Jump to content
Sign in to follow this  
suzyQ

Ongesteld ondanks Lucrin?

Recommended Posts

Hallo,

Op 24 september heb ik mijn eerste depot Lucrin gekregen. Ik heb er nog twee te gaan. De Lucrin is gezet op cyclusdag 20. Voorgaande keren ben ik nooit ongesteld geweest in de periode dat ik Lucrin gebruikte, maar afgelopen vrijdag ben ik gigantisch ongesteld geworden, erger dan ik ooit ben geweest. Heb dubbel maandverband moeten gebruiken!

Mijn vraag is, heeft iemand ook weleens meegemaakt dat je ongesteld werd in de periode dat Lucrin werd gebruikt?

Heb nooit zolang als jij lucrin moeten gebruiken, even nadenken, want ik moest dat gaan gebruiken als ik ongesteld was en daarna de gonal f om te stimuleren,weet het zo niet meer uit mijn hoofd?

Bel morgen maar even naar het ziekenhuis anders?

Hoi SuzyQ

Ik heb het dit keer ook gehad! Bij ivf1 en 2 niet. Deze keer op cyclesdag 16 de Lucrin en op de dag dat ik eigenlijk ongesteld moest worden werdt ik het ook totaal onverwacht heb helemaal geen pijn gehad normaal loop ik vantevoren al 2 dagen krom van de pijn en nu niks. Was blij dat ik thuis was pfff had een witte broek aan hihi. 24 september heb ik mijn 2de spuit gehad en zou het eigenlijk zaterdag moeten worden tot nu toe nog niks maar heb wel een inlegkruisje in hoor haha.

Ik denk nu maar zo mijn lichaam heeft zichzelf nu goed schoon gemaakt zodat er straks een mooie emmy in kan groeien. Hopen dan he.

Succes!!!

Lieve groetjes Esther

Jij dus ook!

Ik heb het voorgaande keren ook niet gehad. Maar toen ben ik aan het begin van de cyclus begonnen, dat maakt misschien het verschil.

Heb je nog contact gehad met het ziekenhuis hierover? Jij zit toch ook bij het Erasmus?

Wel grappig, jij 24 september je tweede spuit, ik 24 september m'n eerste. Wanneer krijg je een echo om te kijken of je al eerder mag beginnen?

Heb trouwens dit keer wel last van de Lucrin. Ben onwijs kribbig. Mijn man klaagde vanmorgen ( nadat ik 'm weer afblafte ) dat ik de laatste twee weken zo opvliegend ben. Ging terugrekenen, en da's dus sinds de Lucrin in mijn lijf zit. Tja, blijft troep he.

Hoi hoi

Ja ik ook maar zie het wel als een goed teken dat mijn baarmoeder nu lekker schoon is hihi. Ik loop in het Maasstad ziekenhuis voor gesprekken en de punctie en voor de TP in het Erasmus maar heb ze niet gebeld hoor wel hebben ze gezegt dat er een kans is op doorbraakbloedingen.

Idd grappig he op de zelfde dag de Lucrin wij moeten vrijdag weer naar het ziekenhuis en ik hoop dan goed nieuws te krijgen dat we eerder mogen starten!! Al ga ik er voor mezelf nog steeds vanuit dat we 12 november pas weer mogen starten hoor. We hebben in het hele ivftraject al zo veel tegenslagen gehad dat ik bang ben om te hopen op goed nieuws afwachten maar dus.

Ik heb er weer wel zin in om te gaan starten zeker met al de medicijnen al in huis hihi.

Gelukkig heb ik weinig last van de Lucrin minder dan de andere keren zelfs soms wel een opvlieger en sneller huilen als er iets zieligs op tv is maar verder niet. Was bij 1 en 2 wel anders hahahaha toen had ik helemaal geen lontje meer volgends mijn vriend en normaal is hij al kort hihi.

Deze ivfpoging is al zoooo anders dan de andere gegaan (tot nu toe dan) laten we hopen dat hij ook anders eindigt dit keer en wel met een positieve test!!!! En 9 maanden later een gezonde baby of mischien wel 2 droom droom STOP eerst vrijdag maar eens afwachten..........

Liefs Esther

Ow dat zou wat zijn he Esther! Duim met je mee.

Het stelt me wel gerust dat jij dus ook ongesteld bent geworden. En idd, de boel is nu lekker schoon!

Ik begrijp 12 november alleen niet helemaal...als je 24 september je 2e hebt gehad, dan zou je 22 okt je 3e depot krijgen en dan toch 19 november starten?

En met eerder starten, mag je dan beginnen op de dag dat je anders Lucrin zou krijgen, dus 22 oktober? Of kun je ook halverwege beginnen, bij wijze van spreken twee weken nadat je je shot hebt gehad?

Ik denk erover het EMC te bellen of ik niet 1 of 2 dagen eerder met Puregon mag beginnen. Anders heb ik de punctie met kerst..da's geen fijn vooruitzicht.

oh en dat korte lontje herken ik wel!

Tot nu toe nog geen opvliegers, maar echt aardig ben ik ook niet tegen m'n lief. Oh oh ik hoor mezelf snauwen en grauwen..ik zit al snel op de kast, maar nu helemaal..tja, horMONSTERS..

Leuk he al die hormonen of hoe jij ze noemt horMONSTERS das ook een goede!!!

Bij ivf1 en 2 moest ik beginnen met stimuleren in de laatst week dat de Lucrin nog werkte dus als die 3de lucrin er toch komt is dat 12 november ik vondt dat wel fijn omdat je dan de eerst week alleen maar hoeft testimuleren na 7 dagen kwam de Decapeptyl er pas bij dus dat schilt een week lang 1 spuit. Snap je het??

Nu is het dus afwachten of we mogen 15 oktober beginnen (laatste week van deze Lucrin) of 22 oktober op de dag dat eigenlijk de 3de Lucrin gezet moest worden maar dan meteen met Decapeptyl erbij.

Of niet eerder beginnen en dan pas 12 november of zelfs 19 november als ze het anders willen doen dan bij ivf1 en 2.

Pffffffff lekker duidelijk allemaal he. Daarom kan ik niet anders doen dan afwachten wat ze vrijdag bij de echo zeggen.

Hoop dat je nu snap wat ik bedoel.......

Ik zou gewoon bellen naar het EMC hoor mischien mag je ook wel in de laatst week van Lucrin beginnen dan weet je zeker dat je de punctie niet met kerst heb want dat is idd niet leuk!

Geef je lief af en toe maar een extra knuffel hij zal het vast wel snappen.

Lieve groetjes Esther

hmmm, ga het emc inderdaad maar bellen.

Bij eerste IVF moest ik op dag dat ik anders de 4e spuit kreeg tegelijk puregon en decapeptyl gaan spuiten. Was omdat we toen pas terugkwamen van vakantie.

En tweede keer moest ik op dag dat ik anders de 4e spuit kreeg alleen met puregon beginnen. Toen heb ik niet eens decapeptyl nodig gehad. Maar nu twijfel ik, misschien herinner ik me de tweede keer anders dan ie ging. Klinkt toch wat tegenstrijdig, poging 1 en 2. Bel ze morgen wel voor een belafspraak, dan weten we het zeker.

ja punctie met kerst is niet best :(  We willen het onze familie niet zeggen, maar ik zie me drie uur na de punctie nog niet op de bank bij mn schoonouders ontspannen happen in de toastjes..

Vrijdag is wel spannend hoor..hoop zo dat je eerder mag beginnen!

Gebeld met EMC, maar werd niet veel wijzer van de verpleegster, dus morgenmiddag belafspraak met de arts...

Heel veel succes morgen staan je vragen al op een lijstje?? Ik hoop echt dat je ook eerder kan starten hoor!!!

xxx

Esther

Ja ik weet wel wat ik moet vragen, komt goed. Ze belt morgen na 15.00, dus ik laat het wel weten!

Nou ben gebeld, en erg blij!!

Had het niet goed begrepen wanneer ik moest gaan spuiten met Puregon. Is niet op dag van anders 4e depot Lucrin, maar week ervoor. Dus ik ga 10 december beginnen met spuiten en dan is de punctie waarschijnlijk 18 of 19 december. Dus een rustige kerst..

Menstruatie toch nog even gecheckt, en is normaal omdat je later in de cyclus bent gestart, dus dan moet opgebouwde menstruatie er toch uit.

Jij morgen de echo...spannend!!

Super toch maar goed dat je even gebelt heb!!! fijn dat je eerder mag beginnen dan gedacht. waarom moet jij eigenlijk met puregon stimuleren dat ken ik eigenlijk niet. zou graag het verschil weten.

Begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden

hoor voor vrijdag al die medicijnen al in huis wil gewoon graag weer starten hihi

xxx

Ja ben inderdaad blij dat ik gebeld heb. Ging twijfelen door jouw schema, toen dacht ik, hoe ging dat vorige keer nou..Maar heb dus gewoon niet goed geluisterd tijdens vorige gesprek. Pfff ben zo opgelucht, geen punctie met kerst!!!

Puregon is volgens mij zelfde als gonal F of menopur. Het is om te stimuleren. Ene ziekenhuis werkt graag met het een, ander met het ander. Ik moet anderhalve dag voor de punctie spuit ovitrelle zetten, maar hoor weer van anderen dat ze pregnyl moeten zetten.

Bij mijn vriendin werkte puregon en gonal F niet zo, die moest menopur erbij spuiten.

Wat heb jij ook al weer?

Ik heb de recepten wel in huis, maar ga ze pas heel kort van te voren afgeven bij apotheek. Des te langer zijn ze houdbaar en je weet maar nooit of je ooit een poging zelf moet betalen, dan is het fijn als je de hormonsters niet zelf hoeft te betalen.

Esther, zit Lucrin bij jou ook in het eigen risico?

Kreeg gisteren rekening van mn verzekering voor 140 euro..dan zal er nog wel wat komen, want dit was pas de eerste spuit.

Goedemorgen suzy.

Ja ik zat ook meteen in het begin van het jaar (ivf2) door mijn eigen risico heen door de Lucrin balen dat het bij jouw onverwacht kwam is toch weer een hoop geld he.

Snap dat je opgelucht ben hoor toch een pijn vrije kerst. En je weet meteen dat je eerder mag starten zonder de 1ste week de decapeptyl!!!

Ik ga nu met 225 gonal-f en 225 fostimon stimuleren bij ivf2 de menopure en gonal-f gehad allebei 150 maar toen ook 5 eitjes (ivf1 150 gonal-f toen ook 5) dus de menopure heeft bij ons eigenlijk niks extra's gedaan. Ik hoop dit keer dus echt op meer eitjes!!!!

Ik moet ook pregnyl spuiten 10000 voor de punctie en de dag van de punctie en dag 3,6 en 9 5000 pregnyl.

Gelukkig dit keer geen bolletjes!!! Toch een andere aanpak dan de andere ivf's.

Ik heb ook nog gonal-f over van ivf2 hoor deze ga ik nu als eerst gebruiken en hoop dit keer weer over te hebben voor als ivf4 toch nodig is....... Niet normaal hoe duur alles is he. Vindt dat zo oneerlijk iemand met een dikke portemee kan door en door gaan maar wie zegt dat hun een betere papa en mama kunnen zijn dan iemand met een kleinere portemee. Wij kunnen mischien 1 behandeling zelf betalen maar dan houdt het toch wel op ben ik bang........

Ik blijf hopen dat het niet zover komt en dat ivf3 ons gaat brengen waar we al jaren van dromen!!!!

Heel veel liefs Esther

Ja ik ben ook heel blij!

Kwam inderdaad nogal onverwachts, en dan is het een hoop geld. Nou ja, het moet maar, kan er deze maand ook nog wel bij :(

Ik heb vorige keer ook eerst oude Puregon gespoten. Heb niet zoveel nodig ( 6 dagen 150 spuiten is voldoende ) , dus had best veel over. Nu helaas over de datum. Toch erg, je gooit voor ruim duizend euro in de vuilnisbak. Deed wel even zeer. Heb nu gevraagd of ze minder voorschrijven. Nu 1200 ipv 1800, dus waarschijnlijk hou ik nog steeds over, maar minder dan vorige keer.

Tja en inderdaad is het jammer dat ivf niet beter betaalbaar is! Maar medicatie is het duurst dus als je daar wat van kan opsparen kom je al een heel eind. En je kan medische kosten van de belasting aftrekken als je boven je drempel uitkomt, dus alles zoveel mogelijk in 1 belastingjaar doen. Maar ik hoop dat je helemaal geen 4e ivf nodig hebt!!!

Heb nog steeds geen opvliegers van de Lucrin, en ben iets aardiger tegen mn man. Vond mn gesnauw toch wel zielig voor 'm :)))

Hoe vind jij trouwens de verdoving in het emc? Heb 1 punctie met alleen paracetamol gedaan, en 1 punctie met dat pijnpompje, da's toch wel een verschil!!

Hi Suzy,

Hoe is dat een punctie met alleen paracetemol of een pijnpompje? Hier in Duitsland ga ik onder narcose, gelukkig! Erg comfortabel! Alleen mag je dan 24 uur niet zoveel doen...

Gr.

Conny

Wat zal je man blij zijn hihihi!!!

Ik hoop idd ook dat ivf4 niet nodig is hoor maar ben toch al flink aan het sparen geeft mij een beter gevoel de druk van de laatste behandeling is dan toch minder.

Vandaag goed nieuws gehad mijn buik zag er goed uit dus we mogen eerder beginnen!!!! Woensdag mag ik mijn 1ste shotje zetten!! Ze rekenen nu de 1ste dag vanaf de lucrin op het schema en de eerste twee dagen moet je niks doen(als je geen lucrin heb normaal de decapeptyl spuiten) dus weer anders als bij 1en2. Pfff echt alles is al anders bij deze poging dus ik hoop het eind resultaat ook!! Ook zagen ze op de echo dat er al 9 eiblaasjes zitten!! Ook nog nooit gehad. Ben wel erg benieuwd wat die gaan doen hoor als ze door het stimuleren maar niet te groot worden.

Ik heb bij beide punctie's alleen paracetemol gehad en ivf1 deed veel meer pijn dan 2 de 1ste keer trokken ze het aanprikding steeds terug dus hebben ze alles apart aangeprikt werdt toen ook door een man gedaan. De 2de keer door een vrouw prikte ze 1 keer in en zoog ze toen alles leeg wel even frummellen om hem goed te krijgen maar dat schilde echt zo veel met de pijn. Op een gegeven moment zei ze zo links ik klaar toen had ik zoiets van hmmm nu al??? Ook bijna geen bloedverlies super punctie geweest!! Ik hoop dus maar dat ze ook deze punctie gaat doen!!

En ja het doet zeer maar ik heb zoiets van weeen doen ook zeer en die wil ik hahaha. En als alle toeters en bellen uit je zijn zakt de pijn ook ver weg. Wat moet dat moet....

Ik heb er zo veel zin in om weer te gaan beginnen!!

Heel veel liefs van mij

oooh wat een goed nieuws Esther!!

Dus woensdag al beginnen..snel! Maar je bent er zo te lezen helemaal klaar voor haha

Even rekenen, dan zou je punctie in het weekend van 27/28 oktober al kunnen zijn.  Ik heb beide keren een vrouw gehad in het emc. Een wat oudere, dokter Tellegen heet ze geloof ik. Die vind ik erg prettig. Andere keer was het een wat jongere, met half lang haar. Vergeet telkens haar naam. Maar ook zij was heel fijn. Die punctie is eigenlijk razendsnel achter de rug. Duurt nog geen vijf minuten.

Met paracetamol vond ik het goed te doen, maar met dat pijnpompje was toch wel een heel verschil. Ben benieuwd of jij dit keer ook dat pompje krijgt.

En inderdaad, weeen zijn ook pijnlijk! Hopelijk ga je die over negen maanden zelf ervaren!

Ik wist eigenlijk niet dat je tijdens Lucrin ook eiblaasje opbouwt.

Wanner de punctie is weet ik nog niet hoor ik heb bij de andere ivf's best lang moeten prikken maar nu met de hogere dosis mischien korter we zullen zien. Ik heb de punctie in het Maasstad ziekenhuis na de punctie moeten we met het koffertje met eitjes naar het emc daar moet mijn vriend zijn ding doen en na een bakje koffie te hebben gedronken gaan we weer naar boven en krijgen we tehoren hoeveel eitjes en of het zaad goed is.

Is altijd wel even een gedoe hoor maar ja ook dat hoor erbij.

Denk dus niet dat ik een pijnpompje krijg ik wil na de punctie ook altijd graag mee met mijn vriend dus wil eigenlijk niks waardoor ik in het Maasstad moet blijven hihi.

Ik wist het ook niet hoor dat er toch zoveel eiblaasjes konden zitten bij ivf1 zaten er 2 en bij ivf2 1. Ik hoop dus maar dat het een goed teken is en dat ze niet door het stimuleren te groot worden.

Nogmaals deze ivf is zooooo anders echt alleen maar goed nieuws en andere dingen snap er soms niks meer van haha.

Ik ben er idd helemaal klaar voor en voor de ivf en zeker om nu eindelijk het begin van het mama worden te voelen!!!

Dus kom maar op met alles!!!! hihi.

Lieve groetjes Esther xx

Ja snap dat je meewilt met je vriend. Op zich mag je met het pijnpompje wel snel weg hoor, maar omdat jullie natuurlijk van het Maasstadt naar het EMC moeten, wil je natuurlijk nog sneller weg dan anders.

Wij wonen in Rotterdam, dus mijn lief kan z'n ding thuis doen. Niet dat ik dan in huis mag zijn haha

nou alles gaat wel anders deze ivf, wie weet is het inderdaad de lucky one!