Jump to content
patricia

eitjes

Recommended Posts

Hallo, ik heb mijn 3e echo gehad en ik blijk nog steeds maar 5 eitjes te hebben.. Er is n hele kleine kans dat er misschien max 2 bij kunnen komen maar ws niet. Zelf vind ik het een beetje weinig maar de gynecologen willen hier wel mee doorgaan. Is dit een "normaal"aantal? Ik dacht dat je er meestal rond de 10 had...

Groetjes Patricia

Guest tanja1969

hey Patricia,

nee hoor is een mooi aantal

wij hebben ook weinig eitjes gehad

eerste 2 pogingen waren in Nederland:

1e poging: 5 follikels, uiteindelijk 1 eitje, ivf maar geen bevruchting

2e poging: 6 follikels, wederom 1 eitje, icsi, wel zwanger miskraam/curettage

deze pogingen zijn in België

1e poging: 7 follikels, 5 eitjes, 1 tp en 1 cryo

2e poging: 9 follikels, 4 eitjes, 1 tp , geen cryo's

3e poging: 5 follikels, 5 eitjes, 2 tp, geen cryo's, zwanger van 1/biochemische zwangerschap/ miskraam

4e poging: 12 follikels, 10 eitjes, 2 tp en 4 cryo's, verse poging zwanger van 1/miskraam/curettage, alle cryo's helaas

5e poging: 4 follikels, 3 eitjes, 3 tp, geen cryo's

6e poging:6 follikels, 6 eitjes, 5 bevrucht uiteindelijk 3 over en zouden die 3 tp krijgen, maar toen had ik een gedraaide eierstok en de tp ging niet door, werd wel opgenomen voor 1 nacht en moest daarna 7 dagen rust houden thuis en anders moest ik in het ziekenhuis blijven.

de 3 die werden cryo's en de eerste ontdooide maar helaas niet zwanger en de laatste 2 ontdooiden niet goed en toen was het helaas einde voor ons.

wat ik wilde zeggen is dat er niet altijd eitjes in de follikels hoeven te zitten. soms zijn ze leeg.

maar je ziet met weinig kan je ook zwanger worden

succes meid mijn duimen draaien dat ze nog goed doorgroeien en dat je wel mooi aantal eitjes uit de punctie krijgt.

liefs Tanja

Hey tanja, Idd ja, dat je wel 5follikels hebt zegmaar, maar dat er geen eitje inzit. Zat zelf al te bedenken dan houd ik er 3 over. En dan als ik mzzl heb er toch nog eentje bevrucht word maar dan heb ik geen cryos.. Naja idd maar even afwachten, en ik mag natuurlijk uberhaupt al blij zijn als er eentje bevrucht word. volgens mij groeieden ze wel  redelijk. Hoe kwam het dat jij in Belgie meer follikels had als in Nederland?

En bij jou eerste poging in nl had je geen bevruchting, telt het dan wel als een poging? Word er niet pas geteld na een tp?

Groetjes Patricia

Guest tanja1969

hey Patricia,

tis idd niet zo dat als je 10 follikels heb er ook echt 10 eitjes inzitten, niet alle follikels zit wat in, geloof dat ze bij ons 1x 2 eitjes uit 1 follikel hebben gehaald

ik denk dat ik meer follikels in België had omdat ze daar eerst beginnen met 3 weken neusspray puffen 6x per dag

en daarna weer 3 weken puffen met gonal F erbij

ze hebben een hele andere methode in het ziekenhuis waar wij liepen.

nee als je een punctie hebt gehad dan telt dat als poging. en als je 13 weken zwanger bent

en je krijgt een miskraam dan tellen ze weer opnieuw dus heb je weer 3 pogingen.

we hebben dus in totaal maar 5 cryo's in al die pogingen gehad.

liefs Tanja

Hoi Patricia,

Net als Tanja al zegt, de hoeveelheid hoeft nog helemaal niets te zeggen. Ik had bij 1e poging uiteindelijk 10 eitjes, waarvan er "maar" drie bevrucht zijn. (eerst 4 maar die deelde al snel niet meer door) Ook 1 cryo over. Natuurlijk ook heel blij mee, is beter als helemaal niets.

Eigenlijk is alles een gok he. Met die 5 mogelijke bij jou kunnen het ook 5 eitjes worden en misschien zelfs wel alle 5 bevrucht................wie zal het zeggen! Gewoon doorgaan en afwachten. En natuurlijk heel veel duimen! ;)

Succes,

Merel

Hey meiden, jullie hebben ook helemaal gelijk. Is meer mijn gevoel denk dat hoe meer het er zijn hoe meer kansen ik heb... zucht. Wat is het onzekere toch ook vervelend allemaal... maar hopen dat omdat het er niet zoveel zijn ze wel van super kwaliteit zijn!! ;) Morgen weer n echo, ben benieuwd.

Groetjes Patricia

Het is inderdaad heel verschillend per persoon. Wij hadden het geluk dat we 15 eitjes hadden van de 20 aangerpikte follikels. 11 daarvan bevrucht, 1 vers terug geplaatst en 8 cryo's, 2 gingen verloren.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je er zelf een goed geveol over moet hebben. De eerste keer dat ik begon met spuiten heb ik zelf de poging gestaakt, ik vond het er niet voldoende en ze groeide niet goed. Het voelde niet goed op 1 of andere manier. De maand daarna had ik dus de bovenstaande aantallen en was dus blij dat ik gestopt was die maand. Als het voor jou goed voelt, en je hebt er vertrouwen in dan moet je doorgaan en anders misschien toch nog eens praten met je arts?

Ik hoop dat ik de volgende keer mag starten met meer gonal f zodat ik hopelijk meer follikels krijg. heb dit tijdens mijn telefonisch consult al gevraagt maar dit was weer zon flop gesprek dat ik geen antwoord heb.

Ik zou gebeld worden voor de bloeduitslad, daar was telefonisch consult voor gemaakt. Tussendoor had ik een brief gekregen dat ik nog op de wachtlijst stond voor een onderzoek bij de gyneacoloog. Geen idee welk onderzoek dus na heel wat belletjes en doorverbonden worden zou de assistente het uitgaan zoeken(ws was het de hystoscopie waar ik voor was uitgelood) en  dan zou qwispel mij de dag erna omdat hij toch zou bellen ivm bloedprikken doorgeven hoe het nu zit. Hij zou duidelijk geinstrueerd worden aangezien hij al meerdere fouten had gemaakt. Belt hij de volgende dag om te vertellen dat het een fout was dat ik nog op de lijst stond en zou doodleuk ophangen!! Dus ik letterlijk: ho, stop, wacht, bent u er nog??!! Ik moet nog de uitslag krijgen of mijn icsi poging gelukt is.. OOhh daar wist hij niks van... Eikel! Toen wilde hij tot 3keer toe de verbinding verbreken terwijl ik nog vragen had dus steeds stop moeten roepen(hoe idioot eigenlijk) en toe ik vroeg of ik meer mocht spuiten zei hij dat dat niet nodig was aangezien ik er 7 had. Dus ik, hoho, het waren er 7 maar ze wisetn bij voorbaat al dat er 3 niet goed waren, dr smit had nog gecontact nmet het amc om het eventueel te cancelen. Oohoh, was het antwoord nou dat moest ik maar bij de eerste echo gaan vragen...

Artsen.. Deze lapswans hoef ik iig nooit meer te zien!!! (als hij dan maar geen weekend dienst heeft als ik heen moet)

groetjes Patricia

He hoi,

Wij hebben net onze eerste ICSI behandeling achter de rug en ik kan dus niet zeggen wat normaal is, alleen wat ik had. Er is bij heel voorzichtig gestart deze eerste keer omdat ik heel veel follikels per cyclus klaar heb liggen en ze niet allemaal ,mee moeten gaan doen omdat het risico op overstimulatie dan heel groot is. Heel voorzichtig gestart dus met Gonal F 150 eenheden per dag. En daar is het bij gebleven. Was een goede gok van de gyn. Ze hebben 15 follikels aangeprikt, er waren 10 eitjes groot genoeg om te bevruchten en er zijn er uiteindelijk 9 bevrucht. Ik geloof dat dat heel goede aantallen zijn wat ik heb begrepen. Maar uiteindelijk gaat het ook om de kwaliteit natuurlijk. je kunt er wel veel hebben, maar als ze niet heel goed doordelen.... Tja dan zegt dat ook niet zoveel. Misschien een smet je gyn praten dat je eigenlijk toch wel wat meer wilt en wat het plan van aanpak is. Heel veel succes!

hoi Patricia,

Ga niet voor aantal dat zegt echt helemaal niets, het gaat ook niet altijd om kwaliteit (pas bij invriezen is dat interessant). Als ze ontdooien en het is geen A kwaliteit kan het nog steeds een 100% gezond en mooi kindje zijn.

Er zijn dames met veel follikels en veel goed te bevruchten eicellen. Maar als deze ingevroren worden en niet goed ontdooien heb je daar nog niets aan.

Daar tegenover zijn er ook die veel follikels hebben veel goede eicellen en ook nog eens uit 1 IVf poging 3 kindjes krijgen.

Zelf had ik:

poging 1: 13 follikels, 13 eicellen, 13 embryos. uiteindelijk 5 van A kwaliteit, 4 cryos waarvan er slechts 1 goed ontdooide. Allemaal helaas.

poging 2; waren het 9 follikels, 7 eitjes en 2 die goed doordeelden, 1 cryo die niet goed ontdooide, ook helaas.

Na poging 1 spontaan zwanger; dochter

en nu weer spontaan, even afwachten wat de eerste echo ons laat zien.

Het kan alle kanten op.

er hoeft er maar 1 te zijn die bij jou blijft plakken die uitgroeit tot dat zo gewenste kindje.

Zorg goed voor jezelf, nu hopen dat deze mooi doorgroeien en je punctie mee gaat vallen, de rest komt wel...

Alles op zijn tijd!!

groetjes Imke

Hoi, ik ben in mijn eerste icsi behandeling (in Duitsland, omdat ik daar woon). Ik had na de eerste echo, maar twee follikels en heb de keuze gekregen of we doorgingen of niet. Aangezien wij beide de komende weken vakantie hadden, besloten wij toch door te gaan. Bij de punktie zijn vier eicellen gevonden, wat ik super vond. Drie dagen later hadden we zelfs twee embryo's over, die beiden teruggeplaatst werden. Dus ook al heb je statistisch weinig kans, is er altijd hoop!

Ik had 6 grote follikels en 6 kleintjes alles is aan geprikt en daar uit zijn 4 eitjes gekomen.

daar zijn er 3 van bevrucht 1 is terug geplaatst en 1cryo over en ander toch niet sterk genoeg om in te vriezen!