Jump to content
Miems

Erg verdriet en bang.....

Recommended Posts

Tsja waar moet ik beginnen..... Ik heb een IVF behandeling gehad en pats....zwanger. Heerlijk. Eerst die 12 weken door dacht ik. Dan zit ik goed dacht ik. Met 13 weken een nekplooimeting gehad, waarom? Geen idee, zomaar. Voor die tijd bloed geprikt en tijdens de nekplooimeting zei de echoscopiste dat de nekplooi iets dikker was, maar op zich geen drama ofzo. Kwam vaker voor en trekt vaak ook wel bij/weg. Toen was het ff stil: ik heb niet zo'n goed uitslag werd er gezegd. Wat? Zei ik....alles viel stil. Hoezo niet? De trisomi 18 was verhoogd kans van 1 op 69......  What is hells name houdt dacht ik. Na de meting afspraak met de gyn. Apathisch zat ik in de wachtkamer met mijn vent, de grond onder mij weggeslagen. En nu? Ik dacht alleen maar kan niet. De gyn liep er langs en zei:Hey! En? Spontaan barste ik in tranen uit. Is het niet goed? zei hij. Hij haalde ons meteen naar binnen. Hij bekeek de uitslag en zei nog: ik denk niet dat het reden tot bezorgdheid is meteen, want alle echo's zagen er goed uit, hartje klopt goed, jullie kleine beweegt goed. Toen de prangende vraag: wat houd dat in trisomi 18 in???? Kan er iets aan gedaan worden? Ff was het stil, nee, dat houd in dat de baby niet levensvatbaar is buiten jou.....de ziekte van Edwards..... Neeeeee dat kan niet. Hij belde meteen met een collega en overlegde wat de volgende stap was. Een GUO dus, een uitgebreid echoscopisch onderzoek. Dan pas verder kijken. Nou die had ik gisteren. Ook die was niet echt leuk.... 2 aders ipv 3 in de navelstreng, is op zich geen ramp. Maar waarschijnlijk gaatje in het hartje. Van een kant leek het zo, de andere kant was niet duidelijk. Bafffff.....weer een klap. Nee....nee en nog eens nee. Wat raad u aan meneer? Een vlokkentest kan morgen..... Pfffff. Euuuuh doe maar. Nou vanmorgen wacht zover, vol angst en verdriet naar het ziekenhuis. Binnenkomen een en al angst, wss zo gebeurd ik kon en wou niet kijken.... Nu wachten op de uitslag, of sms vanuit Utrecht dan is het goed of ik word gebeld en dan is het niet goed. Oh mijn god waarom, waarom .......hoe kom ik de dagen door, please neem mijn wonderlijke niet van mij af....... Papa en mama willen je niet missen nee we kunnen je niet missen.

Lieve Miems,

Weet gewoon niet wat ik moet zeggen om je op te beuren. Ik hoop van harte dat je een goede uitslag mag krijgen van de vlokkentest.

Weet je al ongeveer wanneer je die kunt verwachten?

Ik duim voor jullie dat jullie wondertje gezond geboren mag worden.

Dikke knuffel,

Hoepie

Miems, ik weet niet wat ik moet zeggen.. Ik hoop zo ontzettend voor jullie dat alles goedkomt en er niks aan de hand blijkt te zijn met jullie kleine frummel. Sterkte.

Liefs Patricia

Guest tanja1969

ooo miems

wat een rotnieuws, ik hoop zo dat het nog goed komt en dat jullie in

februari een mooi mensje op de wereld zetten.

ik hoop dat de uitslag goed zal zijn

liefs Tanja

Of ik hoor het voor het weekend of maandag. Of ik krijg een sms vanuit Utrecht met goede uitslag of ik word gebeld met slechte uitslag.... Bedankt voor jullie lieve berichtjes.  Ben vandaag 14 weken en 1 dag :-)

Hoi Miems,

Jezus!! Wat een verhaal.. Pff de tranen rollen me over de wangen na het lezen van je verhaal..

Ben echt sprakenloos!! Ik ga een kaarsje voor jullie branden en hopen op goed nieuws..

Een hele hele dikke knuffel!!

Liefs Manuela

Lieve mandela, dat zou ik lief vinden en kan nooit kwaad.  Alles is welkom ;) ik hoop met goed nieuws te komen. Ik geef niet op. Dikke knuffel

Hoi Miems,

We "kennen" elkaar natuurlijk helemaal niet. Maar je verhaal raakt me...

Ik duim ontzettend hard voor je dat er een goede uitslag komt! Want dit is natuurlijk vreselijk akelig allemaal.

Heel veel sterkte!

Liefs, Ditte

pffff...jeetje zeg...meissie heel veel sterkte met wachten en ik brand een kaarsje mee op een goede uitslag!

Wat een verschrikkelijke onzekerheid zitten jullie nu in,geen woorden voor behalve heel veel sterkte in deze zenuwslopende dagen en ik hoop op een goede uitslag.

Liefs Lief

Pfffff lieverd kippevel toen ik het las heel heel veel sterkte weet echt even niet wat ik moet zeggen.....

Liefs Esther xxx

Die onzekerheid is vreselijk..... Veel mensen zeggen dan ook, je moet ff van je af zetten. Ja klere hoe dan??? Wat ik ook doe het is geen seconde uit mijn hoofd....voelt zo oneerlijk. Er moet goed nieuws komen.....iets anders accepteer ik gewoon niet. Ik ben alleen al zo denker, dus de negatieve gedachten gaan niet weg. Ben ook boos, maar weet niet op wie?  Ben gewoon leeg. Er word ook wel gezegd dat je afleiding moet zoeken, nou is erg lastig kan ik je zeggen. Allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes. Dikke knuffel en zoen miems

Oh Miems, wat een rotnieuws!!!!

Dan wordt de grond onder je voeten weggeslagen, krijg je het koud in je hart en een misselijk gevoel in je buik. Kan niet, mag niet, nee nee nee.

Pfff je verhaal raakt me, ik denk aan je en duim voor je.

Nee Miems, dat ben ik helemaal met je eens! Afleiding zoeken is nu ook wel een erg dom advies om te geven. Mensen die dat zeggen begrijpen denk ik de ernst niet van de situatie en wat ervanaf hangt...

Dat jou gedachten nu gevuld zijn met onzekerheden is een feit en probeer daar maar eens mee te dealen.....

Ik denk dat proberen veel met je man erover te praten, hoe moeilijk ook een beter advies is. Angsten delen, dan ben je het toch even kwijt, al zal dat maar voor heel even zijn....

Leef met je mee!

Whaaaaaaaaaa, SMS gehad goed nieuws!!!!!!  De uitslag vd test in normaal!!!!! We zijn zwanger van een jongen...... Zo gelukkig. Ook erg fijn dat we vandaag al nieuws hebben in plaats van morgen of maandag. Echt gehuild van geluk. Ben weer helemaal blij zwanger :-))))))).  Liefs miems

Ohhhhhhhhhhhhhh YES Miems, wat een geweldig nieuws!!!! Tjemig wat hebben ze jullie enorm laten schrikken, dat dit toch mogelijk is....die twijfels, slecht nieuws en dan toch GELUKKIG heel goed nieuws!

Ik hoop dat je nu echt heerlijk kan gaan genieten van je zwangerschap. Het is jullie enorm gegund!! En wat super dat jullie nu weten wat "het" is!!!!  ;)

Liefs, Merel

Miems, ik ben zó blij voor je!!!! Heeft al t duimen geholpen!

Geniet van dit nieuws, je zwangerschap en het kleine manneke dat in je buik groeit!!

Liefs Ditte

Oooow Miems wat heerlijk dat alles goed is! Gefeliciteerd en dan idd nu lekker gaan genieten en je kunt ook lekker gericht gaan shoppen nu.

Dat is ook wel weer een leuek bijkomstigheid toch?

Liefs,

Hoepie

Heer-lijk leuke stoere broekjes halen....leuke tuinbroek gezien o,à . Kan helemaal los gaan Hahaha. Helemaalniet erg. Daht wel dat we een meisje zouden krijgen zat er mooi naast. Had met de meting gevraagd of ze wat konden zien, was toen 13 weken bijna....navolgend de NUB theorie gaf ze aan 60-40 een jongen en zie hier idd een kereltje. Heerlijk. Knuf en kus ikkuh

Gefeliciteerd meid, dat moet een enorme opluchting zijn!!!!

Nu maar weer genieten samen!!