Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

Sign in to follow this  
imke

goede echo- afscheid

Recommended Posts

hallo allemaal

Voor ons goed nieuws gisteren. Ik was enorm bang al dagen en zenuwachtig. Wat als het nu toch niet goed blijkt.. Wat als het goed is en een tweeling blijkt. Ik ben enorm misselijk en de beide tests zowel die ik zelf thuis deed als van moeders voor moeders was in no-time vet-positief.

En op mijn leeftijd is de kans er nu eenmaal dat er meerdere eicellen per keer vrij gaan komen. (40jaar)

De echo bleek goed en direct een mooi embryo in zicht met kloppend hartje. Zorgen voor niets en in tranen natuurlijk.

Maar toen zag ik ook vrij snel iets anders in beeld..nog een open bolletje/vruchtzakje.

De verloskundige begon haar verhaaltje ook met " en het mooie is.." o nee dacht ik. Aan een kant niets te zien. Omdat het vrij diep zat met de vuisten onder de billen de baarmoeder even in een andere positie zien te krijgen. Alle kanten gekeken ..leeg. Oef het waren dus in aanleg twee ingenestelde embryos alleen de natuur heeft er een stokje voor gestoken. Gelukkig want we wilden echt maar een kindje.

Klinkt wat raar elk kindje is een wonder en prachtig zeker als je er zo lang over doet om zwanger te raken. Maar we hebben een druk kindje en hadden besloten bij een volgende IVF ook echt maar voor eentje te gaan.

Dus ik wil graag afscheid van jullie nemen. Zo af en toe zal ik nog wel mee lezen. Ik heb veel steun van jullie gehad en soms met verbazing jullie ervaringen gelezen, verdriet gekend, geprobeerd ervaringen te delen veel geduimd etcetc.

Ik wens jullie allemaal een prachtig kindje toe. Hou moed je ziet het ookal zeggen de medici dat de kans zo goed al nihil is het kan WEL.

Wat ik nog wel wilde melden is dat voor iedereen het boek "Paaseitjes zoeken in het AMC van Anne Tel" een aanrader is. Haar verhaal over verliefdheid, de kinderwens en de vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik kreeg het van Moeders voor Moeders. In een adem uitgelezen ze verteld met veel humor hoe het bij hun gegaan is. Ik heb het in een adem uitgelezen en geef het mijn vriendin door die nu midden in de tweede IVf ronde zit.

Heel veel geluk!!

Liefs van mij

Guest tanja1969

hey Imke,

nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap, wat fijn dat er een goede embryootje zit

ik wens jouw en je gezin heel veel geluk en liefde en op naar een mooi kleintje.

dankje voor jouw bijdrage al deze jaren op het forum.

liefs Tanja

Hoi imke, fijn om te lezen dat alles goed is. Ik wens jullie al het goede toe in de toekomst en geniet van deze zwangerschap! Laat je nog wel even weten wat het geworden is!

Groetjes Patricia

Hoi Imke,

Fijn dat het goed gaat! Jammer dat je afscheid neemt, maar ik snap het wel.

Veel geluk!