Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Moeilijke mail

Recommended Posts

Mijn vader is inmiddels ruim 19 jaar geleden overleden.

Wel had ik nog jaren veel steun aan een oud dienstkameraad van hem die ik meerdere keren per jaar zag.

Deze zelfde man kreeg een jaar of 2 terug prostaatkanker en nu is het uitgezaaid naar zijn lever.

Hij wil niet behandeld worden en zelf met zijn vrouw en zoon de beslissing maken om er een einde aan te maken.

Mij doet en deed het toen ik het hoorde vreselijk veel pijn.

Af en toe mail ik hem eens en een dag of 9 na mijn operatie vond ik het tijd om hem te bedanken voor alles wat hij voor mij heeft betekend. Misschien te vroeg of misschien heb ik in zijn ogen verkeerde dingen geschreven.

Maar vandaag kreeg ik een antwoord op wat ik schreef, met mega grote letters waren de fouten in mijn tekst aangegeven alsof ik bewust namen foutief had geschreven.

Waarom dit mij nu ineens zo pijn doet weet ik eigenlijk zelf niet eens, maar ik trek het me vreselijk aan.

Alsof ik nu moet gaan huilen, ik weet me er geen raad mee.

Hij vertelde ook dat hij nog amper iets kon en niet meer de deur uitkwam.

In bed en er af en toe even uit en dat was het.

Hij was altijd mega actief met alles wat met Amersfoort te maken had, zat in tig besturen, bij de oud militairen net als wij zelf, regelde het ene defilé na het andere in Apeldoorn en Wageningen, was actief binnen de carnaval, jurering etc etc etc.

En nu helemaal niks meer en niemand mag hem bezoeken, afscheid nemen wil hij niet.

Mijn hart is gebroken, zo voelt het echt.

Wat moet ik nu???

Jeetje pitbull, wat heftig. Waarschijnlijk heeft hij het zelf ook nog ontzttend moeilijk met het besluit en reageert daardoor misschien nogal bot. Ik bedoel als er ook niemand langs mag komen. Hij zal wel denken als ik doe of er niks aan de hand is dan komt DE dag ook niet.

Wat moeilijk voor jou. Ik denk wel dat je er goed aan hebt gedaan om die brief te schrijven. Jij wilde dit graag en voor jou voelt het goed. Nu na die reactie dan ws even niet, maar stel dat je nog een aantal maanden wachtte en dat het dan te laat was. Ik hoop voor deze meneer dat hij eerdaags wat rustiger word en dan je brief overdenkt en tot de conclusie komt dat het lief bedoelt is. Ik bedoel het is toch fijn als iemand je bedankt omdat je veel voor diegene betekent hebt!

Misschien moet je het even laten rusten en dan cotact opnemen om het uit te leggen maar dat zou ik nu niet doen omdat hij er ws niet voor openstaat en om jezelfd dan voor n naar telefoon gesprek te behoeden..

sterkte, liefs patricia

Had hij dezelfde mail teruggestuurd met de spelfouten erop aangegeven..........werkelijk?????

Dit bedoel ik niet verkeerd, maar ik moest gewoon lachen toen ik het las van verbijstering, huh???

Is hij altijd zo'n persoon geweest die hier erg op lette?

Ik lees dat  het je verdriet doet, dat hij dit zo heeft aangepakt, maar waarschijnlijk is dit de manier waarop hij ermee om wilt gaan, daar is dan weinig aan te doen en daar moet je respect voor hebben. Het jammere is alleen dat jij de moeite neemt om je gevoelens op papier te zetten en je de verkeerde reactie terug krijgt, had hij beter voor je mooie mail kunnen bedanken, dat had hij wle kunnen invoelen....

Ik heb er ook wel eens over nagedacht, maar als het zover ooit moet komen, dan zou ik ook alle ruimte voor mijn gezin willen hebben, dat is toch de basis.

Ik verbaasde mij wle eens hierover, want ik heb wel eens van dichtbij meegemaakt dat iemand heel verbolgen was toen ze geen afscheid mocht nemen en dat ze dit zowat heeft geist??????? Daar heb ik dus absoluut geen begrip voor, omdat een ziek persoon al met voldoende is geconfronteerd en ik het asociaal vind, dat je een mening bent toegedaan, dat ook al geeft een stervend persoon aan dat die dat in alle rust met eigen gezin en naaste familie wil doen, dat je dit dus niet vind kunnen????? Zo verschrikkelijk egoistisch om dat te eisen op zo'n moment.

Moeilijke dingen van het leven..........

Phoe, wat een verhaal. Ik kan me bij een persoon in zijn laatste levensfase goed voorstellen dat je op een punt komt een beslissing neemt om alleen met je gezin te willen zijn. Maar jeetje zeg....ik zou zoiets als hij nu gedaan heeft nooit kunnen doen. Wetende dat je zoiets mailt en je er straks niet meer bent, dat dan die andere persoon (die je toch altijd graag gemogen hebt als ik het in korte versie zo begrijp) hier verder mee blijft zitten!! Kom op zeg, dan is er nooit geen gelegenheid meer om dingen uit te spreken?!

Ik vind mailen dan wel moeilijk, mensen kunnen dit zo verkeerd op pakken of verkeerd interperteren, maak ik zelf ook heel vaak mee. Dan is een telefoontje misschien nog wel op zijn plaats?

Maar als ik vragen mag......wat heeft hij verder nog geschreven wat je raakt, behalve dat hij de namen vet verbeterd heeft? Dat kon ik niet zo terug vinden uit je bericht.

Het is wel slopend zo'n ziekte, jezelf zo zien en voelen aftakelen. Ik kan me ook voorstellen dat er voor een hoop een keuze komt om het leven eerder te willen beeindigen, voordat je echt niets anders meer kan als in bed liggen, je vreselijk moe voelen. Zo iets als waardig afscheid willen nemen....dat snap ik echt.

Het blijft voor anderen ook moeilijk, hoe ga je hiermee om, wat zeg je nog. Soms leg je alles wat je zegt of schrijft op een weegschaaltje.

Tja...maar iets horen van anderen lijkt mij ook een enorme steun! Al is het alleen maar om te laten weten dat je aan die persoon denkt!

Ik weet niet hoe de relatie is met jou en zijn vrouw, misschien kan je keertje bellen na een paar dagen?

Pfff, ik weet niet of ik zo dapper zou kunnen zijn....maar hiermee blijven lopen is toch ook geen optie?!

Sterkte meid, met deze situatie.

Liefs, Merel

Ik heb juist alle respect en hem dat ook geschreven, juist ik begrijp dat zo goed daar mijn vader 19 jaar geleden is overleden en we zelf in deze situatie hebben gezeten.

Hij is zover achteruit gegaan dat hij al volledig bedlegerig is en dus maar heel af en toe nog op komt. Hij bleek achteraf zich nergens voor te hebben laten behandelen, terwijl hij eerst aangaf van wel.

Nu zijn de uitzaaiingen zo erg ver gevorderd dat hij er niks meer tegen kan beginnen.

Ik vind dat verschrikkelijk om te lezen.

Heb met zijn vrouw ook een goeie band vroeger kwamen ze wekelijks bij ons op visite.

Hij noemde mij altijd zijn peetekind.

Dit is ook wat mij er oa zo pijn aandoet.

kennelijk is hij vrij verbitterd dat hij nu zo reageert. Zo jammer hij was altijd mega vrolijk en niet boos te krijgen.

Voor mij een onkenbare switch in karakter.

Alhoewel ik dat ook herken van mijn eigen vader hoor, maar toch blijft het moeilijk.

Thanks voor jullie "luisterend" oor dames ;)

Hey Pibull, ik vroeg me af hoe het verder is gegaan nav de brief/mail. Heb je nog contact opgenomen of heb je het er bij laten zitten?

En hoe voel je je? Heb je het een beetje van je af kunnen zetten?

Groetjes Patricia

Heb daarna nog wel gemaild, maar helemaal niks meer terug gehoord.

Ook gezegd dat een foutje menselijk is, maar dat het uit een goed hart kwam...

Geen idee hoe het is opgevat, jammer hoor.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Idd jammer dat je geen reactie meer gekregen hebt. Dapper van je dat je toch de stap weer genomen hebt om toch ondanks de nare mail zelf nog een mailtje te sturen. Kan je het nu wel beter een plekje geven? al heb je nu misschien genoeg andere zorgen/stress dat het wat naar de achtergrond schuift.

Groetjes

Ik heb het maar van me af gezet.

Mijn vader was op het eind ook vaak heel erg boos om niks, dat bracht de ziekte met zich mee...ik vermoed dat dat bij hem ook zo is....

Zekerheid heb je nooit, maar ik kan hem niet dwingen om te contacten!

Liefs mij