Jump to content
Sign in to follow this  
Manuela82

Punctie

Recommended Posts

Goedemorgen Allemaal,

Gister onze eerste punctie gehad.. Eigenlijk was ik helemaal niet zenuwachtig, dacht laat het allemaal maar op me afkomen.

Ik moet zeggen dat het me 300% is meegevallen.. Ik kan niet zeggen dat ik het lekker vond maar het was wel dragelijk. Bij mij is bloedprikken altijd een probleem dus het infuus was ook een drama,na 3 x mis te prikken hebben ze het uiteindelijk maar in me hand gezet, dat vond ik erger dan de hele punctie.. Misschien komt het ook wel omdat ik niet zoveel follikels had het waren er 8. 1 daarvan was een cyste dat wist ik al dus wist ook al dat ie leeg zou zijn, uiteindelijk hebben ze 5 eicellen verkregen ze vonden het wel weinig zeiden ze.. En het eerste wat ik dacht was van nou we hebben er maar 1 goede nodig hahaha. Zondag krijg ik telefoon of er bevruchting heeft plaats gevonden.. Pff denk dat ik daar zenuwachtiger voor ben dan voor alles bij elkaar.. In die 8 jaar dat we nu bezig zijn zijn we nog niet 1 x zwanger geweest dus ja zenuwslopend.. Als ik maar weet dat het kan dat is alweer een hele geruststelling.. Gister heb ik er wel veel last van gehad van de puntie de napijn vond ik erger dan het aanprikken.. En vandaag gaat het al een stuk beter..nog wel een beetje drukkende pijn aan de linkerkant ( daar zaten er het meest) maar kan weer gewoon zitten gelukkig.

Veel liefs Manuela :love2:

Goedemorgen allemaal,

Hier even een update pff gister het verlossende telefoontje gehad dat er 4 van de 5 eicellen bevrucht zijn!!!

Oww wat zijn we blij tot de dag van gister wisten we niet eens of er überhaupt bevruchting kon plaats vinden dus Pfaff tranen van geluk.. En eindelijk weer een stapje dichterbij onze grootste wens.. Vandaag is de terugplaatsing om 12 uur.. Ik ben ook wel echt benieuwd wat de kwaliteit ervan is, dan weet ik ook meteen of er 1 of 2 worden terug geplaatst.. Nog steeds een beetje het gevoel of ik droom hahaha.. Dit was zo'n grote stap zover zijn we nog nooit geweest!! Natuurlijk besef ik me ook dat het allemaal geen garantie is op een zwangerschap.. Maar we zijn een stapje dichterbij en dat is al heel wat..

Op naar dat vervelende wachtbankje en hopen op een positieve test de 27 ste!!!!

Veel liefs Manuela :love2:

Hoi meid,

Op mijn verjaardag de punctie...kan niet beter!!  ;D Wat lullig dat ze in het ZH zeggen dat 5 maar weinig is zeg! Verdorie wat een lul koek. Je hebt mooi 4 bevruchte daarvan!! Wij hadden in mei 10 eicellen en "maar" 3 bevrucht, dus die hoeveelheid zegt vaak helemaal noppes!

Blij dat jullie weer zover zijn hoor. Als goed is TP inmiddels.....spannend, let us know 1 of 2???!!!!

We duimen voor jullie.

Ik had in mijn andere topic bij wachtbankje al genoemd dat het bij ons weer fout is. Ben op zaterdag al gaan menstrueren, nog binnen een week na TP van de cryo.  :'( :'( :'( :'(

Hopelijk snel weer eens positief nieuws!

Knuffel, Merel

Hoi Manuela,

Ik had zes eicellen, waarvan er 5 bruikbaar waren voor ICSI.

Ikzelf vond dat weinig, omdat ik ècht dacht dat ik 10 follikels had (bleken er 7 te zijn). Maar in het ziekenhuis zeiden ze zelfs dat het toch wel een mooi aantal was, met volop kans. Dus wel erg flauw dat ze bij jou zeggen dat het er weinig zijn! Laat je niet ontmoedigen hoor!!

Bij ons waren er 3 bevrucht!

Helaas is onze eerste poging mislukt... Maar we hebben nog een cryo ingevroren.

Ik duim voor je dat het bij jullie goed gaat!!

Groetjes, Ditte

Hoi Allemaal,

@ Merel potverdikkie!! Ik had zo'n goede hoop voor jullie!!pff dat is echt weer een klap!!en hoe nu weer verder?

Hier ff een dikke knuffel voor jullie!!

@ Ditte balen joh!! En wanneer zou je weer verder kunnen? Succes weer!

Pff dag 6 op het wachtbankje.. Pff wat een ellende zeg zo zeker als ik was naar de TP des te meer me zekerheid afbrokkelt geen prettig gevoel.. Het zijn er 2 geworden een B en een C  ik had 1 B en 3 Ctjes.. Ik moet zeggen dat de behandeling in het totaal me echt niks is tegen gevallen ik voelde me opzich prima alleen de decapeptyl was soms vervelend maar verder viel het me echt mee ook de punctie viel me echt 300% mee. Maar 2 dagen naar de TP heb ik de hele dag zitten huilen wat voelde ik me ellendig zeg alsof alle stress eruit kwam net alsof ik in een gat viel... Van 5 dagen per week naar het ziekenhuis na 2 weken wachten... Alle blijdschap van de bevruchting en weer een stapje verder na 2 weken onzekerheid.. Maar ik probeer echt positief te blijven en hoop te houden op die positieve test!!! 28 aug mag ik testen.. Pff zou willen dat ik kon gaan slapen en de 28ste wakker kon worden.. Hahaha maar goed ons geduld wordt nu al 8 jaar op de proef gesteld dus die 8 dagen kunnen er ook nog wel bij.. Gelukkig heb ik een drukke week met veel leuke dingen dus vliegt de week hopelijk voorbij..

Wat ik me echt afvraag is hoe sommige van jullie het voor elkaar krijgen om alles weer bij elkaar te rapen en weer opnieuw te beginnen?? Wij hebben besloten te stoppen wel of geen positieve test.. Ik blijf maar doorgaan ook al gaat het ten koste van mezelf maar hoe meer ik nadenk over dat besluit des te meer ik twijfel hahaha als ik me eigen verhaal terug lees zie ik gewoon dat ik op en neer vlieg kwa emotie's om gek van te worden

Maar goed nog even doorzetten en alles een plekkie geven wat de uitslag dan ook gaat zijn en dan zien we wel weer verder..

Ik hou jullie op de hoogte en succes allemaal weer

Dikke knuffel Manuela :love2:

Meid spannend weer hoor! Blij dat je weer zover  bent en uiteindelijk dan nu weer wachten....pffff.

Ik duim hard voor jullie. Nog weinig positieve verhalen deze ronde hier op de site.

Hoe wij nu verder...Tja even op hold.ik zit er echt ff doorheen nu, alles leek zo relax gaan en voelde me goed.dit was blijkbaar van korte duur. Misschien toch nog wat eruit gekomen na alles met Stef?? Ik weet t niet. Wil nu eerst beter in mn vel komen, die in acupunctuur en hoop hier wat mee te bereiken.

Maar wat knap dat jullie kunnen zeggen ALS deze poging niet mocht slagen jullie ermee ophouden.......zo hee!! Ik kan dat verdriet nog niet aan. Wil ik nog niet aan denken, dan word ik nog verdrietiger. Ondanks wat deze hele toestand nu met mij/ons doet!

Meid ik hoop dat t niet nodig is en jullie geluk na al die jaren bekroond wordt!!!!

Liefs merel

Goedemiddag allemaal,

Tja het heeft ff geduurd, maar dacht zal even laten weten dat de uitslag van me test NEGATIEF was!!!

Grrrrr wat balen wij weer zeg!! Afgelopen zaterdag merkte ik al met de utrogestan inbrengen dat ik bloedverlies had...

En ik moest pas dinsdag testen... Ik voelde al dat ik ongesteld werd maar toch hoop je dat het niet zo is.. Toen ik van het toilet af kwam heb ik geloof ik een draaideur gemaakt van de toilet deur!! Ik was zoooo boos zo vol onbegrip!! Waarom???

Zondag's geprobeerd het ziekenhuis te bellen maar kreeg niemand te pakken en ja om nou de spoedlijn te bellen vond ik wel ver gaan.. Omdat we echt vast besloten waren dat we zouden stoppen kwam het nog harder aan gewoon het idee dat het misschien nooit zou lukken ik dacht echt dat ik gek werd!! Gelukkig mocht ik meteen weg op me werk en Alex was gelukkig ook thuis.. We hebben samen echt even zitten huilen.. Al snel zei Alex we doen het gewoon nog een x want we hebben tenslotte nog 2 IVF behandelingen die vergoed worden.. Mijn eerste reactie was van ja ik denk het ook Not geen polonaise meer aan mijn lichaam ik ben er klaar mee.. Nu ik weer wat rustiger ben heb ik zoiets van ja ik moet het toch wel doen anders blijf ik me altijd afvragen van wat als we het nu wel gedaan hadden.. Ik moest dinsdag toch testen maar wist al dat het negatief was... pffff wat is het toch allemaal verdomde zwaar!! En waarom worden we zo op de proef gesteld!! Nu hebben we ff een maandje rust en in okt gaan we nog ff lekker samen 10 dagen weg en als we terug komen gaan we weer beginnen.. Ik heb wel besloten om toch maar gebruik te maken van de maatschappelijkwerkster want ik merk echt dat ik het gewoon ff niet meer trek, ik ben moe leeg op! Misschien kan zij me handvaten geven om door te gaan.. We zitten al 8 jaar te kloten al 6 jaar in de mmm en nu alles bij elkaar al heel wat behandelingen verder ze zijn dan wel niet allemaal doorgegaan maar ook dat is weer een klap die je maar weer moet verwerken.. Wat ik nu merk voor het eerst is dat ik er zolang mee bezig blijf.. En gewoon vanaf zaterdag gewoon ook steeds blijf huilen kan gewoon ook niet stoppen.. Op het moment herken ik mezelf ff niet meer...ik heb echt zoooooooo'n diepe respect voor sommige van jullie die verder gaan naar de zoveelste behandeling nog meer als er vergoed worden.. Ik vind het echt knap! Zo wat is dit toch een heerlijk forum dat je het ff allemaal ff van je af kan schrijven.. Het lucht echt op!

Ik hou jullie op de hoogte en succes weer voor allemaal!

Veel liefs  :love2: Manuela

Ow meid wat ontzettend balen en frustrerend weer!!!!!!!!!! Hoop zo ander nieuws te horen. Ik begrijp je helemaal, de woede, onbegrip en de vraag waarom we zo op de proef gesteld worden! Ik herken mezelf ook vaak niet en kan snel geïrriteerd zijn zeg!??

Ik snap je ook als je toch doorgaat want je hebt nog pogingen en STEL je voor! De vraag zal je ook anders bezig blijven houden waarschijnlijk.

Ik heb dat ook.

Ook wij willen er nog even tussenuit, en zouden dat 1e week oktober willen doen, maar nu gaat het heel slecht met mijn hond van 11jaar. Ik vraag me af na alles vindt het dan nooit op????!!!!! Het gaat zo slecht dat we miss wel de moeilijkste keuze moeten maken óóit!

Hebben gewoon een Kut jaar zeg.

Maatschappelijk werk wijs om deze hulp te vragen meid. Valt ook allemaal niet mee!

Wij duimen voor een volgende keer dat het ons wel lukt!:-D

Liefs en heel veel sterkte.

X merel

Oooh meis wat vreselijk dat het niet gelukt is. Dit was jullie eerste IVF begrijp ik dat goed?

Moed houden hoor. Ik dacht ook na bijna 11 jaar 6 IUI en 2 mislukte IUI en 1e mislukte IVF, dat het nooit zou gaan lukken. Gelukkig mocht bij ons de 2e IVF wel goed gaan en daaruit is een prachtige dochter geboren.

Je hebt nog 2 pogingen te goed. Ga ervoor, je weet het maar nooit.

En gelijk heb je dat je met  die maatschappelijk werkster gaat praten. Ik hoop van harte dat je daar iets aan hebt.

Ik wens jullie heel veel sterkte met de volgende behandeling en ik hoop en bid dat het dat bij jullie ook raak mag zijn.

Heel veel liefs,

Hoepie