zei al dat iedereen verschillend is en dat ik daar geen rekening

mee moest houden. Dat moet ik ff uit mijn hoofd zetten dat ik anders kan zijn dan mijn moeder, maar ik lijk

zo op der. Ik heb gelukkig sowieso heel veel steun aan mijn ouders omdat die weten wat we allemaal moeten gaan

meemaken. Voor hun is het ook rot want hun willen natuurlijk ook graag opa en oma worden, maar ja je kan de natuur

niet helemaal helpen wel wel beetje :).

We gaan het ff afwachten en vol frisse moed op naar de Ivf/ icsi, maar eerst er lekker ff tussenuit :))

Liefs Vivian

Rottig van je ongesteldheid. Ga maar ontspannen in die vakantie en misschien vind je dan moed om het traject in te stappen. Ik heb het alleen aan vriendinnen verteld. Geen familie (op zus na). Vandaag nog van zomaar iemand kreeg ik de vraag of er snel een Brussel zou komen voor mijn dame. Wat een stomme vraag is dat. Maar weggelachen.

Het hele traject is mij enorm meegevallen. Heb alleen hoofdpijn en opvliegers gehad.

Van die familie zegt idd niets. Ik ben als twee druppels water mijn zus. Die wordt al zwanger als je ernaar kijkt (heeft zelfs eicellen gedoneerd aan een vriendin)....

Hoe dan ook geniet van de vakantie en elkaar!

X

Hi Viviane,

Ik woon in Duitsland en als je daar net getrouwd ben vragen ze je maandelang of je al zwanger bent. En ze blijven maar doorzeuren. Dus besloot ik op een gegeven moment te antwoorde: en als het nou eens niet lukt??? Dan werden de meeste mensen heel stil en beschaamd.. Aangezien mijn man en ik het belangrijk vonden dat kinderen bij ons geen gevoelig onderwerp werd (met zeven nichtjes en neefjes) besloten wij tegenover familie en vrienden heel open te zijn en ze (natuurlijk een beetje afhankelijk van je relatie met hun) alle details uit te leggen. Daardoor hebben we het laatste jaar zo ongeveer geen rottige opmerkingen meer gehad. Mijn broer is de enige die het nog niet helemaal snapt, maar dat is meer dat hij het gewoon niet begrijpt hoe het werkt en ik nog geen rustig moment gehad heb om het hem echt uit te leggen. Dus volledige openheid kan ook een middel zijn om volledig support van je vrienden en familie te krijgen.

Misschien dat hier hier wat aan hebt.

Groetjes,

Conny

Hey Vivian,

Je vraagt hoe je 8 jaar volhoud???

Tja, ik ben al vanaf mijn 21ste met kids krijgen bezig, voordat ik mijn man leerde kennen had ik geen geschikte vader, raakte wel zwanger van mijn toenmalige partner, maar dat resulteerde in mijn 1ste miskraam.

Ik heb veel schokkende dingen meegemaakt in die relatie, zo ben ik ook een keer verkracht en van daaruit helaas zwanger geraakt, wat gelukkig op dat moment ook in een mk eindigde. Hoe erg ik mijn 1ste miskraam ook vind, ik lig er jaarlijks wakker van, ik ben blij dat ik met die man geen kind heb.

De andere 5 zijn natuurlijk ontstaan met mijn huidige partner en 1 met een ICSI poging.

De laatste mk was december vorig jaar, ook op de natuurlijke manier zwanger geraakt, maar opnieuw een mk.

Wij hebben toen een echo gehad, die uitwees dat er iets mis was met mijn eileider.

Afspraak gemaakt en laten opereren.

tja waarom doe je zoiets?

Je hebt 1 grote wens en dat is kinderen krijgen, daar ga je dan ook voor.

Alles wat er voor nodig is, ben ik inmiddels wel zo'n beetje zo ver dat ik kan zeggen dat ik vrijwel alles heb meegemaakt.

Alles voor die ene wens, een kindje.

Al zou het me nu nog eens 6 jaar kosten??

Dan ga ik verder.

Totdat het echt ophoud!

Vechters lust en kracht, denk ik.

Liefs Pitbull_lady  :love2: