Jump to content
Sign in to follow this  
Jill

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Bij deze wil ik mij even voorstellen. Ik ben bijna 38 jaar oud en we zijn begonnen met IVF omdat onze kinderwens niet in vervulling gaat. (en ik wist van eerdere onderzoeken dat er ergens een probleem zat) We zijn nu circa 2 jaar aan het "dokteren" en nu de zware stap gezet en begonnen met IVF.

Ik heb twee miskramen achter de rug (11 weken en 6 weken) en de nodige behandelingen achter de rug. Bij mij fuctioneert een eileider niet. Deze zit verstopt en kan niet "rerepareerd" worden. Op dit moment zit ik op het wachtbankje. Om precies te zijn op dag 7.. Ik heb twee eitjes teruggeplaatst gekregen die volgens het ziekenhuis "kanshebbertjes" waren. (4 cellig) Waren niet prefect maar ook niet slecht. Verder heb ik geen eitjes meer over. Dus mocht het nu mislukken dan moet ik met poging 2 beginnen en dus opnieuw gaan spuiten.

Ik heb voor dit forum gekozen omdat ik merk dat ik behoefte heb om dingen van mij af te schrijven en om mijn gevoelens/ervaringen te delen met andere vrouwen die het zelfde schuitje varen..

De eerste week viel opzich best mee. Ik had flink last van de punctie. Veel kleine eitjes die zich niet lieten prikken. De terugplaatsing viel enorm mee. Maar was spannend!!! De 2 dagen na te terugplaatsing heb ik af en toe flinke krampen gehad en was ik dood moe! ik had het idee ongesteld te worden maar gelukkig ben ik het (nog) niet geworden. Maar nu voel ik me goed. Heb nergens last van. Voel me af en toe "licht" in mijn hoofd en ben toch wel moe. Maar dat was het dan ook. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.. Het liefst rij ik naar het Kruidvat om die gevoelige testen te kopen maar ja... Wachten duurt gewoon lang.. Ik zal toch nog even moeten wachten. Soms denk ik dat die krampen (duurde maar 1 minuut ofzo, 2 x per dag) van een innestelling/behandeling waren maar soms denk ik dat mijn baarmoeder alarm sloeg en de twee vruchtjes aan het "weg jagen"was. Misschien weet iemand op dit forum hier iets meer vanaf. Maar ja, elk lichaam is anders..

Ik ga er eens mee stoppen.. en het forum eens gaan uitspitten.

Groetjes!!!!! 

Hey lieve Jill,

Welkom op het verslavende forum, en je mag hier alles vragen niet schrijnen maar doen, niks is te gek, we zitten ommers allemaal in het zelvde schuitje.

Helaas kan ik je er niks over vertellen, omdat ik aanstaande woensdag ga beginnen met de 1e ivf poging en dan begin met spuiten.

Er zal vast iemand reageren die het wel weet.

Heel veel succes met het wachten en we gaan hopen dat de 1e keer slaagd.

Heel veel liefs xxx en een dikke hug Marielle

Hallo Jil,

Welkom op deze leuke site ,ik wens je heel veel succes en hoop op een kleine wondertje!!

Dat wachten duurt echt lang ahahhaaa ,maar niks aan te doen we moeten gewoon WACHTEN ;D

Ik zit ook op de wachtbankje (dag 8) van de tweede poging , heb ook niks over waren niet zo goede kwaliteit om in te vriezen. probeer leuke dingen te doen en zorg voor afleiding (is wel moeilijk hoor ).

Bij mij zijn er ook twee teruggeplaats ! dus we wachten maar af :D

groetjes Lulu

Danke voor de snelle reacties! Voel me al een stuk beter... Hihihi!  ;)

Hoi jill

Welk op deze zeer verslavende site ik zit nu zo'n twee weke erop en het is

heel fijn om van je af te schrijven omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en we de ervaringen

kunnen delen met elkaar. Je omgeving doet er nogal laconiek over en weten niet hoe zwaar het allemaal is

wij gaan in september de eerste Ivf poging doen na drie mislukte iui's pogingen.

Ik zie er best wel tegen op om alle spuiten te krijgen en om je eieren weg te laten halen dat lijkt me spannend.

En ik vind spuiten niet heel fijn zeg maar:((, maar ja alles voor het goede doel zeg maar.

Ik ga voor je duimen dat het gelukt is hou ons op de hoogte.

Sterkte deze weken liefs vivian

Hoi Jill,

Welkom op het forum!

Je hebt al een hele traject achter de rug lees ik. En nu in de spannende wachtweken. Twee pogingen hebben mij geleerd dat je in die spannende twee weken alles dat je lichamelijk voelt onder een vergrootglas ligt. Ieder pijntje, krampje, alles dat anders is dan anders krijgt ineens betekenis.

Mijn mijn eerste heb ik wel krampjes gehad en was ik zwanger, met de tweede helemaal niets en toen was ik ook zwanger. Ook de kwaliteit hoeft niet veel te zeggen.

Succes komende week!

Hoi Jill,

Heel veel succes deze wachtweken en hoop op een goede uitkomst.

Ik had bij onze laatste icsi poging ook twee keer flinke krampen en steken gehad in de wachtwen en het resultaat mocht er wezen; nu een tweeling!!!

Hoop dat die krampen ook een goed resultaat betekenen, bij mij dus duidelijk innestelingskrampen geweest.

Succes meid, weet hoe moeilijk die wachtweken zijn.

Liefs Lief

Danke voor jullie lieve reacties! Ik zal niet meer zo door het vergrootglas proberen te kijken... Hihihi

:o

Vandaag weer wat krampjes gehad. Heel licht. Mijn darmen doen een beetje vreemd... Pffff

Maar gewoon afwachten......

Liefs!

Hoi Jill,

dat klinkt spannend, wij gaan de komende maand voor het eerst IUI krijgen, super spannend allemaal!

Morgen dag drie en dag ga ik mijn hormonen krijgen en wat er verder allemaal staat te gebeuren laat ik op me afkomen.

Liefs

Hallo Jill,

Welkom op dit zeer verslavende forum, waarbij inmiddels vele deskundige zitten die bijna overal een antwoord op weten ;)

Je zegt dat je ene eileider verstopt zit? Is er nooit overwogen om hem te verwijderen?

Dit is bij mij 5 juni net gebeurd en onze kans is hierdoor ruim verdubbeld.

Gewoon even benieuwd hoor :D

Lieve groetjes Pitbull_lady  :love2:

Hey.. Pitbull-lady

Nee, ze hebben nooit overwogen deze weg te halen. Het is ook nooit ter sprake gekomen. Maar ik snap niet waarom de kansen dan toch verdubbeld zijn. Ze hebben eitjes kunnen prikken in allebei de kanten bij mij. Het ging wel moeizaam maar er waren eitjes te zien op de echo. Waren te klein maar bij de volgende behandeling (mocht dit het geval zijn) dan gaan ze de hormonen opvoeren. Of andere medicijnen gebruiken. Ze zeiden dat de 1ste poging bij mij een soort test was op hoe ik zou reageren op de hormonen. Dus....

Maar inmiddels is er weer bijna een dag voorbij en ben ik nog niet ongesteld geworden. Heb sinds gisteren weer een vaag gevoel in mijn "buik".. Kan het niet omschrijven. En heb ik nu een beetje rose afscheiding waarbij ik hoop dat het een innesteling is. Zit nu op dag 8, bijna 9.. Zou dus goed kunnen. Afscheiding heb ik gezien bij het douchen. kwam er dus niet "uit".  Pfff... Lekker onderwerp.. En ik had vandaag geen trek in eten. Heel slecht maar heb maar 2 kopjes soep gegeten en een Mars (smaakte niet) (moest toch iets..)

Verder gaat het goed met me.. Stort me volledig op mijn werk. En daar heb ik heel veel plezier in! Met heel veel dieren omgaan.. Heerlijk!

Dus....

Liefs!