Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

Sign in to follow this  
imke

dit geloof je toch niet?

Recommended Posts

hallo allemaal,

na heerlijk op vakantie gegaan te zijn om de batterij op te laden voor de laatste poging IVF kwamen we goed uitgerust terug.

de anderhalve week in Spanje echt niets gedaan wat voor mij normaal een verzoeking is. Deze keer voelde het goed, heerlijk uitslapen, halverwege de dag een siesta, terrasje zitten, beetje wandelen, zwemmen en beetje rondrijden in de omgeving.

In Dusseldorf wacht men op mijn seintje wanneer ik wil starten en het Zilveren Kruis heeft deze poging ook goed gekeurd.

Nu wordt ik normaal al rond dag 25 a 26 ongesteld soms iets eerder zelfs soms iets later.

Gisteren was het dag 29 en ik voelde me al raar, had een kleine bloeding gehad en het voelde niet alsof er nog veel ging volgen. Maar wel al dagen gerommel in de buik en beetje emotioneel.

Nu durf je niets meer te hopen na al vanaf 2006 in de MMM te zitten en zso veel teleurstelling hebben moeten dragen. Steeds anderen die met je mee duimde, kaarsjes branden en het zo voor ons wilden moeten vertellen dat het niet gelukt was. Al was het kringetje klein het voelde steeds vreselijk.

Vanochtend toch maar een test gedaan die liggen toch niet voor niets in het mandje en het duurde echt heel kort, er verscheen zowaar een vette plus!!!

Ik weet nog niet zo goed raad met dit gevoel wat ik nu heb. Vol ongeloof , zal me dan die derde IVF bespaard blijven wat zou dat mooi zijn. Nu moet ik plots rustig aan gaan doen. (ik ben al twee dagen om 8.30 in slaap gevallen dus slapen gaat al goed, dat lukt normaal niet voor 23.30uur.

Heel vreemd, ik mag het verloskundige bureau gaan bellen voor een afspraak. De twijfel komt ook omhoog wat nu als de eerste echo niet goed blijkt te zijn zoals in 2006. pffff ik moet echt even rustig alles op me af laen komen.

Ook ga ik zo'n test halen die aangeeft hoeveel weken je zwanger bent alleen om even te checken of het HCG wel blijft stijgen.

Liefs van mij!!

Oh Imke, dat zou toch wel helemaal geweldig zijn. Ik hoop voor je dat alles goed is, en je idd die derde IVF niet hoeft te ondergaan.

Voor nu in ieder geval ontzettend proficiat.

Oh Imke!!!!

Wat is dit fijn om te lezen! Ik kan me voorstellen dat je verward bent, en misschien is het nu nog wel spannender dan de IVF zelf.

Gefeliciteerd meid!

Hoi imke,

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.een test liegt niet,toch?

Nu is het inderdaad spannend,ik begrijp je zenuwen...

Toch mooi dit!?

Ik denk aan je, pietje

Wow Imke,

wat een verassing. Ik kan me voorstellen dat het wat onwerkelijk is. Wat een mooi nieuws, hoop dat je snel bij de verloskundige terecht kunt?

Liefs,

Sannie

Guest tanja1969

wowie Imke,

krijg kippenvel als ik je berichtje lees, van harte meid!!!

mijn duimen draaien dat je een mooie echo met kloppend hartje hebt

liefs Tanja

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Imke!!!!!!!! Geweldig zeg. Inderdaad kan ik me voorstellen dat dit dan niet te geloven is en snap dat je hier nog erg onzeker van kan zijn. Voorlopig zegt die plus wel vast zwanger! Een voorzichtig gefeliciteerd hier van mij/ons.

Meid meid, had je verhaal na mijn topic ook al gelezen en begon het ook al stiekem te denken. Ik hoop dat jou verhaal nu ook de mijne kan worden in die zin dat ik me ondanks alles ook relax voel, ineens ziet BMS er voor mijn doen redelijk uit zonder hormonen en dan ook geen druk van een ex van mijn partner wat ons ook nog regelmatig achtervolgd. (de kids zijn nu 3 weken bij haar) Dus voelt alles wel lekker.

Maar voor mij nog een week afwachten.

Toi toi hoor en ik hoop dat je zeer binnenkort echt de onzekerheid achter je kan laten!

Liefs, Merel

leuk die reacties!! en ook zo veel!!

Intussen maar direct verloskundigenpraktijk gebeld. Normaal pas bij 10 weken een controle pffff..

Maar even verderop in het gesprek blijkt dat ze me niet willen aannemen ze kunnen niet binnen een kwartier ter plekke zijn omdat ik over de grens in DLD woon. Mooie boel.

Maarrrr ze wilde nog wel even voor me verder informeren..

Ja dan zoek ik zelf ook wel even verder laat me niet niet afschepen.

Dus een praktijk verderop gebeld. Tja de eerste vraag nadat ik gemedl had waar ik woon; wil je thuis bevallen?

Tja geen echte reden waarom niet, dus antwoordt me JA op zich wel.

Had beter Nee kunnen zeggen. Want dan is er dus misschien niet tijdig een kraamzorg in de buurt. Stel dat de dichtsbijzijnde al op pad is.

Dus ik zeg ja ik kan zo ook nog wel wat situaities schetsen die het lastiger maken; stel er zijn toevallig 3 dames waarvan er 2 te vroeg bevallen en een op tijd dan is het toch ook lastig?

Nou ... eh als ik zou kiezen voor het ziekenhuis is er geen probleem dan mag ik me gewoon melden.

Jeetje normaal meld je je voor kraamzorg pas in fase 4 van de zwangerschap voor kraamhulp ik moet me er nu al sappel over maken.

Maar goed nu is het wachten totdat verloskundigenpraktijk terugbelt. Als ze horen dat ik het zelf opgelost heb zal er toch hopelijk geen vuiltje aan de lucht zijn. Dan kan ik het voortraject daarheen en de rest lost de kraamhulp wel op tzt. Of wijzelf als het te snel zou gaan.

Schoonouders en schoonzus op 10 minuten afstand, de auto rijd prima dan maar een snelheidsovertreding dan halen we het ziekenhuis ook zelf wel en daar is alle hulp altijd standby.

Wel mooi is dat ik niet hoef te wachten tot week 10 ik mag met mijn achtergrond al in week 8 komen als ze me willen helpen. SPANNEND nu al..

@Merel dat zou echt leuk zijn als we samen de volgende fase in kunnen. Het ziet er goed uit voor je meer kun je nu niet doen. Gezond eten, genoeg rusten, alles stress omzeilen en jezelf bezig houden want dagen aftellen is niet leuk.

En zoals de gyn al aangaf o veel mogelijk in eigen cyclus is het beste. LATEN WE HET HOPEN!!!.

wow, als ik zo ook je onderschrift lees is dit je in het verleden al vaker gebeurt, gefeliciteerd meid!!!!!

Wat een super goed nieuws zeg! Kan me voorstellen dat je daar niet op rekend. Op naar de eerste echo met een mooi kloppend hartje! :love2:

@lief, klopt. Hadden we ook niet verwacht de eerste keer. Alleen was dat direct na de 1e IVF ronde die mislukte. Dat schijnt vaker voor te komen heb ik me toen laten vertellen. Alsof je lichaam dan net dat zetje gehad heeft om het even zelf ook te kunnen.

Maar ik ben niet voor niets in de MMM terecht gekomen geloof me maar!

Er is geen verklaring voor nu alleen maar hopen dat meer dames dit mag overkomen!!!

Het verhaal verder an de verloskundige. Niemand wenst me in te schrijven in de praktijk. Tja wat nu?

Ik ga dus niet in duitsland het traject in. Daar ga je dan naar de Frauenartz. Deze volgt je maar zodra er iets speciaals is zoals nekplooimeting of een echo van beste kwaliteit wordt je alsnog doorverwezen naaar het ziekenhuis.

En daar ik 40 wordt dit jaar wens ik een nekplooimeting, trippletest en misschien maar daar denken we nog stevig over na een vruchtwaterpunctie of vlokkentest.

Dus wat doe je dan. Het Zilveren Kruis gebeld. Die kunnen niets want het schijnt landelijk vastgelegd te zijn (al zijn er best bureau die uitzonderingen maken) dat ze binnen 15 minuten bij je moeten zijn in geval van....

Dus ik via Google Maps gekekend hoe ver vanaf praktijk die het dichtst bij zit naar ons huis.

Het is 17 minuten en als je de binnendoorroute kiest maar die kan hij niet weergeven is het zeker 15 minuten.

Vrijdag maar eens lang gaan en kijken of ik ze zo kan overtuigen. tenslotte hoeven ze de hielprik niet te komen doen dat doet de Kinderartz in DLD. Alleen het kraambedcontrole. En wat stelt dat nu eenmaal voor? Je hechting bekijken, je bloeddruk opnemen en je vertellen of dat je direct weer aan de anticonceptie moet. (echt hier was ik zo boos over de vorige keer, hoe kun je zo iets achterlijks zeggen tegen een HBO-er ik ben niet achterlijk).

Nu wist ik de vorige keer ook niet van kraambedcontrole en was onder controle in het ziekenhuis bij de verloskundige aldaar. Die doen doen dit ook niet, dus ik moest in de laatste weken nog kijken wie dat wel op zich wilde nemen.

toen was het geen probleem ookal moest de beste vrouw wel ruim 25 minuten rijden.

Nu kan ik dus alleen nog maar doen of mijn neus bloed en me melden in een ziekenhuis in de buurt, de kraam is al aangemeld. en dan tzt wel zien of er een oplossing komt.

Raar he, weet iemand misschien raad?

Ik moet me nu helemaal niet druk hoeven willen maken, je hoort gewoon geholpen te worden maar nee zoek het maar lekker zelf uit. Het grote grijze gebied waar je dan binnen valt heeft het Nederlandse systeem geen antwoord op.

Ja dan had je niet in DLD moeten gaan wonen

groetjes!!

Hey meis,

Wat super maar wat ene toestand om dan bij een vk praktijk te komen...pfff

Je hoort op je roze wolk te zweven ipv je druk te maken over dingen waar je je niet druk over wilt maken...

Zit er in Duitsland geen vk?

Succes met alles meis, ik hoop dat het goed blijft gaan.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

he pitbull lady!!

Wat een gedoe ik lees ook dat je over een week of 6 weer mag beginnen.

Duurt allemaal wel lang he? Je geduld wordt zo aardig op de proef gesteld.

Ben je er klaar voor en heb je er ook alle vertrouwen in?

Het moet toch een keer goed gaan zou je zeggen?

Ik denk zeker aan je!!

Ach met mij gaat het goed. Tja die roze wolk werd in hard afgestoten.

Maar had al wel een vermoeden dat ik er zelf weer voor moest zoeken en dacht ik begin vast tijdig dan weet ik zeker dat ik iets geregeld heb en hoef ik tzt niet hoogzwanger in paniek te zijn.

In Duitsland is het allemaal wat anders geregeld en daar heb ik niet zo'n zin in om me er verder in te verdiepen. Er komt genoeg op me af, het huis wordt momenteel ook rigouereus verbouwd. En met de weinig energie kom ik niet eens aan strijken toe. Als de waa droog is is die al weer stoffig van alle gestuif dat door alle kiertjes heen gaat. En dan is alles nog netjes afgeplakt.

Je bevalt in DLD altijd in het ziekenhuis. De kraamzorg heet Hebamme en die regelt het voor je in de 6 dagen dat je in het ziekenhusi verblijft.

Je snapt het ik wil gewoon als de bevalling goed verlopen is naar huis!!

De gaat daar niet naar de verloskundige maar de Frauenartz. Niets mis mee maar ik heb geen tijd om in mijn beste Duits mijn hele verleden in het MMM uit te gaan leggen etcetc.

Dan maakt het een stuk gemakkelijker als je in je eigen taal kunt vertellen en e direct snappen dat je een vroege echo wil.

Dus intussen een praktijk gevonden die op de kaart op 23 minuten rijden afstand lag, ik was er van harte welkom. en ben er afgelopen vrijdag ook geweest. Wat een feest een warm welkom.

En het rijden is ook simpel te doen.

Liefs!