Jump to content
Sign in to follow this  
Jolanda

IMSI / Spermiogram

Recommended Posts

Beste lotgenoten,

Wij hebben onze intake in dusseldorf achter de rug en zijn zeer verheugd met de aanpak daar.

We hebben allebei bloed laten trekken en deze week de uitslag van mijn man gekregen (die van mij komt volgende week). Zaadkwaliteit is normaal, niet afwijkend (waardoor ik me dan afvraag, waarom we dusver alleen maar icsi konden doen, maar dat zullen we nog te horen krijgen bij ons volgende evaluatiegesprek). Ze wilden gaan kijken of imsi eventueel een methode voor ons kon zijn, maar dan moet mijn man eerst een spermiogram laten doen. Heeft iemand hier advies / ervaring mee ?

Wat gaan ze doen ? wat kunnen we ervan verwachten ? moeten we wel of niet iets van te voren doen (zaadlozing of iets anders dergelijks) ?

Ik hoor graag iedere reaktie van iemand die er iets vanaf weet.

Bedankt,

Jolanda

Hoi,

idd dat dacht ik ook gelijk, waarom dan icsi? Waarom is jullie toen der tijd dat advies gegeven om icsi te doen dan? Dat is toch als je man weinig zaadjes heeft? of was de vorm en bewegelijkheid afwijkend?

Geen idee eerlijk gezegt, geen ervaring mee?

Hoop op meer reacties voor je

Hi Jolanda,

Ik had van imsi nog niet gehoord, maar zoals ik op de onderstaande site gelezen hebt, gebruiken ze bij de icsi alleen een betere microscoop voor de selectie van de zaadcellen, dus lijkt mij dat jouw man , zoals ze dat in Duitsland zeggen, de veroorzaker is aan de onvruchtbaarheid.

http://www.humanfirstivf.com/vruchtbaarheids/imsi

Dus ik snap het ook niet. Wij doen icsi, omdat mijn man zijn spermakwaliteit niet goed is.jullie hebben al een aantal icsi achter de rug als ik dat goed begrepen heb, misschien kiezen ze voor deze methode, omdat de kans op een zwangerschap vergroot en een miskraam verkleind wordt?

Groetjes,

Conny