Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

han87

Beetje onzeker aan het worden..pff

Recommended Posts

Hallo Dames!

Hier weer even wat van mij..Ik geloof dat ik nu met week 7 bezig ben van het zwanger zijn...ondertussen 4 positieve testen verder...haha stom dat je het nog niet wilt geloven...

Ik ben heel erg moe..maar snachts slapen of s morgens doorslapen ho maar....Mijn pijnlijke borsten zijn iets afgenomen..OOk daar twijfel je dan weer aan of dat goed is....?! Verder met ik de hele s morgens wat misselijk ..Ik geef gelukkig niet over maar het is meer kokhalzen...

en nog wat een zeurbuik afen toe!

Vanaf waneer krijg je een buikje te zien?

Ik heb namelijk nog een buik zo plat als een dubbeltje en ben niet aangekomen ofzo wat me ook weer zorgen maakt...

De spanningen zijn er ok nog erg naast het genieten...

liefs han

Hoi Han,

Tja, wanneer krijg je een buikje? Dat is bij veel mensen heel verschillend. Ik las laatst een artikel van een vrouw die was al 37 weken zwanger en daar zag je helemaal niets aan. Dus het is per vrouw anders zeg maar.

Zelf had ik al best snel een buikje, en zat er ook binnen no time 10 kilo aan. Nu ben ik zwanger van een tweeling en is de buik al wel weer groot, maar ben nog bijna niets aangekomen.

Overigens is het ook niet goed als je snel veel aankomt hoor. Het is normaal als je ik dacht pas bij een week of 12 heel langzaam er iets bij krijgt qua gewicht. Vaak komt dan ook een beetje een begin van een buikje. Maar nogmaals het is per vrouw anders.

En je moet maar zo denken alles wat er aankomt moet er ook weer af. Je baby weegt nu nog niets, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Geniet gewoon lekker verder en op naar de echo.

Liefs,

Hoepie

Herkenbaar hoor al die twijfels..ik heb het ook erg gehad. Ik kon het ook niet geloven, zelfs niet na de eerste echo's.. Het vertrouwen begon bij mij pas na de 20 weken echo te groeien, alles was toen goed. Ik dacht altijd...ja nu zwanger, maar het zal wel mis lopen.. Na de 20 weken ging het langzaamaan steeds beter, begon weer vertrouwen in mijn lijf te krijgen, werd goed begeleidt door de verloskundige, mocht regelmatig even langs komen om het hartje te luisteren..dus wellicht ook een goeie tip voor jou, geef je angsten aan.. Pas toen ons kindje levensvatbaar was kon ik weer fatsoenlihjk ademhalen... achteraf zooooo zonde, want je geniet toch een stuk minder met zoveel "spoken" door je hoofd! (maar goed het resultaat is er niet minder om  :P)

Wat beteft het buikje.. dat is zo anders voor iedereen. Vaak zie ik toch om me heen dat de meiden die erg slank zijn pas met 20 weken echt een buikje krijgen. Zelf had ik met 4 maanden "ineens"die bolling. voor die tijd merkte ik het zelf vooral aan mijn kleren, maar zagen anderen niets. Ik was/ben dan niet de slankste hoor...rond mijn zawngerschap zat ik helaas door die hormonen op maat 40 en daarna...nou daar wil ik het niet over hebben hahahah

Jouw buikje komt echt wel hoor! Meid probeer je angsten goed uit te spreken en er over te praten, zodat je daarnaast lekker kan gaan genieten!