Jump to content
Sign in to follow this  
Jolanda

Iemand errvaring met voedselallergie/intolerantie/metaalbelasting..

Recommended Posts

Hey dames,

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en/of herkend.

Ik heb me bij de kinesioloog laten testen op vitaminen / mineralen / organen etc.

Nu bleek dat ik een voedselallergie/intolerantie heb voor melk en lactose produkten. Daarnaast zou ik ook positief getest hebben op toxische metalen (metaalbelasting). Zij zei dat een voedselallergie kan bijdragen aan het mislukken/tot stand komen van een zwangerschap.

Tarwekiemolie was ook geen goeie om te nemen (voor mij), terwijl ik deze juist neem voor het innestelen te bevorderen (hoe raar kunnen dingen soms lopen..zucht)

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken, daar ik geen uitslag of last heb van een allergie, zover ik weet.

Maar blijkbaar hoeft een allergie zich niet altijd te uiten in uitslag of klachten.

Iemand ?

Groetjes,

Jolanda

Een allergie kan ook in je lichaam zitten, dan hoef je er weinig tot niks van te merken, maar heb je er wel onbewust veel hinder van.

Ook kun je vaker last hebben van bv buikpijn met een onverklaarbare reden.

Toch zou je verwachten dat je van een melk tolerantie veel zou moeten merken.

Het zoontje van Ro, heeft volgens mij dezelfde allergie, misschien dat zij jou een antwoord zou kunnen geven daarop.

Maar mbt zwanger worden?

Tja men noemt zoveel oorzaken, dat ik af en toe het idee krijg dat er veelste veel spoken op de dam komen, dingen waarmee je rekening zou moeten houden. Weetje, vroeger kende mensen bij lange na niet de dingen die er nu allemaal onderzocht konden worden en werden er ook baby's geboren, daar zaten vast mensen bij die last hadden van dezelfde dingen als die ze jou nu op een briefje hebben gegeven.

Laat je niet te gek maken, eet gezond probeer voldoende te bewegen en slaap voldoende. Veel meer kun je volgens mij er niet voor doen.

Heel veel sterkte en succes meid.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

hey pitbull_lady,

Bedankt voor je reaktie.

Het is wat je zegt, op een gegeven moment zie je ook (te) veel spoken, maar voor het gevoel wil je toch alles doen (voor je gevoel) wat mogelijk is. Maar goed, iedereen gaat daar ook op zijn eigen manier mee doen, tis inderdaad nog niet zo gek dat je emoties je overal mee naar toe nemen. Bedankt voor je tip, maar me niet gek maken ?...hmmm...ben al prettig gek van mezelf..hahahaha

Hoe is het verder met jou ? ik las dat jullie volgende week weer het traject inmogen?

als het goed uitziet, mogen jullie IUI gaan doen ?  spannend...

ik hoop dat het eindelijk eens voor jullie mag gaan meezitten, als er toch mensen zijn die het verdienen...

Liefs,

Jolanda

hoi Jolanda,

Je ging niet voor niets naar de kinesoloog, ik neem aan dat je ergens hulp voor gevraagd hebt.

Is dat specifiek voor he niet zwnager worden als ik vragen mag?

Als dat zo is kun je er met kleine moeite wel gehoor aan geven aan de uitslag althans aan een deel.

Van intolerantie van melk en lactose produkten kun je opgezette darmen krijgen of juist veel vaker diarreee als anderen.

Je hoeft niet perse direct zichtbaar eczem of astma te hebben.

Je zou het volgende eens kunnen proberen of je er iets van merk om een aantal weken Soja produkten te nemen in plaats van koemelkprodukten.

Alpro Soya heeft lekkere vla, yoghurt, koksroom, melkvervanger je kunt er vanalles mee zonder iet te hoeven missen en het proeft echt lekker. Zeker de donkere chocolade vla in porties per 4 worden deze verkocht, lekkerder dan gewone chocolade vla!!

Zelf heb ik geen madicatie meer voor mijn astma en ook geen afjes voor eczeem, heb veel meer energie en de stoelgang is ook beter toen ik op dieet gezet werd.

Van het dieet van toen, 5 jaar geleden houd ik me momenteel alleen zo veel mogelijk nog aan het mijden van koemelkprodukten en het weinig eten van rundvlees ( melk komt van de koe hier ligt een link blijkt!!).

Het gaat fantastisch.

En als ik weer eens een tijdje zondig met veel chocolade of een brietje een biefstukje etcetc merk ik dat direct. Dat uit zich in dikkere buik, moeilijkere stoelgang en minder energie.

Misschien herken je er iets in of heb je er iets aan.

Maar ga niet te veel piekeren er zijn zoveel redenen die niet bewezen zijn waardoor je minder snel zwanger wordt dan een ander of helemaal niet.

SUCCES!!

Hoi Imke,

Ik heb inderdaad vanwege allerlei ervaringen die ik op fora's lees, me opengesteld om eens te kijken wat een kinesioloog voor me kan betekenen. Ik ben skeptisch van mezelf, maar kan openstaan, voor wat "meer"  is...

We hebben al eental mislukte icsi pogingen gehad en vaak gaat het bij de innesteling niet goed, dus ik dacht..baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik gebruikte ook al sojaproukten (vindt het zelf ook lekkerder en gezonder), maar ook deze mocht ik niet meer tot mij nemen.

Verder heb ik geen last van opgezette darmen/moeilijke stoelgang, etc, maar ik let er ook niet echt op.

Ik denk dat ik maar gewoon ga doen, wat goed voelt, want als je echt alles moet gaan afwegen en lezen en ernaar handelen, nou, dan kunnen we beter voor een ander beroep gaan kiezen ...hahahahaha..

in ieder geval toch bedankt voor je reaktie en ik zal proberen om niet te veel gaan piekeren of me gek te maken.

groetjes,

Jolanda

Guest tanja1969

hey Jolanda,

moeilijk, wij kampen hier alle3 (Ik, Maarten en Joris) met voedsel allergieën

Joris heeft nog steeds last van lactose en wei poeder. hiervan krijgt hij enorme buikpijn en buikkrampen

hij kan wel wat melkproducten verdragen maar een kleine hoeveelheid per dag, maar hij eet of drinkt niet zo heel veel

waar koemelkeiwitten in zitten.

de link melk - koe klopt niet geheel, je kan allergisch zijn voor koemelkeiwitten, lactose

maar niet perse voor het vlees van de koe.

wij eten hier veel rund , vis en gevogelte , wij kunnen alle3 niet goed tegen varkensvlees en eten dit echt minimaal.

Joris maar ook Maarten mochten niets (1e 2 jaar van hun leventje) van melk producten hebben, wel vlees van de koe.

Maar ook op soja reageerde Joris heel erg op en heeft dit ook nooit mogen eten/drinken.

Maarten had ook een koemelkallergie, maar ook een soja-eiwit allergie, die heeft pepti gehad, en pas later kreeg Maarten soja voeding en tot op vandaag eet/drinkt (maar lust ook) geen melk of kaas, af en toe een ijsje op melkbasis maar ook Joris eet/drinkt weinig van melkproducten. maar er is altijd wel een alternatief voor melkproducten

zoals soja of rijst drank

bij Joris ben ik tijdens de borstvoedingsperiode zelf op een hyper allergeen dieet gezet, omdat

hij zelfs door mijn borstvoeding super allergisch reageerde.

en wat pitbull al zegt, ik was vroeger een huilbaby, maar van allergieën hadden ze nog niet echt gehoord, achteraf bleek ik ook een koemelkeiwit allergie te hebben gehad.

ik zat altijd onder het eczeem, had astma (aanvallen), spastische dikke darm en noem maar op. dit is er pas uitgekomen toen ik 18 was.

een allergie uit zich op zoveel manieren, en is voor iedereen weer net anders dan de andere

maar ik zou als ik jou was eens bij een diëtiste navraag gaan doen, misschien kunnen zij je helpen, met een goed dieet?

liefs Tanja

En ook diëten kunnen er naast zitten. Helaas, daarom dat ik zeg leef gewoon je leven, pak je rust, leer naar je lichaam luisteren, je weet zelf wat goed en slecht is, probeer daar rekening mee te houden maar ontzeg jezelf ook niets.

Ik heb inmiddels zoveel verschillende diëten voorgeschoteld gekregen die geen van alle ook maar iets blijvend deden, dat ik mezelf nu gewoon af en toe wat lekkers gun en daarom heen gezond probeer te leven en mijn rust tracht te pakken op de momenten dat het uitkomt.

Je vroeg hoe het met mij gaat, ik ben erg moe sinds ik terug ben van vakantie. Kan de hele dag wel slapen, probeer dit dus juist niet te doen, maar pak wel mijn rust.

Mijn ongi's zijn ook heel anders als voor de operatie, ik moet daar nog erg aanwennen. Al met al neemt dat weer meer tijd in beslag, maar al doende leer ik mijn lichaam ook weer beter kennen, dat is op zich ook wel weer heel erg fijn.

Maandag moet manlief zijn zaad inleveren en dan word het spannend, ik ben gisteren ongi geworden, dus met een beetje mazzel kan het snel lopen...merk dat ik daar niet eens zo erg mee bezig ben. (stom misschien zou ik dat wel moeten doen)

Wens jou heel veel succes met de info die je hebt gekregen en hoe hier nu mee om te gaan.

Ben zelf ook prettig gestoord, ik denk dat normaal ook vrij saai zou zijn meid lollz

Liefs Pitbull_lady  :love2: