Jump to content
Sign in to follow this  
patricia

Ovitrelle/Pregnyl

Recommended Posts

Hallo, weet iemand het verschil tussen de Ovitrelle en de Pregnyl? Als ik op internet kijk is het allebei voor de eisprong, maar ik heb onlangs van iemand gehoort die ook in het circuit zit dat de Pregnyl ook voor de innesteling is en de Ovitrelle alleen voor de eisprong. zelf moest ik de Ovitrelle gebruiken, omdat de Pregnyl tijdelijk niet te verkrijgen is. Nu mocht mijn kennis wel de Pregnyl. Zij kreeg een recept mee voor de Pregnyl en anders eventueel de Ovitrelle, maar dus liever de Pregnyl stond er ook bij. Doordat deze niet te verkrijgen was kreeg ze hem van het ziekenhuis. Ze zit nu nog in de ww dus geen idee of het egt aanslaat, maar als de Pregnyl ook beter is voor de innesteling zal ik alles proberen deze ook te krijgen.

Hoor graag van jullie.

groetjes Patricia

Hoi Patricia,

Het enige verschil wat er is is dat Pregnyl gemaakt is van de urine van zwangere vrouwen en dus een min of meer "natuurlijk" medicijn is en Ovitrelle is een fabrieksmatig geproduceerd medicijn.

De werking is van allebei hetzelfde.

Ook is Ovitrelle sneller uit je lichaam en geeft met een eventuele vroege zwangerschapstest geen vals positieve uitslag.

Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat Ovitrelle eigenlijk beter zijn werk doet dan Pregnyl. Of dit ook echt zo is weet ik niet.

Overigens kun je Ovitrelle ook nog gebruiken voor de innesteling, hoewel ze daar meestal de utrogestanbolletjes voor gebruiken.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

Liefs,

Hoepie

hoi Patricia

maakt niet veel uit Pregnyl of Ovitrelle

Zoals Hoepie aangeeeft is het ene natuurlijk en het andere kunstmatig tot stans gekomen.

Ovitrelle moet je zelf betalen a euro36,00 of zo iets en Pregnyl wordt volgens mij vergoed.

Soms krijg je een recept mee van Ovitrelle maar heeft de apotheek Pregnyl nog gewoon op het schap liggen hoor.

Vraag er gewoon naar bij je apotheek

SUCCES!!

Nog even een aanvulling op wat Imke schrijft.

Ik heb de Ovitrelle gewoon vergoed gekregen van mijn verzekeraar. Dus dat is het probleem naar mijn idee ook niet.

Misschien ligt het eraan hoe je verzekerd bent.

Ook ik heb de Ovitrelle gewoon vergoed gekregen hoor. Gelukkig maar dat de Pregnyl dan ws niet "beter" is. had al stress dat de eerste kans een weggegooide kans zou zijn(Alhoewel, als het noet zo goed was zouden ze de Ovitrelle natuurlijk niet gebruiken)

Groetjes Patricia