Jump to content
Sign in to follow this  
Marrianne29

Best een beetje spannend

Recommended Posts

Ha allemaal!

Helemaal nieuw op dit forum en in een de wereld van IVF komt alles een beetje op me af...

Morgen gaan wij voor het eerst voor een uitgangsecho en prikinstructie. Moet toegeven dat ik toch even moest slikken toen ik van de week alle prikken ophaalde van de apotheek.

Ik vind het heel bijzonder om al jullie verhalen te lezen in een wereld waar ik me heel lang alleen heb gevoeld...

Ondanks dat het poging 1 is voor ons en er genoeg mensen te vinden zijn hier die al veel langer bezig zijn herken ik zo veel in de verhalen. Alle gevoelens die mijn omgeving toch niet helemaal begrijpen worden hier bevestigd! Ik stel me kennelijk toch niet aan en ben ook nog eens niet gek! Toch wel fijn om die conclusie te kunnen trekken!

Alle tips en dingen om rekening mee te houden zijn meer dan welkom!

Liefs van mij!

HoiMarianne,

Nou hier idem hoor. Spannend!

Prik nu6 dagen decapeptyl en valt me dus alleszins mee.

Ik ga volgende week voor de uitgangsecho. Zo houden ze er toch in elk zkh andere werkwijze.

Ik moest op de 21e dag van cyclus starten met prikken en pas 14 dagen later voor een eerste echo. dan pas mag ik evt met Gonal F beginnen geloof ik (nu ik het opschrijf zal ik het nog eens even checken, haha).

Nou veel sterkte en succes!!

X Es

Ha Es,

Ja denk inderdaad na jou berichtje dat het overal anders is...

Ik heb alleen nog maar tabletjes gehad en moet vanaf dag 2 van mijn menstruatie beginnen met Gonal F. dan vanaf dag 6 ook Cetrotide...

Moet zeggen dat ik het behoorlijk spannend vind allemaal zo'n eerste keer... Heb ook geen idee hoe mijn lijf gaat reageren op zo'n dosis hormonen...

Heb jij al andere behandelingen gehad? Wij zijn namelijk vanuit het niets meteen doorverwezen naar IVF en hopelijk een combinatie met ICSI (bij genoeg eitjes).

Ben benieuwd naar jou ervaringen!

Liefs,

Marrianne

Welkom op het forum!

Ja het is een wereld waarin je je erg verloren kunt voelen. Ik heb altijd erg veel steun gehad aan dit forum, en na twee kinderen heb ik hier nog steeds een fijn plekje.

Succes met je eerste poging en stel gerust al je vragen, niets is vreemd!

Hoi Marrianne,

Welkom op het forum! En succes met de behandeling!!

Fijn is het hè, als mensen herkennen wat je meemaakt? Ik herken in elk geval veel van wat je schreef in je stukje. Ook ik ben begonnen met mijn eerste icsi-poging, zonder daarvoor andere medische behandelingen.

Ik vond het zelf hoopgevend dat we daarmee een goede kans hebben op een kindje zonder steeds die teleurstelling. Ik ben benieuwd hoe dat voor jou is.

Ben je al begonnen met prikken?

Zo niet, dan veel succes de eerste keer! Het is best spannend, maar je zult zien dat het meevalt!

Groetjes Ditte

Ha allemaal,

Jeetje wat een fijne reacties allemaal!

Vandaag zijn we voor een eerste prikles geweest en vanaf volgende week gaat het grote prikspectakel beginnen...

Kwam er alleen vandaag achter dat de apotheek ons te veel Ovitrelle heeft gegeven dus dat we in dit toch al niet al te goedkope proces ook weer eens te veel betaald hebben.... We hopen hem natuurlijk nog even niet bij een volgende poging nodig te hebben!

Proefprikken viel vandaag erg mee en de arts heeft nog andere naalden bij de Cetrotide voorgeschreven die dunner zijn en dus minder pijn doen. Fijn dat zo'n arts even met je meedenkt! Dat is toch een heel verschil met de eerste gynaecoloog waar we terecht kwamen....

Nog een paar dagen medicijn vrij dus en dan gaan we er met volle moed tegenaan! Eerst dit weekend met vriendinnetjes een soort vrijgezellen voor de IVF! Vonden ze wel een gezellig plan!

Ik wens iedereen onwijs veel succes met alle pogingen en tot snel!

Liefs!