Jump to content
Sign in to follow this  
rockefella

Nerveus voor eerste IVF-cyclus

Recommended Posts

Hoi,

Wij gaan na 5 IUI nu starten met een IVF poging. Ik ben daar best nerveus over.

De IUI en zelfs het zelf prikken gingen me heel makkelijk af. maar ik vind dit toch wel een heftiger traject hoor, zeker vanwege de bijwerkingen van deze hormonen.

Hoe zijn jullie ervaringen?Is het qua hormonen, bijwerkingen (overgangsverschijnselen) veel heftiger dan menopur?

Groeten, Es

Hoi,

Nou heb ik zelf geen ervaringen met Menopur, maar als ik het goed begrijp krijg jij dan andere medicatie voor het IVF traject. Menopur wordt volgens mij ook gebruikt met IVF hoor.

Zelf heb ik Decapeptyl gebruikt in combinatie met Gonal-F. Tja en mijn ervaring is dat het mij allemaal heel erg is meegevallen. Het spuiten, maar ook de bijwerkingen. Nu lees ik in principe ook geen bijsluiters. Die laat ik mijn man lekker lezen. Als ik dan ergens last van heb meld ik dat aan hem en hij weet dan of het een bijwerking is of niet. Werkt voor mij perfect, want anders heb ik alles wat er in staat. Hahahaha.

Maar goed je schrijft niet wat voor een combi jij gaat krijgen. Dus wellicht krijg je iets geheel anders.

In ieder geval wens ik jullie heel erg veel suc6 toe met jullie eerste IVF poging. En ik duim voor een positief resultaat.

Wanneer ga je starten?

Liefs,

Hoepie

Hei Es,

Als 1e heel erg veel succes met de 1e ivf poging!!

Ik heb toen we voor de allereerste iui gingen (in 2009) monepur gebruikt en geen last gehad van bijwerkingen. (zoon in nov '09 geboren na de 1e iui).

Nu heb ik 9 iui er op zitten met gonal F. en heb ook nergens last van gehad. (begonnen met een lage 75 ofoz dosis en op een gegeven moment alleen dagelijks 112.5)

En nu zijn we ok gestart met onze eerste IVF afgelopen vrijdag begonnen met decapaptyl spuiten en heb tot nu toe nergens last van!!

Knuffels!!

ik ga eerst decepeptyl gebruiken en daarna gonal-f.

Hier (030) doen ze menopur bij IUI en bovenstaande combi bij IVF, weet niet waarom.

Bijsluiters heb ik ook niet gelezen, deit werd me verteld door de fertiliteitsarts, vandaar dat ik er wat zwaar aan weg, denk ik.

Anyway, goed om te lezen dat jullie niet veel last hebben gehad. Ik ga zaterdag starten, ben benieuwd!

Es

Hoi,

Ik gebruik ook voor het eerst decapeptyl en heb net vanmorgen mijn eerste spuit Gonal-F gekregen. Ik zit in een ICSI-traject.

Tot nu toe heb ik bij de decapeptyl nergens last van gehad. Hooguit dat ik volgens mijn vriend een beetje sneller geïrriteerd reageerde dan anders. Maar ja, dat kan natuurlijk ook tien verschillende andere oorzaken hebben.

Veel succes met prikken en met de rest van het proces. Hopelijk krijg je een klein wondertje!

Groetjes, Ditte

Wat veel positieve geluiden! Fijn zeg! Ik had dat ook het eerste rondje prikken maar daarna, na de eerste teleurstelling vond ik het zwaarder worden. Dat had dan denk ik niet zo met de bijwerkingen te maken maar meer emotioneel. Ons hielp het heel erg veel samen te zijn, leuke uitstapjes te maken en open te zijn naar vrienden en collega's.

Ik hoop heel erg voor jullie dat jullie eerste poging succesvol is! Nu het bij ons eenmaal gelukt is kijk ik er met een goed gevoel op terug maar ik heb het ook erg zwaar gevonden.

Ik duim voor jullie!!

Hallo, ook ik ben net met de eerste ICSI poging bezig en tot nu toe geen last gehad van de decapeptyl en de Gonal-f. Begonnen met 150 en daarna 175 te spuiten.

Ik denk idd dat Sofie wel gelijk kan hebben dat naarmate er meer pogingen mislukken het gewoon zwaarder word en dan idd emotioneel. Maargoed,laten we hopen dat we dat nooit met zekerheid te weten komen ;)

Groetjes Patricia

Ik heb net een punctie achter de rug en heb Decapeptyl en Menopur gespoten. Ik heb nooit last van bijwerkingen gehad.

Ook heb ik Gonal-F gespoten en ook daar geen bijwerkingen van.

De overgang van iui naar ivf vond ik niet zo groot. Je weet nu alleen of er een bevruchting plaatsvindt of niet. Dat weet je bij iui natuurlijk niet.

Heel veel suc6 en hopelijk op weg naar een mooi wonder!

Nou haha, gelukkig,alles valt mee. Ben hooguit wat meer geïrriteerd ofzo.

Dat lijkt de enige bijwerking tot nu toe.  :P

Vind zelfs die decapeptyl prikjes veel relaxter dan de menopur. Gewoon uitpakken en prikken, geen mengen mixen en afmeten.

Wat wel gek is, ik heb nog niet gemenstrueerd, maar dat kon geloof ik ook door de decepeptyl komen.

volgende week woensdag de eerste echo, ben benieuwd dan.....

x Es (Rockafella dus).

PS die menopur heb ik niet meer nodig he? Zonde, heb 7 onaangebroken verpakkingen liggen. Duur spul. Wat moet ik daarmee? Ofzouik het aan de verzekering kunnen terugverkopen in ruil voor mijn verloren eigen risico terug  ;D

Hoi,

Gelukkig dat het je meevalt met de bijwerkingen!

En ook met de psychische belasting. Heb je al een echo gehad?

Mij valt het traject tot nu toe me erg mee. Het psychische deel probeer ik een beetje uit te schakelen.

Dat mag na de punctie... Verpleegkundige zei dat ik voor de punctie moet rekenen op maandag of dinsdag.... Spannend!!!!

Groetjes Ditte

Rockafella, je menstruatie blijft idd uit door de Decapeptyl, dat gooit je cyclus plat.

En ja het mixen met menopur is een heel gedoen, dan zijn de kant en klare prikken een stuk makkelijker he.

Ik heb wat ik overhad terug gebracht naar het ziekenhuis en apotheek. Kunnen ze er andere weer blij mee maken. Maar het idee van je eigen risico vind ik ook een goed idee haha.

Suc6 meiden!

Hoi,

Alles bij elkaar valt het me dus reuze mee. De uitgangsecho was ook goed dus nu gestart met Gonal-F. vlgdweek vrijdag terug voor echo +bloedprikken.

@Ditte hoe is het gegaan? viel de punctie ook mee? Spannend hoor! ikzal duimen voor je!

X Rock (Es)

Hoi Es,

Wat vind je van de Gonal-f dan? Ik vond die spuiten nl nóg beter te verteren dan de decapeptyl.

Dinsdag heb ik punctie gehad. Dankzij de pijnstilling is het mij op zich wel meegevallen. Alleen één follikel wilde er niet uit. Bleek iets met endometriose. Geen idee wat dat precies inhoudt, maar ik slik nu in elk geval antibiotica.

Er zijn 5 goede eicellen gevonden en daarvan zijn er 3 bevrucht!! Morgen is de terugplaatsing. Dus heel erg spannend!

Wanneer heb jij weer echo? Ik duim voor je dat je veel eicellen hebt!!

Groetjes Ditte

Goedemorgen allemaal,

Ik ben hier vandaag voor het eerst.

Ik ben 24 nov 2006 gestopt met de pil.

In januari 2008 was ik spontaan zwanger geworden, maar is 7 weken later in een miskraam gegaan :'(

In mei 2008 naar de dokter gegaan en mocht ik naar de gyn in het ziekenhuis we zijn gestart met iui.

De 1e 2e en de 3e poging gingen alle 3 niet door omdat mijn man z'n zaad niet goed was, dus zijn we doorgstuurd naar het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam.

Daar de 1e iui poging gehad waaruit bleek dat mijn man z'n zaadkwaliteit wel goed was na het opwassen.

We stonden versteld te kijken van hoe kan dit zo verschillen van het ene ziekenhuis naar het andere ziekenhuis.

Zo hebben we 6 iui pogingen gehad die alle 6 niet aansloegen.

Nu gaan we voor ivf.

1e ivf poging met 150 gonal f en decopeptyl 10e dag echo eitjes niet groot genoeg 12e dag 2 eitjes van 18mm en dag 14 had ik 1 ei van 22mm 1 ei van 21mm en een paar hele kleine eitjes dus kreeg te horen dat deze niet doorging.

De gyn zei dat we technisch gezien wel zwanger konden worden en dat we dus 3 dagen geen gemeenschap mochten hebben omdat je kans heb op meerlingen, miskraam of vroeggeboren, ik zei tegen de gyn maar dat kan toch ook met ivf allemaal ja zegt ze klopt maar zou het maar niet doen.

Dus wij weer naar huis ik zeg tegen mijn man we gaan gewoon 3 dagen klussen en we zien wel waar het schip strand toch of denken jullie daar anders over?

Nu moet ik mijn menstruatie afwachten die ik op 28-8 verwacht en ga ik 225 gonalf en 1.1 decopeptyl spuiten.

Bijwerking heb ik heel veel jammer genoeg maar ja dat hoort erbij zeggen we maar: Diaree, Borsten doen giga zeer, misselijkheid, stemmingswisseling, en om elke scheet kunnen huilen.

Groetjes kim

Hoi Kim, welkom hier. Jeetje jullie zijn ookal een tijd aan het wachten tot die rottige ooievaar nu eindelijk eens bij jullie langskomt!! Als ik jullie was zou ik ook 3dgn hard aan de klus en je man veel eitjes en zalm laten eten! Haha, verder hoef je dan toch even geen injecties of iets ansders te gebruiken wat eventueel schadelijk zou zijn?

Groetjes Patricia