Jump to content
Sign in to follow this  
han87

ziek voelen

Recommended Posts

hallo dames!

Ik ga als ik alles goed bereken op naar mijn achste week zwanger :love2:

Alleen ik voel me niet zo goed ben super super moe!! maar snachts nooit kunnen slapen!!! :'(en ik ben de gehele dag door misselijk.

Nu werk ik in de zorg,heb me vanmorgen van mijn goeie kant laten zien net als vorige week en dat is me met moeite gelukt.Vanmorgen ziek gemeld na twee x overgeven..Ik weet niet meer wat ik moet..Ik weet dat zwangerschap niet een ziekte is..Maar ik heb het idee of zal de baas me niet snappen!!als ik even een time out in las! want ik kan echt niet meer,iemand hier ervaring mee al zo vroeg in de zwangerschap!? Ik denk ook wel dat het komt door de hele ivf traject dat je nu een beetje uitgeblaast bent zeg maar...

liefs han

Hoi Han,

Ja hoor, heel herkenbaar jou verhaal.

Ik werk niet in de zorg, maar bij mijn eerste zwangerschap was ik hulp bij huishouden in de thuiszorg. Rond 7,5 week werd ik toen  zo misselijk dat ik me ook noodgedwongen ziek heb gemeld. Ik was continu aan het overgeven en idd ook moe.

Dat vonden ze natuurlijk niet zo leuk, maar door het UWV wordt de zwangere meestal in het gelijk gesteld in die zin dat ze niet moeilijk doen.

Werkgever zal het ook best begrijpen als je er maar gewoon eerlijk over bent.

Uiteindelijk gaat die misselijkheid vanzelf over. Dat was bij mij zo rond de 14 weken.

Eerlijk gezegd werd ik ongerust toen het minder werd. Want, dacht ik, zolang ik misselijk ben zit het nog goed.

Meid ik wens je sterkte toe met alles. Maar boven alles wens ik je verder een hele fijne zwangerschap toe, waar je lekker van mag en kunt genieten.

Liefs,

Hoepie

Hoi Han,

Ik werkte 24 uur in de week toen ik zwanger werd.Ook in de zorg..

ik heb me wel ziek gemeld i.v.m de misselijkheid en ook het psychisch verwerken van het feit dat het nu wel gelukt was.Ik was ook de hele dag beroerd.Ben drie weken thuis geweest en ben toen weer gaan opbouwen.

Was ook rond de 8e/9de week..

Werken in de zorg is nu eenmaal zwaar en het onregelmatige werkt er niet aan mee..

Ik heb hierdoor wel eerder verteld dat ik in verwachting was,wilde eigenlijk wachten tot na de 12 weken.

Begrip had ik wel, maar die drie weken ziek konden ze niet echt waarderen,maar ik had het nodig..

Denk aan jezelf, de zwangerschap duurt nog zeker 7 maanden..

Groetjes Pietje

Ja, begrijp je ook helemaal, ik kotste de heledag aan een stuk door, flink af gevallen, dus was ook niet verantwoord.

Alleen mijn contract was kort daarvoor niet verlengd en uwv deed helemaal niet moeilijk, ivm vele afvallen en eigenlijk was ik vooral ziek ziek en nog eens ziek, kon niet eens op m'n benen staan.

Snp dat het met werk niet handig uitkomt, maar je bent toch een mens en dit kan toch gebeuren???????????????

Vreemd hoor, kies wel voor jezelf, want als je werkgever moeilijk doet, dan denkt hij dus ok alleen aan zichzelf en niet om jou welzijn! Een goede werkgever toont begrip en bovendien ze krijgen alles vergoed als je zwanger bent, dus waar hebben we het over..................100% krijgen ze vergoed!

Het enigste wat je moet doen is een zwangerschaps verklaring vragen bij je gynacoloog.

Succes en neem maar lekker je rust hoor, ff bijtanken.