Jump to content
lief

2013 verzekeringtechnisch

Recommended Posts

Basispakket: nieuwe voorwaarden vanaf 2013

Veranderingen in het basispakket, vanaf 2013 worden extra voorwaarden gesteld aan IVF behandelingen:

•IVF en andere zorg om de vruchtbaarheid te verhogen wordt niet vergoed, wanneer de vrouw 43 jaar of ouder is.

•Bij vrouwen tot 38 jaar worden de 1e en 2e IVF poging alleen vergoed, wanneer er één embryo wordt teruggeplaatst. Bij de 3e poging is terugplaatsing van 1 of 2 embryo’s toegestaan

•Bij vrouwen van 38 tot 43 jaar is alleen vergoeding mogelijk bij terugplaatsing van 1 of 2 embryo’s bij alle 3 de pogingen

Hoi Meiden dit had ik van een ander forum geplukt, weet iemand hier al meer van, want als ik mijn verzekering bel dan zeggen ze daar dat dit nog helemaal niet bekent is?

Dit is het eerste dat ik erover lees, eerlijk gezegd.

Volgens mij verschilt het niet zoveel met nu? Tenminste, veel ziekenhuizen plaatsen de eerste pogingen maar 1 embryo terug. Alleen nu wordt dat dus verzekeringsbeleid begrijp ik.

Gelukkig blijven we drie pogingen houden!

Hey,

Volgens mij is er officieel nog niet bekend over de IVF vergoedingen. In het koedoes (of hoe schrijf je dat) accoord staan inderdaad wel veranderingen voor de vergoedingen van IVF, maar zoals iedereen wel weet is dit geen blijvend accoord, zoals het er nu naar uit ziet. Dus zodra er een nieuwe regering is wordt hier opnieuw naar gekeken.

Op de site http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/basisverzekering staat het volgende:

Voor 2013 zijn de volgende aanpassingen van het basispakket van de zorgverzekering voorgesteld:

...

Er komt een recht op vergoeding van totaal 3 ivf-behandelingen, waarbij:

tot 38 jaar alleen recht bij terugplaatsing van 1 embryo bij de 1e 2 ivf-pogingen, bij de 3e poging 1 of 2 embryo’s;

van 38 jaar tot 43 jaar alleen recht bij terugplaatsing van 1 of 2 embryo’s bij alle 3 pogingen;

vanaf 43 jaar geen recht meer op vergoeding van ivf-pogingen of andere vruchtbaarheidsgerelateerde zorg.

Je zou zeggen dat dit wel betrouwbare informatie zou moeten zijn. Maar precies weet je het pas, wanneer de polissen bekend zijn.