Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

lief

Lijnen/afvallen, wie doet er mee??????

Recommended Posts

Hoi Meiden,

Vanaf maandag wil ik gaan lijnen en dit ook een tijd volhouden. Leek me wel handig, dat als er nog meer dat goede voornemen hebben om elkaar hier te steunen!

Wie doet er mee en gaat de strijd tegen de kilotjes aan?

Liefs Lief

Hey Lief,

Ik zou graag willen, maar ik mag niet afvallen, ik moet eerder aankomen.

Daarom wens ik je via deze weg erg veel succes met afvallen.

XXX Marielle

Nou ik dacht het niet nodig te hebben, maar ben vandaag voor tweede keer in korte tijd zwanger geschat..nouuuuuuuu zou het graag worden, maar als je het niet bent is het niet leuk als het gezegd wordt!!!

Hoi Lief,

Wil je veel succes wensen met je lijnpoging.

Ikzelf zal (nog) niet meedoen, omdat ik borstvoeding geef. (na mijn bevalling van 22 juli ben ik trouwens al 10 kilo weer kwijt!)

Nogmaals succes en sterkte met alles, erg moeilijk; vooral als je zoals ik alles lekker vind!

Ro

Hey suzy q, nee klopt dat is niet leuk, mij is het ook al een paar keer gevraagd.

Vandaag heb ik de punctie gehad met 12 mooie eicellen, en vrijdag de tp, dus weer ff spannend

Xxx Marielle

Hey Suzy Q......toch samen lijnen? haha, nee dat is niet zo leuk nee....

Nou ik hoef niet af te vallen..66 kilo bij 1.78 is prima. Maar aangezien ik nooit van zn leven buikspieroefeningen heb gedaan, hangt mijn buik na twee zwangerschappen standaard in zwanger modus..Dus...vrees dat ik naar de sportschool moet, maar het vooruitzicht om eindeloos buikspieroefeningen te doen is niet zo aanlokkelijk...Maar een collega die vraagt hoe het gaat, terwijl ie veelbetekenend over z'n buik wrijft is ook niet fijn..grrrr

Hoi Lief!

Ik wil ook wat afvallen!!! Dus ik heb best behoefte aan een medestander!

Gisteren heb ik punctie gehad. De vraag is dus in hoeverre ik mag afvallen als ik een tp heb gehad. Maar gezond eten en niet snoepen zijn voor iedereen gezond.

Groetjes Ditte

Hey Ditte, gezellig een lotgenoot in het afvallen, maar wacht idd maar even af na de terug plaatsing, niet lijnen hoor, maar gewoon gezond eten.

Hoop op een geweldige uitslag en dat je dus helemaal niet mag lijnen!!!

Maar niet snoepen is soms al moeilijk zat, dat klopt.

Ja, ik doe ook mee. Tijdens en na mijn laatste zwangerschap heb ik zoveel gesnoept dat het wel nodig is om af te vallen. Als het enigszins kan 8 tot 10 kilo. Mijn grootste probleem is chocolade en chips. Daar kan ik dus echt niet van afblijven. Als ik geen chocolade in huis heb, moet ik opletten dat ik niet de hele pasta-pot leeg eet. Maar gelukkig heb ik vanavond de verleiding van chips kunnen weerstaan. En dat was dus voor ik mezwlf in de spiegel zag (en enorm schrok van, mijn dikte heupen).

Overigens begin ik wel pas maandag of dinsdag echt met afvallen. Zondag vieren we de verjaardag van Lucas en Sara...

:)Kristel! Leuk dat je ook meedoet!! ik vind ht toch altijd een heel gevecht dat lijnen, gaat altijdnet weer een stapje verder dan alleen gezond eten.

Ik ben vanaf maandag begonnen en voel me er nu al goed bij en dat gevoel wil ik vast houden....

Probeer ook om de dag een lekker stuk te fietsen met mijn twins, vind ik leuk om te doen en de twins ook, enmanlief mag natuurlijk ook mee, haha!

Wij willen in de toekomst voor een derde proberen, maar dat kan nu voorlopig niet ivm persoonlijke omstandigheden, dus ik dacht dan ga ik vast mijn lichaam zo gezond mogelijk  maken, zo gezond mogelijk eten en weer eens wat bewegen en binnenkort aan de multivitamines, heb ik toch het gevoel dat ik er vast wat aan kan doen zeg maar.

Wat leuk, dus jou tweeling viert ook feest. Ga je het groots vieren? Hoe gaat het met jullie derde? Ben even vergeten of je nou een zoon of dochter had gekregen? Is het allemaal te regelen, zo'n groot gezin?

Leuk dat je mee gaat schrijven hier!

Liefs Lief

@ Kristel: Hoe was de verjaardag gisteren, lekker weer gehad? Zijn ze verwend met veel cadeau's?

Ga je van de week ook mee beginnen met lijnen?

HIer ben ik al goed op weg, gezond en minder eten, veel water drinken en als het kan op de fiets, gaat de goede kant op, voel me er goed bij en heb ook de "spirit"ervoor, dus heb wel het gevoel dat ik dit vol kan houden en dat geeft ook weer een boost, niks zo erg als een mislukte poging tot lijnen en uit frustratie nog meer snoepen,haha!

Hallo!

Ik doe graag mee met afvallen!!!

Heb alleen net wel een mars icecream achter mijn kiezen dus ik begin dan morgen wel, haha!

Ben tijdens mijn zwangerschap 20 kilo aangekomen en moet nu nog 15 kilo afvallen!!!

Helaas heb ik wel bekkeninstabiliteit waardoor ik dus niet kan sporten.

Voor mijn zwangerschap sporten ik altijd dus het is erg frustrerend dat dat nu niet kan...

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik niet tot bijna niet afval.

Natuurlijk mag ik ook wel wat beter op mijn voeding letten maar volgens mij kan ik hier niet zo heel veel meer aan doen.

Zou het wel fijn vinden om te weten wat jullie of jij, Lief, zoal op een dag eet.

Soms weet ik namelijk echt niet meer wat ik nog ter variatie kan eten :(

Mag ik vragen hoeveel jij wil afvallen, Lief?

Liefs SnoesPoes

Verjaardag van Lucas en Sara was helemaal top. We hebben het buiten gevierd en hadden lekker weer. Elk jaar met hun verjaardag gaan we bbq-en, en ook dat was wederom een succes. De kinderen eten wel niet al te veel, maar ach dat maakt ook niet uit voor een keer. BBQ-en met een groot gezelschap heeft wel altijd een nadeel, en dat is dat je veel te veel over houdt. Gelukkig heb ik het meeste in de diepvries kunnen doen, maar we kunnen voorlopig nog wel vooruit...

Met ons kleine mini-meisje gaat het allemaal goed. Het was wel weer wennen zo'n kleintje, maar wel heel leuk. Omdat zij maar alleen is, heb je nu ook veel meer tijd om overal van te genieten. Met een tweeling is het toch altijd een beetje productiewerk, heb je de ene klaar, dan moet je snel door met de volgende. En als je een tweeling bent gewend, is een eenling appeltje eitje. Lucas en Sara zijn ook helemaal verliefd op hun kleine zusje. Ze hebben hun stoeltjes bij de box gezet (stonden een tijdje geleden nog voor de tv), zodat ze bij haar kunnen zitten... Zodra ik beneden kom met Fenna vliegen ze overeind en willen ze haar knuffelen, kusjes geven, vasthouden, noem maar op. Zo mooi om te zien.

Ik ben blij dat we vorig jaar de knoop hebben doorgehakt dat we onze laatste cryo wilden gaan proberen. Inmiddels is er best wat veranderd in onze persoonlijke situatie (met name financieel), en weet ik niet wat we hadden gedaan. Maar gelukkig hoef ik daar niet over na te denken. Morgen is het een jaar geleden dat ik weer contact op heb genomen met de IVF-afdeling, en nu is ze deze week al oefenen op het kdv. Hoezo het gaat snel.

Tja, en nu gezonder eten, niet meer zoveel snoepen, meer bewegen, ...

Vooral minder snoepen zal bij mij al heel veel schelen. Ik heb zo ontzettend veel chocolade en chips op. Maar dat gaat gelukkig al ongeveer een week goed. Ik kan me ook weer beter inhouden als ik in de winkel ben. Meer bewegen wordt wel weer wat moeilijker. Ik heb de laatste tijd regelmatig de fiets gepakt om ergens naar toe te gaan (wij wonen in het buitengebied, dus ik neem meestal de auto, vooral met 3 kinderen), maar vanaf volgende week moet ik weer gaan werken, en dan heb ik daar duidelijk minder tijd voor. Maar van de andere kant ga ik dan tussen de middag weer een half uur met mijn collega's wandelen. Je moet immers iets als de de hele dag op kantoor zit.

Hopelijk kom ik na volgende week ook weer in een vaster ritme. Want dat mis ik nu wel, en daardoor pak ik ook vaker een tussendoortje (en dat is niet altijd gezond, vaak ook plakje kaas of worst of zo).

@ Snoespoes, tja wat eet ik zoal op een dag, nu niet zoveel haha: 'ontbijten met rijstwafel en beschuitje met komkommer op tomaat met beetje peper, tussendoor appel, lunch twee bh, en dan niet lekker dik beleggen, maar bijv maar een plakje worst ofzo, tussendoor een wortel en boulion en avondeten en dan schep ik kleine porties, (wat op een ontbijtbordje zou passen) Gezond eten is namelijk prima, maar geeft geen resultaat als je ook nog af wil vallen, daarvoor moet je (helaas) echt ook minder gaan eten en veel drinken en bewegen en de juiste spirit hebben en gelukkig heb ik wel het gevoel dat me het gaat lukken, wil graag 6 a 8 kilo kwijt, met 6 al tevreden en met 8 kan ik weer lekker wat snoepen hahahaha!

Het lijnen gaat dit weekend wel lukken.

Fenna heeft een aardbeienvlekje, en omdat die op een rot plek zit (linkertepel) kunnen ze dit niet opereren mocht ie niet goed wegtrekken. Hierom is er besloten om haar te gaan behandelen voor dit vlekje. Hiervoor moet ze ik geloof een jaar lang een medicijn nemen. Dit medicijn is een betablokker. En het starten met het medicijn gebeurt tijdens eens korte opname in het ziekenhuis, zodat ze kunnen zien hoe het met haar gaat en hoe ze op het medicijn reageert. Ze ligt aan de bewaking en zowel voor als 1 uur na het innemen van de medicijnen wordt haar bloeddruk gemeten.

Die opname is dus dit weekend. Mijn man en ik hebben afgesproken dat ik bij haar blijf en dat hij samen met de andere 2 draken elke dag op bezoek komt. Maar als je hier een hele dag bent dan heb je meteen geen zin meer om te snoepen en te snaaien, dat is dan het positieve ervan.

@ Kristel; wat heftig zeg en bij zo'n klein ding, wil je als moeder het liefste daar zelf liggen om het over te nemen, maar zo werkt het natuurlijk niet...

Heel veel sterkte met je dochtertje en hoop dat het medicijn het gewenste effect gaat geven, maar lange weg te gaan dus.

haha die twee draken, sosm wel ja, haha kan erover meepraten haha!

Ga weer even de zon in.

STerkte en beterschap ermee.

Lief, gelukkig valt het allemaal erg mee. Ze ondergaat het allemaal goed, tenminste, wanneer ze op tijd haar fles krijgt. Ik geloof dat de andere 2 het er moeilijker mee hebben, aangezien mama nu in het ziekenhuis blijft en niet mee naar huis gaat om hun in bed te leggen...

Ik ben al sinds augustus vorig jaar op gezond en minder eten over gestapt, maar tijdens mijn operatie ook weer 19 kg :S aangekomen...dus ik meld me ook aan!