Jump to content
Sign in to follow this  
zeeotter

2009 baby's

Recommended Posts

Hoi,

Wauw wat hebben jullie knappe kereltjes ! Dat wordt nog wat later.....

Grappig dat Matthijs van alles wil worden later, Iris wil alleen maar prinses worden (maar dan wel een echte, geen idee wat ze daar mee bedoelt). Ik herken het verhaal van Tuure en vriendjes maken wel een beetje. Ook Iris probeert zodra ze een kindje ziet dat haar aanstaat (want mevouw is best een beetje kieskeurig) contact te maken. En als dat niet lukt, loopt ze gewoon met dat kindje mee. Maar meestal gaat het goed en gaan ze lekker spelen. In het geval van brusje proberen we (op haar niveau) eerlijk te zijn. In hoeverre ze dat oppikt weet ik niet maar we doen ons best.

Wat betreft de buggy, Iris gaat daar niet meer in, maar ze is best vaak moe en dan tilt papa haar. En we hebben een inklapbare bolderkar, daar wil ze dan wel in. Wat betreft het fietsen, Iris fietst sinds onze laatste vakantieweek (nu 2 weken geleden) zonder zijwieltjes. We zijn begonnen met zo'n vestje (moet je wel naast rennen, in ons geval deed papa dat want ik ben veel te bang dat ze valt) en langzaamaan konden we haar steeds meer loslaten. Het kwartje schijnt bij die kleintjes snel te vallen. Succes ermee!

Wat betreft het brusje, dat gaat erg snel. 18 aug.begonnen met spuiten (menopur) en 27 aug.de punctie al gehad.

Van de 12 follikels zijn er 6 bevrucht en die zitten nu in de embryoscoop. Zaterdag hebben we in principe de tp en horen we hoeveel er de strijd hebben gewonnen en eventueel de vriezer in gaan. Het is inderdaad de allerlaatse keer. Je moet een keer een streep eronder zetten. We zijn nu ruim 3 jaar bezig voor een brusje en na 3x iui en 5x IVF/ICSI (zeker 7 tp) is het een keer leuk geweest. Ik word bijna 40, het leeftijdsverschil wordt ook steeds groter tussen Iris en brusje en ik wil verder met mijn leven. Hoe je het ook went of keert het staat toch een beetje stil (spullen bewaren voor het geval dat, Iris haar oude kamer niet veranderen voor het geval dat, lijnen toch maar niet voor het geval dat, een nieuwe studie toch maar niet voor het geval dat). Mocht ook deze poging mislukken dan gaan we ons misschien verdiepen in pleegzorg, maar dat zien we wel als alles definitief geworden is.

Zo, weer een flinke tekst getypt, nu nog proberen een foto te plaatsen.

Groetjes Sannie

Hee Sannie,

Wat knap van Iris hoor met los fietsen! Tuure zegt wel eens dat de zijwielen eraf moeten, maar als we het willen doen mag het ook weer niet; blijkbaar toch nog niet klaar ervoor.

Spannend weer met de TP; ik hoop dat alles goed ging en nu ga ik enorm duimen voor de komende tijd! Zou zo mooie zijn als jullie wens werd vervuld, want wat je zegt over 1 keer is het over en uit komt steeds dichterbij. Het leven staat inderdaad stil op een manier. Maar, laten we hopen dat het nu wel goed gaat!

Zo'n bolderkar is zeker handig; we waren net nog in Duitsland op een autohappening en meneertje sliep weer 3 uur in de wagen :) we houden het nog even in gebruik dan maar.

Foto's zie ik even niet, misschien lukte het niet om te plaatsen of had jij nog geen tijd ervoor; we hebben ze nog tegoed . En Tuitebol, ook geen foto's te zien van Matthijs en Floor.

Voor nu; ik DUIM voor jullie Sannie!

Lieve groeten van ons!

hee hallo,

Jeetje dat gaat inderdaad alweer snel Sannie. Ik snap je verhaal helemaal over verder willen. maar voorlopig ga ik hier ontzettend zitten duimen en kaarsjes branden zodat het nu gewoon eindelijk raak mag zijn! Heel veel sterkte en succes!!!

Knap hoor dat Iris al los kan fietsen! Matthijs is er nog niet over uit of hij het wil leren haha, een beetje een held op sokken is het.

Matthijs stapt niet zo snel op andere kindjes af, dat vindt hij allemaal heel spannend. Meestal loop ik even mee en dan gaat het wel. De laatste tijd wordt het al wat minder en durft hij al wat meer. Zijn zusje stapt namelijk overal op af en dan gaat hij nu wel mee.

De foto's willen steeds niet lukken. ik krijg steeds de melding dat de uploadmap vol zit, terwijl ik een kleine foto wil plaatsen. snap het ook niet hoor. weten jullie hoe je een vraag aan Eric kan stellen?

ik ga het zo toch nog een keer proberen.

groetjes Tuitebol

Foto-OORWYNBT-G.jpg

Foto-VA7DXOUQ-G.jpg

[imhttp://www.mijnalbum.nl/Foto-4BUBJCTB-G.jpgg][/img]

Foto-PFZW6BZZ-G.jpg

Foto-KYCKMQUV-G.jpg

Jeej! Gelukt!! Hier onze kabouters!

@tuitebol: jeetje wat groot zijn jullie kabouters alweer zeg !! Tjemig.

@zeeotter: klopt, nog geen foto's geplaatst, kreeg dezelfde melding als tuitebol. Ga het zo weer proberen.

Zaterdag tp gehad van 1 blastocyste (?). Helaas geen cryo's dit keer. Nu nog 2x pregnyl spuiten en officieel 11 sept.testen maar vraag me af of de pregnyl dan al uit mijn lichaam is (spuit nl.7 sept.voor het laatst 1500 ie).

Nou ja, wordt vervolgd.

Groetjes

hoi Sannie, Jee wat spannend weer. ook geen idee wat zo'n blastocyste is..klinkt groot??

foto's plaatsen via de site lukt me niet. Ik doe het nu via album.nl. is gratis site en dan kun je de link kopieren.

succes ermee, ben benieuwd naar Iris! en ja wat groeien ze hard he!

groetjes Tuitebol

Hoi tuitebol,

Een blastocyste is een embryo dat zich snel heeft gedeeld. In mijn geval konden ze niet precies zeggen hoeveel cellig het was, vond ik wel een beetje raar. De laatste cryo was 8 cellig en dat kon je ook heel mooi zien op de foto (die krijg je mee). Deze was heel rommelig en zag er minder "netjes" uit. Maar het was een goeie zeiden ze, dus dat zal dan wel.

Waar plak je de link van ?  In deze tekst of onder bijlagen ?

Groetjes Sannie

hoi Sannie,

Ok duidelijk, maar wel raar inderdaad dat het niet goed te zien is. Maar als zij zeggen dat het een goeie is, dan gaan we daar maar van uit toch?  :sm5:

De link plak je hier in de tekst --> moet je eerst op het knopje onder de B drukken hierboven het tekstvak boven de smileys. volgens mij staat er een foto op maar dat kan ik niet zo geod zien. en dan plak je de link er precies tussen: link . succes!

Iris op de fiets zonder zijwieltjes

Foto-GUILKV8L-D.jpg

Iris op vakantie in Texel

Foto-SMLT67YB-D.jpg

Foto-WPCUCW3W-D.jpg

He, he eindelijk gelukt !! (bedankt tuitebol)

jee wat een meid alweer zeg!!! ze lijkt ook al zo lang, mooi gezichtje ook! leuke foto's! Wij zijn ook een dagje op Texel geweest, heerlijk daar he! Hebben jullie ook het Sommetjespad gedaan? is voor kleine kinderen erg leuk.

Matthijs zei vanmiddag nog, mama fietsen zonder zijwieltjes dat hoef ik niet hoor. hahaha op zijn loopfiets sjeest hij overal heen en dat vindt hij wel genoeg!

fijn dat we eindelijk jullie prachtige meid weer eens konden zien!

groetjes Tuitebol

ps en de duimen draaien hoor!

Tuitebol, wat een kanjers!Matthijs lijkt al zo lang en groot qua leeftijd en hij heeft zo'n lieve, zachte uitdrukking op  zijn gezicht.En je hoeft echt niet jaloers te zijn voor Tuure's haar, Matthijs heeft werkelijk prachtig blond haar!Floor is ook al een grote meid, zeg. Leuke foto's van de twee bengels. Ha, en zonder zijwieltjes fietsen...hoeft voorlopig niet voor hem! Ik probeer zo nu en dan dat Tuure in zijn eigen bedje zou gaan slapen en tot nu toe 1x middagtukje uit eigen initiatief, maar toen ik dacht dat trend door te zetten, zei hij dat hij "zullen we dat veel later weer eens doen?"wat betekent dat hij gewoon weer bij mij kruipt.

Sannie, ook Iris is al een hele lange, grote meid, die wel zonder zijwieltjes wil!Mooie meisje, met een lieve gezichtsuitdrukking.

Over blastocyste, ik dacht dat het na de morula-fase(waarin men ook niet meer de cellen kan tellen) komt en dan kan je de cellen niet meer tellen, want de deling is al "voorbij"; het is een fase waarin de aanleg voor placenta,vliezen en het embryo heeft plaatsgevonden. Hoeveel dagen na de punctie had jij de TP? Ik duim ontzettend hard dat het goed gaat!

Tuure is met een kiepauto op zijn gezicht gevallen en nu ligt zijn hele kin open en een sneetje net onder de onderlip; zo zielig, want ik moest het desinfecteren en had al middel, die niet zou prikken, maar deed het toch wel. Krijsen van de pijn, de arme kerel van mij. Hij is best wild met spelen.

Ikzelf heb weer een longontsteking. Ik kom er maar niet vanaf, wordt er gek van! Dit is nu de 3e AB kuur; hopelijk is het hiermee weg, want dit kost zoveel energie. Als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag!

Duimende groeten!

Ach zeeotter, wat naar, alweer longontsteking !! Het houdt maar niet op. Kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt. Helaas heb ik geen tips voor je  :(. Maar ik wens je heel veel beterschap en dat het maar snel over mag zijn.

En dan Tuure ook nog gevallen. Ik kan zelf niet zo goed tegen bloed/wondjes van een ander en als ze er dan ook nog hartverscheurend bij huilen is het helemaal erg. Hoop dat het gauw weer genezen is.

Ik heb op maandag de punctie gehad en de tp op zaterdag. 5 dagen na de punctie dus. Wat je schrijft klinkt me bekend in de oren, volgens mij is het wel zoiets. Ik zit nu op wachtdag 5 en voel van alles. De ene keer denk ik ja,

de andere keer weer nee. Ik weet het echt niet. Je lichaam houdt je zo voor de gek wat dat betreft. Zondag 16 september zijn we alweer 7 jaar getrouwd en ik kan alleen maar hopen dat we dan een positieve test als kadootje hebben (en een in stand houdende zwangerschap als gevolg natuurlijk). Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Sannie

jee zeeotter, wat ontzettend naar. ik wou dat ik tips voor je had, maar helaas...snap dat je het zat bent! ik hoop ook dat het snel over is. Heel veel beterschap!! :love4:

En die arme Tuure, wat een pechvogel! Wel een mooie opmerking hoor: zullen we dat maar veel later doen! goed bedacht van hem!

Sannie, dat zou inderdaad wel het allermooiste cadeau zijn. Het klinkt wel heel positief als het delen al voorbij is en er dus al een stap verder is gegaan. We duimen dapper door. En ja je lichaam houdt je zo voor de gek dat je niet weet wat je moet denken, dat vond ik ook altijd zo erg. Heel veel sterkte met die vreselijke wachtweken!!!  :sm5:

Wij gaan morgen een lang weekend naar Center Parcs, voor het eerst alleen met zn viertjes. Voorheen altijd met opa en oma mee. Heb er zo'n zin in!

groetjes Tuitebol

Lieve Sannie,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie jubileum! En ik hoop zo dat jullie vandaag het mooiste cadeau mogen ontvangen;het zou geweldig zijn. Hele fijne dag en tot horens!

Tuitebol, hoe was Center Parcs? Vast en zeker genoten daar.

Ik ben nog steeds niet in orde; donderdag werden er longfoto's gemaakt en ik wacht nu op de uitslag. Afhankelijk van wat er te zien valt, wordt de behandeling dan gekozen. Ik baal enorm, want dit kost zo veel energie, ik wil ervan af!

Lieve groetjes van ons :love2:

@zeeotter: nu weer wachten op de uitslag..... maar wel fijn dat er in ieder geval iets aan gedaan wordt! heel veel sterkte met wachten en de uitslag, hoop dat je er gauw vanaf bent.

Hier helaas geen positieve test als trouwdagcado maar een helse ongesteldheid, verschrikkelijk. Had natuurlijk stiekem al eerder getest en die was negatief alleen zette de ongi maar niet door, tot zaterdag.... pff. We vinden het verschrikkelijk jammer maar hadden er natuurlijk wel een beetje rekening mee gehouden. Hoe nu verder ?

Eerst willen we het nog spontaan verder proberen (ook al is die kans erg minimaal) en het een plekje geven. Mocht het niet spontaan lukken dan gaan we ons misschien nog verdiepen in pleegzorg. Dit is hoe we er nu over denken maar dat kan natuurllijk in de loop van de tijd veranderen. De medische mallemolen is wel definitief het eind. Ik kan en wil geen hormonentoestanden meer. Los van het feit dat het geestelijk, lichamelijk en financieel (en tijd) erin hakt zie ik voor ons ook geen stijging meer. Wij hebben de beste en hoogst haalbare medicatie (menopur), behandeling (ICSI) en extra's (embryoscoop/ah) gehad en volgens ons houdt het hier op. Er zullen vast nog wel meer dingen kunnen maar we hebben al een dochter waar we ontzettend dankbaar en gelukkig mee zijn en zij staat voorop. De wens voor een 2e is enorm maar niet ten koste van wat we al hebben. Het beeindigen van de mmm daar hebben we vrede mee. Het beeindigen van de wens voor een brusje nog niet maar dat komt ook vast wel goed.

Lieve groetjes van mij,

Sannie 

Lieve Sannie,

Wat erg Sannie, dat het niet mocht lukken!En ook nog een helse ongi erbovenop; dikke knuffel meid. Het blijft heel verdrietig, ook al houd je er rekening mee. De wens is zo groot voor een tweede kind en het verdriet enorm dat het niet lukt. Ik vind het heel wijs en dapper van jullie dat jullie besloten hebben om te stoppen met de MMM; de belasting wat het meebrengt is natuurlijk in alle opzichten groot en zwaar. Zoals je weet, op de natuurlijke manier kan ook het grootste wonder gebeuren, hoe miniem de kans ook is. Ik hoop zo dat jullie ook het wonder van spontaan zwanger raken mee mogen maken, maar dan wel met een goede afloop ervan met als resultaat een broertje of zusje voor Iris.

Wat de eventuele pleegzorg betreft; er zijn zo veel kinderen, die liefde en stabiele, veilige omgeving en ouders nodig hebben. Heel knap van jullie dat jullie hieraan denken en in willen verdiepen.

Ik hoop dat jullie deze teleurstelling een plekje kunnen geven en dat het moeder natuur het allermooiste cadeau nog in petto heeft voor jullie. Knuffel je prachtige meisje maar extra vaak en veel; zij is er om heel veel van te houden!

Dikke knuffel,

Zeeotter

Bah wat een vreselijk nieuws!!! Wat kun je het goed omschrijven..en inderdaad wat dapper en moedig om richting pleegzorg te gaan. Begrijpelijk dat de mmm niet meer te doen is, zeker als je alles wat mogelijk is al gedaan hebt.  En laten we hopen dat het grootste wonder toch nog zal gebeuren...blijven dromen ondanks dat je verder gaat.

Een dikke  :love4: voor nu en de komende tijd.

liefs Tuitebol

Hoi meiden!

Hoe gaat het bij jullie?

Sannie, hoe is het met jullie? Zijn jullie de teleurstelling weer boven? Ik hoop dat alles z'n plek heeft gekregen en dat de pijn verzacht is.

Tuitebol; hoe is het met jullie? Ik moest nog aan Teun denken...gek hè? Matthijs zal hem niet herinneren, denk ik, maar jij/jullie zullen hem misschien wel missen.

Hier alles rustig. Ik denk alleen wel dat ik nu echt in de overgang ben; ik heb al sinds september geen ongi meer gehad en nee, helaas ook geen wonder onderweg. Voelt wel gek; twijfel of ik actie moet ondernemen of gewoon zo laten.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie.

Lieve groetjes van ons!

Hoi Hoi,

Hoe gaat het bij jullie?? Ook ik hoop dat het bij jullie, Sannie, al een klein beetje een plekje heeft weten te krijgen??

En jullie, Zeeotter, ook alles rustig en wel? Ondanks de overgang dan..heb je er verder last van, zoals de bekende opvliegers of zo??

Zat toevallig van de week te denken aan jullie en dat ik weer eens wat moest posten..grappig dat je me voor bent! Hier op zich alles goed op de gebruikelijke herfstgriepjes na, zo omstebeurt zijn we ziek. Ach dat gaat ook wel weer over. We zijn vooral druk met de basisschool..Matthijs mag op 3 december voor het eerst op visite komen en oooo wat vinden we het spannend! 'ik wou dat ik al groot was, dan kon ik graafmachinechauffeur zijn, maar ik wil nog geen kleuter zijn hoor mama'

Ook de komst van sinterklaas brengt weer de nodige spanning met zich mee..hij is het nog steeds niet vergeten wat er twee jaar terug is gebeurd (toen is hij heel erg geschrokken van de zwarte pieten op mijn man zn werk). Hij twijfelt nog of hij naar de intocht wil gaan kijken hier in het dorp...hij durft al wel op tv naar ze te kijken.

En over Teun...de foto's hangen hier nog en ze beginnen er zelf toch wel regelmatig over. Het voelt ook nog als onze hond alleen woont hij niet meer bij ons. We zeggen ook altijd dat hij nu bij de paardjes woont om op ze te letten. We wilden deze zomer op visite gaan maar dat is er door omstandigheden niet van gekomen. Het is ook niet echt in de buurt en ik vind het voor de kabouters nog veel te ver om in 1 dag te rijden. We hebben nog contact en Teun heeft het daar nog steeds ontzettend naar zijn zin. Dat voelt heel goed.

hoe zijn jullie bezig met de basisschool? en hoe vinden Iris en Tuure het??? Ben benieuwd??

groetjes Tuitebol

Hoi allemaal,

Wij zijn de ergste teleurstelling weer te boven hoor. Zal altijd wel met ups and downs blijven gaan zoals met alles wat je graag zou willen en om de een of andere reden niet kan of lukt.

Iris is al helemaal into Sinterklaas. Ze is gelukkig niet bang ofzo dus dat scheelt weer. Ze is ook al wel toe aan de basisschool maar moet nog even wachten. Januari maakt ze af met kinderopvang en peuterspeelzaal. De 1e week van februari gaat ze 2x wennen en dan de 12e naar school. Meteen het volledige programma maar aanwennen. Vrijdags is alweer studiedag en een week vakantie erachteraan. Een rustig begin dus voor haar. Al haar vriendinnetjes, op een na, zitten dan ook al op de basisschool. Martin en ik hebben afgesproken om in de zomervakantie alles te evalueren. Kijken hoe Iris het bevalt op de bso, nieuwe huisdieren of niet en wat (we hebben donderdag onze poes in moeten laten slapen helaas en hebben nu alleen nog 2 vissen) een pleegkindje of niet. Maar we blijven n wonderen geloven en hopen dat we dan in blijde verwachting zijn van een eigen kindje. Zo niet dan is de zomervakantie ook het moment om die knoop door te hakken (je kunt niet eeuwig blijven hopen). Genoeg om over te hebben dus.

@zeeotter: wat gek lijkt me dat, in de overgang zijn. Hoe weet je nou of dat zo is, behalve een uitblijvende menstruatie dan

@tuitebol: jij bent toch ook juf of vergis ik me ? Gaat Matthijs straks nar dezelfde school ?

Groetjes Sanne

hoi hoi,

Wat fijn dat Iris Sinterklaas alleen maar leuk vindt! Dat maakt het genieten van deze periode een stuk makkelijker. Nu genieten wij ook wel hoor, maar het is ook erg oppassen dat het niet te spannend wordt. De intocht vond hij echter heel erg leuk, zolang de pieten maar niet bij hem kwamen. aankomende zaterdag is het weer bij mijn man op zn werk, voorlopig zegt hij dapper dat hij heen gaat.

Lekker zo'n rustig begin op de basisschool, en wat fijn dat er al een hoop vriendinnetjes zitten. Bij Matthijs zijn er een aantal vriendjes toch naar andere scholen gegaan. Ik ben inderdaad juf, maar ik werk in een ander dorp op een half uur rijden. Ik zou ook niet willen dat we op dezelfde school zitten, zou voor Matthijs niet goed zijn. Bij onze stichting proberen we dat ook zoveel mogelijk te voorkomen.

Ik hoop enorm met jullie mee dat jullie in de zomervakantie niet over een pleegkindje hoeven na te denken en dat het wondertje alsnog onderweg is. Slim om tot die tijd jezelf nog kansen te gunnen en alles te laten bezinken. Wat sneu van jullie poes, ouderdom of was ze ziek? Kan me voorstellen dat het nu leeg voelt. Wij zitten te denken aan twee konijntjes voor buiten.

Hoe is het bij jullie Zeeotter??

groetjes Tuitebol :)

Hoi,hoi!

Zo, even een berichtje van onze kant.

Sannie, ik hoop zo dat er een wonder nog op weg is naar jullie toe! Wel heel goed dat jullie het natuur een kans geven en dan het MMM afronden om verder te kunnen zonder de druk, die de behandelingen en hormonen met zich meebrengen. Ik blijf duimen en hopen op een wonder voor jullie.

Wat fijn dat Iris Sinterklaas alleen maar leuk vind! Tuure is er eigenlijk best bang voor; hij wilde niet naar de intocht en ook geen journaal kijken; wat hij wel heel leuk vindt, is het boek Sinterklaas van Charlotte Demantos...die hebben we elke dag "gelezen"!

Ook fijn zo'n rustige start voor de school, al zal Iris wellicht snel gewend zijn, aangezien zij op KDV en PSZ gaat. Wat mij ook heel fijn lijkt voor haar is dat er al wat vriendinnetjes zitten.

Tuitebol, hoe ging het met Matthijs (en Floor)met de Sint? Hopelijk niet te spannend allemaal. Wat voor een school gaat Matthijs naar toe? Lijkt me ook het beste dat je niet je eigen kind in de klas hebt zitten (en in jullie geval niet eens in hetzelfde school!), want kan heel verwarrend zijn voor de kind dat mama een andere "petje" op heeft.

Bij ons is het de laatste tijd wat rommelig en ook verdrietig geweest. Ik heb weer enorm last van migraine gehad en het blijkt toch dat ik nog niet helemaal in de overgang ben, want ben weer ongi geworden na een hele tijd niet geweest te zijn. Blijt rommelen op dat front en door de hormoonschommelingen speelt de migraine weer op. Sannie, ik heb nog overwogen om een hormoonbepaling te laten doen omdat je anders er niet zeker van kan zijn of men in de overgang is, maar het hoefde nog niet :)

Mijn schoonvader heeft ernstige problemen met zijn geamputeerde been en hij is daardoor heel erg depressief geworden en wil eigenlijk een einde aan zijn leven maken. Heel moeilijk voor mijn man (en zijn broer en zus). Chris is daardoor veel bij zijn ouders en Tuure vindt het heel moeilijk dat papa vaak weg. Het is heel triest voor allemaal. Ik hoop zo dat mijn schoonvader het weer ziet zitten en dat hij uit die depressie komt, want ik zo ken ik hem niet...totaal verslagen en zonder strijdlust. Het erge is, dat je geen middelen hebt om hem te overtuigen of te helpen, een heel machteloos gevoel.

Wat aan Tuure's schoolgaan komt...hij wil er niets van weten. We hebben morgen een gesprek om het wennen en de gang van zaken te bespreken met de juf en ik hoop zo dat het een lieve, begripvolle juf is, met goede plan van aanpak! Ik ga met Tuure  volgende week voor ruim 3 weken naar mijn ouders en we beginnen pas met het wennen in het nieuwe jaar. Ik ben benieuwd  hoe het zal gaan!

Nou, ik duik in mijn mandje, want niet alleen Tuure vindt het spannend met de school, maar zijn mama ook!

Lieve groeten van ons!

hoi lieve zeeotter,

Jeetje wat een verdriet bij jullie, ik vind het zo erg om te lezen. Jullie hebben onderhand al zoveel meegemaakt! Ik wil je alle sterkte en kracht toewensen!! voor jullie allemaal!!  :love2:

Wel lekker dat je drie weken naar 'huis'gaat, even bijkomen misschien??

Met sint is alles heel geod gegaan gelukkig. Op mike zn werk zaten we wel achterin en later wat meer vooraan, omdat floor dat graag wilde. Matthijs durfde samen met ons naar voren te komen en heeft sint zelfs een hand gegeven en antwoord gegeven. Opvallend genoeg wilde floor niet eens kijken, terwijl ze van tevoren heel dapper zei dat ze een liedje ging zingen.

Matthijs heeft nu twee keer geoefend op de kleuterschool, en ik denk dat ik het nog spannender vond!! het gaat boven verwachting goed. De tweede keer heeft hij al zonder mij gespeeld en zelfs al contact gemaakt met kinderen. Alleen het speellokaal is nog veel te druk voor hem . Gelukkig heeft de juf een bank in de hoek staan met boekjes, voor kindjes die niet zo van de drukte zijn. Dat was heel  fijn voor matthijs.

spannend hoor ook voor jou zeeotter, dit is een grote stap. zeker als je kindje er niet zo enthousiast over is. Laat de juf goed weten wat je zorgen precies zijn en maak goede afspraken over het oefenen en bv hoe lang je erbij blijft. Ik ben er nu twee ochtenden de hele ochtend bij geweest en dat blijft zo totdat we het idee hebben dat matthijs het aandurft alleen. gelukkig zijn ze nog niet leerplichtig dus kun je de wenperiode ook langer maken. wij gaan nu elke maandag voor 5 weken. en misschien dat ik de eerste periode ervoor kies om hem 's middags thuis te houden, op vrijdag is hij nog vrij.

Nogmaals wens ik jou en je familie heel veel sterkte de komende tijd, ik zal ook voor jullie een kaarsje branden.

liefs tuitebol

hallo dames,

Ik wil jullie en jullie gezinnen/families alle goeds wensen voor het nieuwe jaar.

Dat alle dromen mogen uitkomen en iedereen het jaar in goede gezondheid en met liefde door mag brengen.

Liefs Tuitebol :love2:

Hoi meiden,

Hoe gaat het met/bij jullie?

De kids al gewend aan de basisschool?

Iris heeft nu haar eerste echte volle week achter de rug en het verbaasd me hoe sterk ze is. Had verwacht dat ze vandaag wel in zou storten,  maar nee. Ze is maandag,dinsdag en donderdag de hele dag naar school geweest (en donderdag overblijven en bso) en woensdag en vrijdag een halve dag. En smiddags gespeeld. Ze was wel een beetje moe, maar niet zo erg als ik verwacht had. Wat me ook al opvalt is dat ze nu al anders praat, vooral als ze net thuis is. Dan papegaait ze haar klasgenootjes na, hihi. Ikzelf moest vooral de eerste dinsdag erg wennen. Op maandag en donderdag werk ik, dus dat was ik al gewend. En op woensdagochtend ging ze al naar de psz en smiddags soms spelen. Maar de dinsdag was onze samen doe dag en dat vond ik best raar en naar om alleen te zijn. Maar goed, dat is een kwestie van wennen. Het is echt een nieuwe fase waar we in zijn beland. De eerste grote stap betreft het loslaten. Maar gelukkig bestaan er nog vrije dagen en vakanties en dan heb ik haar weer lekker bij me.

Ik hoop dat bij jullie alles goed is.

Groetjes Sannie