Jump to content
Nic

Haaruitval door hormonen?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

2 Maanden geleden heb ik de 4e en laatste IUI gehad, helaas weer tevergeefs  :(

Ik heb sinds een week ontzettend veel last van haaruitval, hele bossen vallen uit, echt niet normaal. Kan dit komen door de hormonen? Ik heb Menopur en Pregnyl gebruikt. Heeft iemand dezelfde ervaring (gehad)?

Na hoeveel tijd stabiliseert dit weer?

Door de bloedverdunners die ik moest spuiten vanwege een longembolie heb ik ook heel erge haaruitval gehad, daar had ik flinke kale plekken door gekregen, dus dit is echt een deja vu, komen weer veel herinneringen naar boven, niet fijn  :(

Morgen hebben we een informatiesessie over IVF. Eerlijk gezegd zie ik er best tegenop, het is allemaal zo heftig allemaal....

Liefs,

Nic

@Nic, kan me voorstellen dat je daar erg van geschrokken bent en ik denk dat het beste advies is om even naar de fertiliteitsafdeling te bellen of dit vaker voorkomt, dat jij er last van hebt en of er iets aan kan worden gedaan. Bijv volgende keer andere medicatie?

Nee, dat is niet fijn dat je daar ook last van krijgt.

Komt nu ook een hoop op je af en dat is voornamelijk ook nog eens het psychische gedeelte, heftig allemaal.

Hoop dat je tijdens de ivf informatieavond veel antwoorden kan krijgen op je vragen, schrijf die in ieder geval op. En anders vragen bij de verpleegkundigen, daar konden wij ook altijd goed met onze vragen terecht en zo leer je elkaar ook een beetje kennen, maakt het ook wat minder angstig, zo heb ik het ervaren.

Mocht je daarna nog vragen hebben of gewoon van je af schrijven dan is dit een fijn forum.

Succes en sterkte, Liefs Lief

Hallo nic,

Jeetje, heftig hoor haaruitval!

Ik heb deze maand ook menopur gehad, lage dosis, maar heb geen last van haaruitval. Pregnyl heb ik niet gehad. Ik zou zoals lief ook al zei maar even navragen bij de arts.

Sterkte,

Conny

hoi nic,

Ik heb het destijds ook nagevraagd, ze zeggen dat het zou kunnen..

Ik had ook veel haaruitval tijdens het spuiten van de hormonen..

Groetjes Pietje

Dank jullie wel voor jullie reacties, Lief, Conny, Pietje !  :)

Ik heb gisteren tijdens het gesprek met de IVF arts gevraagd of haaruitval een bekend bijverschijnsel is van de hormonen, maar zij zei van niet... Maar jij hebt er dus ook last van gehad, Pietje en ik kom het ook verder op internet tegen, dus tja. Ik denk dat ik er sowieso erg gevoelig voor ben, want bij de bloedverdunners kwam haaruitval ook maar sporadisch voor.

Hopelijk houdt het niet meer te lang aan  :(

De informatiesessie was goed verlopen, toch fijn om het verhaal nog eens duidelijk verteld te krijgen ipv dat je het alleen uit een folder moet halen. Niet dat er veel nieuwe dingen werden besproken, maar de praktische kant kwam zo ook aan de orde. Het heeft me inderdaad een stuk rustiger gemaakt, daar heb je gelijk in Lief. Niet dat ik er nu om sta te springen om eraan te beginnen, want het blijft toch een heleboel rotzooi die je naar binnen moet werken, buiten wat het emotioneel weer allemaal met zich meebrengt, maar het werkt wel kalmerend als je precies weet wat eraan staat te komen.

Zoals de planning nu is, zal de punctie ongeveer in de week van 10 dec gaan plaatsvinden, wat inhoudt dat ik bij mijn menstruatie van begin oktober moet beginnen met de pil om dan 2 of 3 weken later te starten met de Decapeptyl spuiten. Ben benieuwd..... Maar eerst dus nog een dikke maand rust, nog ff tijd om bij te tanken en moed te verzamelen om te starten  ;)

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Inderdaad fijn om af en toe te sparren met mensen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten  :)

Liefs,

Nic