Jump to content
Sign in to follow this  
whitches

uitgebreid 20 weken echo onderzoek in Erasmus MC

Recommended Posts

Hoi dames,

Had het gisteren in mijn topic willen schrijven maar ben het vergeten.

Mijn gyn belde gisteren, omdat wij ICSI hebben gehad, wij recht hebben op een uitgebreid

20 weken echo onderzoek in het Erasmus. Dit is al langer van toepassing zei hij.

Ik heb dit toen met mijn zoontje niet gehad. Voel wel ergens weer die stempel IVF...

Of moet ik dit zien als fijn dat er langer naar mijn kindjes gekeken wordt ?

(Terwijl dit toch wel gebeurd omdat het er 2 zijn)

Liefs Linda

Hoi,

Onze dochter is in 2010 geboren.

Een 20 weken echo is natuurlijk normaal maar omdat ik via icsi zwanger ben geworden hebben zij mij destijds verteld dat een 20 weken echo normaal gesproken plaats vind bij een echo centrum, bij vrienden van ons was dat idd het geval zij was zwanger via IVF, maar omdat ik zwanger was via icsi werd de 20 weken echo in het ziekenhuis gedaan door een gynaecoloog.

Ik vond het niet erg, er word alleen maar goed gekeken naar je kindje, de tijd die werd uitgetrokken voor onze echo was ook langer dan normaal gesproken bij het echo centrum gebeurd. Dat vertelde de gynaecoloog ook, dat dit een nog uitgebreidere echo was omdat ik zwanger was via icsi.

Dus was niet zwanger van een tweeling maar dit is ons verteld en wat er is gebeurd.

Geniet verder van je zwangerschap!!

Groetjes Anjer

hoi!

Is het iets wat ze ingevoerd hebben in de laatste 2 jaar?

Ik weet niet beter dat ze 20 weken prenataal onderzoek doen bij dames boven de 36 en waar ze complicaties verwachten.

Dat zou je toch niet per definitie mogen verwachten omdat je via IVF of ICSI zwanger bent geworden?

Maar ja er veranderd meer ik kreeg onlangs te horen dat ik al heel vroeg moest beslissen of ik het kindje wilde houden als de combinatietest een hele grote kans aan zou geven op Down ed.

Schrok daar wel van.

Ach ja geniet gewoon van al die echo momenten en een goed onderzoek kan nooit kwaad.

Zelf vond ik die 20 weken echo erg leuk, er was gewoon heel veel te zien en er werd veel verteld dat ik niet wist erg interessant dus