Jump to content
Sign in to follow this  
Ditte

Gesprek met arts??

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Even een korte inleiding: wij zijn afgelopen juli begonnen met onze eerste ICSI-poging. We hadden in totaal drie bevruchte eitjes, 1 is teruggeplaatst, 1 ingevroren en de laatste was helaas van een matige kwaliteit.

Na de terugplaatsing werd ik helaas ongesteld, dus gingen we voor een cryo-terugplaatsing. Afgelopen vrijdag is ons cryo ontdooid, maar kwam hier niet goed doorheen.

Dit houdt dus in dat onze eerste poging erop zit en helaas is mislukt  :'(

Gisteren heb ik contact gelegd met het ziekenhuis om te bespreken hoe nu verder. Ik heb gesproken met één van de verpleegkundigen. Aan haar voorgelegd dat ik volgende keer graag wat meer wil spuiten zodat we mogelijk meer eitjes hebben. Verder begin ik over een paar weken met een nieuwe baan en wil ik bij mijn nieuwe baan niet gelijk beginnen met "ons probleem". Vandaar dat ik heb besproken dat we heel even willen wachten met een nieuwe poging.

En dan nu mijn vraag: wat ik eigenlijk vreemd vind is dat ik dit allemaal bespreek met een verpleegkundige die dat weer bespreekt met een arts. Als een poging in zijn geheel is mislukt, krijg je dan niet een gesprek met een arts?? Hoe is dat bij jullie?

Groetjes, Ditte

Guest tanja1969

hey ditte,

jammer dat deze poging mislukt is.

antwoord op je vraag: in ons ziekenhuis kregen we altijd vrijsnel een gesprek met de ivf arts

om te overleggen hoe of wat, evt dat het prikschema verhoogd word enz

toen we in Rotterdam liepen (onze 1e 2 pogingen) was dit precies zo,

zou gewoon een afspraak maken om met de ivf arts zelf te spreken

succes met je nieuwe baan en met jullie 2e poging

liefs Tanja

He Ditte,

Verdrietig dat het zo gelopen is met je eerste poging. En dan ook nog je cryo niet goed ontdooit, dan is je 1e poging abrupt afgelopen.

Wij zijn eind augustus in de running geweest voor een cryo terugplaatsing. Eerst her-intake gehad. De cryo is helaas niet goed ontdooid. De verpleegkundige die ons met het nieuws belde gaf aan dat we besproken zouden worden in de wekelijkse vergadering over hoe nu verder. De uitkomst daarvan kregen wij medegedeeld door wederom een verpleegkundige, en verdere vragen en afspraken over wanneer starten zijn daarna telefonisch met een arts besproken.

Dit was bij het EMC in Rotterdam.

Hebben jullie helemaal geen evaluatie gehad met een arts? Ook niet na de mislukte eerste terugplaatsing? Ik zou dat gesprek toch aanvragen. Voor je eigen gemoedsrust en omdat een verpleegkundige in dit geval toch een doorgeefluik is. Bespreek je wensen met de arts zelf, en niet met iemand die het weer doorgeeft aan de arts, de arts geeft het weer door aan de verpleegkundige en die weer aan jou.

Succes! En ook met je nieuwe baan!

Hoi, Moest even terug denken aan hoe dat bij ons was, maar wij kregen altijd erna een gesprek met de arts, ook om zo vragen te kunnen stellen, af te sluiten, ook qua medicatie of daar iets in veranderd moet worden en wanneer we starten met volgende poging enz.